node/36346

Άδειες οδήγησης: Ψηφίζεται αύριο το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών

Πώς θα γίνεται η εξέταση των υποψηφίων οδηγών - Τι θα ισχύει για τους άνω των 74 ετών οδηγούς - Οχι στην οδήγηση από τα 17 με συνοδό οδηγό - Τι θα γίνει με τις “γουρούνες”.

Tέλος στην ταλαιπωρία που έχουν υποστεί πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί, αλλά και χιλιάδες ηλικιωμένοι οδηγοί, οι οποίοι ήθελαν να ανανεώσουν τα διπλώματά τους, βάζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητείται σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και αύριο αναμένεται να ψηφιστεί.

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και 'Αλλες Επείγουσες Διατάξεις», επανέρχεται το παλιό καθεστώς εξέτασης και συστήνεται Επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, «προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της Επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο».

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κρίθηκε σκόπιμο να κατατεθεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας στην έκδοση αδειών οδήγησης.

Προβλήματα του ισχύοντος νόμου, σύμφωνα με το υπουργείο

α. Δεν γίνονται εξετάσεις υποψηφίων οδηγών από τον Οκτώβριο του 2018, με συνέπεια ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών να ξεπερνά τις 100.000. Ένα μεγάλο μέρος αυτών επιθυμούν να λάβουν την άδεια οδήγησης προκειμένου να προσληφθούν για εργασία ως οδηγοί είτε για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς που απαιτούν την κατοχή άδειας οδήγησης.

β. Ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία ειδικών διαμορφωμένων χώρων για τις ειδικές δοκιμασίες (οπισθοπορεία και παρκάρισμα). Τέτοιοι χώροι δεν βρέθηκαν σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να μη γίνονται εξετάσεις. Όπου βρέθηκαν χώροι, όπως στο ΚΤΕΟ Χολαργού, η αναμονή για την εξέταση ήταν μεγάλη εξαιτίας του συνωστισμού των υποψηφίων (120 - 150 κάθε μέρα) με συνέπεια η ποιότητα των εξετάσεων να είναι χαμηλή.

γ. Οι εκπαιδευτές αρνούνται να διαθέσουν τα εκπαιδευτικά τους οχήματα χωρίς τη δική τους παρουσία, καθώς στην περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τους καλύπτουν, εφόσον δεν συνοδεύουν τον εκπαιδευόμενο.

δ. Η υποχρέωση ασφάλισης των υποψηφίων οδηγών ατομικά, δημιούργησε πρόβλημα καθώς, αρχικά οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνήθηκαν να χορηγήσουν τέτοια ασφαλιστήρια. Στη συνέχεια, χορηγούσαν ατομικά ασφαλιστήρια υποψηφίων οδηγών, τα οποία κόστιζαν περίπου 120-140 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ. και 150-180 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα μισής ώρας της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

ε. Δεν υφίστατο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο αναγκαίος εξοπλισμός (κάμερες παρακολούθησης) προκειμένου να είναι εφαρμόσιμες οι διατάξεις. 

Προτεινόμενες ρυθμίσεις

Συστήνεται επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

'Αδειες οδήγησης

Έως την ολοκλήρωση του έργου της επιτροπής καταργούνται τα άρθρα που επέφεραν τα προβλήματα και επανέρχεται το θεσμικό πλαίσιο που προϋπήρχε της ψήφισης του ισχύοντος νόμου.
Το έργο της δοκιμασίας προσόντων διενεργείται από δύο υπαλλήλους - εξεταστές. Έως και την 30η Απριλίου 2020, στο πλαίσιο διασφάλισης της εξυπηρέτησης των υποψηφίων οδηγών με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, δύναται να διενεργούνται οι δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς από έναν εξεταστή. Η συσσώρευση αιτημάτων έκδοσης νέων αδειών είναι τεράστια.

Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές

Επικαιροποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στη διενέργεια της ιατρικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συστήνονται Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, τις οποίες κατήργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και σχεδόν όλοι οι πολίτες άνω των 80 ετών πιστοποιούνταν ικανοί ανά ειδικότητα γιατρού, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όπου περιοριζόταν ο χρόνος ισχύος των αδειών οδήγησης.

Το παράβολο που θα καταβάλλουν οι προς εξέταση οδηγοί στην ΔΙΕ είναι μικρότερο του καταβαλλόμενου σήμερα σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Σήμερα, οι ηλικιωμένοι πρέπει να επισκεφτούν 4 γιατρούς και να πληρώσουν 40 ευρώ, ενώ στην ΔΙΕ για όλους τους γιατρούς θα πληρώσουν 30 ευρώ (3Χ10).

Οδηγοί άνω των 74 ετών

Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.Το μέτρο αυτό αποτελεί διάκριση εις βάρος των ηλικιωμένων και έχει επιφέρει πολλά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων πολιτών.

Ειδικότερα, για να αναθεωρήσουν την άδεια οδήγησης, εκτός από τις ιατρικές εξετάσεις, έπρεπε να επισκεφτούν τις Περιφερειακές Υπηρεσίες τουλάχιστον 4 φορές, προκειμένου να πάρουν τις άδειες οδήγησης. Δεκάδες χιλιάδες πολίτες βρίσκονται σε αναμονή και ο προηγούμενος Υπουργός έδινε συνεχώς παρατάσεις.

Η εξέταση ήταν υποτυπώδης (οδήγηση σε ένα δρόμο 500-800 μέτρων) και γι' αυτό οι απορριφθέντες ήταν πολύ λίγοι. Αμφισβητείται αν το μέτρο αυτό επιφέρει αποτελέσματα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οδήγηση από τα 17 έτη

Η συνοδευόμενη οδήγηση καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θεωρητική και πρακτική εξέταση στην ηλικία των 17 ετών), όπως ισχύει και για την ηλικία των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει τα 18 έτη, δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του (συνοδεία οδηγού, ειδική ασφαλιστική κάλυψη, διοικητικές κυρώσεις). Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη - μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

Τι θα γίνει με τις «γουρούνες»

Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δεδομένου ότι πρόκειται για οχήματα που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας και πληρώνουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο οικείος δήμος ή οικεία Περιφέρεια στην περιοχή αρμοδιότητάς τους έχουν τη δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων οιασδήποτε κατηγορίας σε ορισμένες περιοχές ή σε όλο το οδικό δίκτυο, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ]

TAGS
node/39170

Μέτρα για την ηλεκτροκίνηση: Δείτε αναλυτικά τι κερδίζετε [upd]

Αναλυτικά παραδείγματα - Τι θα ισχύσει για ΙΧ, ταξί, ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα - Τι κερδίζουν οι εταιρείες - Όλες οι φοροαπαλλαγές.  

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Μέτρα για την ηλεκτροκίνηση: Δείτε αναλυτικά τι κερδίζετε [upd]

Συνολικό ποσό €100 εκατ. για 18 μήνες για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και ποδηλάτων προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο της Κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση. Με βάση τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι το 2030, το 30% των οχημάτων που θα κυκλοφορούν ανά την επικράτεια να είναι ηλεκτρικά.

Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τις €10.000, ενώ ο χρήστης ενός ηλεκτρικού οχήματος θα εξοικονομεί κατ' έτος περίπου €2.500 από ανεφοδιασμό και συντήρηση.

e208

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι περιλαμβάνουν τα μέτρα:

Το πρόγραμμα θα επιδοτεί κατά 15% και μέχρι του ανώτατου ποσού των € 5.500 για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Ι.Χ.), αλλά και ελαφρών φορτηγών. Επίσης θα επιδοτεί κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Η επιδότηση και στις δύο περιπτώσεις υπολογίζεται επί της λιανικής τιμής προ φόρων του αυτοκινήτου.

Για παράδειγμα, αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τιμή τιμοκαταλόγου €20.000, η επιδότηση θα φτάνει τις €3.000, ενώ αν η τιμή του είναι €30.000, τότε η επιδότηση θα φτάνει τις €4.500. Όπως είπαμε, υπάρχει ανώτατο όριο στην επιδότηση, οπότε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων από €36.700 και πάνω, η επιδότηση θα είναι σταθερή, €5.500.

Δείτε πώς ακριβώς διαμορφώνεται η τιμή κάθε ηλεκτρικού της ελληνικής αγοράς.

Σε ό,τι αφορά στα ταξί, το ποσοστό επιδότησης του 25% αφορά τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικά όσο και σε επαναφορτιζόμενα υβριδικά με πλαφόν τις €8.000 και €5.500 αντίστοιχα. Παράλληλα θα δημιουργηθούν και ειδικές «πιάτσες» για αυτά τα ταξί με φορτιστές. 

Για τα δίκυκλα προβλέπονται τα εξής: 
-Για τα ηλεκτρικά σκούτερ και μοτοσικλέτες, η επιδότηση είναι της τάξης του 20% επί της λιανικής τιμής με πλαφόν τα €800.
-Για τα ηλεκτρικά ποδήλαταη επιδότηση φτάνει το 40% επί της λιανικής τιμής, επίσης με πλαφόν τα €800. 

Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.

ΟΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΕΠΙ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ.

Επιπλέον όφελος απόσυρσης
Στο πρόγραμμα προβλέπεται και επιπλέον όφελος απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου που για μεν τα ΙΧ είναι της τάξης των €1.000, ενώ για τα ταξί φτάνει τα € 2.500. Παράλληλα υπάρχει και κίνητρο της τάξης των € 400 για απόσυρση παλαιών δικύκλων. 

kuga

Ακόμη θα προσφέρεται και πάγια επιδότηση της τάξης των €500 για την αγορά και εγκατάσταση οικιακού φορτιστή. Όλα τα ηλεκτρικά οχήματα για δύο χρόνια δεν θα πληρώνουν τέλη στάθμευσης, ενώ οι δαπάνες φόρτισής τους θα εκπίπτουν από τη φορολογία. Τέλος, από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% (και το 70% στα νησιά) του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι απαλλαγές θα ισχύουν και για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης από εταιρείες.

mits

Κίνητρα για επενδύσεις
Ο πρωθυπουργός επίσης τόνισε πως θέλουμε να φέρουμε επενδύσεις στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, θεσπίζοντας κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και της Αρκαδίας, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση.

«Τα κίνητρα θα είναι η μείωση φόρων. Οι μονάδες που θα εγκαθίστανται εκεί θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις. Θα έχουν μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας που θα προσθέτουν. Θα έχουν αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους, προσαυξημένες μάλιστα κατά 15%», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πώς θα δοθεί η επιδότηση

Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021 θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πάντως ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα διατηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου σημείωσε πως με τους υφιστάμενους πόρους θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων (με όριο 3 οχήματα ανά νομικό πρόσωπο και 6 στα νησιά) και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Τόνισε ακόμη ότι για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης θα ισχύσει το μοντέλο αγοράς.

Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο €1.200 για βενζινοκίνητα, πέφτει στα €420 για τα ηλεκτρικά (ή € 220 αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με € 50  ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις.

Υπηρεσίες φόρτισης
Η δεύτερη κατεύθυνση του Εθνικού Σχεδίου ρυθμίζει την απολύτως κρίσιμη αγορά των υπηρεσιών φόρτισης. Και οργανώνει, επίσης, τις υποδομές υποστήριξης των νέων οχημάτων.

Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν οι Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων. Αυτοί θα αναπτύσσουν τα δίκτυα και τα σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Θα είναι, δηλαδή, οι διάδοχοι ουσιαστικά των σημερινών «βενζινάδικων». Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Ηλεκτροκίνησης θα συνεργάζονται με τη σειρά τους, με τους Φορείς Εκμετάλλευσης.

Το συντονιστικό Ψηφιακό Κέντρο Διαχείρισης θα έχει την ευθύνη για την διαλειτουργικότητα όλων των υποδομών. Ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πιστοποιούνται σε ένα ενιαίο Μητρώο Ηλεκτροκίνησης.

ιλε

Καραμανλής: Η ηλεκτροκίνηση είναι το αύριο

«Η ηλεκτροκίνηση είναι το αύριο. Και σε αυτό το αύριο θέλουμε να προχωρήσουμε με σχέδιο και πρόγραμμα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου "Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών καυσίμων: Μέτρα προώθησης και εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης", από κοινού με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη και τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε «Διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα». Προσέθεσε ότι επομένως η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Υπενθύμισε ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα, δηλαδή ένα πολύ μικρό ποσοστό, την ώρα που σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10%, και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.

Ο κ. Καραμανλής συνόψισε τους τέσσερις άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.

ιλο

Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων μας.

«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Έχουμε θέσει, όμως, έναν φιλόδοξο αλλά εφικτό στόχο: Σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά. Και το σχέδιό μας καλύπτει κάθε κατηγορία ΙΧ. Όπως θα δείτε, δίνουμε σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων. Και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα" ειπε ο υπουργός και προσέθεσε πως αντίστοιχα κίνητρα θα δοθούν και για τα φορτηγά, αλλά και για την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.

Επιδότηση στα ηλεκτροκίνητα ΤΑΞΙ

Σε ό,τι αφορά την παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ θα δοθεί επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις € 8.000 . Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε επίσης ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Από τον επόμενο μήνα, από Ιούλιο ως Οκτώβριο, θα κυκλοφορήσουν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, ένα από την Ευρώπη και ένα από την Κίνα, «προκειμένου να τεστάρουμε ποιο από τα δύο ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της πόλης».

Δεύτερος άξονας, υποδομές για εύκολη φόρτιση.

«Στόχος μας είναι, λοιπόν, η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους», προσέθεσε ο κ. Καραμανλής και σημείωσε ότι ειδικά για την εξυπηρέτηση των ταξί, προβλέπεται να δημιουργηθούν πιάτσες αποκλειστικής χρήσης από ηλεκτροκίνητα ταξί, με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης.

Τρίτος άξονας, λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης.

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα λειτουργεί Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται τους οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.

Το Μητρώο θα παρέχει τους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία τους π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους (αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο), καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής, εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Και τέταρτον, προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή.

«Για να μπούμε πραγματικά ως χώρα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αναγκαία προϋπόθεση είναι να εκσυγχρονιστούν και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και σημείωσε: «Με το νομοσχέδιο ρυθμίζεται, λοιπόν, και η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων. Και επίσης, διαμορφώνουμε το κατάλληλο πλαίσιο για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου».

Γιάννης Κεφαλογιάννης: Η ολιστική προσέγγιση και το παράδειγμα των ταξί

«Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι ένα σύνθετο εγχείρημα, στο βαθμό που δεν εξαντλείται μόνο στην υποστήριξη της αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος αλλά παρεμβαίνει κυρίως στην υποστήριξη της χρήσης του οχήματος, σε όλο τον κύκλο ζωής του, από τον πολίτη ή τον επαγγελματία» σημείωσε από την πλευρά του, ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

all

Εξήγησε ότι με αυτό το σκεπτικό εργάστηκε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της Διυπουργικής Επιτροπής, έχοντας βέβαια πάντα υπόψη ότι η χώρα μας έχει αναλάβει συγκεκριμένες υποχρεώσεις για τη μείωση της εκπομπής ρύπων στον τομέα των μεταφορών και έχει δεσμευτεί για τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας, πυλώνας του οποίου προφανώς είναι η ηλεκτροκίνηση.

Ως παράδειγμα αυτής της ολιστικής προσέγγισης έφερε την ανανέωση του γηρασμένου στόλου των ταξί. «Προφανώς απαιτούνται οικονομικά κίνητρα για την αντικατάσταση τους. Αλλά πώς θα εκπληρώσουμε τις ευρωπαϊκές μας δεσμεύσεις για μια κινητικότητα χαμηλών ρύπων αν δεν θεσπίσουμε παράλληλα την απόσυρση των παλαιών ταξί και την παράδοση τους σε συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης; Πόση αξία θα είχε η επιδότηση της αγοράς ταξί, χωρίς πιάτσες με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης, οι οποίες θα λειτουργούν είτε αυτόνομα ή εντός των ήδη υπαρχόντων, με ειδικά καθορισμένες θέσεις; Πόσο εύκολη θα είναι η χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος αν οι ΟΤΑ δεν μεριμνήσουν ως μέρος των ΣΒΑΚ για την τοποθέτηση και λειτουργία επαρκούς αριθμού δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης;», διερωτήθηκε ρητορικά ο κ. Κεφαλογιάννης. Σημείωσε πως προτεραιότητα το επόμενο διάστημα είναι η αδειοδότηση ενός επαρκούς δικτύου υποδομών επαναφόρτισης κατά μήκος του οδικού δικτύου της Ελλάδος καθώς και σε ιδιωτικούς, δημόσιους και κοινόχρηστους χώρους στάθμευσης, μέσα από μια απλή, ελάχιστα γραφειοκρατική διαδικασία.

«Εξίσου μεγάλη αξία έχει όμως την ύπαρξη αυτού του δικτύου να τη γνωρίζει ο χρήστης. Και μάλιστα όχι στατικά αλλά δυναμικά» υπογράμμισε και εξήγησε ότι αυτό το στόχο υπηρετεί το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, που αναπτύσσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

«Το Μητρώο θα είναι διαλειτουργικό πανευρωπαϊκά και θα παρέχει δυναμικά στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους (ελεύθερο/κατειλημμένο), καθώς και δεδομένα που αφορούν στην τιμή επί τούτω φόρτισης, καθώς τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής» ανέφερε και προσέθεσε: «Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε μια κεντρική ηλεκτρονική βάση δεδομένων, στην οποία θα συλλέγονται δεδομένα από τους φορείς και θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο, θα αναγνωρίζονται οι φορείς της αγοράς ηλεκτροκίνησης και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης». Το θεσμικό πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα θα ρυθμίζει την αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, τα απαιτούμενα προσόντα για την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και το είδος του τεχνικού περιοδικού ελέγχου τους από τα ΚΤΕΟ.

bus

Kαι «καθαρά» λεωφορεία

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση θα ενσωματώσει στο εθνικό μας δίκαιο όλες τις πρόσφατες αποφάσεις που έχουν ληφθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα από 2 Αυγούστου 2021 το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να είναι "καθαρά", δηλαδή μηδενικών ή μειωμένων ρύπων, ενώ από 1η Ιανουαρίου 2026 το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 47%. Να σημειωθεί προς την εκπλήρωση αυτού του στόχου το yπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει δεσμευτεί για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μέσω διεθνούς διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα.

node/39168

Κ. Μητσοτάκης: Όφελος έως €10.000 για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι το 2030, ένα στα τρία οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα να είναι ηλεκτρικό.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Κ. Μητσοτάκης: Όφελος έως €10.000 για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος επέλεξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για να παρουσιάσει το Εθνικό Σχέδιο για τη Μετάβαση στην Ηλεκτροκίνηση. Από την Τεχνόπολη και με φόντο το ελληνικής κατασκευής Enfield 8000, ο πρωθυπουργός εξήγγειλε μεταξύ άλλων τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων:

«Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόσθεσε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Επιπλέον, θα εξαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για την φόρτισή τους. Για τις εταιρείες, από τα έσοδα θα εκπίπτει το 50% (70% στα νησιά) του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, αυξάνεται ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα, ενώ οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης.

Στόχος της κυβέρνησης είναι το 2030, ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικό, παρότι σήμερα το ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 3%. Παρακολουθήστε ολόκληρη την παρουσίαση του σχεδίου στο παρακάτω video: