NOOS: Το πρώτο made in Greece ηλεκτρικό σκούτερ

NOOS: Το πρώτο made in Greece ηλεκτρικό σκούτερ

Με αιχμή το NOOS, η ECOSHIFT σηματοδοτεί τη μετάβαση της Π. Πετρόπουλος από τις εισαγωγές στην ελληνική παραγωγή υψηλής τεχνολογίας, επενδύοντας στη βιώσιμη κινητικότητα και ενέργεια.

NOOS

Η ECOSHIFT αποτελεί ένα τολμηρό εγχείρημα του Ομίλου Π. Πετρόπουλος, στα 102 χρόνια ιστορίας του, σηματοδοτώντας τη στροφή από την αποκλειστικά εμπορική δραστηριότητα στην ελληνική παραγωγή υψηλής ποιότητας, με επίκεντρο τη μικροκινητικότητα, τη βιώσιμη ενέργεια και την τεχνολογική καινοτομία.

Ιδρύθηκε το 2023, με έδρα στη Μεταμόρφωση Αττικής, και συνολική επένδυση €10 εκατ. -με την πλειονότητα του κεφαλαίου να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης- και σήμερα λειτουργεί ως ένα σύγχρονο βιομηχανικό οικοσύστημα με ελληνική ταυτότητα και εξαγωγικές φιλοδοξίες.

Στην καρδιά αυτής της μετάβασης βρίσκεται το NOOS: το πρώτο 100% ηλεκτρικό σκούτερ που έχει σχεδιαστεί, αναπτυχθεί και κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Το project συγκέντρωσε Έλληνες μηχανικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό -ανάμεσά τους και ο Ηλίας Νασιόπουλος, με εμπειρία στη Formula 1- και πέτυχε την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, ανοίγοντας επίσημα τον δρόμο για την κυκλοφορία του σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.

NOOS

Το NOOS ξεχωρίζει για τον φουτουριστικό σχεδιασμό και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Διαθέτει κεντρική οθόνη LCD 8" με τεχνολογία 4G, υποδοχή SIM και συνδεσιμότητα με smartphone, ενώ εξοπλίζεται με keyless σύστημα εκκίνησης, USB θύρα και γάντζο αποθήκευσης.

Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι της Bosch, ενσωματωμένος στον πίσω τροχό και κατασκευασμένος αποκλειστικά για το NOOS. Αποδίδει ισχύ 5 kW (6,8 ίπποι) και κατατάσσεται στην κατηγορία L3, δηλαδή ισοδύναμο με μοτοσυκλέτα 125 cc. Μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα κατηγορίας Α1 ή αυτοκινήτου (Β). Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Dynamics). Στο Eco η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 45 km/h για μέγιστη αυτονομία, ενώ στο Dynamics αποδίδεται πλήρως η ισχύς και η τελική φτάνει τα 80 km/h.

Η αυτονομία του ανακοινώνεται στα 60 km με μία μπαταρία και στα 131 km με δύο, σύμφωνα με τον κύκλο WMTC. Οι μπαταρίες είναι επίσης σχεδιασμένες από την ECOSHIFT, αφαιρούμενες και επαναφορτίζονται σε οικιακή πρίζα μέσω φορτιστή. Κάθε μπαταρία ζυγίζει 12 kg και έχει χωρητικότητα 2,2 kWh. Το έξυπνο λογισμικό του NOOS διαβάζει σε πραγματικό χρόνο αν το μοντέλο φέρει μία ή δύο μπαταρίες, ποια είναι πιο φορτισμένη ή πιο «κουρασμένη» και προσαρμόζει την ενεργειακή διαχείριση για βέλτιστη απόδοση.

NOOS

Η διάρκεια ζωής κάθε μπαταρίας εκτιμάται σε 4-5 χρόνια με καθημερινή χρήση και περίπου 50 km ημερησίως, ενώ η εγγύηση καλύπτει 4 χρόνια ή 40.000 km, όποιο έρθει πρώτο. Τα υπόλοιπα μέρη του σκούτερ καλύπτονται από εγγύηση δύο ετών.

Όσον αφορά την τιμή, το NOOS κοστίζει €5.617 στην έκδοση Cargo με Delivery Box και €5.642 στη διθέσια έκδοση. Στις τιμές περιλαμβάνεται ΦΠΑ και μία μπαταρία. Η δεύτερη διατίθεται με επιπλέον κόστος €1.054.

Με ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 5.000 μονάδων και την πρώτη παρτίδα των 80 σκούτερ ήδη σε εξέλιξη, η ECOSHIFT στοχεύει κυρίως στη B2B αγορά, απευθυνόμενη σε στόλους επιχειρήσεων, ξενοδοχείων και δημόσιων φορέων. Ήδη έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό προμήθειας 250 ηλεκτρικών δικύκλων των ΕΛΤΑ.

Η ECOSHIFT, ωστόσο, δεν περιορίζεται μόνο στην κινητικότητα. Το δεύτερο στρατηγικό της προϊόν είναι το BES 1.0, ένα modular σύστημα αποθήκευσης ενέργειας για κατοικίες, επιχειρήσεις και δημόσιους οργανισμούς. Λειτουργεί και ως UPS, συνδέεται με φωτοβολταϊκά ή το δίκτυο και προσαρμόζεται εξατομικευμένα στις ανάγκες κάθε χρήστη. Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα φτάνει τις 1.200 μονάδες, με έμφαση στην ενεργειακή αυτονομία και ευελιξία.

BES

Με φιλοσοφία Sustainability+, η ECOSHIFT υιοθετεί μια ολιστική προσέγγιση που συνδυάζει design, τεχνολογία και περιβαλλοντική συνείδηση. Επόμενοι στόχοι περιλαμβάνουν λύσεις για second-life μπαταρίες και την ανακύκλωσή τους, ολοκληρώνοντας τον κύκλο ζωής με υπευθυνότητα και προστιθέμενη αξία.

Η σημασία του εγχειρήματος επιβεβαιώθηκε και από τη συμμετοχή πολιτικών και επιχειρηματικών φορέων στα εγκαίνια της ECOSHIFT. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου χαρακτήρισε την πρωτοβουλία «δραστηριότητα ενεργειακής πρωτοπορίας με εθνική ταυτότητα», ενώ ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης έκανε λόγο για μια παραγωγική μονάδα «state-of-the-art που δεν θα πίστευε κανείς ότι βρίσκεται στην Ελλάδα».

NOOS

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου, Μιχάλης Η. Οικονομάκης, υπογράμμισε ότι στόχος είναι η ECOSHIFT να προσθέσει μέσα σε τρία χρόνια €15 εκατ. στον κύκλο εργασιών του Ομίλου, με προτεραιότητα την επιχειρησιακή ωρίμανση και την επιβεβαίωση του μακρόπνοου σχεδιασμού.

Με 23 εξειδικευμένα στελέχη και πλήρως καθετοποιημένες γραμμές παραγωγής, η ECOSHIFT συνδυάζει την ελληνική τεχνογνωσία με διεθνή προοπτική, αποδεικνύοντας ότι η καινοτομία δεν είναι πλέον αποκλειστικά εισαγόμενο προϊόν. Το NOOS είναι μόνο το πρώτο βήμα – και όλα δείχνουν πως δεν θα είναι το τελευταίο.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube