
F1 2025, οδηγοί που διαλύουν μονοθέσια και προϋπολογισμούς!
Από ακριβά ατυχήματα μέχρι «καταστροφικούς» ρούκι, δείτε ποιοι οδηγοί έχουν ήδη κοστίσει εκατομμύρια στις ομάδες τους μόλις στο πρώτο τέταρτο της σεζόν.


Το Grand Prix του Miami, το οποίο κέρδισε ο Oscar Piastri, σηματοδότησε το τέλος του πρώτου τετάρτου του πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2025.
Ήταν η κατάλληλη στιγμή λοιπόν για έναν πρώτο οικονομικό απολογισμό των ατυχημάτων που έχουν συμβεί μέχρι σήμερα. Ο οδηγός με τον μεγαλύτερο λογαριασμό για την ομάδα του μόλις τέθηκε εκτός δράσης...
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2025 ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες. Οι McLaren κυριαρχούν στις πρώτες έξι κούρσες με πέντε νίκες, αλλά δεν είναι άτρωτες. Ο Oscar Piastri και ο Lando Norris έχουν διαπράξει αρκετά ακριβά λάθη: Έξοδος από την πίστα στην Αυστραλία και το ατύχημα του Norris στις κατατακτήριες στη Σαουδική Αραβία.
Σύμφωνα με στοιχεία από χρήστη του φόρουμ Reddit, ο οποίος κάθε χρόνο καταγράφει τα ατυχήματα των αγωνιστικών τριημέρων, αυτά τα συμβάντα έχουν ήδη κοστίσει στη βρετανική ομάδα 1.365.000 δολάρια -ποσό που ξεπερνά το συνολικό για όλη τη σεζόν 2024 (997.000 δολάρια). Παρ’ όλα αυτά, οι οδηγοί της McLaren δεν είναι οι χειρότεροι.
Την κατάταξη δημοσίευσε ο χρήστης «basspro24chevy» και δεν περιλαμβάνει ζημιές στα συστήματα μετάδοσης, με το κόστος των διαφόρων εξαρτημάτων είναι εκτιμώμενο.
Στο μέτωπο των ομάδων, η Alpine έχει τις υψηλότερες ζημιές με 2.331.000 δολάρια, ξεπερνώντας ήδη κατά 600.000 δολ. το περυσινό της σύνολο
Ανταλλακτικό/εξάρτημα | Εκτιμώμενο κόστος σε δολάρια |
---|---|
Μονοκόκ | 675.000 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 500.000 |
Σασί αντικατάστασης | 275.000 |
Επίπεδο πάτωμα/διαχύτης | 225.000 |
Εμπρός ανάρτηση | 125.000 |
Εμπρός πτέρυγα | 125.000 |
Πίσω ανάρτηση | 100.000 |
Πλευρικό ποντόν | 95.000 |
Πίσω ανάρτηση | 92.000 |
Ηλεκτρονικά συστήματα | 50.000 |
Φρένα | 25.000 |
Εκτροπέας φρένων | 10.000 |
Τροχός | 5.000 |
Οι ρούκι είναι αυτοί που προκαλούν ζημιές εκατομμυρίων! Οι έξι ρούκι της σεζόν – περιλαμβανομένων των Liam Lawson και Oliver Bearman που συμμετείχαν σε αγώνες και το 2024 – έχουν προκαλέσει ζημιές άνω των 3,3 εκατ. δολαρίων, σε σύνολο 8,6 εκατομμυρίων. Πρωτοπόρος σε αυτό το "δυσάρεστο" στατιστικό είναι ο Jack Doohan της Alpine, με λογαριασμό 1.509.000 δολάρια, λόγω των ατυχημάτων του σε Αυστραλία και Ιαπωνία. Το πιο πρόσφατο τρακάρισμα με τον Liam Lawson στο Miami θα επιβαρύνει περαιτέρω το κόστος, αν και η Alpine δεν θα δει αύξηση πλέον, αφού ο Αυστραλός αντικαταστάθηκε από τον Franco Colapino -οδηγό με παρελθόν σε θεαματικά ατυχήματα, όπως στη Βραζιλία.
Ατυχήματα είχαμε από την πρώτη κιόλας κούρσα, κιόλας. Παρότι εντυπωσιάζει με τη Haas, ο Oliver Bearman είχε δύσκολο ξεκίνημα, με ένα σοβαρό ατύχημα στη Μελβούρνη που κόστισε πάνω από ένα εκατ. δολάρια. Είναι αυτή τη στιγμή τρίτος στη λίστα των πιο "ακριβών" οδηγών. Η εναρκτήρια κούρσα στην Αυστραλία αποδείχθηκε η πιο ζημιογόνα για τους ρούκι: 192.000 δολάρια ζημιά για τον Isack Hadjar της Racing Bulls, το ίδιο και για τον Liam Lawson με τη Red Bull, ενώ ο Gabriel Bortoleto με τη Stake σημείωσε 417.000 δολ. Ο Kimi Antonelli, που είχε σωθεί τότε, "ισοφάρισε" στην Κίνα με 225.000 δολ. ζημιά.
Οδηγός | Κόστος επισκευών 2025 σε δολάρια |
---|---|
Jack Doohan (Alpine) | 1.509.000 |
Lando Norris (McLaren) | 1.240.000 |
Oliver Bearman (Haas) | 1.012.000 |
Carlos Sains (Williams) | 867.000 |
Yuki Tsunoda (Racing Bulls/Red Bull) | 832.000 |
Pierre Gasly (Alpine) | 822.000 |
Fernando Alonso (Aston Martin) | 522.000 |
Esteban Ocon (Haas) | 517.000 |
Gabriel Bortoleto (Stake) | 417.000 |
Kimi Antonelli (Mercedes) | 230.000 |
Liam Lawson (Red Bull/Racing Bulls) | 192.000 |
Isack Hadjar (Racing Bulls) | 192.000 |
Oscar Piastri (McLaren) | 125.000 |
Charles Leclerc (Ferrari) | 125.000 |
Lewis Hamilton (Ferrari) | 0 |
Nico Hülkenberg (Stake) | 0 |
Alexander Albon (Williams) | 0 |
Lance Stroll (Aston Martin) | 0 |
Max Verstappen (Red Bull) | 0 |
George Russell | 0 |
Στο μέτωπο των ομάδων, η Alpine έχει τις υψηλότερες ζημιές με 2.331.000 δολάρια, ξεπερνώντας ήδη κατά 600.000 δολ. το περυσινό της σύνολο. Αντιθέτως, η Williams -η οποία το 2024 είχε σπάσει κάθε ρεκόρ με 11,1 εκατ. δολάρια σε ζημιές- εφέτος συγκρατεί το κόστος κάτω από το ένα εκατομμύριο, παρά το ατύχημα του Carlos Sainz στη Μελβούρνη.
Οι τρεις κορυφαίες ομάδες -Ferrari, Red Bull και Mercedes– παραμένουν οι πιο οικονομικές. Όμως, με ακόμα 18 αγώνες να απομένουν και τον ανταγωνισμό να αυξάνεται, είναι βέβαιο πως τα γεμάτα ένταση μονοθέσια δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη όσον αφορά τις ζημιές.
Ομάδα | Κόστος επισκευών 2025 σε δολάρια |
---|---|
Alpine | 2.331.000 |
Haas | 1.529.000 |
McLaren | 1.365.000 |
Red Bull | 899.000 |
Williams | 867.000 |
Aston Martin | 522.000 |
Kick Sauber | 417.000 |
Red Bull | 317.000 |
Mercedes | 230.000 |
Ferrari | 125.000 |