Daimler και Geely σχηματίζουν κοινοπραξία στην Κίνα

Daimler και Geely σχηματίζουν κοινοπραξία στην Κίνα

Η Daimler δημιούργησε μια κοινοπρακτική επιχείρηση στην Κίνα με το Geely Group, σημάδι ότι ο κινεζικός όμιλος σημειώνει πρόοδο στην προσπάθειά του για στενότερες σχέσεις με τους Γερμανούς.


Ο πρόεδρος της Geely, Li Shufu, αγόρασε μερίδιο 9,69% στην Daimler νωρίτερα φέτος, εντείνοντας τους φόβους στη Γερμανία σχετικά με πολύτιμη τεχνογνωσία που θα πέσει σε κινεζικά χέρια.

Η Daimler αρνήθηκε αρχικά την προοπτική μιας ευρείας συμμαχίας, εν μέρει λόγω του φόβου της αποξένωσης από την υφιστάμενη συνεργασία μεταξύ της κινεζικής BAIC και της Mercedes-Benz. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, ότι θα συνεργαστεί με την Geely στην κινεζική αγορά του ride-hailing που σήμερα κυριαρχείται από τη Didi Chuxing.

Οι μισθώσεις ride-hailing αντιπροσωπεύουν πάνω από το 30% της παγκόσμιας αγοράς ταξί. Η Goldman Sachs εκτιμά ότι θα μπορούσε να αυξηθεί οκταπλασιάζοντας το τζίρο της, φτάνοντας στα 285 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030, με σημαντικό αναπτυξιακό δυναμικό στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

«Η κοινοπραξία θα παρέχει υπηρεσίες κινητικότητας σε διάφορες πόλεις της Κίνας, χρησιμοποιώντας οχήματα υψηλής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων αλλά όχι περιοριστικά των οχημάτων της Mercedes-Benz», δήλωσε η Daimler. Η κοινοπραξία 50:50 θα έχει την έδρα της στο Hangzhou και θα χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων οχημάτων, Mercedes S-Class, E-class και V-class. Οι οικονομικοί όροι και τα επενδυτικά σχέδια δεν δημοσιοποιήθηκαν.

Να σημειώσουμε ότι ο market leader, η Didi, ιδρύθηκε το 2012 και εδραίωσε την κυριαρχία της στην Κίνα, όταν αγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στη χώρα το 2016. Ετοιμάζεται δε να δρομολογήσει car-sharing και άλλες μεταφορικές υπηρεσίες on-demand.

Η προοπτική της κυκλοφορίας των αυτόνομων αυτοκινήτων έχει εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών τεχνολογίας, των εταιρειών ride-hailing και της παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας για την δημιουργία στόλων ταξί με μίσθωση μέσω smartphones ή για συμφωνίες συνεργασίας. Η Ola συνεργάζεται με την Apple από τον Νοέμβριο του 2016 και στην Uber έχουν επενδύσει η Toyota και η Google.

Στο πλαίσιο της κοινοπραξίας, η Geely Group Company και η Daimler Mobility Services θα εκπροσωπούνται εξίσου στο διοικητικό συμβούλιο της νέας υπηρεσίας ride-hailing, για την οποία οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού την υποδομή λογισμικού που απαιτείται για την υποστήριξη της επιχείρησης στην Κίνα. 

«Η ανάπτυξη τέτοιων υπηρεσιών, στις οποίες και οι δύο εταιρείες είναι ήδη παρούσες, αποτελεί μέρος του μετασχηματισμού μας από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων σε έναν παγκόσμιο όμιλος τεχνολογίας αυτοκίνησης», δήλωσε An Conghui, πρόεδρος της Geely Holding.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube