Είναι το μισό εκατομμύριο γι’ αυτή τη μοτοσικλέτα παραφροσύνη;

Εσείς πόσα θα δίνατε για να αποκτήσετε και στη συνέχεια να αποκαταστήσετε την SS100 που δημιουργήθηκε, ανήκε και με αυτή αγωνίστηκε ο ίδιος ο George Brough.

Τα πιο κουφά πράγματα μπορούν να συμβούν στις δημοπρασίες, όπου οι τιμές μπορούν να φτάσουν σε ανεξήγητο ύψος ώσπου να ανοιγοκλείσεις το μάτι σου. Όπως, ας πούμε, το μισό εκατομμύριο δολάρια που πληρώθηκαν για μια Brough Superior του 1930 σε κακή και «ανεπαρκώς συναρμολογημένη» κατάσταση, αλλάζοντας χέρια πρόσφατα στη Βρετανία. Ωστόσο, αυτή η τιμή μπορεί να μην είναι τόσο τρελή όσο ακούγεται.

Η Brough Superior δημιουργήθηκε όταν ο George Brough βαρέθηκε με τις αργές, ανέμπνευστες μοτοσικλέτες που οδηγούσε ο πατέρας του και αποφάσισε να ξεκινήσει να κατασκευάζει μοτοσικλέτες αγώνων και επιδόσεων. Ξεκίνησε με την SS80 το 1923, ενώ η SS100 ακολούθησε τον επόμενο χρόνο. Τα ονόματά τους σου έλεγαν ακριβώς τι έπρεπε να περιμένεις: Μια σούπερσπορ, εγγυημένη για να φτάσει τουλάχιστον τα 80 ή τα 100 mph.

Οι SS100 ήταν -και είναι- οι «ωραίες» της προπολεμικής περιόδου. Και παρότι εν προκειμένω ένα πρότζεκτ από εξαρτήματα προς συναρμολόγηση, δεν είναι λιγότερο γοητευτική από μοτοσικλέτες σε πλήρως λειτουργική κατάσταση. Τα πρόσφατα αποτελέσματα από το event των Bonhams Stafford έχουν να παρουσιάσουν κομμάτια της Brough στο «ζεμπίλι» με μεγαλύτερες πλειοδοσίες από άλλες, ολοκληρωμένες μοτοσικλέτες, περιλαμβανομένης μια μισερής Sand Racer SS100 έναντι $350.168!

Brough SS100

«Η αγορά των μοτοσικλετών είναι πολύ διαφορετική από την αγορά αυτοκινήτων και βλέπουμε κομμάτια από τις δεκαετίες του ’20 και του ’30 να απαιτούν μερικές από τις υψηλότερες πλειοδοσίες όταν η αγορά αυτοκινήτων παραπαίει για τα αυτοκίνητα της ίδιας εποχής», λέει James Hewitt, αναλυτής του Hagerty. «Οι Brough Superior είναι αναμφισβήτητα από τις πιο επιθυμητές μοτοσικλέτες και πιθανότατα θα έχεις μόνο μία ευκαιρία να αγοράσεις τη μοτοσικλέτα που δημιούργησε ο ίδιος ο George Brough».

Brough SS100

Αν αντιλαμβάνεσαι τα παραπάνω, αρχίζεις να βλέπεις το μισό εκατομμύριο δολάρια ως λογικό ποσό. Ακόμη περισσότερο όταν καταλαβαίνεις ότι αυτή η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα, η SS100 του 1930 που έπιασε τη διπλάσια αξία από αυτή που είχε εκτιμήσει μάξιμουμ ο οίκος που τη δημοπράτησε, διαθέτει τεκμηριωμένα στενό δεσμό με τον ίδιο τον George Brough. Αυτή η SS100 λοιπόν διαθέτει το αρχικό log book και ένα εκτεταμένο ιστορικό αρχείο που τη συνδέει απευθείας μαζί του. Από πρόσφατη επιθεώρηση από τον τεχνικό σύμβουλο της λέσχης Brough, ανέκυψε η δήλωση ότι η μοτοσυκλέτα είναι πλήρης, αν και έχει ανάγκη αποκατάστασης και συναρμολόγησης.

Ο Hewitt λέει ότι η Brough Superior είναι για τις μοτοσικλέτες ό,τι η Ferrari είναι για τα αυτοκίνητα. Και οι δύο εταιρείες ιδρύθηκαν με μοναδική πρόθεση να κατασκευάζουν νικητήριες μηχανές για τους αγώνες. Έχοντας αυτό κατά νου, η αγορά της συγκεκριμένης SS100 είναι παρόμοια με την αγορά της προσωπικής Ferrari 250GTO του Enzo. Με τέτοια καταγωγή και προέλευση λοιπόν είναι δύσκολο να πάει κάτι στραβά γι’ αυτήν την SS100.

Brough SS100

Όσον αφορά την πληρωμή ενός τόσο μεγάλου χρηματικού ποσού για να πάρεις μια μοτοσικλέτα στο ζεμπίλι, χρειάζεται να σημειώσουμε ότι η αποκατάσταση μιας μοτοσικλέτας τείνει να κοστίζει πολύ περισσότερα χρήματα από ένα αυτοκίνητο. Αυτό καθιστά μερικούς συλλέκτες ανυπόμονους να αναβιώσουν μια ιστορική ή σημαντική μοτοσικλέτα και έτσι ακόμα και οι πιο κατεστραμμένες μηχανές μπορούν συχνά να δώσουν υψηλότερες τιμές από ένα διατηρημένο ή αποκατεστημένο ορίτζιναλ κομμάτι.

Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, φαίνεται ότι το μισό εκατομμύριο για τη συγκεκριμένη SS100 ήταν μια καλή συμφωνία για το νέο ιδιοκτήτη. Οι υφιστάμενες εκτιμήσεις αξίας δίνουν 250 χιλιάδες δολάρια για μια Brough Superior SS100 του 1930 σε #1 Condtition ή αλλιώς Concours. Αλλά βλέπετε η δυνατότητα να αναβιώσεις τη μοτοσικλέτα που δημιουργήθηκε, ανήκε και με αυτή αγωνίστηκε ο George Brough είναι ανεκτίμητη.