Formula 1: Πρόβλημα εξάτμισης στον κινητήρα Ferrari;

Χθες αντιμετώπισαν προβλήματα τόσο η Haas όσο και η ίδια η Scuderia.

Μέσα στη γενική ευφορία από την αδιαμφισβήτητη ταχύτητα της Ferrari SF90, αλλά και των μονοθεσίων της Haas και της Alfa Romeo, υπάρχουν και κάποια ερωτηματικά…

Ο Charles Leclerc έμεινε χθες το απόγευμα μέσα στην πίστα, λόγω προβλήματος με το σύστημα εξαγωγής της Ferrari, ενώ ανάλογο πρόβλημα αντιμετώπισε και η Haas του Romain Grosjean που έχασε αρκετό χρόνο δοκιμών.

Ο Leclerc σημείωσε τον καλύτερο χρόνο που έχουμε δει μέχρι στιγμής σε δοκιμές εξέλιξης, αλλά έγινε η αιτία να βγει κόκκινη σημαία, χθες αργά το απόγευμα, αφού σταμάτησε μέσα στην πίστα. Η Ferrari ανακοίνωσε ότι η αιτία ήταν «ένα μικρό θέμα με την εξάτμιση», ενώ η πελατειακή της ομάδα, η Haas, αντιμετώπισε «αστοχία της πολλαπλής εξαγωγής και διαρροή καυσαερίων», σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Gunther Steiner.

Εξατμίσεις Ferrari
Εξατμίσεις Haas

O Ιταλοαυστριακός ομαδάρχης είπε ότι η ομάδα του «αναγκάστηκε να κατεβάσει το κιβώτιο, το τούρμπο και να βγάλει την πολλαπλή εξαγωγής» του V6 για να την επισκευάσει. Το πρωί, ο Kevin Magnussen είχε επίσης καθυστερήσει από ένα «θέμα με τον προγραμματισμό» του ηλεκτρονικού συστήματος brake-by-wire. 

«Πιστεύω πως όλα τα θέματα ήταν διαφορετικά και ταυτοποιήθηκαν», δήλωσε ο Grosjean. «Οπότε δεν πολυανησυχώ. Προφανώς θα θέλαμε να κάνουμε γύρους και να μην έχουμε πολλά θέματα, αλλά αυτά συμβαίνουν κάποιες φορές και μερικά προβλήματα παίρνουν χρόνο για να επιλυθούν. Όμως το μονοθέσιο είναι καλό, η αίσθηση είναι καλή, κι αυτό είναι το κυριότερο».

Η McLaren-Renault επίσης έχασε δύο ώρες λόγω πιθανού προβλήματος με την εξάτμιση, και η ομάδα ερευνά τώρα το θέμα. Το πιθανότερο είναι να ευθύνεται η στριμωγμένη χωροθέτηση του κινητήριου συστήματος στα σύγχρονα μονοθέσια, για χάρη της αεροδυναμικής απόδοσης.

Όπως και να έχει, ενώ τα μονοθέσια με κινητήρα Ferrari συμπλήρωσαν συνολικά 1.489 γύρους στη Βαρκελώνη το πρώτο τετραήμερο δοκιμών εξέλιξης, οι τελευταίες μέρες δοκιμών τους ήταν πολύ λιγότερο παραγωγικές. Η ίδια η Ferrari είναι μόλις 8η σε αριθμό γύρων, με 289, ενώ η Mercedes είναι πρώτη με 448. Οι Haas και Alfa Romeo είναι κάτω από το μέσο όρο σε αριθμό καλυφθέντων χιλιομέτρων αυτή την εβδομάδα.

Κάλυμμα κινητήρα Ferrari
 
Άραγε, πρέπει η Scuderia να ανησυχεί, παρότι τόσο ο Bottas της Mercedes όσο και ο Gasly της Red Bull παραδέχονται ότι το ιταλικό μονοθέσιο είναι ξεκάθαρα μπροστά σε ταχύτητα;

[Πηγή: Autosport φωτ. DPPI]