Έρευνα ΕΜΠ: Έτσι μας κλέβουν τα βενζινάδικα

Έρευνα ΕΜΠ: Έτσι μας κλέβουν τα βενζινάδικα

Το Πολυτεχνείο μέτρησε 150 αντλίες καυσίμων και αποκάλυψε πως μια στις έξι κλέβει έως και 9,5% καύσιμο - Τι απαντούν οι πρατηριούχοι

Στοιχεία για το πώς κάποιες «πειραγμένες» αντλίες καυσίμων, ειδικά σε βενζινάδικα με φθηνό καύσιμο, αποκάλυψε έρευνα του ΕΜΠ που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Η έρευνα έγινε σε 150 πρατήρια στην Αττική με τη χρήση μυστικού αυτοκινήτου, ειδικά διασκευασμένου ώστε να μετράται εκ των υστέρων η πραγματική, ποσότητα που παρελήφθη στο ρεζερβουάρ. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, υπενθυμίζεται, είναι ανεκτές οι αποκλίσεις μέχρι 0,5%. Οι παραβάσεις σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν εντοπίζονται στα πρατήρια με χαμηλές τιμές ενώ τα δυο μεγαλύτερα ποσοστά αποκλίσεων εντοπίστηκαν σε πρατήρια της ίδιας εταιρίας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, μία στις έξι αντλίες (14,5%) παραδίδει λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι πελάτες.

Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση όλες οι αποκλίσεις καταγράφονται από τα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων τα όποια έχουν εγκατασταθεί στα περισσότερα σημεία διακίνησης αλλά δεν είναι λειτουργικά παρά τα βήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, καθώς εκκρεμεί η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου.
 
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Γιάννης Αληγιζάκης ενώ το σύστημα έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων με κόστος 90 εκατ. ευρώ, δεν γίνεται επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων ενώ δεν έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά των συστημάτων. Επιπλέον:
-Το σύστημα δεν λειτουργεί στις φορολογικές αποθήκες αν και έχει εγκατασταθεί από το Μάιο του 2016.
-Εκκρεμούν οι αποφάσεις για τους σταθμούς αεροπορικών καυσίμων καθώς η ισχύουσα απόφαση είναι ανεφάρμοστη.
-Εκκρεμεί η έκδοση ΚΥΑ για μαρίνες, εργοτάξια, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ΚΤΕΛ και ελεύθερες αποθήκες καυσίμων, όπως επίσης για τις προδιαγραφές και τη διαδικασία εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα.
-Συνολικά σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων εκτιμώνται σε 250-300 εκατ.ευρώ το χρόνο.
 
Ο ΣΕΕΠΕ ζήτησε να επανεξεταστεί η φορολογία στα καύσιμα υποστηρίζοντας ότι οποιαδήποτε νέα αύξηση φόρων, όπως αυτές που έχουν εξαγγελθεί, δεν θα φέρουν αποτέλεσμα λόγω της μείωσης της κατανάλωσης και της επιδείνωσης της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων. 
 
Πρατηριούχοι: Όποιος έχει στοιχεία να πάει στον εισαγγελέα

Επιφυλάξεις για τα αποτελέσματα και τη σκοπιμότητα της έρευνας εξέφρασε  η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων. 
Με ανακοίνωση της η ΠΟΠΕΚ καλεί το Εργαστήριο καυσίμων του ΕΜΠ και τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών να απαντήσουν σε μια σειρά από ερωτήματα και κυρίως να διαβιβάσουν στον Εισαγγελέα τα αποτελέσματα της έρευνας.
 
Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:
 
«Χθες δόθηκε στη δημοσιότητα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), έρευνα που διενήργησε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, από την οποία διαπιστώθηκε ότι  μία στις έξι αντλίες  παραδίδουν λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές, με τις αποκλίσεις να φθάνουν έως και σε 9,5%, σύμφωνα με την έρευνα του Πολυτεχνείου.
 
Κατά καιρούς έρχονται στο φως της δημοσιότητας ανάλογες έρευνες από τις οποίες διαπιστώνονται φαινόμενα δυσλειτουργίας και έντονης παραβατικότητας στην  Αγορά Πετρελαιοειδών, σε βάρος των καταναλωτών, των υγιών επιχειρήσεων διάθεσης και εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και του δημοσίου συμφέροντος με την απώλεια δημοσίων εσόδων πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
 
Με αφορμή τις διαπιστώσεις από την πρόσφατη έρευνα του Πολυτεχνείου, παρακαλούμε το ΣΕΕΠΕ, την κυβέρνηση και όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες που ευθύνονται έμμεσα ή άμεσα με την εύρυθμη λειτουργία της Αγοράς Πετρελαιοειδών να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα.
 
Ποιο χρονικό διάστημα διεξήχθη η έρευνα του Ε.Μ.Π ;
Η έρευνα έγινε με πρωτοβουλία του Ε.Μ.Π, η έγινε κατά παραγγελία με ανάληψη των εξόδων από τον ΣΕΕΠΕ;
Με ποια κριτήρια επιλέχθηκε η γεωγραφική περιοχή και τα πρατήρια;
Τα στοιχεία της έρευνας, μέρος των οποίων έδωσε στην δημοσιότητα ο ΣΕΕΠΕ, να δοθούν αναλυτικά στη δημοσιότητα, στις αρμόδιες προς τούτο ελεγκτικές αρχές.
Τα αναλυτικά ευρήματα της διεξαχθείσας έρευνας διαβιβάσθηκαν στην Εισαγγελία Αθηνών για τον καταλογισμό ποινικών ευθυνών όπου υπάρχουν;
Στα υποτιθέμενα πρατήρια που διαπιστώθηκε  από την έρευνα, ότι έκλεβαν τους καταναλωτές, τα οποία φέρουν το εμπορικό σήμα κάποιας εκ των Εταιρειών Εμπορίας που ανήκουν στον ΣΕΕΠΕ, να μας γνωρίσουν αν καταγγέλθηκε η σύμβαση εμπορικής συνεργασίας και αν διακόπηκε ο εφοδιασμός τους με καύσιμα 
Οι εκτιμήσεις πρ. Πρωθυπουργού και άλλων κατά καιρούς Κυβερνητικών παραγόντων προσδιορίζουν την απώλεια την δημοσίων εσόδων σε 1 δισ. ετησίως, οι εκτιμήσεις του ΣΕΕΠΕ βάση ποίων δεδομένων περιορίζονται στα 250-300 εκατ. ευρώ;
Η  Γ.Γ.Π.Σ που είναι αποδέκτης όλων των στοιχείων του εγκατεστημένου μόνον στα πρατήρια, συστήματος εισροών-εκροών, έχει σχετικά στοιχεία παραβατικότητας σε ανάλογο ποσοστό με την διεξαχθείσα έρευνα, και πώς τα αντιμετωπίζει;
 
Μέχρι να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα και κυρίως αν τα ευρήματα της διεξαχθείσας έρευνας με την εμπλοκή του μεγαλύτερου εκπαιδευτικού ιδρύματος όπως του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, έχουν διαβιβασθεί στον Εισαγγελέα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ) διατηρεί επιφυλάξεις για τα αποτελέσματα και την σκοπιμότητα της έρευνας».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube