node/38022

Formula 1: Θα φύγει η Mercedes στο τέλος της χρονιάς;

Πηγές λένε ότι το θέμα θα συζητηθεί σε επερχόμενο ΔΣ της Daimler. Την ομάδα θα εξαγοράσουν οι Toto Wolff και Lawrence Stroll και θα μετονομαστεί σε Aston Martin!

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του βρετανικού Autocar, η Mercedes ετοιμάζεται να συζητήσει την απόσυρση της εργοστασιακής ομάδας της από την F1 στο τέλος της φετινής χρονιάς. Και μια τέτοια εξέλιξη είναι πιθανό να δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις, που θα έχουν ως αποτέλεσμα η ομάδα να μετονομαστεί σε Aston Martin και ο Lewis Hamilton να πάει στη Ferrari. Αυτά αναφέρουν πολλές πηγές.

Aston Martin logo F1
Το Autocar διεξήγαγε κοινή έρευνα με τον ιστότοπο Racefans, από την οποία προέκυψε ότι η απόφαση της Mercedes να εγκαταλείψει την F1 ως κατασκευαστής θα συζητηθεί στο επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της μητρικής εταιρείας Daimler AG. Εκπρόσωπος του ομίλου αρνήθηκε να ανακοινώσει την ημερομηνία του ΔΣ, αλλά πιστεύεται ότι θα γίνει στις 12 Φεβρουαρίου.

Αν και δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση, υψηλά ιστάμενες πηγές λένε ότι η απόσυρση από την F1 είναι υπό σοβαρή σκέψη. Η Daimler-Mercedes έχει ανακοινώσει περικοπές €1,4 δις μέχρι το τέλος του 2022, θέλει να κατευθύνει τις επενδύσεις Έρευνας & Εξέλιξης σε τεχνολογίες για τα μοντέλα παραγωγής και αντιμετωπίζει πιέσεις να μειώσει το ανθρακικό της αποτύπωμα. Πιέζεται επίσης να υπογράψει νέα σύμβαση (Concorde Agreement) με τον κάτοχο των δικαιωμάτων της F1, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να δώσει διορία τουλάχιστον 9 μηνών αν αποφασίσει να αποσυρθεί. Σύμφωνα με τα τώρα ισχύοντα, μπορεί να αποχωρήσει στο τέλος του 2020. Τέλος, αν παραμείνει, θα πρέπει να κάνει μεγάλη επένδυση για να εξελίξει το μονοθέσιο του 2021 βάσει των νέων, πολύ διαφορετικών τεχνικών κανονισμών.

Αν η Mercedes τελικά πάρει την απόφαση να αποσυρθεί, πηγές λένε ότι την ομάδα θα εξαγοράσουν ο τώρα επικεφαλής της, Toto Wolff (που είναι ήδη μέτοχος), και ο Καναδός δισεκατομμυριούχος Lawrence Stroll (φωτ. κάτω με το γιο του, Lance), ιδιοκτήτης της ομάδας Racing Point και φημολογούμενος αγοραστής της Aston Martin.

Stroll Lawrence and lance

Σε μια τέτοια περίπτωση, ο Stroll θα πουλήσει τη Racing Point και η Mercedes F1 θα μετονομαστεί σε Aston Martin, ενώ στο παιχνίδι πιθανώς θα μπει και η κινεζική Geely, κάτοχος των Lotus, Volvo και φημολογούμενος μεγαλοεπενδυτής στην Aston Martin.

Πιθανός νέος ιδιοκτήτης της Racing Point είναι ο Λευκορώσος δισεκατομμυριούχος Dmitry Mazepin, ο γιος του οποίου, ο 20χρονος Nikita, είναι δοκιμαστής της ομάδας και αγωνίζεται στη Formula 2.
 
Διαψεύσεις από Daimler και Hamilton
Σύμφωνα με το παραπάνω σενάριο, η Mercedes θα παραμείνει για ένα διάστημα ως προμηθευτής κινητήρων, καθότι έχει υπογράψει συμβόλαιο με τις McLaren, Racing Point και Williams. Όμως ο Toto Wolff έχει διαψεύσει μια τέτοια πιθανότητα, λέγοντας ότι η Mercedes «δεν μπορεί να είναι λίγο έγκυος. Είτε θα είναι έγκυος είτε δεν θα είναι καθόλου».

Τις φήμες περί απόσυρσης της Mercedes από την F1 διέψευσε ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Ola Kaellenius, λέγοντας «Όχι αληθές» σε ανταποκριτή του Reuters.

Ola Kaellenius_Daimler
Έντονη φημολογία υπάρχει και για τριβές μεταξύ του Hamilton και της Mercedes, η οποία αντιδρά στις απαιτήσεις του Βρετανού για ετήσια αμοιβή $66 εκατομμυρίων. Ο Hamilton όμως, σε ανάρτησή του στο Instagram, έγραψε: «Ο Toto κι εγώ δεν έχουμε ακόμη μιλήσει για συμβόλαιο. Οι εφημερίδες κατασκεύασαν την ιστορία».

Αν πάντως η Mercedes αποσυρθεί, ο Hamilton θα καταλήξει μάλλον στη Ferrari, με τη διοίκηση της οποίας είχε πέρσι επαφές. Ο Βρετανός θα πάρει τη θέση του Sebastian Vettel.

Hamilton Ferrari

[Πηγή: Autocar, φωτογραφίες DPPI]

node/5946

Ποια είναι τα αυτοκίνητα που έφεραν τη μεγαλύτερη χασούρα;

Ιδού ο κατάλογος των πιο ζημιογόνων μοντέλων της σύγχρονης εποχής!

Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020 | Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης Επικοινωνία

Ποια είναι τα αυτοκίνητα που έφεραν τη μεγαλύτερη χασούρα;

Το λιλιπούτειο Smart ForTwo της Daimler (Mercedes-Benz) είναι υπεύθυνο για τις μεγαλύτερες ζημιές της σύγχρονης εποχής, σύμφωνα με παλιότερη μελέτη των αυτοκινητικών αναλυτών της BersteinResearch.

Οι αναλυτές ανέφεραν στην έρευνά τους ότι, αν και οι «καταστροφικές ζημιές είναι κάτι σπάνιο» στην αυτοκινητοβιομηχανία, κατάφεραν και συνέταξαν ένα κατάλογο που κατά τη γνώμη τους αποκαλύπτει τις μεγαλύτερες οικονομικές αποτυχίες των τελευταίων δεκαετιών.

Τα δύο γενικά συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτόν τον κατάλογο είναι, πρώτον, το ρίσκο του να κάνεις μεγάλα τεχνολογικά άλματα (και τις μεγάλες επενδύσεις που συνεπάγονται) και δεύτερον, το ρίσκο του να παράγεις ένα αυτοκίνητο που αποτυγχάνει να πείσει τους αγοραστές στο συγκεκριμένο τομέα της αγοράς. 

Το αρχικό project του Smart είναι ένα καλό παράδειγμα του πρώτου. Η Mercedes-Benz είχε αναλάβει ένα πρόγραμμα που είχε αρχίσει ο ιδρυτής της Swatch, Nicolas Hayeck, και το μετέτρεψε σε τεχνολογικό γύρο θριάμβου. Πριν τελικά λανσαριστεί στην αγορά, το Smart απέκτησε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, ολοκαίνουργιους 3κύλινδρους κινητήρες κι ένα νέο εργοστάσιο στο Hambach, κοντά στα γαλλογερμανικά σύνορα.

Οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ξοδέψει πολύ πάνω από 3 δις ευρώ για να φτιάξει το Smart από λευκό χαρτί – μεγάλο ρίσκο για ένα μοντέλο στο φθηνότερο άκρο της αγοράς. Επιπλέον, είχε πέσει έξω στους στόχους πωλήσεων κατά 40%.

Τα Fiat Stilo, Renault Laguna, Peugeot 1007 και Jaguar X-type αποτελούν –κατ’ αυτούς– παραδείγματα μοντέλων που απλά δεν έπιασαν το νόημα των αντίστοιχων αγορών και έπεσαν πολύ έξω στην εκτίμηση των πωλήσεων, κατά 70% στην περίπτωση του Stilo, 88% στην περίπτωση του 1007 και 74% σ’ αυτήν της Jaguar.

Τα Bugatti Veyron (φωτογραφία) και VW Phaeton μπορεί να είναι στην πρώτη δεκάδα, αλλά οι αναλυτές σημειώνουν ότι ενώ η διοίκηση της VW ήξερε ότι η πρώτη Veyron θα έφερνε ζημιά, εντούτοις ήταν μια τεχνολογική βιτρίνα για τον Όμιλο VW. Το Phaeton είχε βέβαια τότε την προσωπική στήριξη του ισχυρού άνδρα του Ομίλου, του Ferdinand Piech, οπότε η εξέλιξη και παραγωγή του μάλλον δεν υπόκειται στους συνήθεις οικονομικούς κανόνες.

Δείτε τον πλήρη πίνακα:
Συνολικές ζημιές
1997-2006
Smart Fortwo  €3,36 δις
2001-2009 Fiat Stilo  €2,11 δις
2001-σήμερα Volkswagen Phaeton  €2,00 δις
2004-2009 Peugeot 1007  €1,89 δις
1997-2004 Mercedes A-class  €1,71 δις
2005-2013 Bugatti Veyron  €1,70 δις
2001–2009 Jaguar X-type  €1,70 δις
2006–2012 Renault Laguna  €1,55 δις
2000–2005 Audi A2  €1,43 δις
2001-2009 Renault Vel Satis  €1,19 δις

Ζημιές ανά μονάδα
2005-2013 Bugatti Veyron  €4.625.590 ανά αυτοκίνητο
2001-σήμερα Volkswagen Phaeton  €28.150 ανά αυτοκίνητο
2001-2009 Renault Vel Satis  €18.744 ανά αυτοκίνητο
2004-2009 Peugeot 1007  €15.407 ανά αυτοκίνητο
2000–2005 Audi A2  €7.545 ανά αυτοκίνητο
2001–2009 Jaguar X-type  €4.695 ανά αυτοκίνητο
1997-2006 Smart Fortwo  €4.477 ανά αυτοκίνητο
2006–2012 Renault Laguna  €3.553 ανά αυτοκίνητο
2001-2009 Fiat Stilo  €2.733 ανά αυτοκίνητο

node/39597

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας για τη νέα Mercedes-Benz S-Class.

Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Μετά από το προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX της ναυαρχίδας της και το νέο τύπο αερόσακων για τους πίσω επιβάτες, η Mercedes-Benz παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ενεργής αερανάρτησης και της τετραδιεύθυνσης της επερχόμενης S-Class (W223). 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η προαιρετική ανάρτηση E-Active Body Control έχει τη δυνατότητα να αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος και να αλλάζει τα χαρακτηριστικά της, βελτιώνοντας όχι μόνο την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, ως μέρος του συστήματος Pre-Safe Impulse Side, η ενεργή αερανάρτηση ψηλώνει αυτόματα κατά 8 cm μέσα σε μόλις 80 milisecond με τη βοήθεια υγροπνευματικών και συστήματος 48V, όταν οι αισθητήρες αντιληφθούν επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Έτσι, μειώνεται η παραμόρφωση της καμπίνας καθώς το πάτωμα του οχήματος απορροφά καλύτερα τις δυνάμεις που ασκούνται σε μια πλευρική σύγκρουση.

Για να τα πετύχει όλα αυτά, η ανάρτηση διαθέτει πέντε επεξεργαστές με πολλαπλόυς πυρήνες, περισσότερους από 20 αισθητήρες και μια stereo camera (με λειτουργία Road Surface Scan), αναλύοντας τις συνθήκες 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.

Mercedes-Benz S-Class

Το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης με ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνει την ευελιξία της S-Class μειώνοντας τον κύκλο στροφής της λιμουζίνας σε κάτω από 11 μέτρα. Επίσης, διευκολύνει τις μανούβρες κατά το παρκάρισμα, πάντα σε συνδυασμό με το σύστημα Active Parking Assist και την κάμερα 360° με 3D view. Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, οι πίσω τροχοί της S-Class έχουν τη δυνατότητα να στρίβουν σε μεγάλες γωνίες που φτάνουν και τις 10ο ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα, παίρνοντας πληροφορίες από του αισθητήρες (οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη κατεύθυνση μέχρι τα 60 km/h και στην ίδια κατεύθυνση από εκεί και πέρα)

Η Mercedes-Benz έδωσε περισσότερες πληροφορίες και για τους νέου τύπου αερόσακους που χρησιμοποιεί η S-Class. Ο αερόσακος για τους πίσω επιβάτες (Rear Airbag), μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης, υποστηρίζοντας το κεφάλι και το λαιμό τους και λειτουργώντας επικουρικά στη ζώνη ασφαλείας (η οποία έχει τεχνολογίες beltbag και inflatable seat belt). Από την άλλη πλευρά, ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες βρίσκεται αποθηκευμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και ενεργοποιείται σε περίπτωση ισχυρής πλευρικής σύγκρουσης αποτρέποντας τη επαφή των κεφαλιών τους.

Ακόμα ένα στοιχείο ασφάλειας είναι η προειδοποίηση Exit Warning που προειδοποιεί οδηγό και συνοδηγό για διερχόμενο όχημα με κόκκινο φωτισμό όταν κάνουν την κίνηση να ανοίξουν την πόρτα (χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του Active Blind Spot Assist).

Περισσότερες αποκαλύψεις για τη νέα γενιά Mercedes-Benz S-Class W223 θα έχουμε στις 12 Αυγούστου όπου η γερμανική φίρμα θα μας παρουσιάσει στοιχεία πολυτέλειας ενώ η επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]