node/37935

F1: Προβλήματα στο μονοθέσιο της Ferrari για το 2020;

Πηγές μιλάνε για «σοβαρό αεροδυναμικό πρόβλημα» καθώς η Scuderia ακολούθησε διαφορετικό σχεδιαστικό δρόμο…

Την περασμένη εβδομάδα, ο δημοσιογράφος Leo Turrini, που έχει πληροφορίες μέσα από τη Ferrari, είπε ότι τα στοιχεία για το μονοθέσιο του 2020, που ήρθαν από τον προσομοιωτή και την αεροδυναμική σήραγγα, «δεν ικανοποίησαν τους μηχανολόγους».

Και τώρα, επικαλούμενη «αξιόπιστες πηγές μέσα από τη Ferrari», η μεγάλη γερμανική εφημερίδα Auto Bild λέει ότι τα στοιχεία από την αεροδυναμική σήραγγα είναι στην πραγματικότητα «χειρότερα» απ’ ό,τι αναφέρουν τα ρεπορτάζ…

Οι ανταποκριτές της, Ralf Bach και Bianca Garloff, αναφέρουν: «Το μονοθέσιο μπορεί να έχει ένα σοβαρό σφάλμα στην αεροδυναμική του, που ούτε οι ειδικοί στους προσομοιωτές ούτε οι μηχανολόγοι στην αεροδυναμική σήραγγα έχουν καταφέρει να λύσουν».

Πιθανολογούν ότι το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται στο ότι η Ferrari ακολούθησε το δρόμο της Red Bull, δίνοντας μεγάλη γωνία κλίσης στο κάτω μέρος του μονοθεσίου. «Αυτό σε βοηθάει σε κάποιους τομείς», εξηγεί ο πρώην σχεδιαστής F1, Gary Anderson, «αλλά αν κάποιο μικρό πράγμα είναι λάθος, ακολουθεί μια αλυσιδωτή αντίδραση από την εμπρός πτέρυγα. Τότε έχεις ένα σοβαρό πρόβλημα, που δεν είναι εύκολο να επιλυθεί».

Ένα άλλο πρόβλημα για τη Scuderia είναι πως φαίνεται να έχει χάσει τη μάχη απέναντι στις άλλες ομάδες και τη FIA σχετικά με την αμφισβητούμενη νομιμότητα του κινητήρα της το 2019. Ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, δήλωσε στο επίσημο περιοδικό της Ferrari ότι η πολιτική αντιπαράθεση στην F1 τον έπιασε απροετοίμαστο όταν ανέλαβε πέρσι την ομάδα:

«Είναι ένα μέτωπο όπου δεν μπορείς να χαλαρώσεις την επαγρύπνησή σου, επειδή το να έχεις ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και καλούς οδηγούς δεν είναι αρκετό. Δεν περίμενα να απαιτείται τόση προσπάθεια», είπε ο Ιταλός. «Νομίζω πως το επίπεδο του ανταγωνισμού δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλό. Έχουμε τις προϋποθέσεις για να πάμε καλά, αλλά τίποτε δεν θεωρείται δεδομένο επειδή οι αντίπαλοί μας, όπως κι εμείς, εντείνουν τις προσπάθειές τους να βελτιωθούν.

«Το πλεονέκτημά μας είναι η εξαιρετική στήριξη που δεχόμαστε, και η δύναμη ενός μύθου που θέλουμε να συνεχίσουμε να τροφοδοτούμε με κάθε κόστος».

[Πηγή: F1_fansite.com]

GP Italy_Monza 2019

node/39449

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO

Άλλες εταιρείες μπορούν πλέον να αντιγράψουν ελεύθερα το εμβληματικό μοντέλο από το Maranello.

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO

Η Ferrari έχασε τη δικαστική μάχη για τα δικαιώματα του σχεδίου της 250 GTO - ενός από τα διασημότερα και ακριβότερα κλασικά μοντέλα στην ιστορία - ανοίγοντας το δρόμο σε ανεξάρτητους κατασκευαστές να παράξουν τα δικά τους αντίγραφα. Η νέα απόφαση του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), έρχεται ένα χρόνο μετά από την απαγόρευση κατασκευής ρέπλικας από ιταλικό δικαστήριο που αναγνώρισε την Ferrari 250 GTO ως έργο τέχνης!.

Η ιστορία ξεκίνησε από την Ares Design, μια εταιρεία από τη Modena, που αμφισβήτησε την κατοχύρωση πατέντας της Ferrari για το σχέδιο της 250 GTO. Η τελευταία ανανεώθηκε από την Ferrari το 2008, όμως όπως ισχυρίζονται οι δικηγόροι της Ares Design, αυτό έγινε με στόχο να εμποδίσει άλλους κατασκευαστές από το να παράγουν και να διαθέτουν προς πώληση παρόμοια σπόρσκαρς (συμπεριλαμβανομένων και των δικών τους). Το βασικό επιχείρημα με το οποίο τελικά συμφώνησε και το δικαστήριο, είναι πως από το 1964 μέχρι σήμερα, η Ferrari δεν έχει χρησιμοποιήσει τα πνευματικά δικαιώματα της 250 GTO σε αυτοκίνητο παραγωγής, κάτι που επιτρέπει την αμφισβήτησή της νέας κατοχύρωσής τους.

Παρόλα αυτά, η Ferrari κατάφερε να διατηρήσει τα πνευματικά δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO όσον αφορά τα παιχνίδια και τις μινιατούρες αυτοκινήτων, καθώς αυτές παράγονται σε μεγάλους αριθμούς όλα αυτά τα χρόνια.

Μεταξύ 1962 και 1964, από το εργοστάσιο στο Maranello βγήκαν μόλις 36 μονάδες της Ferrari 250 GTO, που είναι για πολλούς το ομορφότερο αυτοκίνητο της Ferrari. Οι αμέτρητες επιτυχίες στους αγώνες, η σπανιότητα, ο ατμοσφαιρικός V12 και η εμβληματική σχεδίαση, καθιστούν την 250 GTO κάτι σαν ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το 2018, μια 250 GTO του 1962 δημοπρατήθηκε έναντι $48,4 εκατομμυρίων, ενώ μια άλλη 250 GTO του 1963 πουλήθηκε εκτός δημοπρασίας σε τιμή που λέγεται ότι έφτασε τα $70 εκατομμύρια.

Δε γνωρίζουμε αν η Ferrari θα ασκήσει έφεση στη συγκεκριμένη απόφαση, ενώ μένει να δούμε αν η Ares Design θα εκμεταλλευτεί την κατάσταση για να κατασκευάσει τη δική της μοντέρνα εκδοχή της 250 GTO.

node/39417

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Όλοι ανεξαιρέτως δήλωσαν πως υποστηρίζουν τον αγώνα κατά του ρατσισμού όμως κάποιοι επέλεξαν να μη γονατίσουν συμβολικά στη γραμμή της εκκίνησης.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Το αφιέρωμα της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Αυστριακού Grand Prix για την υποστήριξη του κινήματος "Black Lives Matter" κατά του ρατσισμού, προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα στους οπαδούς του αθλήματος όταν είδαν ορισμένους από τους οδηγούς να μη γονατίζουν στη γραμμή της εκκίνησης.

Το συμβάν έγινε πριν από το ξεκίνημα της σεζόν του 2020 που παρατάθηκε λόγω πανδημίας, ως μια συμβολική κίνηση μετά από απόφαση της ομοσπονδίας των οδηγών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι οδηγοί «στέκονται ενωμένοι με τις ομάδες τους απέναντι στο ρατσισμό και τις προκαταλήψεις, ενώ ταυτόχρονα ενστερνίζονται τις αρχές της διαφορετικότητας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης, υποστηρίζοντας τη δέσμευση της Formula 1 σε αυτές».

 Όπως θα δείτε και στο βίντεο, όλοι οι πιλότοι της F1 φόρεσαν μαύρα T-Shirt με την επιγραφή "End Racism", εκτός από τον Lewis Hamilton που επέλεξε το σύνθημα "Black Lives Matter". Αντίθετα με την πλειοψηφία των οδηγών που γονάτισε συμβολικά, έξι πιλότοι αποφάσισαν να σταθούν όρθιοι - οι Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi.

Ο Ιταλός Charles Leclerc δικαιολόγησε την απόφασή του στο twitter λέγοντας: «Πιστεύω πως αυτό που μετράει είναι τα στοιχεία και οι συμπεριφορές στην καθημερινή μας ζωή αντί για τυπικές χειρονομίες που μπορούν να θεωρηθούν αμφιλεγόμενες σε ορισμένες χώρες. Δεν θα γονατίσω αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως είμαι λιγότερο αφοσιωμένος από τους υπόλοιπους στη μάχη κατά του ρατσισμού.»

Σε αντίστοιχο ύφος ήταν και η ανακοίνωση του Ολλανδού Max Verstappen: «Είμαι πολύ αφοσιωμένος στην ισότητα και τη μάχη κατά του ρατσισμού. Όμως πιστεύω πως ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφραστεί στο χρόνο και με τον τρόπο που του ταιριάζει. Δεν θα γονατίσω σήμερα αλλά σέβομαι και υποστηρίζω τις προσωπικές επιλογές κάθε οδηγού.»

Lewis Hamilton

Από τη μεριά του, ο Βρετανός Lewis Hamilton που είναι ο μοναδικός έγχρωμος οδηγός, γνωστός ακτιβιστής και θερμός υποστηρικτής του κινήματος "Black Lives Matter" δήλωσε: «Γνωρίζω τις απόψεις ορισμένων οδηγών αλλά στην τελική κανένας δεν θα έπρεπε να αναγκάζεται να γονατίσει. Δεν ζήτησα ποτέ ούτε απαίτησα από κανένα να γονατίσει. Δεν το ανέφερα καν. Αναφέρθηκε από τη διοργάνωση της Formula 1 και την ομοσπονδία Grand Prix Drivers Association. Άφησα τους πάντες να μιλήσουν και στη συνέχεια τους είπα παιδιά, εγώ θα το κάνω αλλά εσείς να κάνετε ότι νιώθετε πως είναι σωστό. Νιώθω ευγνωμοσύνη απέναντι σε όσους γονάτισαν μαζί μου. Είναι ακόμα ένα πολύ ισχυρό μήνυμα αλλά τελικά, το αν γονάτισες ή όχι δεν θα αλλάξει τον κόσμο. Είναι πολύ μεγαλύτερο θέμα ανά τον κόσμο αλλά για εμένα προσωπικά, ο καθένας έχει τη δική του προσωπική επιλογή.»

Θέση για την επιλογή των συναδέλφων του πήρε και ο Αυστραλός Daniel Ricciardo που δήλωσε: «Η συζήτηση με τους οδηγούς μου έδειξε πως όλοι μας είμαστε 100% μαζί με την υποστήριξη του μηνύματος και την εξάλλειψη του ρατσισμού. Κανένας από εμάς δεν είναι αντίθετος με αυτό οπότε όλοι το υποστηρίζουμε. Απλά πιστεύω πως υπήρξε μια δυσκολία με μερικούς οδηγούς και την εθνικότητά τους, και το συμβολισμό που έχει για αυτούς το να γονατίζουν. Προφανώς, ο λόγος που εμείς το κάναμε ήταν ξεκάθαρα για να υποστηρίξουμε το Black Lives Matter. Δεν είναι θέμα πολιτικής ή κάτι άλλο. Όμως υπάρχει μια λεπτή γραμμή για τις εθνικότητες ορισμένων οδηγών και το πώς θα μπορούσε να ερμηνευτεί αυτή η κίνηση τους. Τους ακούσαμε όλους, όλες τις απόψεις, και δεν θα εκθέσουμε κανένα. Όλοι μας αντιληφθήκαμε πως θα κάνουμε μόνο ότι νιώθουμε άνετα να κάνουμε. Και κανένας δεν θα κριθεί για την επιλογή του να μην σταθεί με συγκεκριμένο τρόπο ή να μην γονατίσει.»

Εκτός από τη συμβολική κίνηση των οδηγών, η ομάδα της Mercedes-AMG άλλαξε το χρώμα των μονοθεσίων της από ασημί σε μαύρο - και τις στολές των οδηγών της Hamilton και Bottas, ενώ η FIA δώρισε 1 εκατομμύριο ευρώ σε μη κερδοσκοπική οργάνωση με στόχο τη ενίσχυση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας στη Formula 1.

[Πηγή: news.com.au]