node/32850

Daimler και Geely σχηματίζουν κοινοπραξία στην Κίνα

Η Daimler δημιούργησε μια κοινοπρακτική επιχείρηση στην Κίνα με το Geely Group, σημάδι ότι ο κινεζικός όμιλος σημειώνει πρόοδο στην προσπάθειά του για στενότερες σχέσεις με τους Γερμανούς.


Ο πρόεδρος της Geely, Li Shufu, αγόρασε μερίδιο 9,69% στην Daimler νωρίτερα φέτος, εντείνοντας τους φόβους στη Γερμανία σχετικά με πολύτιμη τεχνογνωσία που θα πέσει σε κινεζικά χέρια.

Η Daimler αρνήθηκε αρχικά την προοπτική μιας ευρείας συμμαχίας, εν μέρει λόγω του φόβου της αποξένωσης από την υφιστάμενη συνεργασία μεταξύ της κινεζικής BAIC και της Mercedes-Benz. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε χθες, Τετάρτη, ότι θα συνεργαστεί με την Geely στην κινεζική αγορά του ride-hailing που σήμερα κυριαρχείται από τη Didi Chuxing.

Οι μισθώσεις ride-hailing αντιπροσωπεύουν πάνω από το 30% της παγκόσμιας αγοράς ταξί. Η Goldman Sachs εκτιμά ότι θα μπορούσε να αυξηθεί οκταπλασιάζοντας το τζίρο της, φτάνοντας στα 285 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030, με σημαντικό αναπτυξιακό δυναμικό στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

«Η κοινοπραξία θα παρέχει υπηρεσίες κινητικότητας σε διάφορες πόλεις της Κίνας, χρησιμοποιώντας οχήματα υψηλής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων αλλά όχι περιοριστικά των οχημάτων της Mercedes-Benz», δήλωσε η Daimler. Η κοινοπραξία 50:50 θα έχει την έδρα της στο Hangzhou και θα χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων οχημάτων, Mercedes S-Class, E-class και V-class. Οι οικονομικοί όροι και τα επενδυτικά σχέδια δεν δημοσιοποιήθηκαν.

Να σημειώσουμε ότι ο market leader, η Didi, ιδρύθηκε το 2012 και εδραίωσε την κυριαρχία της στην Κίνα, όταν αγόρασε τις δραστηριότητες της Uber στη χώρα το 2016. Ετοιμάζεται δε να δρομολογήσει car-sharing και άλλες μεταφορικές υπηρεσίες on-demand.

Η προοπτική της κυκλοφορίας των αυτόνομων αυτοκινήτων έχει εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών τεχνολογίας, των εταιρειών ride-hailing και της παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας για την δημιουργία στόλων ταξί με μίσθωση μέσω smartphones ή για συμφωνίες συνεργασίας. Η Ola συνεργάζεται με την Apple από τον Νοέμβριο του 2016 και στην Uber έχουν επενδύσει η Toyota και η Google.

Στο πλαίσιο της κοινοπραξίας, η Geely Group Company και η Daimler Mobility Services θα εκπροσωπούνται εξίσου στο διοικητικό συμβούλιο της νέας υπηρεσίας ride-hailing, για την οποία οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού την υποδομή λογισμικού που απαιτείται για την υποστήριξη της επιχείρησης στην Κίνα. 

«Η ανάπτυξη τέτοιων υπηρεσιών, στις οποίες και οι δύο εταιρείες είναι ήδη παρούσες, αποτελεί μέρος του μετασχηματισμού μας από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων σε έναν παγκόσμιο όμιλος τεχνολογίας αυτοκίνησης», δήλωσε An Conghui, πρόεδρος της Geely Holding.

node/40128

Mercedes-Benz EQC 4x4²: Ηλεκτρικό SUV παντός εδάφους

Ένα πρωτότυπο βασισμένο στην Mercedes-Benz EQC με δυνατότητες που παραπέμπουν σε G-Class.

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz EQC 4x4²: Ηλεκτρικό SUV παντός εδάφους

Η Mercedes-Benz παρουσίασε το πρωτότυπο EQC 4x4² που αποτελεί μια ειδική έκδοση της ηλεκτρικής EQC με εκτός δρόμου προσανατολισμό. Στόχος της γερμανικής φίρμας είναι να αναδείξει τις δυνατότητες που μπορεί να έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσον αφορά την κίνηση σε απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές. Η EQC 4x4² είναι το τρίτο κατά σειρά μοντέλο με τα διακριτικά 4x4² μετά από τα αντίστοιχα G 500 4x4² (έκδοση παραγωγής) και E 400 All-Terrain 4x4²  (πρωτότυπο).

Η EQC 4x4² ξεωρίζει από την πρώτη ματιά χάρη στην τεράστια απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 293 mm. Για να έχετε ένα σωστό μέτρο σύγκρισης, η έκδοση παραγωγής της EQC απέχει από το έδαφος 140 mm. Σε αυτό συμβάλει η νέα ανάρτηση με portal axles (μια λύση που έχει χρησιμοποιηθεί σε G-Class και σε Unimog) αλλά και τους τροχούς 20" που φορούν εκτός δρόμου ελαστικά  285/50 R 20. 

Ως αποτέλεσμα, η EQC 4x4² έχει εντυπωσιακές γωνίες προσέγγισης 31,8ο (20,6ο), ράμπας 24,2ο (11,6ο) και εξόδου 33ο (20ο) ενώ μπορεί να περάσει από νερό βάθους έως 400 mm (έναντι 250 mm της εργοστασιακής EQC). Εξοπλίζεται επίσης με νέο λογισμικό στα προγράμματα Off-Road.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

Mercedes-Benz

Το πρωτότυπο φορά μεμβράνες matt metallic gun-metal grey για το αμάξωμαενώ έχει προεκτάσεις των φτερών που προσθέτουν 100 mm στο πλάτος και καλύπτουν τα αυξημένα μετατρόχια. Θέλοντας να τονίσει τον περιπετειώδη χαρακτήρα μιας τέτοιας έκδοσης, η Mercedes-Benz εξόπλισε το πρωτότυπο με μια βάση οροφής για σκηνή και μια φουσκωτή βάρκα.

Σύμφωνα με την Mercedes-Benz, τα φώτα λειτουργούν και ως ηχεία, εκπέμποντας ηχητικό σήμα για τους πεζούς. Επιπλέον, ο οδηγός απολαμβάνει μια ιδιαίτερη ηχητική εμπειρία από τα ηχεία στο εσωτερικό, με τον ήχο του κινητήρα να αλλάζει χροιά ανάλογα με τη θέση του πεντάλ γκαζιού, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και την ταχύτητα του οχήματος.

Η Mercedes-Benz δεν αναφέρει κάτι σχετικά με πιθανή εξέλιξη του πρωτοτύπου σε έκδοση παραγωγής, οπότε εικάζουμε πως αποτελεί απλά μια σχεδιαστική άσκηση και μια τεχνολογική πλατφόρμα για το μέλλον που είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθεί στη μελλοντική ηλεκτρική G-Class.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

node/40122

Μercedes και Bosch δημιουργούν υπηρεσία αυτόνομου παρκαρίσματος [video]

Η υπηρεσία λειτουργεί στο πάρκινγκ του αεροδρομίου της Στουτγάρδης.

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Μercedes και Bosch δημιουργούν υπηρεσία αυτόνομου παρκαρίσματος [video]

Η αυτόνομη οδήγηση είναι προ των πυλών, αλλά προς το παρόν η Mercedes σε συνεργασία με την Bosch εξελίσσουν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα στάθμευσης που θα λειτουργεί πιλοτικά στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης.
Ως βάση χρησιμοποιείται η νέα S-Class που μπορεί να ενσωματώσει την κατάλληλη τεχνολογία για τις υπηρεσίες του Automated Valet Parking. Ο οδηγός του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος Intelligent Park Pilot θα δίνει εντολή από το smartphone του στο αυτοκίνητο να κατευθυνθεί μόνο του σε διαθέσιμη θέση στάθμευσης. 

merced

Απαραίτητο βέβαια είναι να υπάρχει και υποδομή υποστήριξης στο πάρκινγκ, κάτι που στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης εξασφαλίζει η Apcoa, εταιρεία που το διαχειρίζεται. 
Την ίδια στιγμή η Bosch θα χρησιμοποιεί μια νέα κάμερα που θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να «βλέπει» τόσο τις κενές θέσεις στάθμευσης, όσο και την κίνηση άλλων αυτοκινήτων γύρω από αυτό. Το κέντρο ελέγχου του πάρκινγκ θα υπολογίζει τη διαδρομή και με τη βοήθεια αισθητήρων και καμερών το αυτοκίνητο θα κινείται προς το χώρο όπου θα σταθμεύσει με ασφάλεια. 

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί πώς ακριβώς λειτουργεί το σύστημα.