node/38186

Ευρωπαϊκή εκστρατεία για ένα πιο «πράσινο περιβάλλον»

Ευρωπαϊκές πόλεις απαγορεύουν την κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων. 

Η Ρώμη έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου και απαγόρευσε πριν λίγες μέρες την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων, λόγω των αυξημένων ρύπων (νέφους) και των επιπτώσεων που έχουν στην ανθρώπινη υγεία. 

Πέραν αυτής της απαγόρευσης, η Ρώμη, αλλά και το Μιλάνο προωθούν το μέτρο των “οικολογικών Κυριακών”, το οποίο περιλαμβάνει την πλήρη απαγόρευση όλων των οχημάτων ανεξαρτήτως ηλικίας και καυσίμου. Μία προσπάθεια με σκοπό την ελάφρυνση της ατμόσφαιρας από τους εκλυόμενους ρύπους, πρόσθετα στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που ισχύουν για τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα, Euro 3 ή παλαιότερα.

Το Παρίσι αντίστοιχα, μία Κυριακή κάθε μήνα, απαγορεύει την κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο της για την προώθηση μίας πιο καθαρής ατμόσφαιρας, έχοντας και αυτή σαν πόλη θεσπίσει την απαγόρευση κυκλοφορίας στις εργάσιμες μέρες των παλαιών οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι η Αθήνα διατηρεί την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ελαφρών οχημάτων Euro 4 και πριν, δυστυχώς όμως μπορεί κανείς να παρατηρήσει πληθώρα οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο και δεν πληρούν  τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Υπαίτιος για τους αυξημένους ρύπους στο κέντρο της Αθήνας είναι ο υπέργηρος στόλος φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορεί καθημερινά στο κέντρο. Με μέσο όρο που αγγίζει τα 20,0 έτη (βαρέα φορτηγά), τα οχήματα αυτά δεν πληρούν σε καμία περίπτωση τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις όπως επίσης και τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης.

Η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σε καθημερινή βάση από τα παλαιά οχήματα και την ελλιπή αστυνόμευση. Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει άμεση συσχέτιση με τον αυξημένο αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς και με αρρώστιες που στοχεύουν κυρίως τις ευπαθείς ομάδες αλλά και τα παιδιά. (καρδιο-αναπνευστικές παθήσεις, καρκίνος, άσθμα κα.)

[Πηγή: ΣΕΑΑ]

node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]

node/39385
Suzuki Swift MY2020

Η Suzuki αποκαλύπτει το φρεσκάρισμα του Swift

Το Suzuki Swift συνεχίζει με την έκδοση Sport μέσω ελαφράς ανανέωσης και μεγαλώνοντας την μπαταρία του mild hybrid ατμοσφαιρικού μοτέρ K12D.

Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Η Suzuki αποκαλύπτει το φρεσκάρισμα του Swift

Η κοινοτοπία ότι την ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις ισχύει και για το Swift. Τα νούμερά του στην Ευρώπη αποδεικνύουν ότι πρόκειται για την κότα που γεννάει χρυσά αυγά. Με υγιές δίκτυο πωλήσεων, αξιοπιστία και προϊόντα αναγνωρισμένα από τους πελάτες, ο Ιάπωνας κατασκευαστής αθροίζει και το Swift στα SUV/crossover μοντέλα του, σερφάροντας σε καλά θεμέλια.

Για του λόγου το ασφαλές, το Swift πούλησε πέρυσι στην Ελλάδα, το 2019, 1.669 αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 4,44% της κατηγορίας και το 2,45% του συνόλου της αγοράς. Το ίδιο και το 2020. Με τα στοιχεία πωλήσεων που έχουμε μέχρι και το Μάιο, τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 397 αυτοκίνητα, 4,82% και 2,71% αντίστοιχα. 

Αισθητικά, πρέπει να παίξεις το παιχνίδι «Βρες τις διαφορές» για να εντοπίσεις τη διαφορά ανανεωμένου Swift και αυτού της πρώτης φάσης. Η τρισδιάστατη σπορ μάσκα γρίλια, η νικελένια τρέσα και τα νέα μοντέλα στις ζάντες (σε συνδυασμό με περισσότερες επιλογές όσον αφορά τα χρώματα του αμαξώματος και τις διακοσμητικές ενθέσεις του) είναι οι μόνες εξωτερικές αισθητικές εξελίξεις στο γιαπωνέζικο σουπερμίνι.

Suzuki Swift MY2020

Στην καμπίνα, οι μόνες αλλαγές επισημαίνονται στο νέο τιμόνι, στην κεντρική κονσόλα που αναπροσανατολίστηκε προς τον οδηγό και στις νέες διακοσμητικές ενθέσεις.

Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας K12D 1.2 DualJet από την άλλη μένει σχεδόν ανέγγιχτος. σχεδόν καθόλου. Εξακολουθεί να αποδίδει 90 ίππους αλλά επωφελείται από μια νέα μπαταρία 10 Ah, σε σύγκριση με 4άρα του παρελθόντος. Όλα αυτά προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των μικροϋβριδισμού του που είναι ήδη γνωστός για την ανεπαίσθητη εισφορά του στο κατά τα άλλα ελαφρύ Swift.

Suzuki Swift MY2020

Από πλευράς του εξοπλισμού, το ανανεωμένο Swift κληρονομεί την αναγνώριση σημάτων του ΚΟΚ, την ανίχνευση τυφλών σημείων και τη βοήθεια για τη διόρθωση της τροχιάς και την παραμονή στη λωρίδα, που λειτουργεί μεταξύ 60 και 160 km/h.