Γιατί η FIA είπε «όχι» στα winglets της Ferrari

Γιατί η FIA είπε «όχι» στα winglets της Ferrari

Για ελαστική ερμηνεία των κανονισμών από πλευράς Ferrari μίλησε ο Charlie Whiting.

H τοποθέτηση των καθρεπτών στο Halo δεν αντιβαίνει σε κάποιον κανονισμό της F1, όμως η FIA «έριξε μαύρο» στη Ferrari, για τη σχεδιαστική επιλογή της. Συγκεκριμένα, εκείνο που ενόχλησε ήταν τα winglets στο halo του μονοθέσιου, τα οποία αποτελούσαν –κατά τη Ferrari - μέρος της στήριξης των καθρεπτών.

Ο Charlie Whiting σχολιάζοντας την επιλογή της Ferrari μίλησε για φιλελεύθερη ερμηνεία των κανονισμών που αν τη δεχτούμε νομιμοποιεί τα winglets. Ξεκαθάρισε μάλιστα πως η FIA είχε απαντήσει σε σχετική ερώτηση των ομάδων, ότι μπορούν να τοποθετήσουν τους καθρέπτες πάνω στο Halo, βάζοντας κάποιες προϋποθέσεις μια εκ των οποίων ήταν αυτοί να είναι πακτωμένοι πάνω στο Halo.

Αμφιβάλλω, κατέληξε, αν θα είχαν επιλέξει το συγκεκριμένο σύστημα στήριξης, αν αυτό δεν προσέφερε και κάποιο αεροδυναμικό όφελος.

Η επιλογή της Ferrari γέννησε αντιδράσεις και από άλλες ομάδες και η ομάδα πήρε ειδική άδεια να αγωνιστεί μόνον στη Βαρκελώνη με αυτούς, με το αιτιολογικό ότι ο κανονισμός δεν ήταν αρκούντως σαφής.

Μάλιστα σχολιάζοντας ο Νικόλας Τομπάζης εκ μέρους της FIA τους καθρέπτες της Ferrari είπε πως πάντα οι ομάδες θα επιδιώκουν κινούμενες στα όρια του κανονισμού να έχουν το μεγαλύτερο αεροδυναμικό πλεονέκτημα. Είναι γνωστό είπε ο Τομπάζης, πως οι καθρέφτες είναι «δυσάρεστα αεροδυναμικά σχήματα» και ιδανικά όλες οι ομάδες θα ήθελαν να μην υπάρχουν καθόλου, αλλά ο κανονισμός είναι σαφής.

Είμαστε σίγουροι ότι όταν μια ομάδα έρχεται και λέει πως θα βάλει τους καθρέπτες στην Α ή την Β θέση, το κάνει για να αποκτήσει όσο το δυνατό καλύτερο αεροδυναμικό πλεονέκτημα, όμως η δική μας ευθύνη είναι να διασφαλίσουμε πως οι καθρέπτες θα είναι εκεί για να εκπληρώνουν το σκοπό τους και όχι να χρησιμοποιούνται για αεροδυναμικούς σκοπούς. Η ερμηνεία αυτή κρέμεται πάνω στο αν πιστεύουμε πως αυτό είναι μία απλή τοποθέτηση ή όχι. Και εμείς δεν το πιστεύουμε αυτό.

Σχολιάζοντας την απόφαση της FIA ο Vettel είπε πως δεν βρίσκει επαρκείς τις αιτιολογήσεις της και πως όλοι είναι ελεύθεροι να στηρίζουν τους καθρέπτες τους με όποιον τρόπο νομίζουν καλύτερο. Κάναμε ό,τι θα έκαναν και οι άλλοι με τα winglets, είπε ο Γερμανός.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube