node/36381

GP Βελγίου: Poleman o Leclerc, “lockout” η Ferrari

H Scuderia εξασφάλισε την πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Leclerc άνετα στην pole και τον Vettel μόλις μπροστά από τον Hamilton.


O Charles Leclerc κυριάρχησε και στις κατατακτήριες του Βελγικού GP, παίρνοντας την pole position με μια τεράστια διαφορά 0,748” από τον Sebastian Vettel.

O Μονεγάσκος ήταν ο ταχύτερος από την πρώτη προσπάθεια στην Q3, με ένα γύρο σε 1’ 42’ 644, που έτσι κι αλλιώς θα του έδινε την pole. Όμως βελτίωσε την επίδοσή του με τη δεύτερη προσπάθεια, γράφοντας χρόνο 1’ 42” 519 για να σιγουρέψει την πρώτη θέση της εκκίνησης.

Αντίθετα από τον team-mate του, ο Vettel ζορίστηκε για να πάρει θέση στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, καθώς ήταν 3ος μετά τις πρώτες προσπάθειες, πίσω από τον Lewis Hamilton.

O Βρετανός βελτίωσε με τη δεύτερη προσπάθεια, αλλά ο Vettel ακόμη περισσότερο, κερδίζοντας τη 2η θέση με διαφορά μόλις 0,015”.

O Valtteri Bottas έβαλε και την άλλη Mercedes στη δεύτερη σειρά, 0,896” από την pole, αλλά και σχεδόν 3 δέκατα μπροστά από τον Max Verstappen με τη Red Bull. Ο Ολλανδός πήρε μια τρομάρα στην Q1, όταν η πρώτη του προσπάθεια για πρόκριση καταστράφηκε λόγω απώλειας ηλεκτρικής υποβοήθησης, αλλά τελικά κατάφερε να ολοκληρώσει ένα γρήγορο γύρο πάνω στο νήμα, μόλις 13” πριν την πρόωρη λήξη της περιόδου με κόκκινη σημαία.

Οι πρωτοπόροι δυσκολεύτηκαν όλοι στους γύρους προθέρμανσης της Q3, καθώς μπερδεύτηκαν μεταξύ τους προσπαθώντας να εξασφαλίσουν την ιδανική θέση. Και οι δύο οδηγοί της Mercedes αναγκάστηκαν να μπλοκάρουν στις πρώτες τους προσπάθειες, για να μην πέσουν ό ένας πάνω στον άλλο.

Ο Vettel είχε επίσης πρόβλημα, φωνάζοντας «τι μπέρδεμα!» στον ασύρματο, ενώ ήταν στον δεύτερο γύρο επιβράδυνσης. Αντίθετα, ο Leclerc δήλωσε ότι δεν επιχείρησε να επωφεληθεί από το slipstream κάποιου, προτιμώντας να προετοιμάσει καλύτερα τα λάστιχά του.

Οι Renault ήταν οι “best of the rest”, στην 6η και την 7η θέση, με τον Daniel Ricciardo (φωτ. κάτω) σχεδόν 3 δέκατα πιο γρήγορο από τον, απερχόμενο στο τέλος της χρονιάς, Nico Hulkenberg.

Ricciardo Spa 2019

O Kimi Raikkonen με την Alfa Romeo παρά λίγο να μπει σφήνα ανάμεσά τους, όντας μόλις 0,015” πιο αργός από τον Hulkenberg. Ο Φιλανδός ήταν τελικά μία θέση μπροστά από τον Sergio Perez, που αναγκάστηκε να βάλει έναν κινητήρα Mercedes παλαιότερων προδιαγραφών στη Racing Point του, αφού ο αναβαθμισμένος έσπασε χθες στις ελεύθερες δοκιμές.

Τη δεκάδα έκλεισε ο Kevin Magnussen με τη Haas, που δεν έδειξε αρκετά γρήγορη για να διεκδικήσει κάτι παραπάνω. Ο team-mate του Δανού, ο Romain Grosjean, ήταν ο ταχύτερος από αυτούς που αποκλείστηκαν στην Q2, γράφοντας χρόνο μόνο 0,059” πιο αργό από του Magnussen.

O Lando Norris με τη McLaren ήταν 12ος, μπροστά από τον Lance Stroll με τη δεύτερη Racing Point, που έκανε μία μόνο προσπάθεια στην Q2 αφού έχει δεχτεί ποινή για αλλαγή κινητήρα και θα ξεκινήσει τον αγώνα από πίσω, οπότε ήθελε να έχει τουλάχιστον ελεύθερη επιλογή ελαστικών.

Ο νεοφερμένος στη Red Bull, Alex Albon, επίσης έχει δεχτεί ποινή αφού φόρεσε τον βελτιωμένο κινητήρα Honda, οπότε επικεντρώθηκε το τριήμερο στις ρυθμίσεις για τον αγώνα. Αν και έγραψε χρόνο στην Q2, το έκανε με χρησιμοποιημένα λάστιχα οπότε ήταν τελικά μόλις 14ος.

Ο Antonio Giovinazzi προκρίθηκε με άνεση στην Q2 με την Alfa Romeo, αλλά δεν μπόρεσε να γράψει χρόνο εκεί, αφού ο νέος, αναβαθμισμένος κινητήρας Ferrari έσπασε στο τέλος της Q1. To συμβάν αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βγει κόκκινη σημαία, οπότε η πρόκριση για πολλούς κρίθηκε από τις πρώτες τους προσπάθειες.

Ο υποβιβασμένος στην Toro Rosso, Pierre Gasly, ήταν ο πιο γρήγορος από τους άτυχους που αποκλείστηκαν, αφού η πρώτη του προσπάθεια ήταν σχεδόν 3 δέκατα πιο αργή από εκείνη του Lando Norris, που προκρίθηκε τελευταίος στην Q2.

Περιέργως, ανάμεσα στους αποκλεισθέντες ήταν ο Carlos Sainz με τη McLaren, που έκανε την πρώτη του προσπάθεια με χρησιμοποιημένα λάστιχα. Ο Ισπανός έχει δεχτεί και ποινή 5 θέσεων επειδή έβαλε τον αναβαθμισμένο κινητήρα Renault για τις ελεύθερες δοκιμές, αν και επέστρεψε στον παλιότερο για τις κατατακτήριες. Οι ποινές των άλλων όμως σημαίνουν ότι δεν θα ξεκινήσει πιο πίσω από την 17η θέση.

Ο Daniil Kvyat, που θα ξεκινήσει από πίσω αφού φόρεσε τον αναβαθμισμένο κινητήρα Honda στην Toro Rosso του, ήταν 18ος στην Q1, αλλά ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον George Russell με τη Williams.

Ο Robert Kubica δεν κατάφερε να γράψει χρόνο στην Q1 αφού έσπασε ο αναβαθμισμένος κινητήρας Mercedes του μονοθεσίου του προς το τέλος του πρώτου γρήγορου γύρου του στην Q1. O Πολωνός σταμάτησε μέσα σε ένα σύννεφο ατμών και ο κινητήρας πήρε στη συνέχεια φωτιά, με αποτέλεσμα να βγει κόκκινη σημαία και να διακοπούν οι κατατακτήριες για λίγα λεπτά.

Βελγικό GP 2019 κατατακτήριες

Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΓΙΚΟ GP

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΧΡΟΝΟΣ

ΔΙΑΦ.

1

Charles Leclerc

Ferrari

1m42.519s

-

2

Sebastian Vettel

Ferrari

1m43.267s

0.748s

3

Lewis Hamilton

Mercedes

1m43.282s

0.763s

4

Valtteri Bottas

Mercedes

1m43.415s

0.896s

5

Max Verstappen

Red Bull/Honda

1m43.690s

1.171s

6

Kimi Raikkonen

Alfa Romeo/Ferrari

1m44.557s

2.038s

7

Sergio Perez

Racing Point/Mercedes

1m44.706s

2.187s

8

Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

1m45.086s

2.567s

9

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

1m44.797s

2.278s

10

Lando Norris

McLaren/Renault

1m44.847s

2.328s

11

Daniel Ricciardo

Renault

1m44.257s

1.738s

12

Nico Hulkenberg

Renault

1m44.542s

2.023s

13

Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo/Ferrari

-

-

14

Pierre Gasly

Toro Rosso/Honda

1m46.435s

3.916s

15

George Russell

Williams/Mercedes

1m47.548s

5.029s

16

Robert Kubica

Williams/Mercedes

-

-

17

Carlos Sainz Jr.

McLaren/Renault

1m46.507s

3.988s

18

Lance Stroll

Racing Point/Mercedes

1m45.047s

2.528s

19

Alexander Albon

Red Bull/Honda

1m45.799s

3.280s

20

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Honda

1m46.518s

3.999s

 

node/39470

Algavre Pro-Racing: Ανακοίνωσε συνεργασία με Goodyear και B.R.M.

Η Algarve Pro Racing επιλέγει την Goodyear ως Συνεργάτη Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Le Mans Series (ELMS) LMP2

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Algavre Pro-Racing: Ανακοίνωσε συνεργασία με Goodyear και B.R.M.

H Ομάδα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Le Mans Series (ELMS) LMP2, Algarve Pro Racing, ανακοίνωσε την συνεργασία ελαστικών με την Goodyear για τη σεζόν 2020.

Ως ο κυρίαρχος πρωταθλητής του Ασιατικού Le Mans, η Algarve Pro Racing έχει ήδη αποδείξει την ηγετική της θέση στις νίκες αγώνων καθώς και την εμπειρία που διαθέτει στo να μεγιστοποιεί την απόδοση των ελαστικών. Αυτό θα επιτρέψει στην Goodyear, να συγκεντρώνει αξιόπιστα τεχνικά σχόλια καθ’ όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν, συμμετέχοντας σε ποικίλες ευρωπαϊκές πίστες αγώνων.

Η Goodyear, η μάρκα ελαστικών που έχει νικήσει 14 φορές τον αγώνα Le Mans 24 Hours, έχει χαράξει σημαντική ιστορία στη συνεργασία της με μερικές από τις καλύτερες ομάδες, σε αγώνες αντοχής. Μετά από την ιστορική επιστροφή της μάρκας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA (WEC) το 2019, η Goodyear γίνεται προμηθευτής ελαστικών στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Les Mans (ELMS) μέσα στην τρέχουσα χρονιά.

Ο Stewart Cox, Διευθυντής της Ομάδας Algarve Pro Racing, περιγράφει την τεχνική συνεργασία μεταξύ των εταίρων: “Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προσπάθεια και την υποστήριξη που έχουμε λάβει από την Goodyear. Το να μπορούμε να επωφεληθούμε την πλούσια εμπειρία της εταιρείας που κατέχει στο στο ανώτερο επιπέδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αποτελεί για εμάς ιδιαίτερη τιμή κι ευελπιστώ αυτό να μας δώσει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Έχοντας δείξει ένα καλό ρυθμό και εμπιστοσύνη στις τεχνικές προδιαγραφές των ελαστικών Goodyear καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμών, αδημονούμε για την έναρξη της σεζόν”.

Ο Mike McGregor, Διευθυντής Πωλήσεων, Δοκιμών και Υποστήριξης Πίστας Αγώνων της Goodyear Racing, εξηγεί: “Η δυνατότητα να μπορούμε να υποστηρίζουμε μια κορυφαία ομάδα όπως η Algarve Pro Racing, θα μας προσφέρει πολύτιμα δεδομένα για τα ελαστικά καθώς και στοιχεία που θα μας βοηθήσουν στην ανάπτυξη και στην εξέλιξη των υψηλών επιδόσεων ελαστικών αγώνων, πριν γίνουμε ο αποκλειστικός προμηθευτής της κατηγορίας LMP2 στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα τ Les Mans (ELMS) το 2021.

Αποτελεί μια λογική κίνηση. Με μια νέα, ισχυρή σειρά δυναμικών οδηγών για αυτή τη σεζόν, η ομάδα διακατέχεται από πλούσια εμπειρία. Ο Tim Holloway, βγήκε από τη συνταξιοδότησή του και προσχώρησε στην ομάδα μηχανικών για να προσθέσει αυτό που αποδείχθηκε ως η συνταγή της επιτυχίας στο Ασιατικό Πρωτάθλημα Les Mans”.

H Συνεργασία δημιουργεί το αποκλειστικό ρολόι Goodyear B.R.M.

Για τη σεζόν 2020 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Le Mans (ELMS), η ομάδα Algarve Pro Racing θα συνεργαστεί με τους σπεσιαλίστες κατασκευαστές ρολογιών B.R.M. O πολυτελής γαλλικός οίκος κατασκευής ρολογιών πρόκειται να παράγει ένα ρολόι περιορισμένης έκδοσης, εμπνευσμένο από το ρετρό σχεδιαστικό στυλ της Goodyear, που θα ντύσει το αγωνιστικό μοντέλο Algarve Pro.

Ο Bernard Richards, ιδρυτής της B.R.M. ανέφερε: “Από τη δημιουργία των ρολογιών B.R.M. πριν από δεκαέξι χρόνια, είναι η πρώτη φορά που υπογράψαμε μια τόσο υψηλού επιπέδου συμφωνία για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans. Η Goodyear αντιπροσωπεύει και για τους οδηγούς αγώνων αλλά και για τους καθημερινούς οδηγούς, μια εταιρεία ελαστικών που φημίζονται για τις υψηλές επιδόσεις και για την ασφάλεια που παρέχουν”.

Η B.R.M. πρόκειται να δημιουργήσει δύο ξεχωριστά σχέδια των αποκλειστικών αυτών ρολογιών χειρός καθώς κι ένα ρολόι γραφείου.

Ισχυρή ομάδα οδηγών για τη σεζόν 2020

Οι οδηγοί Henning Enqvist, John Falb, Simon Trummer, Loic Duval, Jon Lancaster και Gabriel Aubry θα αγωνιστούν με το Oreca 07 LMP2 600hp καθόλη τη διάρκεια της σεζόν του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Le Mas (ELMS).

Ο Loic Duval, νικητής του 24 Hours Les Mans το 2013, περιγράφει τις συναρπαστικές προκλήσεις που έρχονται: “Αδημονώ για την πρόκληση, το επίπεδο είναι αρκετά υψηλό στο ELMS: Αυτό ήταν εμφανές στο Les Mans, όταν τα αυτοκίνητα του ELMS αγωνίζονταν πολύ κοντά εναντίον των αυτοκινήτων του WEC. Είμαστε έτοιμοι να κερδίσουμε αγώνες και να αγωνιστούμε για το φετινό πρωτάθλημα”.

Ο Jon Lancaster, Πρωταθλητής ELMS το 2015, πρόσθεσε: “Είμαι εξαιρετικά ενθουσιασμένος που συμμετέχω στην πρόκληση της Goodyear, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans. Διαθέτουμε μια καταπληκτική ομάδα και μια άκρως ανταγωνιστική σειρά οδηγών. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, πριν την έναρξη της σεζόν, ενθουσιάστηκα από το εξαιρετικό επίπεδο της απόδοσης και ανυπομονώ για την επόμενη σεζόν. Μη έχοντας αγωνιστεί από το 2015 όπου κέρδισα το πρωτάθλημα, είμαι πιο διατεθειμένος και αποφασισμένος από ποτέ, να επαναλάβω αυτή την επιτυχία”.

O Henning Enqvist ανέφερε: “Είμαι τόσο χαρούμενος που συμμετέχω στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans. Είμαι σίγουρος για το 2020: Ως ομάδα έχουμε ένα μοναδικό, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αδημονώ για την έναρξη της σεζόν και για τη συνεργασία μου με την Algarve Pro Racing και την Goodyear. Πριν από τη σεζόν, είχαμε ένα πολύ καλό πρόγραμμα δοκιμών και αυτό θα συνεχιστεί καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς”.

Ο Gabriel Aubry, πρωτοπόρος, παγκόσμιος οδηγός LMP2, τόνισε: “Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που ξεκίνησα τη σεζόν στο ELMS με την Algarve Pro. Μετά από μια γρήγορη εισαγωγή σε αυτό το υψηλού επιπέδου πρωτάθλημα το 2018, είμαι τελικά έτοιμος να αγωνιστώ για το τελικό πρωτάθλημα το 2020. Θα αποτελεί ιδανική ευκαιρία να συνεχίσω τη συνεργασία μου με την Goodyear ως τον προμηθευτή ελαστικών για το πρόγραμμά μου στο WEC καθώς και στο ELMS. H υποστήριξή τους αυτή τη χρονιά, θα είναι καθοριστική για τις επιδόσεις μας με τα δύο οχήματα και ανυπομονώ να επιστρέψω επιτέλους στην πίστα Paul Richard τον επόμενο μήνα”.

O Simon Trummer, πρώην οδηγός WEC LMP1, είπε: “Η Algarve Pro Racing διαθέτει μια δυνατή ομάδα και τα μέλη της ομάδας μου είναι εξαιρετικοί επαγγελματίες και πολύ γρήγοροι οδηγοί. Η Goodyear μας παρέχει τεχνική υποστήριξη και άμεση ανταπόκριση και είμαι σίγουρος μπορούμε να επιτύχουμε κάτι σπουδαίο αυτή τη χρονιά”.

Ο John Falb, πρώην οδηγός LMP3, εξηγεί τα οφέλη της συνεργασίας της Algarve Pro Racing με την Goodyear. “Ξεκινάμε να δουλεύουμε για το πρόγραμμά μας για τη σεζόν 2020 πριν τον τελευταίο γύρο στο Portimao. Έχουμε οργανώσει μια εξαιρετική ομάδα οδηγών και πληρώματος για να κατακτήσουμε την καλύτερη θέση στο LMP2 παγκοσμίως. Οι μηχανικοί μας και το πλήρωμα των pit stop εξασφάλισαν το Ασιατικό Πρωτάθλημα και φέτος όλες αυτές οι προσπάθειες θα συνεχίσουν να αποδίδουν οφέλη.

Κατά τη δοκιμή στο σιρκουί Paul Ricard, το πρόγραμμά μας δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερο. Δείξαμε συνέπεια, σταθερότητα και ρυθμό, θέτοντας ανταγωνιστικούς χρόνους κατά τη διάρκεια των τριήμερων δοκιμών. Ο Simon και ο Gabriel (Aubry) είναι εξαιρετικά γρήγοροι και πιστεύω ότι και οι τρεις μαζί θα κάνουμε μια τρομερή ομάδα, έχοντας δυναμική παρουσία στο ELMS και στο Le Mans. Τα νέα ελαστικά Goodyear, έχουν κάνει το αυτοκίνητο πολύ πιο γρήγορο και ακόμα καλύτερο. Επίσης, είναι εξίσου υπέροχο να μας εκπροσωπεί μια θρυλική μάρκα”.

Ημερολόγιο 2020:

· 4 Ώρες στο Le Castellet – 19 Ιουλίου

· 4 Ώρες στο Spa-Francorchamps – 09 Αυγούστου

· 4 Ώρες στη Βαρκελώνη – 29 Αυγούστου

· 4 Ώρες στη Monza – 11 Οκτωβρίου

· 4 Ώρες στο Portimao – 01 Νοεμβρίου

 

[Πηγή: Goodyear]

TAGS
node/39449

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO

Άλλες εταιρείες μπορούν πλέον να αντιγράψουν ελεύθερα το εμβληματικό μοντέλο από το Maranello.

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO

Η Ferrari έχασε τη δικαστική μάχη για τα δικαιώματα του σχεδίου της 250 GTO - ενός από τα διασημότερα και ακριβότερα κλασικά μοντέλα στην ιστορία - ανοίγοντας το δρόμο σε ανεξάρτητους κατασκευαστές να παράξουν τα δικά τους αντίγραφα. Η νέα απόφαση του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), έρχεται ένα χρόνο μετά από την απαγόρευση κατασκευής ρέπλικας από ιταλικό δικαστήριο που αναγνώρισε την Ferrari 250 GTO ως έργο τέχνης!.

Η ιστορία ξεκίνησε από την Ares Design, μια εταιρεία από τη Modena, που αμφισβήτησε την κατοχύρωση πατέντας της Ferrari για το σχέδιο της 250 GTO. Η τελευταία ανανεώθηκε από την Ferrari το 2008, όμως όπως ισχυρίζονται οι δικηγόροι της Ares Design, αυτό έγινε με στόχο να εμποδίσει άλλους κατασκευαστές από το να παράγουν και να διαθέτουν προς πώληση παρόμοια σπόρσκαρς (συμπεριλαμβανομένων και των δικών τους). Το βασικό επιχείρημα με το οποίο τελικά συμφώνησε και το δικαστήριο, είναι πως από το 1964 μέχρι σήμερα, η Ferrari δεν έχει χρησιμοποιήσει τα πνευματικά δικαιώματα της 250 GTO σε αυτοκίνητο παραγωγής, κάτι που επιτρέπει την αμφισβήτησή της νέας κατοχύρωσής τους.

Παρόλα αυτά, η Ferrari κατάφερε να διατηρήσει τα πνευματικά δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO όσον αφορά τα παιχνίδια και τις μινιατούρες αυτοκινήτων, καθώς αυτές παράγονται σε μεγάλους αριθμούς όλα αυτά τα χρόνια.

Μεταξύ 1962 και 1964, από το εργοστάσιο στο Maranello βγήκαν μόλις 36 μονάδες της Ferrari 250 GTO, που είναι για πολλούς το ομορφότερο αυτοκίνητο της Ferrari. Οι αμέτρητες επιτυχίες στους αγώνες, η σπανιότητα, ο ατμοσφαιρικός V12 και η εμβληματική σχεδίαση, καθιστούν την 250 GTO κάτι σαν ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το 2018, μια 250 GTO του 1962 δημοπρατήθηκε έναντι $48,4 εκατομμυρίων, ενώ μια άλλη 250 GTO του 1963 πουλήθηκε εκτός δημοπρασίας σε τιμή που λέγεται ότι έφτασε τα $70 εκατομμύρια.

Δε γνωρίζουμε αν η Ferrari θα ασκήσει έφεση στη συγκεκριμένη απόφαση, ενώ μένει να δούμε αν η Ares Design θα εκμεταλλευτεί την κατάσταση για να κατασκευάσει τη δική της μοντέρνα εκδοχή της 250 GTO.