Tέλη κυκλοφορίας: Το βάρος στα αυτοκίνητα της τελευταίας πενταετίας

Tέλη κυκλοφορίας: Το βάρος στα αυτοκίνητα της τελευταίας πενταετίας

Καταργούνται οριστικά όλες οι εκπτώσεις και απαλλαγές σε υβριδικά και ηλεκτρικά ΙΧ. Από 30 ή 50 ευρώ η επιβάρυνση για όσους δεν πλήρωναν τίποτα λόγω χαμηλών ρύπων.

Στο προσφιλές της “ράβε-ξήλωνε” επιδίδεται η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να βρει μια λύση όσο το δυνατό πιο σύντομα για τα τέλη κυκλοφορίας, στα οποία αναζητούσε πρώτον μια πηγή έξτρα εσόδων και δεύτερον ένα ισοδύναμο για να καλύψει το 23% ΦΠΑ στην Παιδεία.

Ωστόσο, φαίνεται πως η άσκηση δεν λύνεται και τόσο εύκολα και η επιθυμία της να φορολογούνται τα ΙΧ αυτοκίνητα βάση της αξίας τους δεν μπορεί να υλοποιηθεί επειδή δεν υπάρχει κάποια βάση δεδομένων με τη συγκεκριμένη πληροφορία. 

Το Υπουργείο Οικονομικών ευελπιστούσε να εισπράξει επιπλέον 200 εκατ. ευρώ φέτος από τα τέλη κυκλοφορίας, ποσό το οποίο μάλλον δεν θα μπορέσει να φτάσει και έτσι στόχος τώρα είναι το “όσο το δυνατόν πιο πολλά”.

Η λύση που είχε προταθεί από πολλούς και η οποία ήταν κι η πιο δίκαιη, να φορολογούνται δηλαδή τα αυτοκίνητα με βάση την αρχική τους αξία αγοράς, την εμπορική τους δηλαδή αξία αντί των ρύπων ή των κυβικών, δεν προλαβαίνει να στηθεί για φέτος, οπότε θα πάμε σε πιο… μπακαλίστικες λύσεις

Έτσι, θα πάμε σε μια σίγουρη κατάργηση όλων των εκπτώσεων και απαλλαγών. Με αυτόν τον τρόπο αυτοί που θίγονται περισσότερο είναι οι ιδιοκτήτες υβριδικών, ηλεκτρικών και αυτοκινήτων χαμηλών ρύπων, οι οποίοι είτε πλήρωναν ελάχιστα, είτε δεν πλήρωναν και καθόλου τέλη κυκλοφορίας με βάση τις μέχρι τώρα ισχύουσες διατάξεις. 

Η επιβάρυνση θα ξεκινά από τα 30-50 ευρώ για όσους δεν πλήρωναν καθόλου τέλη κυκλοφορίας και θα ανεβαίνει.  

Στην ουσία πρόκειται για μια “τιμωρία” όλων αυτών που έσπευσαν τα τελευταία 5 χρόνια να αγοράσουν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, τα οποία είναι και χαμηλών ρύπων και λίγων κυβικών, όπως και πετρελαιοκίνητα

Παράλληλα τα περί ελαφρύνσεων σε όσους έχουν παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού μάλλον δεν θα εφαρμοστούν, αφού αν υπάρξει μια προς τα κάτω διαφορά αυτή δεν θα ξεπεράσει τα 10 ευρώ

Την ίδια στιγμή δεν έχει φύγει από το τραπέζι η ιδέα, όσοι θέλουν να καταθέσουν πινακίδες να μην το κάνουν ατελώς, αλλά να πληρώνουν ένα σημαντικό ποσό, έτσι ώστε να αποτραπεί η μαζική προσέλευση στις εφορίες για κατάθεση πινακίδων. Στην ουσία με αυτόν τον τρόπο, το ΥΠΟΙΚ βάζει και αυτούς που θα καταθέσουν πινακίδες να πληρώσουν κάτι που μέχρι σήμερα δεν ίσχυε.

Τέλος, εξετάζεται και το ενδεχόμενο να μπει ένας πρόσθετος φόρος-τέλος πέραν όλων των υπαρχόντων στα καινούργια ΙΧ άνω των 2.000 κυβικών, ο οποίος θα έρθει να καθίσει πάνω στους ήδη υπέρογκους φόρους και τεκμήρια  που επιβαρύνουν τη συγκεκριμένη κατηγορία, που για μια ακόμη φορά στοχοποιείται άδικα. 

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να ανακοινωθούν το αργότερο την άλλη εβδομάδα και ως τότε είναι σίγουρο πως το “ράβε-ξήλωνε” θα συνεχιστεί…

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube