DRIVE Legend: Enzo Ferrari 1898-1988, il Commendatore

DRIVE Legend: Enzo Ferrari 1898-1988, il Commendatore

O Enzo Ferrari ξεκίνησε την αυτοκινητική του πορεία ως οδηγός αγώνων, για να εξελιχθεί στην πιο εμβληματική προσωπικότητα της αυτοκίνησης, ιδρύοντας τη διασημότερη και πιο ποθητή μάρκα αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Σαν σήμερα, 18 Φεβρουαρίου του 1898, γεννιέται ο Enzo Ferrari, ο άνθρωπος που ήθελε να γίνει τενόρος αλλά τελικά για καλή τύχη όλων μας δημιουργεί την πιο θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιστορία! Και αναμφίβολα ζει έναν βίο γεμάτο από έντονες συγκινήσεις, θετικές και αρνητικές.

Ο Enzo Ferrari είναι το δεύτερο και μικρότερο παιδί του Alfredo και της Adalgisa Ferrari. Σε πολλές αναφορές γίνεται λόγος ότι γεννήθηκε στις 20 Φεβρουαρίου και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μαία που τον έφερε στη ζωή υπέγραψε το έντυπο γέννησης του (υπ’ αριθμόν 287/1898) δύο ημέρες αργότερα.

Ο Ferrari ζει έντονα παιδικά χρόνια. Χάνει τον πατέρα του και τον μεγαλύτερο αδελφό του το 1915 από την πανδημία γρίπης που πλήττει τον ιταλικό στρατό. Ένα χρόνο αργότερα και τον αδερφό του Dino, ο οποίος πήγε εθελοντής στρατιώτης στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο ίδιος βέβαια δηλώνει ότι δύο γεγονότα στιγμάτισαν τη ζωή του: Ο θάνατος του πατέρα του και η απώλεια του πολυαγαπημένου του γιού, Dino Ferrari, το 1956.

Enzo Ferrari

Το 1919, προσλαμβάνεται στη μικρή εταιρεία «CMN» (Costruzioni Meccaniche Nazionali), αρχικά ως οδηγός-δοκιμαστής και αργότερα ως οδηγός αγώνων. Η πρώτη συμμετοχή του σε αγώνα είναι στις 5 Οκτωβρίου του ίδιου έτους, στην ανάβαση Parma-Poggio di Berceto, με ένα CMN 15/20, όπου τερματίζει τέταρτος στην κατηγορία του.

Το 1920 αρχίζει να συμμετέχει σε αγώνες με την Alfa Romeo 40/60 και τερματίζει στη δεύτερη θέση. Το 1923 κερδίζει στο Grand Prix του Savio και γνωρίζει τους γονείς του θρυλικού πιλότου Francesco Baracca, ο οποίος έχασε τη ζωή του τον Ιούνιο του 1918. Η μητέρα του, κόμισα Paolina Biancoli, δίνει στον Enzo Ferrari τον θυρεό της οικογένειας, ένα άλογο που στέκεται στα πίσω του πόδια ώστε να τον χρησιμοποιήσει στα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετέχει στους αγώνες για καλή τύχη. Έπειτα από λίγα χρόνια, το «Cavallino Rampante» γίνεται το πιο αναγνωρίσιμο και ποθητό σήμα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Την ίδια χρονιά, το 1923 γνωρίζει τη 19χρονη τότε Laura Dominica Garello και στις 28 Απριλίου του ίδιου έτους θα την παντρευτεί.

Το 1924, θα ιδρύσει μαζί με μια μικρή ακόμα ομάδα φίλων την εφημερίδα «Corriere dello Sport», ενώ την ίδια χρονιά θα του απονείμουν και τον τίτλο του «Ιππότη του Ιταλικού Στέμματος».

Τρία χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1927 παίρνει τον τίτλο του «Commendatore» (Ταξιάρχη του Στέμματος) για την προσφορά του στη χώρα μέσω των αγώνων αυτοκινήτου. Έκτοτε το προσωνύμιο «Il Commendatore» θα τον ακολουθεί για πάντα.

Enzo Ferrari

Το 1939 ο Enzo Ferrari αποχωρεί από την Alfa Romeo και υπογράφει συμβόλαιο ότι δεν θα χρησιμοποιήσει το όνομά του σε κάποια αγωνιστική ομάδα για περίοδο τεσσάρων ετών.

Το πρώτο μοντέλο που φέρει το επίθετο του Enzo είναι η Ferrari 125S. Παρουσιάζεται στις 11 Μαΐου του 1947 και φορά κινητήρα V12 1.500 cc, απόδοσης 118 PS. Είναι ο πρώτος κινητήρας που δημιουργεί ο Ferrari με τον συνεργάτη του, Gioacchino Colombo. Από τότε, και για δεκαετίες, δεν νοείται Ferrari χωρίς κινητήρα V12.

Από το 1948 έως το 1988, τα αυτοκίνητα του Enzo Ferrari νίκησαν σε πάνω 5.000 αγώνες και κατέκτησαν 25 παγκόσμιους τίτλους.

Στις 21 Μαΐου 1950, η Ferrari συμμετέχει στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, ενώ στις 14 Ιουλίου του 1951 νικά στο πρώτο Grand Prix στη ιστορία της, με τον José-Froilán González. Ο Αργεντινός τερματίζει εμπρός από τον συμπατριώτη του Juan-Manuel Fangio, οποίος τρέχει με μια Alfa Romeo. Εκείνη την ημέρα, ο Enzo βρίσκεται στο γραφείο του, στο Maranello. Ύστερα από τον τερματισμό, επικοινωνεί μαζί του ο επικεφαλής της αγωνιστικής του ομάδας για να τον ενημερώσει για το αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας τα νέα ο Ferrari, νιώθει μια χαρμολύπη την οποία δικαιολογεί αργότερα ως εξής: «Έκλαιγα από χαρά. Όμως, τα δάκρυα αυτά διαπίστωσα πως ήταν και θλίψης αφού αντιλήφθηκα ότι εκείνη τη μέρα σκότωσα τη μητέρα μου».

Enzo Ferrari

Το 1969 η FIAT αποκτά το 50% της Ferrari, αλλά στη συμφωνία προβλέπεται ότι ο Enzo θα έχει την απόλυτη δικαιοδοσία στη λήψη αποφάσεων μέχρι τον θάνατό του.

Υπό την καθοδήγηση του Ferrari, στην ομάδα εντάσσονται περισσότεροι από 40 οδηγοί, τα αυτοκίνητά του κερδίζουν περισσότερους από 5.000 αγώνες και 25 παγκόσμιους τίτλους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα μοτέρ V12 της Ferrari

Στις 14 Αυγούστου 1988, ο Enzo Ferrari περνά στο πάνθεον της Ιστορίας, σε ηλικία 90 ετών. Και το 2000 μπαίνει στο Automotive Hall of Fame. Ο ίδιος είχε πει πολλές φορές ότι τα αυτοκίνητα του δεν ήθελε απλώς να είναι τα ταχύτερα και ομορφότερα στον κόσμο αλλά κυρίως να «αποπνέουν» πάθος. Όταν μάλιστα ρωτήθηκε τι σημαίνει γι’ αυτόν «πάθος» απάντησε χαρακτηριστικά: «Non si può descrivere la passione, la si può solo vivere» δηλαδή, «δεν μπορώ να περιγράψω το πάθος, μπορώ μόνο να το ζήσω».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube