node/37436

GP Αμπού Ντάμπι: Απόλυτη κυριαρχία Hamilton και Mercedes

Άνετη νίκη και ταχύτερος γύρος για τον πρωταθλητή, ενώ διεκδίκησε βάθρο κι ο Bottas που ξεκίνησε τελευταίος.

 Δεύτερος ο Max Verstappen, πολύ μπροστά από τον Charles Leclerc, παρότι παραπονιόταν για πρόβλημα στην απόδοση ισχύος.

Η σεζόν του 2019 έκλεισε με την 11η νίκη του Lewis Hamilton, που ισοφάρισε έτσι το ρεκόρ του σε μια χρονιά, έφτασε τις 84 νίκες καριέρας και βρίσκεται μόνο 7 νίκες πίσω από τον Michael Schumacher.

Ο Βρετανός δεν αμφισβητήθηκε ούτε κατά διάνοια στο φινάλε της χρονιάς, καθώς μπήκε αμέσως επικεφαλής από την pole position, βοηθούμενος κι από το γεγονός ότι ο Leclerc  πέρασε τον Max Verstappen στον πρώτο γύρο.
 
Ο Ολλανδός της Red Bull έκανε ένα πολύ μακρύ πρώτο σκέλος με τα μεσαία λάστιχα και στη συνέχεια πέρασε τον Leclerc για να τερματίσει δεύτερος στον αγώνα και τρίτος στο πρωτάθλημα – στην καλύτερη θέση της καριέρας του.

Ο Hamilton έφυγε μπροστά μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης, ενώ ο Leclerc πήρε το slipstream του Verstappen και τον πέρασε στη δεύτερη από τις δύο πίσω ευθείες.

Τα πράγματα έμειναν στάσιμα μέχρι τον 12ο γύρο όπου οι δύο Ferrari μπήκαν στα pits, η μια μετά την άλλη. Δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα από αυτό, αλλά ο Sebastian Vettel έχασε πολύ χρόνο καθώς δεν κούμπωνε το πίσω αριστερό λάστιχο. Το αποτέλεσμα ήταν ο Γερμανός να ξαναβγεί στην πίστα πίσω από τον Valtteri Bottas, που είχε ξεκινήσει τελευταίος και τράβηξε πολύ το πρώτο του stint. Ο Vettel έχασε κι άλλο χρόνο καθώς ο Φιλανδός μπροστά του καθυστέρησε να περάσει τον Nico Hulkenberg λόγω γενικής έλλειψης DRS στο πρώτο τρίτο του αγώνα από τεχνική βλάβη.

Μπροστά, οι Hamilton και Verstappen κράτησαν πολύ τα αρχικά τους μεσαία λάστιχα, με τον Ολλανδό να σταματά για να βάλει τα σκληρά στον 25ο γύρο και τον Βρετανό να ακολουθεί ένα γύρο αργότερα.

Αφού ξαναβγήκε στην πίστα, ο Verstappen παραπονιόταν για «τεράστιο lag» στην απόκριση του κινητήρα και συνέχισε να απαιτεί λύση παρότι ο ρυθμός του δεν έδειχνε πρόβλημα – και μάλιστα έφτανε τον Leclerc.

H Red Bull είπε στον Ολλανδό ότι δεν μπορούσε να βρει λύση, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να εκμεταλλευτεί το DRS στην πρώτη πίσω ευθεία και να περάσει τον Μονεγάσκο από την εσωτερική. Ο Leclerc επιχείρησε να απαντήσει φρενάροντας αργά στην εξωτερική, στο τέλος της επόμενης ευθείας, αλλά ο Verstappen απέκρουσε την επίθεση κι απομακρύνθηκε.

Αφού ο Vettel είχε πέσει 4ος και τελικά έκανε δεύτερο pit-stop για να φορέσει τα μεσαία λάστιχα, και καθώς οι Albon και Bottas ήταν πολύ πίσω, η Ferrari πέρασε το «Πλάνο 2» για τον Leclerc και τον κάλεσε για δεύτερο pit-stop. Του φόρεσε τα μαλακά λάστιχα με την ελπίδα να κάνει τον ταχύτερο γύρο, αλλά ο Μονεγάσκος δεν τα κατάφερε, παρότι το ρεκόρ το κατείχε τότε ο Bottas με χρησιμοποιημένα σκληρά λάστιχα.

Η κίνηση της Scuderia άφησε ανενόχλητο τον Verstappen στη 2η θέση, 16,7” πίσω από τον Hamilton – o οποίος ήταν τόσο άνετος, που έκανε το grand slam γράφοντας και τον ταχύτερο γύρο λίγο πριν τον τερματισμό, παρά τα πολύ φθαρμένα σκληρά λάστιχα που φορούσε. Απόλυτη κυριαρχία της Mercedes, που θα πρέπει να βάζει σε σκέψεις τον ανταγωνισμό εν όψει 2020…

Hamilton_Mercedes_donuts

Ο Leclerc συμπλήρωσε μεν το βάθρο, μένοντας μπροστά από τον Bottas που τον έφτανε, αλλά η 3η θέση του είναι υπό αμφισβήτηση καθώς εκκρεμεί διερεύνηση των αγωνοδικών για «σημαντική» παρατυπία της Ferrari στη δήλωση του καυσίμου πριν τον αγώνα.

Έτσι, η προσπάθεια του Bottas μπορεί να ανταμειφθεί τελικά με την 3η θέση, αφού ο Φιλανδός είχε περάσει τον Albon για να τερματίσει 4ος. Στα αρχικά στάδια του αγώνα ο Bottas δυσκολεύτηκε να ανέβει λόγω της έλλειψης DRS, αλλά στη συνέχεια ήταν πολύ γρήγορος και έφτασε τελικά τον Leclerc στο ένα μόλις δευτερόλεπτο.

Γρήγορος στο τέλος ήταν κι ο Vettel, που μετά το δεύτερο pit-stop του κάλυψε 20” από τον Albon και τον πέρασε δύο γύρους πριν το τέλος, παίρνοντας την 5η θέση.

“Best of the rest” τερμάτισε ο Sergio Perez (φωτ. κάτω). Ο Μεξικανός ξεκίνησε 10ος, αλλά έκανε ένα πολύ μακρύ πρώτο σκέλος που του επέτρεψε να περάσει πέντε οδηγούς στους τελευταίους 17 γύρους, κλέβοντας την 7η θέση από τον Lando Norris στον τελευταίο γύρο.

Perez_Abu Dhabi

Ο Daniil Kvyat τερμάτισε 9ος με την Toro Rosso, αλλά οι δύο βαθμοί δεν επέτρεψαν στην ιταλική ομάδα να περάσει τη Renault στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ο Nico Hulkenberg έδειχνε ότι θα πάρει τον βαθμό της 10ης θέσης στον τελευταίο του αγώνα F1 (προς το παρόν τουλάχιστον), αλλά τον πέρασαν οι Carlos Sainz και Daniel Ricciardo λίγο πριν τον τερματισμό. Ο Γερμανός πάντως ψηφίστηκε οδηγός του αγώνα – τιμής ένεκεν.

Η 10η θέση του Sainz πάνω στο νήμα του έδωσε την 6η θέση στον πρωτάθλημα οδηγών, ένα μόλις βαθμό μπροστά από τον Pierre Gasly, που τερμάτισε τελευταίος μετά από ένα απελπιστικά αργό pit-stop στον πρώτο γύρο για αλλαγή εμπρός πτέρυγας μετά από επαφή με άλλο μονοθέσιο.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΣΤΗ YAS MARINA

GP Abu Dhabi 2019_podium

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΟΜΑΔΑ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Lewis Hamilton

Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mercedes

1h34m05.715s

2

Max Verstappen

Aston Martin Red Bull Racing

Red Bull/Honda

16.772s

3

Charles Leclerc

Scuderia Ferrari Mission Winnow

Ferrari

43.435s

4

Valtteri Bottas

Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mercedes

44.379s

5

Sebastian Vettel

Scuderia Ferrari Mission Winnow

Ferrari

1m04.357s

6

Alexander Albon

Aston Martin Red Bull Racing

Red Bull/Honda

1m09.205s

7

Sergio Perez

SportPesa Racing Point F1 Team

Racing Point/Mercedes

1 γύρος

8

Lando Norris

McLaren F1 Team

McLaren/Renault

1 γύρος

9

Daniil Kvyat

Red Bull Toro Rosso Honda

Toro Rosso/Honda

1 γύρος

10

Carlos Sainz Jr.

McLaren F1 Team

McLaren/Renault

1 γύρος

11

Daniel Ricciardo

Renault F1 Team

Renault

1 γύρος

12

Nico Hulkenberg

Renault F1 Team

Renault

1 γύρος

13

Kimi Raikkonen

Alfa Romeo Racing

Alfa Romeo/Ferrari

1 γύρος

14

Kevin Magnussen

Haas F1 Team

Haas/Ferrari

1 γύρος

15

Romain Grosjean

Haas F1 Team

Haas/Ferrari

1 γύρος

16

Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo Racing

Alfa Romeo/Ferrari

1 γύρος

17

George Russell

ROKiT Williams Racing

Williams/Mercedes

1 γύρος

18

Pierre Gasly

Red Bull Toro Rosso Honda

Toro Rosso/Honda

2 γύροι

19

Robert Kubica

ROKiT Williams Racing

Williams/Mercedes

2 γύροι

-

Lance Stroll

SportPesa Racing Point F1 Team

Racing Point/Mercedes

Εγκατ.

node/39417

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Όλοι ανεξαιρέτως δήλωσαν πως υποστηρίζουν τον αγώνα κατά του ρατσισμού όμως κάποιοι επέλεξαν να μη γονατίσουν συμβολικά στη γραμμή της εκκίνησης.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Το αφιέρωμα της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Αυστριακού Grand Prix για την υποστήριξη του κινήματος "Black Lives Matter" κατά του ρατσισμού, προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα στους οπαδούς του αθλήματος όταν είδαν ορισμένους από τους οδηγούς να μη γονατίζουν στη γραμμή της εκκίνησης.

Το συμβάν έγινε πριν από το ξεκίνημα της σεζόν του 2020 που παρατάθηκε λόγω πανδημίας, ως μια συμβολική κίνηση μετά από απόφαση της ομοσπονδίας των οδηγών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι οδηγοί «στέκονται ενωμένοι με τις ομάδες τους απέναντι στο ρατσισμό και τις προκαταλήψεις, ενώ ταυτόχρονα ενστερνίζονται τις αρχές της διαφορετικότητας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης, υποστηρίζοντας τη δέσμευση της Formula 1 σε αυτές».

 Όπως θα δείτε και στο βίντεο, όλοι οι πιλότοι της F1 φόρεσαν μαύρα T-Shirt με την επιγραφή "End Racism", εκτός από τον Lewis Hamilton που επέλεξε το σύνθημα "Black Lives Matter". Αντίθετα με την πλειοψηφία των οδηγών που γονάτισε συμβολικά, έξι πιλότοι αποφάσισαν να σταθούν όρθιοι - οι Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi.

Ο Ιταλός Charles Leclerc δικαιολόγησε την απόφασή του στο twitter λέγοντας: «Πιστεύω πως αυτό που μετράει είναι τα στοιχεία και οι συμπεριφορές στην καθημερινή μας ζωή αντί για τυπικές χειρονομίες που μπορούν να θεωρηθούν αμφιλεγόμενες σε ορισμένες χώρες. Δεν θα γονατίσω αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως είμαι λιγότερο αφοσιωμένος από τους υπόλοιπους στη μάχη κατά του ρατσισμού.»

Σε αντίστοιχο ύφος ήταν και η ανακοίνωση του Ολλανδού Max Verstappen: «Είμαι πολύ αφοσιωμένος στην ισότητα και τη μάχη κατά του ρατσισμού. Όμως πιστεύω πως ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφραστεί στο χρόνο και με τον τρόπο που του ταιριάζει. Δεν θα γονατίσω σήμερα αλλά σέβομαι και υποστηρίζω τις προσωπικές επιλογές κάθε οδηγού.»

Lewis Hamilton

Από τη μεριά του, ο Βρετανός Lewis Hamilton που είναι ο μοναδικός έγχρωμος οδηγός, γνωστός ακτιβιστής και θερμός υποστηρικτής του κινήματος "Black Lives Matter" δήλωσε: «Γνωρίζω τις απόψεις ορισμένων οδηγών αλλά στην τελική κανένας δεν θα έπρεπε να αναγκάζεται να γονατίσει. Δεν ζήτησα ποτέ ούτε απαίτησα από κανένα να γονατίσει. Δεν το ανέφερα καν. Αναφέρθηκε από τη διοργάνωση της Formula 1 και την ομοσπονδία Grand Prix Drivers Association. Άφησα τους πάντες να μιλήσουν και στη συνέχεια τους είπα παιδιά, εγώ θα το κάνω αλλά εσείς να κάνετε ότι νιώθετε πως είναι σωστό. Νιώθω ευγνωμοσύνη απέναντι σε όσους γονάτισαν μαζί μου. Είναι ακόμα ένα πολύ ισχυρό μήνυμα αλλά τελικά, το αν γονάτισες ή όχι δεν θα αλλάξει τον κόσμο. Είναι πολύ μεγαλύτερο θέμα ανά τον κόσμο αλλά για εμένα προσωπικά, ο καθένας έχει τη δική του προσωπική επιλογή.»

Θέση για την επιλογή των συναδέλφων του πήρε και ο Αυστραλός Daniel Ricciardo που δήλωσε: «Η συζήτηση με τους οδηγούς μου έδειξε πως όλοι μας είμαστε 100% μαζί με την υποστήριξη του μηνύματος και την εξάλλειψη του ρατσισμού. Κανένας από εμάς δεν είναι αντίθετος με αυτό οπότε όλοι το υποστηρίζουμε. Απλά πιστεύω πως υπήρξε μια δυσκολία με μερικούς οδηγούς και την εθνικότητά τους, και το συμβολισμό που έχει για αυτούς το να γονατίζουν. Προφανώς, ο λόγος που εμείς το κάναμε ήταν ξεκάθαρα για να υποστηρίξουμε το Black Lives Matter. Δεν είναι θέμα πολιτικής ή κάτι άλλο. Όμως υπάρχει μια λεπτή γραμμή για τις εθνικότητες ορισμένων οδηγών και το πώς θα μπορούσε να ερμηνευτεί αυτή η κίνηση τους. Τους ακούσαμε όλους, όλες τις απόψεις, και δεν θα εκθέσουμε κανένα. Όλοι μας αντιληφθήκαμε πως θα κάνουμε μόνο ότι νιώθουμε άνετα να κάνουμε. Και κανένας δεν θα κριθεί για την επιλογή του να μην σταθεί με συγκεκριμένο τρόπο ή να μην γονατίσει.»

Εκτός από τη συμβολική κίνηση των οδηγών, η ομάδα της Mercedes-AMG άλλαξε το χρώμα των μονοθεσίων της από ασημί σε μαύρο - και τις στολές των οδηγών της Hamilton και Bottas, ενώ η FIA δώρισε 1 εκατομμύριο ευρώ σε μη κερδοσκοπική οργάνωση με στόχο τη ενίσχυση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας στη Formula 1.

[Πηγή: news.com.au]

node/39415

Ο Valtteri Bottas νικητής του Αυστριακού Grand Prix

Ο πρώτος αγώνας της σεζόν για το 2020 είχε πολλά απρόοπτα και ηχηρό μήνυμα κατά του ρατσισμού.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ο Valtteri Bottas νικητής του Αυστριακού Grand Prix

O Valtteri Bottas ήταν ο νικητής του πρώτου Grand Prix για το πρωτάθλημα Formula 1 του 2020 που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αυστρία, μετά από διακοπή μακράς διαρκείας λόγω πανδημίας. Πίσω από το νικητή Bottas με Mercedes-AMG, τερμάτισαν ο Charles Leclerc με Ferrari και ο Lando Norris με McLaren.

Η ποινή πέντε δευτερολέπτων που επιβλήθηκε στον περσινό πρωταθλητή Lewis Hamilton με Mercedes-AMG λόγω πρόκλησης σύγκρουσης τον έριξε από τη δεύτερη στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης. Νωρίτερα, ο Βρετανός είχε δεχθεί ποινή τριών θέσεων στις κατατακτήριες δοκιμές. Πίσω από τον Hamilton, στην πέμπτη θέση, τερμάτισε ο Carlos Sainz Jr με μονοθέσιο της McLaren.

Η αντισυμβατική πρεμιέρα της σεζόν χαρακτηρίστηκε από τις εγκαταλείψεις των 9 από τους 20 οδηγούς που συμμετείχαν (Kvyat, Albon, Raikkonen, Russell, Grosjean, Magnussen, Stroll, Ricciardo και Verstappen) και τρεις διακοπές του αγώνα με παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Όλοι οι οδηγοί του grid φόρεσαν μαύρα T-shirt με συνθήματα κατά του ρατσισμού στέλνοντας ένα μήνυμα υποστήριξης στο κίνημα "Black Lives Matter", αν και ορισμένοι από αυτούς επέλεξαν να μη γονατίσουν στη γραμμή εκκίνησης (Verstappen, Leclerc, Kimi Raikkonen, Daniil Kvyat, Antonio Giovinazzi και Carlos Sainz Jr.). Σε αυτό το κλίμα η Mercedes-AMG επέλεξε μαύρη φορεσιά για τα μονοθέσιά της, δείχνοντας έμπρακτα την υποστήριξή της στον Βρετανό Lewis Hamilton που πρωτοστατεί στον αγώνα κατά του ρατσισμού., και τρεις διακοπές του αγώνα με παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.