Γιατί η Renault θα κατασκευάζει αυτό το κινεζικό ηλεκτρικό;

Γιατί η Renault θα κατασκευάζει αυτό το κινεζικό ηλεκτρικό;

Η Renault ενώνει δυνάμεις με τη Geely για την παραγωγή του ηλεκτρικού EX2 από το 2026 στη Βραζιλία. Μια στρατηγική συνεργασία που αλλάζει τους συσχετισμούς στη Νότια Αμερική και ενισχύει τη θέση της Billancourt στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Renault, Geely EX2

Η Geely συνεχίζει την παγκόσμια επέκτασή της με το EX2, την εξαγωγική έκδοση του μικρού ηλεκτρικού Xingyuan, ήδη γνωστού στην Κίνα. Για να κατακτήσει τη βραζιλιάνικη αγορά, η κινεζική εταιρεία συνεργάζεται με τη Renault. 

Ο Ρόμβος από το 2026 θα αναλάβει την τοπική παραγωγή του μοντέλου στο εργοστάσιό του στο São José dos Pinhais, στην Πολιτεία του Paraná. Η συνεργασία αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική. Η Geely απέκτησε πρόσφατα 26,4% της Renault do Brasil, αποκτώντας πρόσβαση τόσο στις παραγωγικές εγκαταστάσεις του γαλλικού ομίλου όσο και στο ανεπτυγμένο δίκτυο αντιπροσώπων του στη χώρα. 

H Renault θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα GEA της Geely και για δικά της μελλοντικά μοντέλα

Renault, Geely EX2

Για τη Renault, η συμμαχία αυτή είναι μια ευκαιρία ενίσχυσης της παρουσίας της στη Λατινική Αμερική και ταυτόχρονα διεύρυνσης της γκάμας της σε ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα -τομέα που αναπτύσσεται ραγδαία στη Βραζιλία.

Το EX2 θα ανταγωνιστεί το BYD Dolphin Mini, το οποίο ήδη παράγεται τοπικά. Το ηλεκτρικό της Geely είναι 15 εκατοστά μακρύτερο, διαθέτει μπαταρίες LFP της CATL και προσφέρει αυτονομία 310–410 km, ανάλογα με την έκδοση. Η φόρτιση στο 50% διαρκεί μόλις 21 λεπτά. Στην Κίνα, η τιμή εκκίνησης είναι περίπου 8.400 ευρώ, ωστόσο στις διεθνείς αγορές αναμένεται να είναι υψηλότερη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σύντομα ηλεκτρικό Renault με τεχνολογία Geely

Renault, Geely EX2

Η χώρα εξελίσσεται σε στρατηγικό κόμβο για την παγκόσμια επέκταση των Κινέζων κατασκευαστών. Για τη Renault, που διατηρεί τον έλεγχο της τοπικής θυγατρικής της, η συνεργασία με την Geely σηματοδοτεί μια ιστορική καμπή: Για πρώτη φορά θα παράγει για ανταγωνιστή, προκειμένου να ενισχύσει την αξιοποίηση των εργοστασίων της. Παράλληλα, η γαλλική εταιρεία θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα GEA της Geely και για δικά της μελλοντικά μοντέλα.

Οι δύο όμιλοι έχουν ήδη προχωρήσει και σε άλλες συνέργειες, όπως τη δημιουργία της Horse, μιας κοινοπραξίας αφιερωμένης στους θερμικούς και υβριδικούς κινητήρες. Η συνεργασία επεκτείνεται και στην Κορέα, όπου η Renault αξιοποιεί τεχνογνωσία της Geely για την ανάπτυξη νέας γκάμας.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube