node/39103

Οδοιπορικό: Τα αστέρια έλαμψαν στον Β. Έβρο

Τη δύσκολη περίοδο των περιορισμών στην κυκλοφορία, κάθε κάτοικος του Βορείου Έβρου είχε δίπλα του μια Mercedes-Benz Α 160.

Όταν κάποιος ακούσει για αυτοκίνητα με το σήμα της Mercedes-Benz που κυκλοφορούν στους δρόμους του νομού Έβρου, μάλλον θα σκεφτεί αμέσως τα γνωστά τζιπ του στρατού. Το αθάνατο G-Class, στην πιο απλή εκδοχή του, είναι το όχημα που έχει επιλέξει ο ελληνικός στρατός για να μπορεί να ανταπεξέλθει στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Τους προηγούμενους μήνες όμως, όποιος ταξίδευε στο βορειοανατολικότερο άκρο της Ελλάδας, στο νομό που κυριαρχεί το γκρι, το χακί, οι απέραντες πεδιάδες και ο διάσημος ποταμός, έβλεπε να κινούνται διαρκώς μερικές νέες Mercedes-Benz Α-Class. Κι αν αναρωτιόταν ποιος είναι ο σκοπός της παρουσίας αυτών των ολοκαίνουργιων αυτοκινήτων εκεί, τα ευμεγέθη αυτοκόλλητα με το σήμα του «Μένουμε Σπίτι» φανέρωναν τη συμμετοχή τους στη εθνική προσπάθεια καταπολέμησης της πανδημίας.

Τα διακριτικά της Α. Ισμαήλος Α.Ε., Εξουσιοδοτημένου Διανομέα και Επισκευαστή της Mercedes-Benz Hellas ήταν ήδη γνωστά στους κατοίκους. Η εταιρία εδώ και δύο χρόνια έχει «αγκαλιάσει» την περιοχή και στέκεται δίπλα σε βασικά προβλήματα της καθημερινότητας των κατοίκων της. Από τις αρχές του 2018, το βορειότερο σχολείο της Ελλάδος, στα ακριτικά Δίκαια του νομού Έβρου, βρίσκεται υπό την προστασία της εταιρίας μέσω ενός προγράμματος υιοθεσίας που δημιουργήθηκε μαζί με γονείς, καθηγητές και μαθητές. Οι δράσεις που γίνονται στα πλαίσια του προγράμματος αυτού έχουν δημιουργήσει μια ξεχωριστή σχέση.

Με την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού και την επιβολή των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, λειτουργώντας με πολύ γρήγορα αντανακλαστικά, δημιουργήθηκε ο συνεργατικός σχηματισμός TimetoAct. Η πρωτοβουλία των ανθρώπων της Α. Ισμαήλος Α.Ε έγινε άμεσα αποδεκτή από το Δήμαρχο Ορεστιάδας, κι έτσι ξεκίνησε η υλοποίηση της δράσης. Το TimetoAct λειτούργησε στα πρότυπα του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και η δράση του ήταν εθελοντική. Η συνεργασία για την δομή και την λειτουργία του απαίτησε τη μεταφορά τεχνογνωσίας από τη Δημοτική Αρχή προς τους εθελοντές και τα στελέχη της ενέργειας. Το κόστος της δράσης καλύφθηκε εξ ολοκλήρου από την Α. Ισμαήλος Α.Ε, ενώ τα έξοδα των καυσίμων των καθημερινών μετακινήσεων του προγράμματος ανέλαβε η Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ).

Ismailos

Ως τομέας ευθύνης επιλέχθηκαν τα 25 χωριά που αποτελούν τη Δημοτική Ενότητα Τριγώνου και τη Δημοτική Ενότητα Κυπρίνου. Ένα ποσοστό του τοπικού πληθυσμού ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των κατοίκων των 25 χωριών είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην Ελληνική Επικράτεια. Κάθε κάτοικος μπορούσε με ένα απλό τηλεφώνημα να παραγγείλει ότι χρειάζεται και μέσα σε λίγες ώρες να το έχει παραλάβει στην πόρτα του σπιτιού του. Σκοπός ήταν να μην αισθανθεί κανένας κάτοικος αποκομμένος, και να συνεχιστεί η τροφοδοσία αγαθών προς όλους όσους έχουν ανάγκη.

Οι ολοκαίνουργιες Mercedes-Benz Α 160 ανέλαβαν δράση! Άλλωστε αποτελούν ιδανικό μέσο μετακίνησης, τόσο για τον ανοιχτό δρόμο, όσο και για τους ταλαιπωρημένους δρόμους των πιο απομακρυσμένων περιοχών. Προσφέρουν κορυφαία άνεση, χάρη στη μελετημένη ανάρτηση και την τέλεια ηχομόνωση, οικονομία στη χρήση αφού δε ζητούν πολύ πάνω από 6 lt/100 km, και ασυναγώνιστη ασφάλεια, η οποία παρέχεται από τα πιο σύγχρονα βοηθήματα και τους επτά αερόσακους. Η όμορφη σιλουέτα χαρακτηρίζεται και από τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή της κατηγορίας, Cd 0,25.

Οι 15 εθελοντές του προγράμματος στάθμευσαν τις A-Class, βάσει προγράμματος, στα χωριά του τομέα ευθύνης. Ήταν ιδιαίτερης σημασίας η εικόνα που αντίκριζε κανείς στις εισόδους χωριών που μετρούν λιγοστούς, ηλικιωμένους μόνιμους κατοίκους. Νεαροί εθελοντές, ολοκαίνουργια αυτοκίνητα και συνεχής τροφοδοσία, έχτισαν ένα κλίμα αλληλεγγύης, ανεβάζοντας το ηθικό τόσο των κατοίκων όσο και των διερχόμενων.

Το Σπήλαιο ήταν η μόνιμη βάση για μια από τις Α 160. Ο Τζίμης είχε αναλάβει δράση εκτελώντας καθημερινά δρομολόγια προς 6 χωριά που είχε υπό την ευθύνη του. Η σύζυγός του η Σούλα είχε αναλάβει το τηλεφωνικό κέντρο που δημιουργήθηκε για την περίσταση. Ήταν μια από τις οικογένειες που βοήθησαν εθελοντικά τη δράση. Τα σπίτια του Σπηλαίου έχουν κόκκινες στέγες με κεραμίδια και χτιστές καμινάδες, και τα δικά τους περιβόλια, ενώ η πλατεία του χωριού έχει υπεραιωνόβια δένδρα. Στο χωριό είναι η έδρα του αγροτουριστικού Συνεταιρισμού Γυναικών Τριγώνου Ν. Έβρου «Γαία», που ειδικεύεται στην παρασκευή παραδοσιακών τοπικών εδεσμάτων. Βόρεια του χωριού, στην τοποθεσία "Κορυφή", υπάρχει το δημοτικό αναψυκτήριο σε χαμηλό ύψωμα με θέα τον κάμπο του Άρδα και την Αδριανούπολη. Στο υπόγειό του υπάρχει η αρχαιολογική εκπαιδευτική έκθεση Σπηλαίου. Πρόκειται για φωτογραφική αρχαιολογική έκθεση, με ευρήματα από τις ανασκαφές των τύμβων του Σπηλαίου και άλλων περιοχών του βορείου τμήματος του Έβρου.

Ismailos

Ο Δίλοφος, λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά, είναι το χωριό των ανθρακωρύχων. Στο χωριό ζουν μόλις 28 κάτοικοι, ενώ σήμα κινητής τηλεφωνίας δεν υπάρχει. Όλοι οι κάτοικοι είναι σκληραγωγημένοι και ολιγαρκείς. Αυτοκίνητο της δράσης δεν στάθμευε μόνιμα εκεί. Τα λιγοστά αιτήματα καλύπτονταν άμεσα από τα αυτοκίνητα που βρίσκονταν στα Δίκαια και στο Σπήλαιο. Ο Δίλοφος βρίσκεται δίπλα στη μεθοριακή γραμμή της Ελλάδας με την Τουρκία και κοντά στο κοινό σημείο συνόρων των δύο χωρών με τη Βουλγαρία, το «τριεθνές». Είναι κτισμένος στις όχθες του ποταμού Έβρου. Συχνά, όταν το ποτάμι φουσκώνει, το νερό φτάνει ως τις αυλές των σπιτιών. Στο χωριό βρίσκεται ο τάφος του καπετάν Αντρέεφ, εθνικού ήρωα των Βουλγάρων που πολέμησε εναντίον των Τούρκων στους Βαλκανικούς Πολέμους.

Ακολουθώντας τις διαδρομές του προγράμματος TimetoAct φτάνουμε στα Δίκαια. Από εδώ μπορεί να πει κανείς ότι έχει τις ρίζες της η ευαισθητοποίηση της Α. Ισμαήλος Α.Ε στην περιοχή. Στα δύο σχολεία στάθμευαν για κάποιες μέρες μερικές Mercedes-Benz Α 160 που οδηγούσαν οι εθελοντές. Εδώ ο Πέτρος είχε την υψηλή εποπτεία, παρακολουθώντας καθημερινά αν όλα κυλούν σωστά. Είχε μια έξτρα ευθύνη, καθώς είναι μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου και γνωρίζει τα θέματα των χωριών όσο λίγοι. Δεν ήταν μόνος βέβαια, γιατί ο κύριος Δημήτρης, ο διευθυντής του Λυκείου, κινούνταν ανάμεσα στις Καστανιές όπου μένει και στα Δίκαια. Είχε κι εκείνος μια Α 160 και συντόνιζε το έργο των εθελοντών, αφού γνωρίζει τις οικογένειες όλων των μαθητών από πρώτο χέρι. Στις Καστανιές, η κατάσταση ήταν πολύ καλή. Μετά τα πρόσφατα επεισόδια με τους παράνομους μετανάστες η παρουσία των αρχών είναι έντονη και ζητήματα τροφοδοσίας δεν υπάρχουν, καθώς το χωριό διαθέτει όλα τα απαραίτητα καταστήματα.

Κοντά στις Καστανιές είναι τα Μαράσια, με λίγο παραπάνω από 100 κατοίκους, για τους οποίους όμως η συγκοινωνία είχε διακοπεί. Εκεί ο Ραφαήλ, αν και μαθητής Λυκείου, ήταν κάθε μέρα από νωρίς στο τηλεφωνικό κέντρο, ενώ ο πατέρας του ο Σαράντης εκτελούσε τα δρομολόγια του τομέα που περιλαμβάνουν τα Μαράσια. Τα Μαράσια βρίσκονται δίπλα στη μεθοριακή γραμμή της Ελλάδας με την Τουρκία. Το χωριό είναι κτισμένο στο σημείο όπου ο ποταμός Άρδας (νότια) συναντάει τον Έβρο (βόρεια). Κυριολεκτικά βρίσκεται μόλις λίγα μέτρα από την Τουρκία. Στο ομώνυμο φυλάκιο του στρατού, στο τελείωμα του χωριού, μια γέφυρα 100 m χωρίζει την χώρα μας από τη Τουρκία. Σε 4,5 km από το χωριό βρίσκεται η Αδριανούπολη. Το χωριό έγινε πιο γνωστό το 2007, όταν η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε την «Κυρά των Μαρασίων» (Βασιλική Λαμπίδου-Φωτάκη), η οποία απεβίωσε στις 21 Ιουνίου 2011, σε ηλικία 107 ετών και κηδεύτηκε µε τιμές εν ενεργεία αξιωματικού των Ενόπλων Δυνάµεων.

Ismailos

Ταξιδεύοντας αντίθετα, στα όρια με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, συναντάμε δύο χωριά με πολύ λίγους κατοίκους και χωρίς καταστήματα τροφοδοσίας. Εκεί ο Τόλης με το Γιώργο μοιράστηκαν μια ακόμα Α 160, όχι μόνο για να ανταπεξέλθουν στο καθημερινό πλάνο παραγγελιών, αλλά και για να δηλώσουν την παρουσία τους, και να επιβεβαιώσουν ότι όλοι οι κάτοικοι είναι υγιείς, πηγαίνοντας στη Μηλιά και το Θεραπειό. Η Μηλιά βρίσκεται στις όχθες του Άρδα, εκεί που εισέρχεται στην ελληνική γη. Έχει λιγότερους από 30 κατοίκους και όλοι ασχολούνται με αγροτικές εργασίες. Το Θεραπειό, που έχει μόνο ηλικιωμένους πλέον, έχει πάρει την ονομασία του από το ότι παλιότερα, οι χριστιανοί έκαιγαν ξύλα, ξάπλωναν πάνω στη στάχτη και θεραπεύονταν. Ακόμη, κοντά στο Θεραπειό, μέσα στο ποτάμι, υπήρχε μια πηγή που κάθε χρόνο το δεκαπενταύγουστο ανάβλυζε θερμό ιαματικό νερό. Η γέφυρα που διασχίζει κανείς για να πάει σε αυτά τα δύο χωριά είναι πολύ χαρακτηριστική.

Όλες οι διαδρομές και οι δρόμοι του νομού Έβρου σου μεταδίδουν ένα αίσθημα λιτής και ουσιαστικής διαβίωσης. Η καλλιέργεια της γης και η φύση του νομού είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν. Όποιος βρεθεί στο οδικό δίκτυο που συνδέει τα 25 χωριά του Βόρειου Έβρου βλέπει απέραντες καλλιεργημένες εκτάσεις. Την περίοδο της πανδημίας, έβλεπε και αρκετές Mercedes-Benz A-Class, που βρίσκονταν εκεί για να βοηθήσουν τους ανθρώπους αυτού του ξεχωριστού τόπου. Να τους κάνουν να είναι και να νιώθουν ασφαλείς. Όσο ασφαλής νιώθει και όποιος βρίσκεται μέσα σε μια Mercedes-Benz.

[Δελτίο Τύπου Α. Ισμαήλος Α.Ε.]

node/39429

Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Mercedes-Benz κάνει πρεμιέρα στη νέα S-Class.

Τετάρτη, 08 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η Mercedes-Benz παρουσίασε την τελευταία εξέλιξη του συστήματος ενημέρωσης και τεχνολογίας MBUX που θα κάνει πρεμιέρα στη νέα γενιά της S-Class (W223), δημοσιεύοντας ένα αποκαλυπτικό βίντεο από την καμπίνα της λιμουζίνας.

Το εσωτερικό της S-Class ήταν πάντα γνωστό για τα υψηλά επίπεδα άνεσης, πολυτέλειας και τεχνολογίας που το χαρακτήριζαν. Στο ίδιο κλίμα κινείται και η καμπίνα της νέας ναυαρχίδας που έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με 27 λιγότερα φυσικά πλήκτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και ακόμα εξυπνότερες λειτουργίες αναγνώρισης φωνητικών εντολών, χειρονομιών και αφής. 

Αυτή τη φορά η πίσω θέση ήταν στο επίκεντρο των σχεδιαστών, καθώς όπως αναφέρει στο δελτίο τύπου, τα "αφεντικά" στις αγορές των ΗΠΑ και Κίνας κάθονται συχνότερα εκεί. Αυτό σημαίνει πως οι πίσω επιβάτες έχουν την ίδια πρόσβαση με τον οδηγό στις διάφορες λειτουργίες του οχήματος, μέσα από τις έως και 3 οθόνες αφής που βρίσκονται στην πίσω σειρά καθισμάτων αλλά και την αναγνώριση φωνητικών εντολών. Ανά πάσα στιγμή κάθε χρήστης μπορεί να μοιράζεται το περιεχόμενο της οθόνης του με τους υπόλοιπους επιβάτες κάνοντας μια απλή κίνηση drag-and-drop.

Mercedes-Benz S-Class

Στο ταμπλό, η κλασσική διάταξη των οθονών σε ενιαίο πάνελ που συναντάμε σε ολόκληρη τη σημερινή γκάμα των Mercedes-Benz έχει αντικατασταθεί από μια μεγάλη οθόνη αφής στην κεκλιμένη κεντρική κονσόλα (προαιρετικά με τεχνολογίες OLED και απτικής ανατροφοδότησης), ένα τρισδιάστατο παραμετροποιήσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων και ένα έγχρωμο head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας (προαιρετικά) που απεικονίζει γραφικά στο περιβάλλον και σε βάθος έως και 10 μέτρων από το παρμπρίζ (ο προβολέας του είναι αντίστοιχος μιας οθόνης διαγωνίου 77"). 

Το αυτοκίνητο αναγνωρίζει τον κάθε χρήστη και επιλέγει το προσωπικό του προφίλ Mercedes me (υποστήριξη έως και 7 διαφορετικών προφίλ) μέσω κωδικού, αναγνώρισης δαχτυλικού αποτυπώματος, γεωμετρίας προσώπου και φωνής.

Η αναγνώριση φωνητικών εντολών "Hey Mercedes" έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, υποστηρίζοντας πλέον περισσότερο διάλογο σε 27 διαφορετικές γλώσσες, ενώ μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα ορισμένες λιγότερο στερεοτυπικές εκφράσεις που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα και να λειτουργήσει ακόμα και χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά, αν ο χρήστης εκφραστεί λέγοντας πως είναι κουρασμένος, το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει αυτόματα τη λειτουργία αναζωογόνησης Energizing αν πρόκειται για τον οδηγό, ή άλλα προγράμματα χαλάρωσης για τους επιβάτες των πίσω θέσεων.

Mercedes-Benz S-Class

Κάμερες στο εσωτερικό του αντιλαμβάνονται πότε οι επιβαίνοντες θέλουν να βγουν από το όχημα και σε συνδυασμό με κάμερες και αισθητήρες στο εξωτερικό προειδοποιούν σε περίπτωση διερχόμενης κίνησης στα τυφλά σημεία, με χρήση του εσωτερικού φωτισμού. Παράλληλα δύο κάμερες παρακολουθούν τον οδηγό και τον ενημερώνουν όταν εμφανίσει σημάδια κόπωσης, ενώ αισθητήρες αναλαμβάνουν τη σωστή ρύθμιση του καθίσματος και των καθρεφτών ανάλογα με τις σωματικές του διαστάσεις και άλλοι αισθητήρες διαβάζουν τις χειρονομίες του (πχ με μια απλή κίνηση του χεριού ανοίγει η οροφή).

Στα πίσω καθίσματα υπάρχει μια νέα λειτουργία που εξετάζει αν το παιδικό κάθισμα είναι σωστά τοποθετημένο, ενώ αν οι επιβάτες κοιτάξουν πίσω από τον ώμμο τους, το MBUX Interior Assist θα κλείσει αυτόματα το σκίαστρο του πίσω παρμπρίζ.

Για αναλυτικότερη παρουσίαση των λειτουργιών του αναβαθμισμένου MBUX μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο. Η σταδιακή αποκάλυψη της νέας S-Class θα συνεχιστεί με νέο επεισόδιο στις 29 Ιουλίο που θα επικεντρώνεται στην ασφάλεια και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, και ένα τρίτο επεισόδιο στις 12 Αυγούστου με έμφαση στην πολυτέλεια. Η επίσημη πρεμιέρα της Mercedes-Benz S-Class W223 είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

node/39398

Ειδική έκδοση DRIVE Top Cars 2020, την Κυριακή 5/7 με την REAL News

Ένα τεύχος ειδικού σκοπού, προσαρμοσμένο σε εκείνους που ενδιαφέρονται να αγοράσουν αυτοκίνητο σήμερα, έρχεται την Κυριακή.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Ειδική έκδοση DRIVE Top Cars 2020, την Κυριακή 5/7 με την REAL News

Μετά από τους ισχυρούς κλυδωνισμούς που ουσιαστικά ισοπέδωσαν παγκοσμίως την αγορά αυτοκινήτου τους προηγούμενους μήνες, τα πρώτα μηνύματα της αγοράς μοιάζουν συγκρατημένα αισιόδοξα.

Το αγοραστικό κοινό δεν έχει χάσει το ενδιαφέρον του και οι διελεύσεις στις εκθέσεις υπόσχονται μια καλύτερη συνέχεια. Με την ευχή-παραδοχή ασφαλώς πως η υγειονομική πραγματικότητα θα επιτρέψει κάτι τέτοιο. Σκεπτόμενοι σε αυτόν ακριβώς τον άξονα, δημιουργήσαμε την έξτρα έκδοση του DRIVE Top Cars 2020 που σκοπό έχει να ξεδιαλύνει το τοπίο για εκείνον που θέλει άμεσα να αγοράσει αυτοκίνητο.

Γι’ αυτό αρχικά χωρίσαμε την αγορά σε κατηγορίες με βάση την τιμή, το μέγεθος, την τεχνολογία και τον χαρακτήρα των αυτοκίνητων. Στη συνέχεια εντοπίσαμε τις καλύτερες επιλογές σε κάθε μία και ολοκληρώσαμε την ενημέρωσή σας με τη δοκιμή της πιο ενδεικτικής ή/και ενδιαφέρουσας έκδοσης του κάθε μοντέλου. Λόγω επικαιρότητας, αφιερώσαμε μπόλικες σελίδες στα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά ή plug-in hybrid, αν θέλετε, τα οποία στο άμεσο μέλλον θα συνοδεύονται από επιπλέον κίνητρα και ελαφρύνσεις για τα οποία θα διαβάσετε στο σχετικό ρεπορτάζ.

Μέσα στις 70 δοκιμές της έκδοσης θα πάρετε μια πλήρη εικόνα για τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που σας ενδιαφέρει. Κι εάν αναζητάτε κάποια άλλη έκδοσή του, το πιθανότερο είναι να βρίσκεται ένα-δύο κλικ μακριά, στον ιστό του drive.gr.

Καλή ανάγνωση!