node/38186

Ευρωπαϊκή εκστρατεία για ένα πιο «πράσινο περιβάλλον»

Ευρωπαϊκές πόλεις απαγορεύουν την κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων. 

Η Ρώμη έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου και απαγόρευσε πριν λίγες μέρες την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων, λόγω των αυξημένων ρύπων (νέφους) και των επιπτώσεων που έχουν στην ανθρώπινη υγεία. 

Πέραν αυτής της απαγόρευσης, η Ρώμη, αλλά και το Μιλάνο προωθούν το μέτρο των “οικολογικών Κυριακών”, το οποίο περιλαμβάνει την πλήρη απαγόρευση όλων των οχημάτων ανεξαρτήτως ηλικίας και καυσίμου. Μία προσπάθεια με σκοπό την ελάφρυνση της ατμόσφαιρας από τους εκλυόμενους ρύπους, πρόσθετα στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που ισχύουν για τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα, Euro 3 ή παλαιότερα.

Το Παρίσι αντίστοιχα, μία Κυριακή κάθε μήνα, απαγορεύει την κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο της για την προώθηση μίας πιο καθαρής ατμόσφαιρας, έχοντας και αυτή σαν πόλη θεσπίσει την απαγόρευση κυκλοφορίας στις εργάσιμες μέρες των παλαιών οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι η Αθήνα διατηρεί την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ελαφρών οχημάτων Euro 4 και πριν, δυστυχώς όμως μπορεί κανείς να παρατηρήσει πληθώρα οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο και δεν πληρούν  τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Υπαίτιος για τους αυξημένους ρύπους στο κέντρο της Αθήνας είναι ο υπέργηρος στόλος φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορεί καθημερινά στο κέντρο. Με μέσο όρο που αγγίζει τα 20,0 έτη (βαρέα φορτηγά), τα οχήματα αυτά δεν πληρούν σε καμία περίπτωση τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις όπως επίσης και τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης.

Η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σε καθημερινή βάση από τα παλαιά οχήματα και την ελλιπή αστυνόμευση. Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει άμεση συσχέτιση με τον αυξημένο αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς και με αρρώστιες που στοχεύουν κυρίως τις ευπαθείς ομάδες αλλά και τα παιδιά. (καρδιο-αναπνευστικές παθήσεις, καρκίνος, άσθμα κα.)

[Πηγή: ΣΕΑΑ]

node/39981
Volkswagen ID.4

Επίσημο: Νέο Volkswagen ID.4 [video]

Αυτό είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, που ο Γερμανός κατασκευαστής λανσάρει στην έκδοση «1st», αλλά αυτή τη φορά με μπαταρίες 77 kWh και τιμή εκκίνησης τις €49.950.

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο Volkswagen ID.4 [video]

Η σπονδυλωτή πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen μόλις κυοφόρησε το δεύτερο παιδί της. Το πρώτο 100% ηλεκτρικό SUV είναι και επίσημα γεγονός, ακόμα κι αν αυτό αποτελεί μισή έκπληξη, τόσο οι διαρροές και οι εικόνες μοντέλων χωρίς καμουφλάζ είχαν πλημμυρίσει το web τους τελευταίους μήνες.

Αισθητικά, το ID.4 είναι με σαφώς πιο έντονο και χαρακτηριστικό αποτύπωμα από το ID.3, καθώς μετρά 4,58 m σε μήκος. Διάσταση που το καθιστά 32 cm μακρύτερο από το Volkswagen ID.3 αλλά και δέκα πόντους περισσότερο από ένα Tiguan! Ανάμεσα στο γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2,77 m (ιδιαίτερα μεγάλο για τέτοιο αυτοκίνητο) και τους κατά το δυνατόν μικρότερους προβόλους, βρίσκεται μια καμπίνα με άπλετο χώρο, ισάξια με αυτή των μεγάλων θερμικών SUV της VW.

Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε με ένα λίγο πιο μεγάλο Tiguan με καμπίνα ισάξια ενός Touareg. Αποτέλεσμα; Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 543 λίτρα και η ευρυχωρία στα πίσω καθίσματα πιθανώς είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία.

Volkswagen ID.4

Παρά το βάρος, αλλά κυρίως το ύψος του σε σύγκριση με το ID.3, το ID.4 πετυχαίνει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28, ο οποίος είναι μόνο ελαφρώς κατώτερος από το 0,26 του ID.3. Η αυτονομία θα πρέπει επομένως να επηρεάζεται ελάχιστα σε σύγκριση με το ID.3 για ισοδύναμης χωρητικότητας μπαταρίες, χώρια που το ID 4 θα διατίθεται αρχικά μόνο με τη μεγαλύτερη μπαταρία, αυτή των 77 kWh.

Στο πρόγραμμα του λανσαρίσματος περιλαμβάνονται τέσσερα χρώματα: Λευκό, μπλε, γκρι και κίτρινο -που μπορείτε να δείτε στην γκάλερι. Τα φώτα LED θα είναι στάνταρ σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού, αλλά ο φωτισμός matrix θα είναι στάνταρ μόνο στην έκδοση 1st «max», όπως και τα φώτα LED 3D. Άλλα στοιχεία που θα είναι στάνταρ στο 1st Max είναι η μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή, το ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας του πορτμπαγκάζ (με αισθητήρες) και το head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας. Η οθόνη αφής για τα πολυμέσα είναι 10 ίντσες στην έκδοση 1st και 12 ίντσες στη 1st Max.

Volkswagen ID.4

Για τα υπόλοιπα, τα πράγματα είναι όπως τα γνωρίζουμε, με τα κλασικά MirrorLink, Android Auto και Apple Carplay, τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας (με ρυθμίσεις από εφαρμογή smartphone για ορισμένα στοιχεία του αυτοκινήτου) και πλήθος οδηγικών βοηθημάτων.

Το ηλεκτρομοτέρ των 204 ίππων και 310 Nm βρίσκεται ακριβώς εμπρός από τον πίσω άξονα και τροφοδοτείται από μια υγρόψυκτη μπαταρία 77 kWh που ζυγίζει 493 kg. Η εγγύησή της ισχύει για οκτώ χρόνια και 160.000 km. Προς το παρόν, το ID 4 δεν προσφέρεται με τις μικρότερες μπαταρίες του ID.3. Από την άλλη, η Volkswagen ανακοίνωσε ήδη μια πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση για το 2021.

Volkswagen ID.4

Κατά τα λοιπά, οι στάνταρ ζάντες των 20” μπορούν να αντικατασταθούν από μοντέλα 21 ιντσών, αλλά θα χρειαστεί να διαπιστώσουμε σε δοκιμή τι σημαίνει αυτό για τους ελληνικούς δρόμους όσον αφορά την άνεση. Τέλος, οι αγοραστές της έκδοσης 1st Max θα μπορούν να απολαμβάνουν της «υπηρεσίες» της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης DCC.

Η VW αναφέρει αυτονομία 520 km στον κύκλο WLTP, δηλαδή περίπου 30 km λιγότερα από ένα ID.3 με αντίστοιχη μπαταρία.

Volkswagen ID.4

Προς το παρόν, η τιμή των δύο εκδόσεων λανσαρίσματος δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή στην Ελλάδα, με τη Volkswagen να την έχει καθορίσει μόνο για τη γερμανική αγορά: €49.950 για το ID.4 1st και €59.950 για το ID.4 1st Max.

Πατήστε εδώ και διαμορφώστε το νέο ID.3 στον Configurator της Kosmocar

node/39977

Το Tesla Model S Plaid με τους 1.100 ίππους θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του 2021 [video]

Το ανακοίνωσε επισήμως ο Elon Musk με την τιμή του να καθορίζεται στα $135.000.

Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το Tesla Model S Plaid με τους 1.100 ίππους θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του 2021 [video]

Το είχαμε δει για πρώτη φορά το 2019 να κάνει δοκιμές στο Ring με τη μορφή πρωτοτύπου
Τότε η Tesla είχε πει ότι ετοιμάζει το πιο δυνατό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκυεάστηκε ποτέ με στόχο να καταλάβει την κορυφή της κατηγορίας. 
Τώρα, ο Elon Musk ανακοίνωσε πως το Model S Plaid θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2021 για να παραδωθεί στους πρώτους τυχερούς πελάτες που θα είναι έτοιμοι να εκταμιεύσουν περίπου $135.000 για να μπορούν να υπερηφανεύονται ότι οδηγούν κάτι πολύ πιο γρήγορο από την Porsche Taycan. Οι παραγγελίες μάλιστα - σύμφωνα με την ανακοίνωση του Musk - έχουν ήδη ανοίξει και μπορεί κάποιος να το «κλείσει» με μια προκαταβαολή $1.000 όπως αναφέρεται στον ιστότοπο της Tesla. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: H Tesla μάλλον διέλυσε το ρεκόρ της Porsche Taycan στο Nürburgring

H εταιρεία περά από την ισχύ των 1.100 ίππων ανακοινώνει επιτάχυνση της τάξης των 2'' για το 0-96 km/h και τελική ταχύτητα 322 km/h. 
Το αυτοκίνητο θα έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες και σαφώς πιοεπιθετικό σχεδιασμό αλλά και στήσιμο, με την αυτονομία του να φτάνει τα 835 km με μια πλήρη φόρτιση. 

Πέρυσι, ο Musk είχε δηλώσει ότι ο κινητήρας Plaid θα ήταν επίσης διαθέσιμος στο Model X αλλά και στο επερχόμενο Roadster. Τώρα όμως ο Musk δεν έκανε καμία αναφορά για το αν αυτά τα μοντέλα θα φορέσουν το πιο ισχυρό αυτό σύστημα, και αρκε΄στηκε να πει πως το Model S Plaid στην πίστα Laguna Sega, έγραψε χρόνο 1:30.3, χρόνος που είναι κατά 6'' μικρότερος από αυτόν που είχε κάνει πέρυσι, στις αρχικές δοκιμές του μοντέλου.