Drive No 206, φωτιά! Κυκλοφορεί από σήμερα, Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου

Drive No 206, φωτιά! Κυκλοφορεί από σήμερα, Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου

Καλώς μας κι ας αργήσαμε! Όπως θα διαβάσετε, ο λόγος της καθυστέρησης άξιζε τον κόπο.

Όταν δεν τα βρίσκεις στην Ελλάδα, χώνεις το χέρι βαθιά στην τσέπη και τα ψαρεύεις από το εξωτερικό, γράφαμε στο preview του προηγούμενου τεύχους. Και όταν τα βρίσκεις στη χώρα σου τους αλλάζεις τον αδόξαστο. Με τις υγείες σας!

Το DTM παραμένει κάτι το σχετικό άγνωστο στην Ελλάδα. Κακώς! Πρόκειται για ένα από τα πιο εντυπωσιακά και ανταγωνιστικά πρωταθλήματα αγώνων αυτοκινήτων. Η Mercedes-Benz, κυρίαρχη επί σειρά ετών, μας προσκάλεσε σε ένα αξέχαστο (για τον Γιώργο Γαβάνα, σίγουρα...) τριήμερο.

Και όχι μόνο παρακολουθήσαμε τον τελευταίο αγώνα του Πρωταθλήματος, αλλά πήραμε συνεντεύξεις από ανθρώπους της ομάδας και γυρίσαμε στην πίστα του Hockenheim με την AMG Mercedes C-Coupé. Τι κι αν απείχαμε 10” από το χρόνο του qualifying; Η εμπειρία ήταν ανεπανάληπτη και σας τη μεταφέρουμε μέχρι ανατριχίλας.

Και το ανέκδοτο της αποστολής: Καθώς ο Γαβάνας περπατούσε ντυμένος με φόρμα και το κράνος ανά χείρας στο paddock και ανάμεσα στα motorhome, του την «έπεσαν» θεατές για να φωτογραφηθούν μαζί του και να τους υπογράψει αυτόγραφα! Άντε, και εις ανώτερα gg!

O Μιχάλης, μια βδομάδα που ’βρεχε, που ’βρεχε μονότονα, βάλθηκε να αναμετρηθεί με τη νέα γενιά ενός από τα πιο εικονικά σπορ τετρακίνητα της τελευταίας δεκαετίας. Το νέο Audi S3 είναι πιο δυνατό από ποτέ, αλλά –το κυριότερο– απίστευτα user friendly. Τώρα, αυτό είναι καλό;

Το νέο Note, το νέο σουπερμίνι της Nissan έχει όλα τα στοιχεία ενός πολυμορφικού, έστω κι αν οι Ιάπωνες υποστηρίζουν ότι δεν είναι. Κύριο πλεονέκτημά του οι πολύ μεγάλοι, αναλογικά με το μέγεθός του, χώροι, ο καλός εξοπλισμός και η προσιτή τιμή του. Για τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του, διαβάστε τι αναφέρει ο μαστρο-Κλεάνθης στην απόλυτη δοκιμή του ελληνικού αυτοκινητικού Τύπου, στο Master Test του DRIVE.

Από το Note στην Ελλάδα, γιγαντιαίο άλμα, διασκελισμός του Ατλαντικού και αποβίβαση στις ΗΠΑ. Μέχρι να τη βάλουμε στο χέρι, καθίσαμε στο δεξί μπάκετ και κάναμε βόλτα -ο θεός να τη κάνει τέτοια με τόσο ουρλιαχτό- με τη McLaren P1. H εμπειρία με το βρετανικό hypercar, στην πίστα Willow Springs στην Καλιφόρνια, έκανε τον εγκέφαλό μας… πουρέ.

Και για κερασάκι πάνω από το βρετανικό γλάσο, ταξιδέψαμε μέχρι στο Waking στο Surrey για να δούμε πώς διάολο τα φτιάχνουν αυτά τα «ρημάδια» τα P1. Με περηφάνια σας λοιπόν σας ανακοινώνουμε πως είμαστε το πρώτο ελληνικό Μέσο Ενημέρωσης που επισκέπτεται το McLaren Production Center. Ο Αργύρης Τούντας ευπειθώς κατόρθωσε να αναφέρει όταν συνήλθε από την κατάπληξη.

Στο σημείο αυτό θέλω να σας επισημάνω ότι ύστερα από τόσα χρόνια, εξακολουθούμε να συνταρασσόμαστε και να ανατριχιάζουμε, είτε με τους γκούρου που μας επεφύλαξε η τύχη να συναναστρεφόμαστε είτε με τα μηχανήματα που οδηγούμε. Το μπλαζάρισμα και η επαγγελματική ρουτίνα μακριά από εμάς. Είτε οδηγούμε P1 είτε C1.

Και προς επίρρωση των λεγομένων μας, ας επιστρέψουμε στον πραγματικό κόσμο με ένα πληθωρικό τμήμα Test Drive.

Δίλιτρη, τετρακίνητη και με 180 ίππους στο λίτρο. Αυτή η Mercedes-Benz CLA 45 AMG θα μπορούσε στην Ελλάδα να είναι μέλος του πραγματικού κόσμου, αν δεν φρόντιζαν για το αντίθετο ο Στουρνάρας και η παρέα του. Εμείς από τη μεριά μας της φερθήκαμε πάντως όπως τις άξιζε.

Έτσι εγκαινιάσαμε το Pikes Peak του DRIVE, ανεβαίνοντας μέσα από μια συνταρακτική ανάβαση στην κατοικία των Θεών. Περίπου από το χωριό Ολυμπιάδα, ξετυλίγουμε μια κορδέλα 13 χιλιομέτρων, με 30 φουρκέτες, κάμποσες καμπές, τρία εσάκια και μερικές περίπου ευθείες που φέρνουν τη CLA 45 AMG από τα 800 στα 1.700 m.

Εκεί στο στρατόπεδο Παπαρόδου και στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ορεινού Αγώνα Χιονοδρομιών (Κ.Ε.Ο.Α.Χ), ο Μιχάλης και ο Γιώργος αποτίμησαν πόσες φορές η έξαψη κόντεψε να νικήσει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Αλλιώς, πηγαίνεις για δοκιμή στην Πάρνηθα (είναι και φθηνότερα!) και στρίβεις με… photoshop.

Ο Κλεάνθης για τη συνέχεια μελετά την άλλη, την κατά Volkswagen ντίζελ διάσταση των GTI. Τι «i», τι «d», μας λένε οι Γερμανοί. Ό,τι κάνεις με το GTI μπορείς –περίπου- να το κάνει και με το Golf GTD. Τι λες εσύ, μαστρο-Κλεάνθη;

Το νέο Hyundai i10 μεγάλωσε και ωρίμασε και, κατά πώς αποφαίνεται ο Ντίνος από τη Σαρδηνία, μπήκε με τα τσαρούχια στο κλαμπ των κορυφαίων μικρών.

Το ανανεωμένο Opel Insignia Sports Tourer OPC αποδεικνύεται μέγιστος χιλιομετροφάγος. Και ο Ντίνος κακίζει τους μηχανολόγους της Opel που δεν του έδωσαν ένα πιο σπορ προσανατολισμό για να μην πηγαίνουν στο βρόντο τα 325 άλογά του.

To Audi A3 Sport Sedan είναι αυτό που θα λέγαμε «αντίπαλο δέος» της Mercedes-Benz CLA. Αυτήν ήταν προγραμματισμένο να αντιμετωπίσει, αλλά ας όψεται το πλαφόν στα τυπογραφικά. Λόγω χώρου λοιπόν, το δοκιμάζουμε μόνο του στη μικρή έκδοση των 1.400 κυβικών, αλλά με COD. Ξέρετε, αυτό το σύστημα που «κόβει» δύο κυλίνδρους όταν από το μοτέρ δεν απαιτείται φορτίο…

Τα μικρά θέλουν τον τρόπο τους. Ο Αργύρης που αξιολογεί με μικρομετρική ακρίβεια ποιο αυτοκίνητο συμφέρει να αγοράσεις έναντι ενός άλλου, φέρνει σε αντιπαράθεση το ολοκαίνουργιο Mitsubishi Space Star 1.2 με το επίσης άρτι φρεσκαρισμένο Nissan Micra 1.2. Ύστερα από το ταξίδι στο Woking χρειαζόταν κάτι τέτοιο, όπως ύστερα από έντονη άσκηση χρειάζεσαι τις διατάσεις.

Στο ίδιο πνεύμα, ο Γιώργος ανέλαβε να τεστάρει το Kia Pro_ceed 1.4 CRDi. Προφανώς και βρήκε τη Mercedes-Benz AMG C-Coupe πιο σπορ, αλλά το αυτό το Pro_ceed είναι το οικονομικό και καθημερινό αυτοκίνητο που χρειάζεσαι.

Το Fiat 500L Trekking είναι οπτικά πιο mucho από το απλό και το κυριότερο μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω όπου τελειώνει η άσφαλτος. Με αυτά τα λόγια κλείνει ο Ντίνος τη δοκιμή του πιο ενδιαφέροντος μακριού 500.

Και επειδή αυτό το παιδί είναι να μην πάρει αμπάριζα, βάζει στο χέρι και ένα τετρακίνητο 1.600άρι ντίζελ Golf, απορρίπτοντάς το στο διά ταύτα ασυζητητί για την Ελλάδα. Στη Σουηδία, ίσως…

Concours dElegance 2013 στο Φλοίσβο. Τα κλασικά αυτοκίνητα είναι ένα από τα χούγια μας, πόσω μάλλον αυτά που κάνουν για καλλιστεία. Εκτενές ρεπορτάζ με μπόλικες φωτογραφίες, print και διαδικτυακό στο drive.gr για όποιον βιάζεται. Και ήμασταν και χορηγοί επικοινωνίας, διατί να το κρύψωμεν, άλλωστε.

Ο Σπύρος θέλησε να «δέσει» τη μινιατούρα με τη ρουμπρίκα των «DRIVE Legends». Έτσι μαζί με τα 100 χρόνια Aston Martin και τα επτά αυτοκίνητα που μας παραχώρησε το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, η DB5 του 007 και της AUTOart φιγουράρει στη σελίδα της μινιατούρας. Shaken, not stirred, please!

Οι κολόνες είναι για πολιτική. Και πολιτική είναι τα πάντα, Δημητράκη που και δεν μας αγοράζεις και τσατίζεσαι.

Πολιτική λοιπόν είναι από την τιμή της 4C που ο Μιχάλης τη βρίσκει «ευκαιρία» ή περίπου, τέλος πάντων, μέχρι τον Αχιλλέα που θέλει τρελάνει στη νομιμότητα τους ανθρωπόμορφους γαϊδάρους, δίνοντας έτσι μια άλλη ερμηνεία στους κακώς εννοούμενους «ρουφιάνους». Ο κύριος με την DB5 από πάνω πάντως δεν είχε τα προβλήματα του Αχιλλέα, καθότι ήταν κάτοχος «license to kill».

Ο Ντίνος βρίσκεται και αυτός σε παρόμοιο μήκος κύματος με τον Αχιλλέα και ψάχνει για το μίνιμουμ καθημερινό κοινωνικό αυτοματισμό για να είμαστε ζωντανοί και την επόμενη ημέρα, τα «έργα και ημέρες» του Κλεάνθη ανησυχούν για την κυκλοφοριακή συμφόρηση και ο «ψηφιακός» Θοδωρής μέμφεται τους διαξιφισθέντες στην πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή για την πρόταση μομφής.

Στον Καναδά μπορεί να μην πήγε ο Μιχάλης για τη νέα BMW X5 επειδή έχασε την ανταπόκριση στο Μόναχο, αλλά για να μην του μείνει η απορία, πήγε κάπου πιο regional, στο Τυρόλο, και εντυπωσιάστηκε από την xDrive M50d.

Το νέο Suzuki SX4 S-Cross 1.6 dDiS έρχεται αντιμέτωπο με το γεννήτορα της κατηγορίας των κόμπακτ crossover Nissan Qashqai στην έκδοση με το μοτέρ-ξυράφι 1.6 dCi. Και παρόλο που αυτό το Qashqai είναι πλέον αναχωρητής, καθώς παρουσιάστηκε η νέα γενιά του, ανθίσταται στις επιθέσεις του νεόκοπου, όπως μας λέει ο Αργύρης.

Στην Terradura, στην πίστα μας για την αξιολόγηση των 4x4, κατέφτασε το νέο Forrester. O Γιώργος βρήκε πως το Subaru έχει απωλέσει σημαντικό μέρος από τον off road προσανατολισμό του, ακολουθώντας τη μόδα των «ασφάλτινων» SUV. Ανάγκα και οι θεοί πείθονται.    

Το τσίρκο και στο DRIVE Νο 206 είναι εδώ. Ο Adrian Newey, Ο θρυλικός μηχανολόγος μας μιλά για την καριέρα του, τους λόγους της ηγεμονίας της Red Bull και τις σαρωτικές αλλαγές κανονισμών του 2014

Μάχη στις πίστες του 2014 και μάχη προσωπικοτήτων. Kimi vs Alonso. Πόσο εύκολα θα συνυπάρξουν δύο παγκόσμιοι πρωταθλητές στην πιο εμβληματική ομάδα της F1; Θα τους βοηθήσει ο ανταγωνισμός ή θα τους φρενάρει;

Και φυσικά ό,τι πρέπει να ξέρετε για τα Grand Prix σε Τέξας και Βραζιλία. Το Τέξας βέβαια θα έχει γίνει ήδη όταν κυκλοφορήσει το DRIVE, αλλά το αφήσαμε σκεπτόμενοι τη βιβλιοθήκη σας.

Τελειώστε την ανάγνωση γρήγορα. Το επόμενο τεύχος θα έρθει ταχύτερα λόγω της καθυστέρησης του τωρινού και θα κάνει και αυτό στράκες. Κλείνω για να ετοιμάσω βαλίτσες για Zουχάι.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube