node/31663

GP Αυστρίας: Νίκη Verstappen, πανωλεθρία της Mercedes

Ο Max Verstappen κέρδισε τον τοπικό αγώνα της Red Bull ενώ οι Bottas και Hamilton εγκατέλειψαν από μηχανικές βλάβες.

Ο Verstappen κατάφερε να κρατήσει πίσω του τις Ferrari του Kimi Raikkonen και του Sebastian Vettel, αλλά ο Γερμανός ξαναπέρασε επικεφαλής στο πρωτάθλημα με διαφορά ενός βαθμού από τον Hamilton.

Η Mercedes ξεκίνησε τον αγώνα από τις δύο πρώτες θέσεις και κατέληξε με δύο εγκαταλείψεις. Ο poleman Valtteri Bottas έμεινε από κιβώτιο, ενώ ο Lewis Hamilton δέχτηκε ένα πρώτο πλήγμα λόγω λανθασμένης στρατηγικής κατά τη διάρκεια ενός εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, για να εγκαταλείψει 7 γύρους πριν το τέλος από σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα.

Ο Raikkonen έκανε εκπληκτική εκκίνηση, μπήκε ανάμεσα στις δύο Mercedes στην είσοδο της Στροφής 1, πέρασε τον Bottas και πήρε το slipstream του Hamilton που είχε περάσει κι αυτός τον team-mate του. Ο Raikkonen επιτέθηκε στον Hamilton στην είσοδο της Στροφής 3, αλλά μπλόκαρε και βγήκε εκτός πίστας.
Αυτό επέτρεψε στον Verstappen να του επιτεθεί στην έξοδο της στροφής, αλλά ο Raikkonen του έκλεισε απότομα την πόρτα με αποτέλεσμα ο Bottas να τους περάσει και τους δύο από την εξωτερική της Στροφής 4.
 
Ο Verstappen πήρε την εσωτερική από τον Raikkonen δύο στροφές αργότερα, χτύπησε ελαφρά με τον εμπρός δεξιό τροχό του τον πίσω αριστερό του Φιλανδού, τον έσπρωξε στην μπάντα και πέρασε – χωρίς τελικά να τιμωρηθεί.

Ο Bottas δεν απείλησε τον Hamilton στη συνέχεια και στον 14ο από τους 71 γύρους εγκατέλειψε σταματώντας στην οδό διαφυγής λόγω απώλειας της υδραυλικής πίεσης.
 
Η εγκατάλειψη του Φιλανδού είχε ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Όλοι οι προπορευόμενοι επωφελήθηκαν σταματώντας για λάστιχα, εκτός από τον Hamilton – ένα λάθος για το οποίο πήρε προσωπικά την ευθύνη ο υπεύθυνος στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, απολογούμενος στον οδηγό του.

Ο Verstappen φόρεσε τα soft λάστιχα και ξαναμπήκε στην πίστα 13” πίσω από τον Hamilton, ο οποίος, φορώντας τα supersoft, δεν μπόρεσε να ανοίξει διαφορά μέσα σε 10 γύρους και τελικά έκανε κι αυτός pit-stop.

Αυτό τον έριξε στην 4η θέση, με τον Verstappen πλέον επικεφαλής. Όμως ο εφιάλτης για τον Hamilton συνεχίστηκε καθώς ο Vettel τον πέρασε πατώντας στο γρασίδι πριν την Κ3 για να τον διαγκωνίσει επιθετικά στην είσοδο της στροφής.

Vettel pass on Hamilton

Ο Βρετανός όμως ξανακέρδισε μια θέση λίγο μετά τα μισά του αγώνα όταν ο Daniel Ricciardo αναγκάστηκε να αλλάξει λάστιχα αφού το πίσω αριστερό του είχε «φουσκαλιάσει». Ο Hamilton κυνήγησε μετά τον Vettel, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει για τον ίδιο λόγο 19 γύρους πριν το τέλος του αγώνα.

Ο αγώνας του Βρετανού διήρκεσε άλλους 12 γύρους, μέχρι να σταματήσει από πτώση της πίεσης τροφοδοσίας του κινητήρα, πριν την Κ4. Έτσι έληξε άδοξα ένα σερί 33 αγώνων του Hamilton μέσα στους βαθμούς, αφού η τελευταία του εγκατάλειψη ήταν στο GP Μαλαισίας του 2016, από (θεαματικό) σπάσιμο του κινητήρα. 

Ο Raikkonen κυνήγησε τον Verstappen προς το τέλος του αγώνα, όπως κι ο Vettel τον Raikkonen, όμως κανείς τους δεν κατάφερε να φτάσει αρκετά κοντά.

Ο Ricciardo θα μπορούσε να τερματίσει 4ος, αφού έμεινε ο Hamilton, αλλά είχε ήδη εγκαταλείψει με σπασμένο κιβώτιο λίγο μετά το δεύτερο pit-stop του Βρετανού.

Αυτό σήμαινε ότι ο Romain Grosjean έσπασε το φετινό του βαθμολογικό «ρόδι» θεαματικά, παίρνοντας την 4η θέση με τη Haas – το καλύτερο μέχρι στιγμής αποτέλεσμα για τη νεαρή αμερικανική ομάδα. Ο Kevin Magnussen έχασε θέσεις καθώς δεν σταμάτησε στο VSC του Bottas, αλλά ανέβηκε σταδιακά για να τερματίσει 5ος και να δώσει στη Haas άλλη μια μεγάλη βαθμολογική ώθηση.

Οι Esteban Ocon και Sergio Perez επωφελήθηκαν από τις πολλές ανατροπές για να ανέβουν στην 6η και την 7η θέση με τις δύο Force India (από την 11η και τη 15 η αντίστοιχα), μπροστά από τον Fernando Alonso που είχε ξεκινήσει από το pit-lane λόγω αλλαγής πτέρυγας. Ο Ισπανός ήταν 19ος αρχικά και, αφότου ζήτησε αλλαγή στρατηγικής αρνούμενος να μείνει κολλημένος σ’ αυτή τη θέση, επωφελήθηκε από το VSC και μια μακριά δεύτερη «βάρδια» για να ανέβει θεαματικά στην 8η θέση.

Η άνοδός του περιλάμβανε κι ένα επιθετικό προσπέρασμα στον Charles Leclerc. Ο νεαρός Μονεγάσκος πάντως τερμάτισε για άλλη μια φορά στους βαθμούς, παίρνοντας την 9η θέση από τον team-mate του, Marcus Ericsson, στον τελευταίο γύρο, αφού τον είχε αφήσει προηγουμένως να περάσει μήπως και κατάφερνε να απειλήσει τον Alonso καθώς είχε φρέσκα λάστιχα. Και οι δύο Sauber πάντως βαθμολογήθηκαν.

Οι Nico Hulkenberg και Brendon Hartley ήταν οι άλλοι δύο οδηγοί που εγκατέλειψαν. Ο κινητήρας του Γερμανού εξερράγη θεαματικά, ενώ μια μυστηριώδης βλάβη είχε ως αποτέλεσμα ο Νεοζηλανδός να βγει από την πίστα και να εγκαταλείψει λίγο πιο κάτω.
 
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΥ GP ΣΤΟ RED BULL RING

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΓΥΡΟΙ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Max Verstappen

Red Bull/Renault

71

1h21m56.024s

2

Kimi Raikkonen

Ferrari

71

1.504s

3

Sebastian Vettel

Ferrari

71

3.181s

4

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

70

1 γύρος

5

Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

70

1 γύρος

6

Esteban Ocon

Force India/Mercedes

70

1 γύρος

7

Sergio Perez

Force India/Mercedes

70

1 γύρος

8

Fernando Alonso

McLaren/Renault

70

1 γύρος

9

Charles Leclerc

Sauber/Ferrari

70

1 γύρος

10

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

70

1 γύρος

11

Pierre Gasly

Toro Rosso/Honda

70

1 γύρος

12

Carlos Sainz

Renault

70

1 γύρος

13

Lance Stroll

Williams/Mercedes

69

2 γύροι

14

Sergey Sirotkin

Williams/Mercedes

69

2 γύροι

15

Stoffel Vandoorne

McLaren/Renault

65

Σταμάτησε

-

Lewis Hamilton

Mercedes

62

Τροφοδοσία

-

Brendon Hartley

Toro Rosso/Honda

54

Βλάβη

-

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

53

Κιβώτιο

-

Valtteri Bottas

Mercedes

13

Υδραυλικά

-

Nico Hulkenberg

Renault

11

Κινητήρας

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΒΑΘ.

1

Sebastian Vettel

146

2

Lewis Hamilton

145

3

Kimi Raikkonen

101

4

Daniel Ricciardo

96

5

Max Verstappen

93

6

Valtteri Bottas

92

7

Kevin Magnussen

37

8

Fernando Alonso

36

9

Nico Hulkenberg

34

10

Carlos Sainz

28

11

Sergio Perez

23

12

Esteban Ocon

19

13

Pierre Gasly

18

14

Charles Leclerc

13

15

Romain Grosjean

12

16

Stoffel Vandoorne

8

17

Lance Stroll

4

18

Marcus Ericsson

3

19

Brendon Hartley

1

20

Sergey Sirotkin

0

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ

ΒΑΘ.

1

Ferrari

247

2

Mercedes

237

3

Red Bull/Renault

189

4

Renault

62

5

Haas/Ferrari

49

6

McLaren/Renault

44

7

Force India/Mercedes

42

8

Toro Rosso/Honda

19

9

Sauber/Ferrari

16

10

Williams/Mercedes

4

node/40248

2ος Αγώνας Ταχύτητας: Στις 14-15 Νοεμβρίου στα Μέγαρα

Άνοιξαν οι συμμετοχές για τον 2ο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, που αυτή τη φορά θα περιλαμβάνει και το ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda.

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

2ος Αγώνας Ταχύτητας: Στις 14-15 Νοεμβρίου στα Μέγαρα

Το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας ξεκίνησε δυναμικά στις αρχές Οκτωβρίου, με τους οδηγούς να δηλώνουν «παρών» και να ανεβάζουν το θερμόμετρο στα ύψη, παρά την αναγκαστική απουσία θεατών από τις κερκίδες. Σήμερα, η σκέψη όλων ταξιδεύει ήδη στο Σαββατοκύριακο 14-15 Νοεμβρίου, όταν στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής θα διοργανώσει τον 2ο αγώνα του θεσμού. Παράλληλα, αυτή θα είναι και η 2η συνάντηση για το έπαθλο ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge.

Στην πίστα των Μεγάρων θα βρεθούν λοιπόν στα μέσα Νοεμβρίου τα αγωνιστικά των ομάδων Ν, Α, R και Ε, τα πανίσχυρα αυτοκίνητα της Formula Saloon, τα όμορφα και πάντα εντυπωσιακά Ιστορικά, καθώς και τα Skoda Fabia του ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda. Τις κατηγορίες του Πρωταθλήματος Ταχύτητας θα πλαισιώσουν εκείνες του Hellenic Time Trial Challenge: Stock, Sport και Extreme, με τις επιπλέον κλάσεις Clio Cup, Legends Cup και Crosskart Cup.

Δηλώσεις συμμετοχής υποβάλλονται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας της ΟΜΑΕ (http://www.e-omae-epa.gr/) μέχρι την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου, τόσο για τις κατηγορίες των αγώνων Ταχύτητας όσο και για το HTTC. Το Σωματείο ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. θα διοργανώσει τον αγώνα σύμφωνα με τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και με βάση το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που έχει ορίσει η ΟΜΑΕ, μεριμνώντας για την ασφάλεια όλων των εμπλεκόμενων σε αυτόν. Για την αποφυγή διάδοσης της πανδημίας, δεν επιτρέπεται η παρουσία θεατών.

Ιστορικά

Υποστηρικτές του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας είναι η εταιρεία ειδών γραφείου Skag, καθώς και οι: Axotechniki, A. Makris A.E., Ρεκτιφιέ Original και Linea Sport. Επιπλέον, το ξενοδοχείο IL Desto Studios – Ευθυμίου στο Αλεποχώρι (20 km από την πίστα) προσφέρει στους αγωνιζόμενους την προνομιακή τιμή των €30/δωμάτιο το Σάββατο, με δώρο μία ακόμη διανυκτέρευση την Παρασκευή. Για κρατήσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τα τηλέφωνα 6932428989 και 2105770879.

[Δελτίο Τύπου ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.]

node/40199

Lance Stroll: Ήμουν θετικός στον κορονοϊό αλλά τώρα είμαι έτοιμος να αγωνιστώ στην Πορτογαλία

Ο οδηγός της Racing Point εξηγεί τι ακριβώς έγινε στον αγώνα της Γερμανίας και πώς διαγνώστηκε θετικός. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Lance Stroll: Ήμουν θετικός στον κορονοϊό αλλά τώρα είμαι έτοιμος να αγωνιστώ στην Πορτογαλία

Ο οδηγός της Racing Point Lance Stroll επιβεβαίωσε ότι βγήκε θετικός στον κορονοϊό μετά το Grand Prix του Eifel στη Γερμανία, αλλά είναι σε θέση να αγωνιστεί στην Πορτογαλία αυτό το Σαββατοκύριακο.

Ο Καναδός είναι ο δεύτερος οδηγός που διαγνώστηκε θετικός καθώς είχε προηγηθει ο Sergio Perez, που αναγκάστηκε να χάσει το Βρετανικό Grand Prix τον Αύγουστο λόγω του ιού.

Ο Stroll έχασε τον αγώνα Nurburgring μετά από αδιαθεσία που αισθάνθηκε Σάββατο το πρωί, παραπονούμενος για συμπτώματα που μοιάζουν με γρίπη, και αντικαταστάθηκε για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου από τον Nico Hulkenberg, ο οποίος είχε ανατικαταστήσει και τον Perez στο Silverstone.

Ο Stroll είχε διαγνωστεί αρνητικός πριν το Σαββατοκύριακο του Eifel GP, αλλά αποδείχθηκε στη συνέχει ένα δεύτερο τεστ τον έβγαλε θετικό. 
Πλέον, όπως είπε, αισθάνομαι 100% καλά και τα μετέπειτα τεστ βγήκαν αρνητικά. 

Περιγράφοντας τα όσα έγιναν στο γερμανικό GP είπε: «Εφτασα στο Nurburgring μετά από αρνητικά τεστ. Το Σάββατο το πρωί άρχισα να νιώθω αδιαθεσία και ξύπνησα με πρόβλημα στο στομάχι. Ακολούθησα το πρωτόκολλο της FIA και απομονώθηκα στο αυτοκινούμενο της ομάδα και δεν μπήκα ξανά στην πίστα. Δεν ήμουν σε θέση να αγωνιστώ και έτσι πέταξα σπίτι νωρίς το πρωί της Κυριακής. Καθώς ακόμα ένιωθα καταβεβλημένος, έκανα ένα τεστ Covid το πρωί της Κυριακής. Την επόμενη μέρα τα αποτελέσματα βγήκαν θετικά, οπότε έμεινα στο σπίτι σε αυτο-απομόνωση για τις επόμενες 10 ημέρες. Ευτυχώς, τα συμπτώματά μου ήταν αρκετά ήπια». 

Τώρα τα αποτελέσματα των τεστ είναι αρνητικά, είπε και αισθάνομαι έτοιμος να αγωνιστώ στην Πορτογαλία. 

Η επιβεβαίωση για το θετικό τεστ του Stroll έρχetai μια εβδομάδα αφότου ο θρύλος του MotoGP Valentino Rossi αναγκάστηκε να χάσει το GP της Aragon όταν και αυτός διαγνώστηκε θετικός. 

Ο Stroll βρίσκεται  στην ένατη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών έχοντας σημειώσει φέτος μόνον μια παρουσία στο βάθρο, στον αγώνα της Monza τον Σεπτέμβριο.