node/36041

Ghosn: Μηνύει Nissan-Mitsubishi για €15 εκατ.

Ο Carlos Ghosn πέρασε στην αντεπίθεση εναντίον των Nissan και Mitsubishi, εγκαλώντας ένδικα τις δύο εταιρείες ότι δεν ακολούθησαν τη νόμιμη διαδικασία για την απόλυσή του.

Ο Carlos Ghosn κινήθηκε με ένδικα μέσα στην Ολλανδία εναντίον των Nissan και Mitsubishi, οι οποίες τον απομάκρυναν από πρόεδρο της Συμμαχίας τους το περασμένο έτος με την κατηγορία της υπεξαίρεσης, ανέφερε η ολλανδική εφημερίδα NRC εχθές, Σάββατο 20/7.

Ο Ghosn απαιτεί 15 εκατομμύρια ευρώ για ζημία από τους δύο Ιάπωνες κατασκευαστές, καθώς έγιναν σοβαρά λάθη όταν απολύθηκε, ανέφερε η NRC, επικαλούμενη τον δικηγόρο του. «Στην Ολλανδία, αν θέλεις να απολύσεις ένα ανώτατο εκτελεστικό στέλεχος, πρέπει πρώτα να του γνωστοποιήσεις για τι κατηγορείται, ενώ πρέπει να του παράσχεις τα αποδεικτικά στοιχεία για τις κατηγορίες», δήλωσε ο δικηγόρος Laurens de Graaf στο NRC.

Το περιφερειακό δικαστήριο στο Amsterdam εξετάζει την υπόθεση, αλλά δεν έχει ορίσει ακόμα δικάσιμο, δήλωσε το NRC.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η εταιρεία χαρτοφυλακίου της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi έχει συσταθεί στην Ολλανδία. Και να θυμίσουμε ότι ο Ghosn εξέπεσε του αξιώματός του στο τέλος του περασμένου έτους, όταν συνελήφθη στην Ιαπωνία και απολύθηκε από τη Nissan με την κατηγορία οικονομικής κακοδιαχείρισης, την οποία όμως αρνείται. Σε συνέχεια απολύθηκε από διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Renault.

alliance
H εταιρεία χαρτοφυλακίου της Συμμαχίας έχει έδρα τις Κάτω Χώρες, αλλά και ο Ghosn διατηρεί τη φορολογική έδρα του στην Ολλανδία.


Μεταξύ άλλων κατηγοριών για απάτη και επίμεπτη διαχείριση, η Nissan και η Mitsubishi ανέφεραν ότι ο Ghosn έλαβε αθέμιτα εννέα εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση από την κοινοπραξία τους. Τα έξοδα υπό διερεύνηση που έκανε ο Ghosn όταν προήδρευε στη Renault και στη Nissan ανέρχονται σε περίπου 11 εκατομμύρια ευρώ, δήλωσε το ΔΣ της Renault τον Ιούνιο.

Ο Ghosn που κατέχει τόσο γαλλική όσο και λιβανέζικη και βραζιλιάνικη ιθαγένεια, επέλεξε το 2012 τη φορολογικά πιο φιλική Ολλανδία ως φορολογική έδρα του.

node/39088

Νέο μοντέλο δράσης για τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi

Ποιοι είναι οι ξεχωριστοί τομείς δράσης που θα επικεντρωθεί η κάθε εταιρεία. 

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Νέο μοντέλο δράσης για τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi

Η αλήθεια είναι πως η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi πέρασε δύσκολες μέρες. Η αιτία ήταν κατά κύριο λόγο το τσουνάμι που προέκυψε μετά τον σεισμό του σκανδάλου Ghosn. Μετά από πολλές αλλαγές στην ηγεσία των τριών brands που την αποτελούν, τώρα όπως φαίνεται ήρθε η ώρα να μπει σε ήρεμα νερά και να επαναπροσδιορίσει τους στόχους της. 

Για το λόγο αυτό παραχωρήθηκε κοινή συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι, όπου στο τραπέζι μπήκαν οι στόχοι της κάθε μάρκας και η πορεία που θα ακολουθήσει τόσο ανεξάρτητα όσο και μέσα στην Συμμαχία. Σαφώς ο στόχος είναι η ανάπτυξη και ένα βιώσιμο μέλλον μέσα στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

Στην πράξη, όλα τα παραπάνω σημαίνουν πως η κάθε μάρκα θα είναι επιφορτισμένη με την έρευνα και εξέλιξη συγκεκριμένων μοντέλων και τεχνολογιών, με τις υπόλοιπες να τις υιοθετούν έτσι ώστε να επιτευχθούν οι αναμενόμενες οικονομίες κλίμακας. Με βάση το πλάνο που αναλύθηκε, η Nissan θα επικεντρωθεί στις αγορές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής, με την Renault να «στοχεύει» τις αγορές της Ευρώπης, της Ρωσίας και της Βόρειας Αφρικής. Τέλος, η Mitsubishi θα πάρει την Αυστραλία και τις αγορές της υπόλοιπης Ασίας. 

alli

Καθώς η κατηγορία των SUV είναι αυτή που συνεχώς αναπτύσσεται, η Nissan θα αναλάβει την εξέλιξη των C-SUV και τη Renault θα πάρει τα μικρότερα, τα B-SUV. Την ίδια στιγμή η Nissan θα εξελίσσει όλες τις τεχνολογίες που έχουν να κάνουν με την αυτόνομη οδήγηση, ενώ οι Γάλλοι θα αναλάβουν να εξελίξουν ό,τι έχει να κάνει με έναν άλλο τομέα που γνωρίζει μεγάλη άνθιση, αυτόν της συνδεσιμότητας. 

Σε ό,τι αφορά στην ηλεκτροκίνηση, η Nissan με τη Renault θα αναπτύξουν από κοινού ό,τι έχει να κάνει με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς αμφότερες έχουν ήδη ισχυρή τεχνογνωσία στον τομέα αυτό, ενώ η Mitsubishi θα ασχοληθεί αποσκλειστικά με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Tέλος, σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, η Renault θα εξελίσσει τους μικρούς βενζινοκινητήρες και τους diesel και η Nissan τους μεγάλους βενζινοκινητήρες κι αυτούς των ultra mini αυτοκινήτων.

Δείτε εδώ το αναλυτικό πλάνο της Nissan για 12 νέα μοντέλα μέχρι το 2023.

node/38436

Ολλανδία: Το είπαν και το έκαναν - Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 100 km/h

Τέθηκε σε εφαρμογή το μέτρο – Στόχος η δραστική μείωση των οξειδίων του αζώτου.

Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ολλανδία: Το είπαν και το έκαναν - Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 100 km/h

Tον Νοέμβριο ο πρωθυπουργός της Ολλανδίας Mark Rutte είχε δηλώσει ότι το ανώτατο όριο ταχύτητας στη χώρα του θα μειωθεί σε 100 km/h, ως μέρος μιας δέσμης μέτρων έκτακτης ανάγκης που αποσκοπούν στη μείωση της ρύπανσης από οξείδια του αζώτου.

Η κυβέρνηση του Rutte βρίσκεται σε κρίση καθώς ελέγχεται δικαστικά  για την καθυστέρηση χιλιάδων έργων κατασκευής σε όλη τη χώρα, καθώς η χώρα έχει υπερβεί τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές NOx εδώ και χρόνια.

Οι εκπομπές NOx προέρχονται κυρίως από αγροκτήματα, αυτοκίνητα και φορτηγά, καθώς και από τον τομέα των κατασκευών.

Τώρα το μέτρο τέθηκε σε ισχύ και το όριο ταχύτητας στους Ολλανδικούς αυτοκινητοδρόμους είναι πλέον τα 100 km/h, αλλά ισχύει από τις 6 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα.

Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν ήδη δηλώσει τη δυσαρέσκειά τους απέναντι στο νέο αυτό μέτρο, ωστόσο το τηρούν ευλαβικά καθώς η αστυνόμευση είναι αυστηρή και τα πρόστιμα αρκετά τσουχτερά.
Οι αρχές πάντως τονίζουν ότι με το όριο ταχύτητας στα 100 km/h μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος καθώς παρατηρείται μια πιο ομαλή ροή των οχημάτων και αυτό συνεισφέρει και στη μείωση της ρύπανσης.