Τέλη κυκλοφορίας ανά χιλιόμετρο: Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι του νέου σχεδίου της Κυβέρνησης

Τέλη κυκλοφορίας ανά χιλιόμετρο: Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι του νέου σχεδίου της Κυβέρνησης

Στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονται ήδη τις αλλαγές που θα επιβάλουν στα τέλη κυκλοφορίας από το 2017, με το επικρατέστερο σενάριο να θέλει τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται με το... χιλιόμετρο.

Τρόπο να γεμίσει τα κρατικά ταμεία και να μειώσει ταυτόχρονα τα τέλη κυκλοφορίας στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα φαίνεται πως έχει βρει η κυβέρνηση. Προτίθεται, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Ημερησίας του Σαββάτου, να βάλει έκτακτο φόρο στα καύσιμα. Αυτό όμως αναμένεται να επιβαρύνει όλους όσους πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

Μάλλον για να μην του χρεωθεί... αλαλούμ ανάλογο με εκείνο που επικράτησε πριν από λίγο καιρό με τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, ανοίγει από τώρα τη συζήτηση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017!

Ο σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου, σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη, είναι να μετατεθεί το κόστος στη χρήση του αυτοκινήτου και όχι στην ιδιοκτησία, ώστε ο ιδιοκτήτης να πληρώνει αναλογικά τέλη αλλά και να επιστρέφουν στην κυκλοφορία αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν μπορούσαν να πληρώσουν τα τέλη και είχαν καταθέσει τις πινακίδες.

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 50%, με ισοδύναμο την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Ο Τρύφων Αλεξιάδης υποστηρίζει ότι η μείωση που θα προκύψει στα τέλη κυκλοφορίας θα φέρει αύξηση 3-5 λεπτών ανά λίτρο καυσίμου. Αλλά οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι διαφορετικές, καθώς εκτιμάται ότι η επιβάρυνση στον καταναλωτή θα είναι από 10 έως και 15 λεπτά και με την προϋπόθεση πως η τιμή βενζίνης και πετρελαίου θα μείνει στα τωρινά χαμηλά επίπεδα.

Οι κερδισμένοι και χαμένοι
Η μείωση έως και 50% των τελών κυκλοφορίας θα αφορά κυρίως στα αυτοκίνητα άνω των 2 λίτρων. Στα αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού, η μείωση στα τέλη κυκλοφορίας θα είναι μικρότερη ενώ το κόστος μετακίνησης θα αυξηθεί σημαντικά. Εξάλλου, περίπου 1 με 1,5 εκατομμύριο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού θα πληρώσουν μεν χαμηλότερα τέλη αλλά αυτή θα... εξανεμιστεί αφού θα αυξηθεί το κόστος χρήσης μέσω της αύξησης των καυσίμων.

Οι οδηγοί που θα κάνουν, σε ετήσια βάση, μέχρι 10.000 χιλιόμετρα ή λιγότερα, δεν θα έχουν σημαντική επιβάρυνση. Αντίθετα, δεν θα ισχύει το ίδιο για όσους κάνουν από 20.000 χιλιόμετρα και πάνω. Ειδικά για τις εταιρίες που απασχολούν πωλητές, οι οποίοι καλύπτουν και την επαρχία και κάνουν περισσότερα από 50.000 χιλιόμετρα το χρόνο.

Κερδισμένοι είναι όσοι έχουν αυτοκίνητα μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού αλλά δεν κάνουν περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο αλλά και εκείνοι με αυτοκίνητα άνω των 2 λίτρων. Εκτιμάται ότι το κράτος θα βάλει στα ταμεία του 200 με 250 ευρώ κατά μέσο όρο από κάθε ιδιοκτήτη μικρομεσαίου αυτοκινήτου από την αύξηση της έμμεσης φορολόγησης στα καύσιμα.

Χαμένοι θα είναι οι ιδιοκτήτες μικρού ή μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων, που κάνουν 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο και θα δουν το κόστος των καυσίμων να αυξάνεται κατά 250 ευρώ ετησίως.

[Πηγή: newsit.gr]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube