GP Αυστρίας: Νίκη-δήλωση για τον Norris εμπρός από τον Piastri

GP Αυστρίας: Νίκη-δήλωση για τον Norris εμπρός από τον Piastri

Στο GP Αυστρίας ο Norris έπαιξε ομαδικά στην πρώτη στροφή, για 20 γύρους πιέστηκε πολύ από τον Piastri όμως δεν λύγισε και πήρε μια πολύ σημαντική για την εξέλιξη του πρωταθλήματος νίκη. Δεύτερος ο Piastri, τρίτος ο Leclerc.

Austrian GP- Norris

Το GP Αυστρίας είχε ξεκάθαρο φαβορί την McLaren. Παρά τη σφήνα του Leclerc στα δοκιμαστικά η βρετανική ομάδα έκανε το 1-2 με τον Norris να αντέχει στην πίεση του Piastri. Τρίτος ο Hamilton, τρομερή Sauber με Bortoleto και Hulkenberg να τερματίζουν στους βαθμούς.

Ο αγώνας ξεκίνησε με καθυστέρηση 13 λεπτών καθυστέρηση καθώς η Williams του Carlos Sainz αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο. Ο Ισπανός βρέθηκε στο pit-lane, είδε τα φρένα του να παίρνουν φωτιά και τον αγώνα του να τελειώνει πριν καν ξεκινήσει.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν κι έγινε χαμός. O Leclerc ξεκίνησε καλά, όμως ο Norris με μια έξυπνη κίνηση μπλόκαρε τον Μονεγάσκο επιτρέποντας στον Piastri να πλασαριστεί δεύτερος. Πιο πίσω, στο τέλος της μεγάλης ευθείας ο Antonelli έχασε το φρενάρισμα (αναγνώρισε αμέσως το λάθος του) πέφτοντας στον Verstappen που μονομαχούσε με τους Russell και Hamilton.

Μετά το λάθος του στον Καναδά ο Norris έβγαλε αντίδραση παίρνοντας μια πολύ σημαντική νίκη στο GP Αυστρίας

GP Αυστρίας- Norris

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Μεγάλος νικητής ο Tänak

Και οι δύο τέθηκαν εκτός μάχης, με τον Verstappen να συνομιλεί σε ήρεμο φαινομενικά τόνο με τον 18χρονο Ιταλό. Έτσι έσπασε το σερί του Verstappen που από το GP της Αυστραλίας του 2024 τερμάτιζε συνεχώς στη 10άδα. Το safety car ενεργοποιήθηκε, με τον Hamilton να έχει προλάβει να περάσει τον Russell στην τέταρτη θέση.

Μετά από επτά γύρους, Norris και Piastri είχαν αποσπαστεί σημαντικά από τους Leclerc, Hamilton και Russell, με τον Piastri να είναι συνεχώς στο DRS του Norris. Στον ένατο γύρο, ο Albon προσπέρασε τον Gasly ανεβαίνοντας στην έκτη θέση.

Στον 10ο γύρο ο Piastri πέρασε τον Norris, με τον Βρετανό να ανακτά έξυπνα τη θέση του λίγα μέτρα μετά. Οι μνήμες από του συμβάν του Καναδά ήταν ακόμα νωπές, όμως αυτή τη φορά οι δύο πιλότοι της McLaren μονομάχησαν καθαρά. Στον 12ο γύρο ο Gasly έχασε θέση και από τον Bortoletto υποχωρώντας στην όγδοη θέση.

 

 

Στη μάχη της κορυφής, ο Piastri παρέμενε στο DRS του Norris, δίχως όμως να έχει την ευκαιρία να πλησιάσει τόσο ώστε να μπορεί να προσπεράσει. Στον 15ο γύρο, ένα μικρό λάθος του Norris λίγο πριν την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού έδωσε την ευκαιρία στον Piastri να πλησιάσει πολύ, όχι όμως να περάσει.

Στον 17ο γύρο, ο Albon που βρισκόταν στην έκτη θέση αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Κακό 3ήμερο για την Williams που είδε και τα δύο αυτοκίνητά της να εγκαταλείπουν από πολύ νωρίς. Στην τρίτη θέση, ο Leclerc ήλεγχε απόλυτα την κατάσταση, με τον Hamiliton να έχει επίσης σημαντική διαφορά από τον Russell. Βλέποντας πως δεν έχει ρυθμό, η Mecredes κάλεσε τον Russell στα pits στον 19ο γύρο.

Στον 20ο γύρο, ο Piastri λίγο έλειψε να κάνει ό,τι ο Norris στον Καναδά, μπλοκάροντας έντονα τους τροχούς. Στον ίδιο γύρο η McLaren τράβηξε στα pits τον Norris, με ένα όχι και τόσο γρήγορο pit-stop (3,1”).

 

 

Κι ενώ όλοι περιμέναμε τον Piastri να μπεις στον επόμενο γύρο η McLaren αποφάσισε να τον κρατήσει για να δει τον ρυθμό του με καθαρό δρόμο μπροστά. Πιθανότατά όμως η McLaren θέλησε να δώσει στον Norris μια μικρή διαφορά, καθώς στον 20ο γύρο η σύγκρουση αποφεύχθηκε για μερικά χιλιοστά.

Τελικά ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος μπήκε στον 24ο γύρο για να βγει 5,5” πίσω από τον Norris. Στον 26ο γύρο μπήκε ο Leclerc, που όπως αναμενόταν βγήκε πίσω από τις δύο McLaren. Στον αμέσως επόμενο γύρο μπήκε και ο Hamilton.

Στον 31ο γύρο, Tsunoda και Colapinto συγκρούστηκαν, χωρίς όμως να χρειαστεί να βγει και πάλι το αυτοκίνητο ασφαλείας. Είχαμε φτάσει πλέον στα μισά του αγώνα, με τη διαφορά Norris-Piastri να είναι οριοθετημένη στα 5,5”. Μπαίνοντας όμως στον 43ο γύρο ο Αυστραλός είχε ρίξει τη διαφορά στα 3,2”.

Στον 46ο γύρο ξεκίνησε ο χορός των δεύτερων pit-stop για τους πρωτοπόρους με τον 5ο Russell να κάνει την αρχή. Τη στιγμή που ο Norris είχε ανεβάσει και πάλι τη διαφορά του πάνω από τα τέσσερα δευτερόλεπτα.

Στον 50ο γύρο μπήκε και ο Leclerc. Ο Μονεγάσκος δεν απειλούσε, δεν απειλούνταν και θα έχανε την τρίτη θέση μόνο με κάποιο μεγάλο απρόοπτο. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Hamilton, σχεδόν με το ζόρι. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε ξεκάθαρα στην ομάδα πως δεν ήθελε να μπει, ωστόσο υπάκουσε στην εντολή.

 

 

Στον 52ο γύρο μπήκε και ο Norris, ως το μεγάλο φαβορί για τη νίκη. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Piastri, βλέποντας τη διαφορά από τον Norris να είναι στα 3,2”. Και από το πουθενά αγώνας του πήγε να τελειώσει! Ή για να ακριβολογούμε από τον Colapinto. Ο πιλότος της Alpine μονομαχούσε με τον Tsunoda (αμφότεροι έναν γύρο πίσω) και ο Piastri στην προσπάθειά του να τους ντουμπλάρει πάτησε γρασίδι με πολλά χιλιόμετρα.

Οι αγωνοδίκες σημείωσαν το συμβάν, ο Αυστραλός έχασε περίπου ένα δευτερόλεπτο, το οποίο όμως κέρδισε και πάλι στους επόμενους δύο γύρους. Ο Piastri προσπάθησε να μειώσει τη διαφορά, η McLaren ενημέρωσε τον Norris για ένα μικρό πρόβλημα στην πτέρυγα όμως μέχρι το φινάλε δεν άλλαξε τίποτα κι έτσι ο Norris πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στην Αυστρία και την έβδομη συνολικά (ισοφαρίζοντας τον Piastri),

O Piastri βρέθηκε στη δεύτερη θέση με τον Leclerc τρίτο και τον Hamilton τέταρτο σε ένα καλό 3ήμερο για την Scuderia. Russell, Lawson, Alonso, Bortoleto (η ευχάριστη έκπληξη του 3ημέρου πήρε τους πρώτους του βαθμούς στην Formula 1), Hulkenberg (από τελευταίος) και Ocon συμπλήρωσαν τη 10άδα. Η δράση μεταφέρεται στην πίστα του Silverstone το 3ήμερο 4-6 Ιουλίου.    

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube