node/42762

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Σφραγίδα για το μέλλον

Ο Kalle Rovanpera και η Toyota έφυγαν µε το κύπελο του νικητή, αλλά δεν ήταν οι µόνοι κερδισµένοι του εφετινού ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις. Κάθε λόγο να πανηγυρίζουν έχουν η οργάνωση για την άρτια διεξαγωγή, οι χορηγοί που στήριξαν τον εθνικό µας αγώνα και φυσικά

Το εφετινό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις ήταν ένα στοίχηµα για όλους. Τη χώρα, τους οργανωτές, τους πολλούς και µεγάλους χορηγούς που µε µπροστάρη την ΕΚΟ -ως Μέγας Χορηγός και Χορηγός Ονοµασίας- στήριξαν την προσπάθεια. Και φυσικά τους θεατές που έδειξαν πόσο τους έλειψε ο «εθνικός µας αγώνας» τα τελευταία οκτώ χρόνια δίνοντας δυναµικό «παρών» από το Σύνταγµα και το Λουτράκι, µέχρι τον Ταρζάν και τη Λαµία. Η τελευταία για ακόµα µια φορά αποδείχθηκε άξιος οικοδεσπότης για τους Παγκόσµιους.

Δεν έλειψαν οι δυσκολίες και τα παρατράγουδα που, κακά τα ψέµατα, ήταν δύσκολο να αποφευχθούν µε τόσο κόσµο. Αλλά το πέσιµο της αυλαίας της διοργάνωσης έδειξε ότι το στοίχηµα κερδήθηκε και µάλιστα εις διπλούν. Κι αυτό διότι στη ράµπα του τερµατισµού ο υφυπουργός Αθλητισµού, Λευτέρης Αυγενάκης, ανακοίνωσε ότι η FIA και ο Promoter του WRC αναγνωρίζοντας την άριστη οργάνωση και διεξαγωγή του φετινού ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις επεξέτειναν την υπάρχουσα συµφωνία και κλείδωσαν τη θέση στο καλαντάρι του Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος Ράλι όχι µόνο για του χρόνου, αλλά και για το 2023. 

εκο
Η ΕΚΟ, ως Μέγας Χορηγός και Χορηγός Ονοµασίας της διοργάνωσης, στάθηκε για ακόµα µια φορά δίπλα στον µηχανοκίνητο αθλητισµό και µε τις µοναδικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε στο Σύνταγµα, τη Λαµία και σε πολλές Ειδικές Διαδροµές, έφερε το κοινό ακόµα πιο κοντά στο Ράλι Ακρόπολις.

Συγχαρητήρια λοιπόν στην πολιτεία, στην οργανωτική οµάδα και στους χορηγούς οι οποίοι µε τα event που διοργάνωσαν στο Σύνταγµα, στο Service Park και στις ειδικές έφεραν τον κόσµο κοντά στο Σπορ. Και φυσικά στους χιλιάδες θεατές που στην πλειονότητά τους προστάτεψαν τον αγώνα. Και µε τη δίψα τους επιβεβαίωσαν τα λόγια του πρόεδρου της FIA, Jean Todt, ο οποίος κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης δήλωσε ότι το Ράλι Ακρόπολις είναι «κοµµάτι της ιστορίας των ράλι, του Παγκόσµιου Πρωταθλήµατος Ράλι της FIA και του µηχανοκίνητου αθλητισµού». Η ιστορία λοιπόν θα συνεχίσει να γράφεται…

Παρθενική εµφάνιση και νίκη
Στο αγωνιστικό κοµµάτι, ο Kalle Rovanpera στην πρώτη του επίσκεψη στα ελληνικά χώµατα έθεσε από την πρώτη µέρα τον ρυθµό. Και χωρίς ουσιαστικά να απειληθεί από κανέναν κέρδισε οκτώ συνολικά ειδικές και ανέβασε το Toyota Yaris WRC στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο 20χρονος Φιλανδός πέτυχε έτσι τη δεύτερη νίκη του στο Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι και πέρασε στην Ιστορία ως ο νεαρότερος οδηγός που κερδίζει τον αγώνα µας.

acropolis

Highlight του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις 2021 ήταν αναµφίβολα η πανηγυρική ΕΔ που πραγµατοποιήθηκε στην Πλατεία Συντάγµατος ακολουθώντας την τελετή εκκίνησης των πληρωµάτων στην Ακρόπολη. Μια γιορτή του µηχανοκίνητου αθλητισµού που µετέδωσε εικόνες της Ελλάδας σε όλον τον κόσµο. Από εκεί και πέρα, η βροχή που προηγήθηκε των ηµερών του αγώνα προσέθεσε σε πολλές ειδικές το στοιχείο του απρόβλεπτου, βοηθώντας το Ακρόπολις να επιβεβαιώσει για ακόµα µια φορά τον χαρακτηρισµό του «σκληροτράχηλου ράλι».

Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Ott Tanak µε Hyundai i20 Coupe WRC, 42,1” πίσω από τον πρώτο. Ο Sebastien Ogier έκανε αγώνα τακτικής και, φέρνοντας το έτερο Toyota Yaris WRC στην τρίτη θέση, αύξησε τη βαθµολογική διαφορά από τους διώκτες του. Έτσι, µε τρεις αγώνες να αποµένουν στο καλαντάρι, οδεύει για ένα ακόµα τίτλο. Στην τέταρτη θέση τερµάτισε ο Dani Sordo που έκανε µοναχικό αγώνα µε το Hyundai i20 Coupe WRC, όντας µακριά από την πρώτη τριάδα και τον Gus Greensmith που τερµάτισε πίσω του µε το Ford Fiesta WRC.

Για την έκτη θέση έδωσαν µάχη οι Elfyn Evans και Adrien Fourmaux, µε Yaris WRC και Fiesta WRC αντίστοιχα. Ο Βρετανός εξασφάλισε τους βαθµούς της έκτης θέσης στην Power Stage, τον δεύτερο Ταρζάν, όπου σηµείωσε τον δεύτερο χρόνο πίσω από τον µεγάλο νικητή, Kalle Rovanpera. Ο όγδοος Thierry Neuville συµπλήρωσε την κατηγορία των µεγάλων, µε τους Andreas Mikkelsen και Marco Bulacia να συµπληρώνουν τη δεκάδα µε τα Skoda Fabia R5 και να καταλαµβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία WRC2.

Στη µικρότερη κατηγορία, την WRC3, ύστερα από τον αποκλεισµό του Yohan Rossel στον τεχνικό έλεγχο για παραβίαση του βάρους στο εµπρός υποπλαίσιο, η νίκη πήγε στον Kajetan Kajetanowicz µε Skoda Fabia. Από ελληνικής πλευράς, ο Γιώργος Κεχαγιάς και ο Μάριος Τσαούσογλου, µε ένα ακόµα Skoda Fabia Evo, τερµάτισαν στη 19η θέση της γενικής κατάταξης, καταλαµβάνοντας παράλληλα την τέταρτη θέση στην WRC3. Στην άτυπη ελληνική κατάταξη, δεύτερος ήταν ο Παναγιώτης Ρουστέµης µε Citroen DS3 Rally2 και τρίτος ο Ιορδάνης Σερδερίδης που συµµετείχε στον αγώνα µε ένα Ford Fiesta WRC ’19 της M-Sport.

d-max
Το Isuzu D-Max ήταν ο ακούραστος σύντροφός µας πριν και κατά τη διάρκεια του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις. Μαζί του εξερευνήσαµε τις ειδικές για να ετοιµάσουµε τον οδηγό και µαζί του απολαύσαµε τον αγώνα. 

Αναµφίβολα, το εφετινό ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις µας άνοιξε την όρεξη και µετράµε ήδη τις µέρες µέχρι το επόµενο για να απολαύσουµε από κοντά τα νέα, υβριδικά πλέον αυτοκίνητα του WRC.