node/39028

Ένα πατίνι από τη Škoda για μέσα στην πόλη

Το νέο πατίνι της Škoda πιάνει ελάχιστο χώρο, ζυγίζει μόλις 5 kg και μπορεί να μεταφέρει ενήλικα βάρους μέχρι 100 kg.

Σκεφτείτε ότι θέλετε να πάτε κάπου στο κέντρο της πόλης, όπου το αυτοκίνητο δεν φτάνει. Δύο είναι οι λύσεις: Ή το... κόβετε με τα πόδια ή έχετε ένα μικρό πατίνι που σας πηγαίνει παντού. Αυτό το δεύτερο είναι και η λύση που προκρίνει η Škoda και για το λόγο αυτό παρουσιάζει ένα μίνι σκούτερ που ταιριάζει απόλυτα σε δύο μοντέλα της. 

Καταρχήν να πούμε ότι έχει διαστάσεις μόλις 49x42x11 cm (όταν αναδιπλωθεί), και ότι σχεδιάστηκε έτσι ώστε να αποθηκεύεται εύκολα στο πορτμπαγκάζ των Scala και Kamiq, στο χώρο του εφεδρικού τροχού. Όντας κατασκευασμένο από ατσάλι και αλουμίνιο αντέχει βάρος 100 kg, που σημαίνει ότι ένας ενήλικας μπορεί να μετακινηθεί άνετα. Το βάρος του φτάνει μόλις τα 5 κιλά, που σημαίνει ότι μπορεί να μεταφερθεί εύκολα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και στο γραφείο. Τέλος να πούμε πως τα χρώματά του (μαύρο και πράσινο) παραπέμπουν ευθέως στα εταιρικά χρώματα της μάρκας. 

Για όσους θα πουν ότι η Škoda τώρα ανακάλυψε την κίνηση στους δύο τροχούς θα πρέπει να τους υπενθυμίσουμε ότι οι ιδρυτές της Laurin και Klement ξεκίνησαν την επιχείρηση με καινοτόμα για την εποχή τους ποδήλατα, προτού στρέψουν την προσοχή τους στα αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Όλα τα μοντέλα της Škoda στο site της εταιρίας

[Πηγή: Carscoops]

node/39064
Tyre microplatics

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Το Σουηδικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δείχνει σε μελέτη του, ότι ο ρόλος των ελαστικών στη ρύπανση με μικροσωματίδια και ιδιαίτερα οι επιπτώσεις στο περιβάλλον -και όχι μόνο στην ανθρώπινη υγεία, εξακολουθεί να εξετάζεται ελάχιστα

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Ακούμε συχνά για τα μικροσωματίδια, αυτά τα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιβλαβή για το αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων. Ωστόσο, έχουν πραγματοποιηθεί λίγες μελέτες σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, η οποία έχει μεγάλη ευθύνη -μαζί με τα φρένα- γι’ αυτήν την αόρατη ρύπανση που δυνητικά είναι πολύ επικίνδυνη.

Το VTI (Σουηδικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Μεταφορών) μόλις διενήργησε μια μακρά μελέτη, μεταφρασμένη στα αγγλικά, σχετικά με τις μεθόδους μέτρησης των «μικροπλαστικών» που εκπέμπονται από τα λάστιχα των τροχοφόρων. Πρόκειται για σωματίδια μεγαλύτερα από τα διάσημα μικροσωματίδια, υποθετικά λιγότερο επικίνδυνα για την αναπνευστική οδό μας αλλά επικίνδυνα σε άλλους βαθμούς. Αυτά τα μικρά κομμάτια ελαστικού και χημικών πολυμερών στη συνέχεια περνούν στο έδαφος και στο νερό, και όλη η δυσκολία είναι η επεξεργασία του νερού ακριβώς στους ειδικούς σταθμούς για την εξάλειψή τους. Ή μήπως αυτό δεν συμβαίνει στο βαθμό που απαιτείται;

Στη συνέχεια έρχεται το πρόβλημα της δημόσιας υγείας: Το VTI αναγνωρίζει ότι προς το παρόν, κανείς δεν έχει αντιμετωπίσει πραγματικά αυτά τα προβλήματα. Τα μικροπλαστικά στους ωκεανούς (λόγω των απορριμμάτων) αποτελούν πλέον αντικείμενο συζήτησης, αλλά όχι αυτά που προέρχονται από τις μεταφορές. Και όμως το επίπεδό τους θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα υψηλό:

«Με βάση τις τρέχουσες γνώσεις μας στη Σουηδία, μπορούμε να πούμε ότι τουλάχιστον οι μισές από τις εκπομπές μικροπλαστικών της χώρας προέρχονται από τη φθορά των ελαστικών. Άλλες πηγές εκπομπών μικροπλαστικών περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τη φθορά των σημάνσεων στην άσφαλτο. Ένα μεγάλο μέρος της διασποράς στο περιβάλλον αυτών των πλαστικών σωματιδίων προέρχεται από τις μετακινήσεις στους δρόμους, από τους ανέμους, από τον εκχιονισμό και τον καθαρισμό του δρόμου». Η μελέτη διευκρινίζει ότι αυτά τα μικρά κομμάτια πλαστικού στη συνέχεια τα βρίσκουμε στις αρόσιμες γαίες.

Προς το παρόν, η γνώση σχετικά με την επιδράσεις αυτών των πλαστικών σωματιδίων όταν καταναλώνονται από τον άνθρωπο (σε πόσιμο νερό ή σε τρόφιμα) είναι πενιχρή, επισημαίνει το VTI.

node/39007

Ασθενοφόρο μηδενικών ρύπων από τη Nissan

Το Nissan e-NV400 γίνεται μέρος της πρωτοβουλίας Zero Emission Tokyo της Mητροπολιτικής Kυβέρνησης.

Τρίτη, 19 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Ασθενοφόρο μηδενικών ρύπων από τη Nissan

Η Nissan και η πυροσβεστική υπηρεσία του Τόκιο ανακοίνωσαν μια νέα προσθήκη στο στόλο ασθενοφόρων του σταθμού της πυροσβεστικής στο Ikebukuro, με το πρώτο Nissan e-NV400 σε τέτοιο ρόλο.

Το όλο εγχείρημα είναι το αποτέλεσμα της αγαστής συνεργασίας μεταξύ της Nissan, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του Τόκιο και της Μητροπολιτικής Κυβέρνησης του Τόκιο. Η ένταξη του πρώτου ασθενοφόρου EV στο στόλο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του Τόκιο αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας Zero Emission Tokyo, της Mητροπολιτικής Kυβέρνησης του Τόκιο. Το Nissan EV Ambulance είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό φορείο, που προσφέρει ευκολία στον χειρισμό, για το πλήρωμα του ασθενοφόρου. Χάρη στο σύστημα κίνησης EV, τα επίπεδα θορύβου και κραδασμών στο όχημα είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με ένα θερμικού κινητήρα όχημα, συμβάλλοντας στη μείωση των σχετικών αρνητικών επιπτώσεων κατά την μεταφορά των ασθενών, αλλά και για το προσωπικό που χειρίζεται, εν κινήσει, ευαίσθητο εξοπλισμό.

nissan

Δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου (33 κιλοβατωρών) υποστηρίζουν τις λειτουργίες του EV, με μια πρόσθετη μπαταρία (8 kWh) που επιτρέπει μεγαλύτερη χρήση του ηλεκτρικού εξοπλισμού και του συστήματος κλιματισμού. Το ασθενοφόρο μπορεί επίσης να μετατραπεί σε κινητή πηγή ενέργειας σε περίπτωση διακοπής ρεύματος (για παράδειγμα λόγω φυσικών καταστροφών). Χάρη στη φύση ενός ηλεκτρικού οχήματος, το ασθενοφόρο Nissan EV είναι μια οικονομικά αποδοτική λύση από άποψη κόστους-φόρτισης και συντήρησης. Βασίζεται στο αμάξωμα ενός Nissan NV400 που έχει μετατραπεί για την περίσταση από την Autoworks Kyoto, σε πλήρη συμμόρφωση με τους σχετικούς Ιαπωνικούς κανονισμούς. Ο στιβαρός και πρακτικός θάλαμος του ασθενοφόρου αναπτύχθηκε από την Gruau, μια μεγάλη Ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

Μήκος: 5.548 mm Πλάτος: 2.070 mm Ύψος: 2.499 mm Μικτό βάρος οχήματος: 3,5 τόνοι Αριθμός πληρώματος και επιβατών: 7 Κινητήρας EV: μέγιστη ισχύ εξόδου 55 κιλοβάτ, μέγιστη ροπή 220 Nm Κύρια τροφοδοσία: μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 33 kWh, φόρτιση AC200 μέγιστο 7 kw, κανονική φόρτιση (Type 2) Μπαταρία για ενεργοποίηση εξοπλισμού: χωρητικότητα 8kWh, φόρτιση AC100V 1,5 kW.

[Πηγή: Δελτίο Τύπου Nissan]