Τέλη κυκλοφορίας: Το τελικό (;) σενάριο που θα ανακοινωθεί έως την άλλη Δευτέρα

Τέλη κυκλοφορίας: Το τελικό (;) σενάριο που θα ανακοινωθεί έως την άλλη Δευτέρα

Προς μερική κατάργηση οδεύει και η απόσυρση - Ποιες οι επιβαρύνσεις και σε ποιες κατηγορίες αυτοκινήτων

Μετά από ένα μακροχρόνιο «ράβε-ξήλωνε» με τα τέλη κυκλοφορίας, φαίνεται πως η κυβέρνηση καταλήγει σε ένα τελικό σχέδιο το οποίο και θα παρουσιάσει το αργότερο έως την άλλη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου.
 
Το ερωτηματικό στον τίτλο του άρθρου ωστόσο, σηματοδοτεί την προσωπική μας επιφύλαξη, καθώς σε οικονομικό επίπεδο όλα είναι στον αέρα, οπότε δεν αποκλείεται και στα τέλη κυκλοφορίας να δούμε ανατροπές της τελευταίας στιγμής στο πλαίσιο του «έντιμου συμβιβασμού».

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μοιραστεί το βάρος από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας όσο το δυνατό πιο δίκαια, αφού η μεγάλη ανατροπή θα επιβαρύνει τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2010, όταν και άλλαξε ο υπολογισμός των τελών με βάση τις εκπομπές CO2.

Τη μεγάλη «σφαλιάρα» θα φάνε τα αυτοκίνητα που μέχριο πέρυσι είχαν μηδενικά τέλη, αφού αυτά καταργούνται, όπως και όλα τα νέας τεχνολογίας με κυβισμό 1.200 cc έως 1.600 cc και εκπομπή ρύπων από 120-160 gr/km, που θα επιβαρυνθούν από 133 έως 272 ευρώ
Και αυτό διότι θα αλλάξουν οι συντελεστές των ρύπων με βάση τους οποίους θα υπολογίζονται τα τέλη. 
 
Στο στόχαστρο επίσης θα βρεθούν και περίπου 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας με βάση τη διάταξη που τους πριμοδοτούσε αφού το αυτοκίνητό τους εξέπεμπε κάτω από 100 gr CO2/km. H κυβέρνηση προτίθεται να ρίξει αυτό το όριο στα 80 gr CO2/km, όριο που ελάχιστα αυτοκίνητα καλύπτουν.
 
Επιβαρύνσεις θα υπάρξουν επίσης και για όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν πάνω από 161 gr CO2/km, που είναι αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας μεν, αλλά μεγάλου κυβισμού.

Αντίθετα, στα αυτοκίνητα άνω της πενταετίας, θα υπάρξουν μειώσεις σε όσα άνω των 2 λίτρων (σήμερα επιβαρύνονται με τέλη από 660-1.320 ευρώ) σε έναν μέσο όρο 20%, προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων. Για να αποτραπεί δε ακόμη περισσότερο κάποιος να καταθέσει πινακίδες, μελετάται η επιβολή ενός τέλους ακινητοποίησης 300-450 ευρώ.
 
Αποσύρεται και η απόσυρση... 
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης δεν έχει διευκρινίσει τί ακριβώς θα γίνει με το μέτρο της απόσυρσης που λήγει στις 20/12/2015. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως οι οικονομικοί μας εγκέφαλοι, προσανατολίζονται προς μερική... απόσυρση του μέτρου, ή μερική ισχύ. Με άλλα λόγια να ισχύει το bonus της απόσυρσης αλλά για όσους αγοράζουν αυτοκίνητο αξίας έως 15.000 ή 17.000 ευρώ. Από εκεί και επάνω να θεωρείται πως η αγορά αφορά τους «έχοντες» οι οποίοι και δεν έχουν ανάγκη του bonus. 
 
Τέλος δεν έχει αποσαφηνιστεί τί ακριβώς θα ισχύσει με τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που αφορά σε αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 1.929 cc. Οι σκέψεις που υπάρχουν είναι η σύνδεσή του με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου, να ισχύσει για αυτοκίνητα άνω των 30.000 ευρώ με δύο συντελεστές 5% και 10% χωρίς να έχει ακόμη αποφασισθεί πώς θα υπολογίζεται και η απομείωση της αξίας με βάση την ηλικία του αυτοκινήτου. 
 
Με λίγα λόγια... αναμείνατε στο ακουστικό σας... 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube