node/36513

Deutsche Welle: Πνέει τα λοίσθια και η Έκθεση της Φρανκφούρτης (;)

Ανησυχία ότι θα ακολουθήσει την τύχη της Έκθεσης τεχνολογίας στο Ανόβερο ή του Σαλονιού στο Ντιτρόιτ.

Στον αστερισμό της δύσκολης διεθνούς οικονομικής συγκυρίας και με φόντο έναν έντονο κοινωνικό διάλογο για το μέλλον των μετακινήσεων ανοίγει αύριο τις πύλες του στο κοινό το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Ο χαμηλός αριθμός εκθετών στη φετινή ΙΑΑ και οι σαφέστατα μικρότεροι εκθεσιακοί χώροι είναι ενδεικτικά στοιχεία για την κρίση στον κλάδο. Πάνω από 30 σημαντικές μάρκες αυτοκινήτων δεν εκπροσωπούνται φέτος καν στη Φρανκφούρτη ενώ απουσιάζουν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων. Η Peugeot αφήνει ελεύθερο το πεδίο για τη θυγατρική της Opel ενώ οι Ιάπωνες εκπροσωπούνται από μόλις έναν κατασκευαστή, τη Honda.

Μήπως τελικά έχει αρχίσει να πνέει τα λοίσθια το κλασικό μοντέλο των εκθέσεων αυτοκινήτου; Υπάρχει περίπτωση να έχει το σαλόνι της Φρανκφούρτης την ίδια τύχη με την έκθεση υψηλής τεχνολογίας Cebit του Ανοβέρου, που έριξε πέρσι οριστικά αυλαία; Όπως σχολιάζει ο Γύργκεν Πίπερ, ειδικός σε θέματα αυτοκίνησης από την τράπεζα Metzler:

«Η έκθεση και η συμμετοχή των κατασκευαστών εν γένει πρέπει να αλλάξουν. Πιστεύω ότι υπό τη σημερινή της μορφή η έκθεση της Φρανκφούρτης οδεύει προς το τέλος της. Θα πρέπει να κάνει άνοιγμα έναντι των νέων θεμάτων. Αυτό που με ενοχλούσε πάντα, για να είμαι ειλικρινής, είναι ότι οι κατασκευαστές παρουσιάζουν όλη τη γκάμα των προϊόντων τους, τα οποία δεν θέλει απαραίτητα να δει ο επισκέπτης. Θέλεις να δεις το καινούργιο, αυτό που αλλάζει. Και εκεί θα πρέπει να επικεντρώσει η έκθεση».

«Μια αμιγής έκθεση δεν αρκεί»

Οι διοργανωτές της έκθεσης, ο Σύνδεσμος Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να έχει αντιληφθεί το πρόβλημα και προσπαθεί να προλάβει τις εξελίξεις προκειμένου να μην έχει την τύχη του Ντιτρόιτ. Το γνωστό Σαλόνι Αυτοκινήτου δίνει πραγματική μάχη επιβίωσης αφού είδε τη συντριπτική πλειονότητα των εκθετών του να του γυρίζει την πλάτη και να προτιμά την έκθεση τεχνολογίας CES του Λας Βέγκας, όπου παρουσιάζουν τα αυτοκίνητά τους ως μέρος του ψηφιακού κόσμου. Την ερχόμενη χρονιά το Ντιτρόιτ αναμένεται να καταβάλει μια τελευταία, προφανώς, προσπάθεια πριν παραδώσει τα όπλα, μεταθέτοντας την έκθεση για το καλοκαίρι προκειμένου να μην πραγματοποιείται παράλληλα με το Λας Βέγκας. Ο επικεφαλής του Συνδέσμου Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας επισημαίνει σχετικά:

«Μια αμιγής έκθεση, δηλαδή μια έκθεση προϊόντων και τεχνολογίας δεν αρκεί σήμερα για να απαντήσει στα ερωτήματα του μέλλοντος. Διότι το αυτοκίνητο είναι μέρος της εξατομικευμένης κινητικότητας του μέλλοντος και όχι από μόνη της η εξατομικευμένη κινητικότητα. Δεν πρέπει να πηγαίνουμε πάντα με το αυτοκίνητο στην πόλη, μπορούμε να μετακινηθούμε, ενδεχομένως και καλύτερα, με το ποδήλατο, το ηλεκτρικό πατίνι και το λεωφορείο. Πρέπει να βελτιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος και αυτό ακριβώς κάνουμε».

node/39356

Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Ακυρώθηκε και για το 2021

Ο κορονοϊός και τα οικονομικά προβλήματα οδήγησαν τους διοργανωτές σε αυτήν την απόφαση.

Τρίτη, 30 Ιουνίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Ακυρώθηκε και για το 2021

Οι διοργανωτές του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης ανακοίνωσαν επίσημα ότι ακυρώνεται και η διοργάνωση του 2021 που ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί από 1 έως 14 Μαρτίου του 2021.

Οι διοργανωτές οδηγήθηκαν σε αυτήν την απόφαση μετά από έρευνα ανάμεσα στους εκθέτες οι οποίοι στην πλειοψηφία τους, δεν έδειχναν διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στην Εκθεση. Καθώς ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί από τον κορονοϊό, η συμμετοχή στις Εκθέσεις φαίνεται να μην είναι από τις πρώτες προτεραιότητες των κατασκευαστών. Επιπλέον με την πανδημία να μην έχει εκλείψει, φαίνεται ότι οι 600.000 περίπου επισκέπτες και οι 10.000 εκθέτες και δημοσιογράφοι που προσελκύει η Εκθεση, δεν είναι και ό,τι καλύτερο από πλευράς υγειονομικής.  

Να θυμίσουμε πως οι διοργανωτές είχαν ανακοινώσει ότι η ακύρωση της διοργάνωσης του 2020 είχε προκαλέσει ζημιά της τάξης των 11 εκατ. ελβετικών φράγκων. Το καντόνι της Γενεύης είχε προθυμοποιηθεί να δανείσει τους διοργανωτές με 16,8 εκατ. ελβετικά φράγκα, αλλά οι όροι του δανεισμού κρίθηκαν από τους δανειζόμενους ασύμφοροι και δεν προχώρησαν στην ολοκλήρωση της συμφωνίας. Τώρα, δημοσιεύματα θέλουν τους διοργανωτές να προσπαθούν να πωλήσουν την εκδήλωση στην Palexpo SA, την εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται τις κτιριακές εγκαταστάσεις που φιλοξενούν την έκθεση. 

node/39094

Κινδυνεύει με ματαίωση και για το 2021 το Σαλόνι της Γενεύης

Οι διοργανωτές απέρριψαν τους όρους οικονομικής ενίσχυσης από το Καντόνι της Γενεύης. 

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Κινδυνεύει με ματαίωση και για το 2021 το Σαλόνι της Γενεύης

Η πανδημία του κορονοϊού ματαίωσε το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, αλλά και πολλές άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις. 
Σαν αποτέλεσμα οι διοργανωτές υπάστησαν μεγάλη οικονομική ζημιά και όπως οι ίδιοι δηλώνουν επισήμως, βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση, καθώς η ζημιά εκτιμάται στα $ 11,3 εκατ. 

Ο OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles) πρότεινε να λάβουν οι διοργανωτές οικονομική στήριξη από το Καντόνι της Γενεύης, το οποίο έσπευσε να εγκρίνει ένα ποσό επιχορήγησης της τάξης των $17,3 εκατ. 
Όμως, οι διοργανωτές της Εκθεσης έσπευσαν να απορρίψουν την επιχορήγηση καθώς οι όροι που θέτει το Καντόνι είναι αντίθετοι με το κατασταστικό τους. Ο βασικότερος όρος της δανειακής αυτής σύμβασης είναι ότι το Σαλόνι της Γενεύης έπρεπε οπωσδήποτε να πραγματοποιηθεί το 2021, κάτι για το οποίο οι διοργανωτές δεν μπορούν να εγγυηθούν, καθώς το θέμα είναι αν θα υπάρχουν εκθέτες πρόθυμοι να συμματάσχουν. 
Οι τελευταίοι προσανατολίζονται σε μια Έκθεση που θα γίνει στη Γενεύη το 2022, καθώς ακυρώθηκε και το Σαλόνι της Νέας Υόρκης που αρχικά είχε μετατεθεί για τον Αύγουστο. 

Στο μεταξύ, φαίνεται ότη η πανδημία δημιούργησε κάποια νέα δεδομένα: Οι online παρουσιάσεις νέων μοντέλων φαίνεται να δουλεύουν πολύ καλά και κυρίως να εξοικονομούν μπόλικο χρήμα στα ταμεία των ήδη χειμαζόμενων από την πανδημία κατασκευαστών. Το ερώτημα είναι αν φτάσαμε στο τέλος των Εκθέσεων ή αν έχουμε να κάνουμε με μια προσωρινή κατάσταση.