Mondial: Με λιγότερα από BMW 318i, αγοράζεις κλασική Ferrari

Mondial: Με λιγότερα από BMW 318i, αγοράζεις κλασική Ferrari

Τι θα έλεγες να κοσμεί το γκαράζ σου μια κλασική Ferrari; Είναι αρκετά φθηνότερο από αυτό που φαντάζεσαι.

Διαβάζεις τα άρθρα του drive.gr για τα κλασικά μοντέλα και, ενώ από τη μία τα λιμπίζεσαι, από την άλλη ζαλίζεσαι με τα αστρονομικά ποσά που αλλάζουν χέρια. Πώς θα ένιωθες αν μάθαινες ότι με λιγότερα χρήματα από τη φθηνότερη BMW 3 Series, μπορείς να αποκτήσεις μια Ferrari Mondial V8 Quattrovalvole του 1982;

Δεν πρόκειται για κάποιο «σκοτωμένο» μοντέλο, με άπειρα χιλιόμετρα στο κοντέρ και κατάσταση «κοτέτσι». Παρότι πλησιάζει τα 44α γενέθλιά της, η Mondial έχει διανύσει λιγότερα από 66.000 km.

Άλλωστε, τα μοντέλα του Maranello εκείνης της εποχής προορίζονταν για εμφανίσεις σε «εορτές και σκόλες» -όχι για να μαζεύουν χιλιόμετρα στα καθημερινά αγώγια

Ferrari

Στον κόσμο των Ferrari, η Mondial κατέχει μια ιδιότυπη θέση: Ένα 2+2 με κινητήρα V8 στο κέντρο -πιο πρακτική από τα καθαρόαιμα σπορ μοντέλα, αλλά και χωρίς την αίγλη που συνοδεύει τα κεντρομήχανα V8 της θρυλικής φίρμας.

Η έκδοση Quattrovalvole σηματοδότησε την αναβάθμιση του μοντέλου το 1982, με την προσθήκη τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο στο ήδη υπάρχον μοτέρ των 3,0 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari Mondial 1980-1989: Η προσωπικότητά της μπορεί να έπασχε, όχι όμως και το ταμπεραμέντο της

Έτσι, η ισχύς έφτασε τους 240 ίππους και τα 260 Nm. Η μετάδοση γινόταν -αναμενόμενα για την εποχή- μέσω χειροκίνητου 5τάχυτου κιβωτίου με dog-leg διάταξη, δηλαδή με την 1η κάτω αριστερά.

Η απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων και υδραυλικής υποβοήθησης στο τιμόνι προσφέρει μια ανόθευτη «παλιάς σχολής» εμπειρία οδήγησης. Σε συνδυασμό με το κύρος του σήματος του Maranello, δύσκολα μπορείς να φανταστείς πιο ταιριαστό «Sunday car».

Ferrari

Μπορεί σήμερα να την επαινούμε, ωστόσο η Mondial είχε ακούσει τα σχολιανά της όταν παρουσιάστηκε. Κοντή και κυρτή μουσούδα, καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός, επιβλητικός πίσω όγκος — μια ιδιόμορφη οπτική ανισορροπία που δίχασε το κοινό.

Αντίστοιχα και στην καμπίνα, όπου ο ανέμπνευστος σχεδιασμός συνδυαζόταν με μέτριο φινίρισμα, ειδικά στα πρώτα μοντέλα έως το 1983. Από την άλλη, οι πρώτες δοκιμές στον δρόμο μιλούσαν εγκωμιαστικά για τα οδικά χαρακτηριστικά της. 

Όπως και να ’χει, τη στιγμή που μια νέα BMW 318i Sedan 156 ίππων κοστίζει €52.600, δεν είναι άσχημα να προσθέσεις λίγο Maranello στο γκαράζ σου με 46 χιλιάρικα. Που βέβαια, για να πούμε και του στραβού το δίκιο, η τιμή αυτή στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου είναι ψηλότερη απ' ό,τι κοστίζει μια 3.2 του 1986 (270 PS) σε κατάσταση «Concours». Δηλαδή άψογο και έτοιμο για συμμετοχή σε διεθνή concours d’ élégance. Κάτι για το οποίο διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας. Αν υποθέσουμε ότι αυτή η Ferrari Mondial βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, δεν θα έπρεπε να πωλείται πάνω από 28-29 χιλιάδες. Κι αν είναι απλώς σε καλή κατάσταση όχι πάνω από €18.000.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube