node/38678

Μεγάλη έρευνα του ΑΠΘ για τις αλλαγές που έφερε o κορονοϊός στις μετακινήσεις

Η εξ' αποστάσεως εργασία, ο περιορισμός των μετακινήσεων, οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα του ΑΠΘ.

Ο κορονοϊός ανέτρεψε τα πάντα στην καθημερινότητά μας. Στην τηλεργασία έχει στραφεί κατ’ ανάγκη, εν μέσω πανδημίας, ένας στους δύο πολίτες στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα ο αριθμός των αστικών διαδρομών να έχει περιοριστεί σημαντικά και να παρατηρείται μείωση και στη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών.

Πάντως, οι μετακινούμενοι, ιδίως των συγκριτικά μεγαλύτερων ηλικιών, νιώθουν σε σημαντικό ποσοστό περισσότερο ασφαλείς στις διαδρομές τους αυτό το διάστημα, πιθανώς λόγω της κάθετης μείωσης του αριθμού των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν τις τελευταίες εβδομάδες στους δρόμους των πόλεων.

Τις αλλαγές αυτές αποτυπώνουν τα πρώτα (προσωρινά) συμπεράσματα εν εξελίξει πανελλαδικής έρευνας του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), όπως επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής του εργαστηρίου, συγκοινωνιολόγος Ιωάννης Πολίτης, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.

«Με βάση τα πρώτα ευρήματα της έρευνας, τα οποία διευκρινίζω ότι είναι προσωρινά, το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει πως εργάζεται πλέον εξ αποστάσεως. Το εύρημα αυτό επιβεβαιώνει τα αντίστοιχα ευρήματα ερευνών της “Google” και της “Αττικής Οδού”, που δείχνουν πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου στο μισό. Παρατηρείται επίσης στροφή στα μέσα που θεωρούνται πιο ασφαλή για την αποφυγή της μετάδοσης του ιού, όπως το ΙΧ, με μοναδικό επιβάτη τον/την οδηγό», εξηγεί ο κ.Πολίτης.

Επισημαίνει πως για το γεγονός ότι πολλοί ερωτηθέντες δεν χρησιμοποίησαν ποδήλατα ή άλλα μέσα, ενδέχεται να ευθύνονται οι κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν κατά τις πρώτες ημέρες της έρευνας, η γενικότερη έλλειψη υποδομών (πχ, επαρκών ποδηλατοδρόμων), αλλά και το γεγονός ότι (στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης) η Νέα Παραλία -όπου συχνά χρησιμοποιούνται ποδήλατα και ηλεκτρονικά πατίνια- έκλεισε λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας.

Διαφαίνεται επίσης μεγάλη μείωση στη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών, αν και η εικόνα αυτή ενδέχεται να αλλάξει, καθώς η έρευνα είναι σε εξέλιξη. «Αν σε φυσιολογικές συνθήκες, οι άνθρωποι δήλωναν πως χρησιμοποιούν τη δημόσια συγκοινωνία για το 20% των μετακινήσεών τους, τα πρώτα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 10%, δηλαδή και πάλι στο μισό» εξηγεί ο κ. Πολίτης και προσθέτει ότι σημαντικά έχει μειωθεί και ο αριθμός των συνολικών μετακινήσεων καθημερινά.

Διαβάστε περισσότερα στο newsit.gr

node/39635

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Πρόσκληση προς την αυτοκινητοβιομηχανία - Θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές για να διαπιστωθεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να θέσει στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος σε κυκλοφορία ηλεκτρικά λεωφορεία στην περιοχή της Αθήνας. Τα λεωφορεία θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές και σκόπος του προγράμματος είναι να δοκιμαστεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους, αλλά και να μελετηθεί η δημιουργία υποδομών φόρτισής τους. 
Για το λόγο αυτό απευθύνεις πρόσκληση σε αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω του ΣΕΑΑ να του διατεθεί ένας αριθμός από ηλεκτρικά λεωφορεία, ώστε να υλοποιήσει το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα. 

Το κείμενο της πρόσκλησης που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου έχει ως εξής: 

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δράττοντας την ευκαιρία που δίνει το έργο της «Προμήθειας Λεωφορείων Αστικών Συγκοινωνιών για Αθήνα και Θεσσαλονίκη», ενσωματώνει στο μείγμα τεχνολογιών και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ωστόσο, προκειμένου να υπάρξει η σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων–φόρτισης, είναι αναγκαία η δοκιμαστική κυκλοφορία οχημάτων κατά μήκος κατάλληλων διαδρομών από φέτος το καλοκαίρι έως τα τέλη Ιουνίου 2021.

Στην παρούσα χρονική συγκυρία και στο εγχείρημα αυτό, η συμβολή του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) είναι καθοριστική. Η δοκιμαστική κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από ευγενικές χορηγίες. Ως εκ τούτου, παρακαλούμε για την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών από πλευράς σας, ώστε να περιέλθει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για ένα χρονικό διάστημα ικανός αριθμός ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα ενταχθούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο αμέσως επόμενο διάστημα.Προσβλέποντας στην ανταπόκρισή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις και περαιτέρω συνεργασία». 

node/39633

Στο «κόκκινο» η BMW για πρώτη φορά μετά το 2009

Απώλειες €666 εκατ. στο δεύτερο τρίμηνο - Ελπίδες για ανάκαμψη στο δεύτερο εξάμηνο του 2020. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Στο «κόκκινο» η BMW για πρώτη φορά μετά το 2009

Οι απώλειες του BMW Group έσυραν την εταιρεία στο «κόκκινο» για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. 

Η BMW έχασε €666 εκατ. από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, εμφανίζοντας αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα για πρώτη φορά μετά την οικονομική κρίση του 2009. Να σημειώσουμε πως την αντίστοιχη περίοδο του 2019 η εταιρεία είχε καταγράψει κέρδη της τάξης των €2,2 δισ.

Παρά τη δύσκολη περίοδο, η BMW δήλωσε ότι αναμένει να παρουσιάσει λειτουργικά κέρδη στο τέλος του έτους.

«Προσβλέπουμε τώρα στο δεύτερο εξάμηνο με συγκρατημένη αισιοδοξία και συνεχίζουμε να στοχεύουμε ένα περιθώριο κέρδους μεταξύ 0% και 3% για την εταιρεία το 2020», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Διευθύνων Σύμβουλος Oliver Zipse.

Οι πωλήσεις έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν σε ορισμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, κάνοντας την BMW να ελπίζει ότι το τέλος της χρονιάς θα αποφέρει κέρδος, αλλά η ανάκαμψη δεν θα είναι αρκετή για να αντισταθμίσει το έλλειμμα των πωλήσεων που χάθηκαν από την πανδημία.

Η BMW θα ξεκινήσει να παράγει το ηλεκτρικό SUV iX3 φέτος στην Κίνα, από όπου και θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του. 

Οι παραδόσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο καθώς χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία αύξησαν τις επιδοτήσεις για τα οχήματα. Η BMW δήλωσε ότι αναμένει περαιτέρω ανάπτυξη από αυτόν τον τομέα το δεύτερο εξάμηνο του έτους.