node/36817

Citroën C4 1929-1932: Μια Citroën αλ΄αμερικέν

Εφέτος το όνομα «C4» έκλεισε 90 χρόνια, εμπλουτίζοντας τότε, το 1929, την γκάμα της Citroën με το πιο «αμερικανικό» μοντέλο της. Μοντέρνα, άφθαρτη στο χρόνο και, κυρίως, οικονομική, δεν δυσκολεύτηκε να βρει το κοινό της.

Εμπνευσμένος από το αμερικανικό μοντέλο παραγωγής, ο André Citroën ταρακούνησε το 1929 το ευρωπαϊκό αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Επέλεξε να φτιάξει ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής, μια πρεμιέρα για την Ευρώπη, και να το ντύσει με στάνταρ καροσερί. Κάτι που ερχόταν σε αντίθεση με την τότε κρατούσα πρακτική που διάφοροι καροσερίστες αναλάμβαναν να ντύνουν τα σασί των κατασκευαστών. 

Το τόλμημά του στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, καθώς σε λιγότερο από ένα χρόνο βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων στη γαλλική αγορά, με περισσότερα από 20.000 αυτοκίνητα. Πιο πολλά απ’ όσα πουλούσαν η Peugeot και η Renault μαζί!

Με τη νέα C4 όμως, η Citroën διέβη έναν ακόμη Ρουβίκωνα, αλώνοντας την Ευρώπη. Κατάφερε την τέλεια μεταφορά του τεράστιου αμερικανικού αυτοκινήτου σε ευρωπαϊκή κλίμακα -4,18 x 1,58 m. Με ντεμπούτο στο Σαλόνι του Παρισιού το 1928, αλλά με εμπορικό λανσάρισμα μόλις την άνοιξη του επόμενου χρόνου, η C4 υιοθετούσε τις αδρές, μεγάλες γραμμές των αμερικανικών μοντέλων αλλά υπό ένα πολύ πιο μοντέρνο πνεύμα.

Citroën C4 1929-1932
Με σιλουέτα μικρής Αμερικανίδας που ενισχυόταν από διχρωμίες, η C4 αναδείχτηκε σε ένα από τα πιο γοητευτικά αυτοκίνητο του ’30. 


To αυτοκίνητο μπορεί να το συναντήσετε αναφερόμενο και ως AC4 (και Type C4), με το AC να σημαίνει André Citroën και το 4 να αντιπροσωπεύει τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα. 

Ωριμότητα
Με το ζωνάρι του σασί χαμηλωμένο, φουσκωμένο καπό που υποδήλωνε την ύπαρξη ενός μεγάλου μοτέρ από κάτω και με φαρδιά μετατρόχια, η C4 απέπνεε τον αέρα των πιο φίνων και κομψών αμερικανικών κατασκευών. Όμως η C4 δεν πιστωνόταν απλώς με μια γοητευτική εξωτερική εικόνα, αλλά με αρτιότητα στην κατασκευή και στην απόδοσή της: Υψηλή ποιότητα κατασκευής, ακούραστο μοτέρ, άνεση και κομψή καμπίνα.

ac4
Ακόμη και στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού το τεράστιο σαλόνι γοήτευε με το φινίρισμά του. Καλοβαλμένο και καλά σχεδιασμένο ταμπλό και ξύλινο πλακάζ στις πόρτες. 


Ύστερα από κάποια μικροπροβλήματα νεότητας, η άρτι σχεδιασμένος 1.600άρης κινητήρας θα επεδείκνυε τέτοια στιβαρότητα και αξιοπιστία που θα γινόταν θρυλικός. Μοτέρ που επέτρεπε στη C4 να φτάνει τα 90 km/h στη ευθεία, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο για την εποχή.

Ωστόσο, τα 1.200 kg του αυτοκινήτου επιβάρυναν ιδιαίτερα τον κινητήρα που έχανε το νεύρο και τη δύναμή του στα μακριά στηθώματα.

Citroën C4 1929-1932

Μόνη της, το 50% της αγοράς
Η C4, με την τεράστια γκάμα καροσερί, με κλασική μπερλίνα (Berline Luxe και Conduite Interieure Luxe), οικογενειακό 7θέσιο (Familiale Luxe), διθέσιο και 4θέσιο καμπριολέ (Cabriolet Décapotable), διθέσιο και 4θέσιο ψευδό-καμπριολέ (Faux Cabriolet), Torpédo, Taxi και στιβαρή καμιονέτα (Fourgon), απαντούσε σε όλες τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, γνωρίζοντας μια επιτυχία άνευ προηγουμένου.

ac4
Το πορτμπαγκάζ-κουτί, αρχικά έξτρα, σιγά σιγά γενικεύτηκε. Ο αποθηκευτικός χώρος βέβαια, έφτανε ίσα ίσα για δύο βαλίτσες ειδικού για την περίσταση σχήματος. 


Στο απόγειο της εμπορικής καριέρας της, η γκάμα «C» της Citroën που μετρούσε τουλάχιστον 66 εκδόσεις, εξασφάλιζε περίπου το 45% της γαλλικής αγοράς στην κατηγορία τουρiσμού. Επιτυχία που πέρασε τα γαλλικά σύνορα με τη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου να γίνεται ακόμη στο Βέλγιο, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία, αλλά και με σημαντικές εξαγωγές στη Νότιο Αμερική και στην Άπω Ανατολή.

Citroën C4 1929-1932

Ισχυροποιημένη από αυτή την παγκόσμια διανομή, πρωτόγνωρη για την εποχή και από ελάχιστα απαντώμενη μακροβιότητα, η C4 έδωσε στη Citroën παγκόσμια διάσταση. Και ήταν αυτό το μοντέλο που την κατέταξε ανάμεσα στους μεγαλύτερους κατασκευαστές του κόσμου. 

Η C4 με μια ματιά
Κινητήρας 4 κύλινδροι σε σειρά
Χωρητικότητα 1.628 cc και 1.767 cc
Ισχύς 30 PS και 32 PS
Τελική ταχύτητα 90 km/h και 105 km/h
Παραγωγή 253.012 αυτοκίνητα (1929-1932)
Τιμή σήμερα €30.000 (εξαιρετική κατάσταση)

node/39717

H Jaguar τιμά τα 60 χρόνια της E-type με την έκδοση «60 Edition»

Θα κατασκευαστούν συνολικά 12 αυτοκίνητα από το τμήμα Jaguar Classic της εταιρείας. 

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

H Jaguar τιμά τα 60 χρόνια της E-type με την έκδοση «60 Edition»

H σπορ E-type παρουσιάστηκε από την Jaguar στον διεθνή Τύπο στο εστιατόριο του Parc des Eaux Vives, στη Γενεύη, από τον Sir William Lyons. Μάλιστα, επειδή ολοκληρώθηκε με την ψυχή στο στόμα, ο Bob Berry, PR της Jaguar, έφερε την E-type οδικώς και «τέζα» από το Coventry στη Γενεύη, φτάνοντας μόλις 20’ πριν από την επίσημη αποκάλυψη!

Περιτριγυρισμένο από τουλάχιστον 200 ​​δημοσιογράφους, το αυτοκίνητο προκάλεσε τρομερή αίσθηση, αντίστοιχη με εκείνη που είχε κάνει η Citroën DS στο Παρίσι έξι χρόνια πρωτύτερα ή, αν θέλετε, αντίστοιχη με εκείνη που έκανε η 3θέσια McLaren F1 στο Sporting Club του Μονακό, 31 χρόνια αργότερα. Το αυτοκίνητο συγκέντρωσε αμέσως όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Όλοι ήθελαν να την οδηγήσουν και έτσι η Jaguar έστειλε στην Ελβετία, ένα ακόμη αυτοκίνητο, την ανοικτή αυτή τη φορά ’77 RW’ στο θρυλικό χρώμα British Racing Green. Τη μεταφορά ανέλαβε ο υπεύθυνος εξέλιξης του μοντέλου, ο Norman Dewis.

Η E-type, σε σχέση με τα αυτοκίνητα της εποχής, απλώς έδειχνε από άλλο πλανήτη. Και δεν ήταν μόνο η εμφάνιση που έδινε αυτή την εντύπωση, αλλά και η τεχνολογία. Επιπλέον μάλιστα, ήταν και οικονομικά προσιτή. Με £2.097 για τη ρόουντστερ και £2.196 για την κουπέ, κόστιζε δύο έως τέσσερις φορές λιγότερο από ό,τι παρόμοια αυτοκίνητα και αντίστοιχων επιδόσεων από τη Ferrari και την Aston Martin, ενώ είχε παραπλήσια τιμή με πολύ πιο αργά αυτοκίνητα από την Porsche.

etype

Η E-type παρουσιάστηκε ως αντικαταστάτρια της XK150 που είχε γεράσει και βαρύνει. Ήταν ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, που από τον προκάτοχό του διατηρούσε μόνο τον 6κύλινδρο κινητήρα ΧΚ 3,8 λίτρων.

Αυτό που έκανε όμως την E-type ξεχωριστή ήταν -και είναι-, κατά γενική ομολογία, η εμφάνισή της. Η εξωτερική σχεδίαση ήταν έργο του αεροδυναμιστή Malcolm Sayers που είχε σχεδιάσει τις κυρίαρχες στο Le Mans αγωνιστικές Jaguar C-type και D-type. Οπτικά, η ομοιότητα με την D-type ήταν εμφανής, στις καμπύλες του αμαξώματος, στο σχήμα των θόλων των τροχών, στο κεντρικό εξόγκωμα του καπό, στον οβάλ αεραγωγό της μάσκας και στα αεροδυναμικά καλύμματα των προβολέων από διάφανο πλαστικό Perspex. Η E-type ήταν όμως μεγαλύτερη -ώστε να έχει χώρους- και ακόμα πιο εντυπωσιακή.

Πέρα από εντυπωσιακή όμως, η E-type ήταν και πρωτοποριακή στην κατασκευή της. Την εποχή που οι Ferrari, Maserati κ.λπ. είχαν ξεχωριστό πλαίσιο τύπου σκάλας και άκαμπτο πίσω άξονα με φύλλα σούστας, η νέα σπορ Jaguar εμφανίστηκε με μονοκόκ πλαίσιο, όπως της D-type, και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, που ούτε η αγωνιστική πρόγονός της δεν είχε.

Jaguar E-type launch

Έργο του τεχνικού διευθυντή της Jaguar, του θρυλικού Walter Hayes, το ατσάλινο κεντρικό μονοκόκ μπήκε στην παραγωγή ένα χρόνο πριν o Colin Chapman της Lotus το εφαρμόσει στη Formula 1. Πάνω του είναι στερεωμένο ένα σωληνωτό εμπρός υποπλαίσιο, που στήριζε τον κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση. Η εμπρός ανάρτηση ήταν με διπλά ψαλίδια και διαμήκεις ράβδους στρέψης, ενώ η πίσω, με ελικοειδή ελατήρια και το ρόλο των επάνω ψαλιδιών τον έπαιζαν τα ημιαξόνια.

Τα φρένα ήταν επίσης πρωτοποριακά στην εποχή τους. Αντί για τα συνηθισμένα τότε ταμπούρα, η E-type είχε τέσσερα δισκόφρενα της Dunlop, όπως η αγωνιστική D-type, με τα δύο πίσω εσωτερικά, κολλημένα στο διαφορικό, για μείωση των μη φερόμενων μαζών. Τα φρένα είχαν σέρβο, σε αντίθεση με την κρεμαγέρα του τιμονιού που δεν είχε υποβοήθηση.

Ο κινητήρας της E-type είναι ο περίφημος 6κύλινδρος σε σειρά XK, με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, που είχε πρωτοεμφανιστεί στην XK120, το 1948. Αρχικά είχε κυβισμό 3,8 λίτρων, αλλά το 1964 μεγάλωσε στα 4,2 λίτρα και η ροπή αυξήθηκε κατά σχεδόν 9%. Η τροφοδοσία γινόταν με τρία κατακόρυφα καρμπιρατέρ SU και στην έκδοση με την υψηλότερη συμπίεση 9:1 η ισχύς έφτανε τους 269 PS (SAE gross). Όμως η καθαρή ισχύς DIN, στο μοντέλο του 1971 δεν ξεπερνούσε τους 173 PS/4.500 rpm με ροπή 31,8 kgm/2.500 rpm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Το τμήμα Jaguar Reborn κάνει και πάλι καινούργια την E-type σου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Διασώζοντας Jaguar E-type από τα παλιοσίδερα της Ιστορίας

Οι πρώτες E-type είχαν το παλιό κιβώτιο Moss με την ασυγχρόνιστη 1η, όμως μαζί με τον κινητήρα 4.2 ήρθε κι ένα νέο κιβώτιο, πάλι τεσσάρων σχέσεων, αλλά πλήρως συγχρονισμένων.

Jaguar E-type launch

Το 1966 παρουσιάστηκε η έκδοση 2+2, με 23 cm μακρύτερο μεταξόνιο και δύο επιπλέον θέσεις για παιδιά. Το 1968 ήρθε η βελτιωμένη στα σημεία (αλλά όχι τόσο όμορφη) E-type Series 2, με μετατροπές κυρίως για να ευθυγραμμιστεί με τη νομοθεσία των ΗΠΑ. Η επόμενη -και τελευταία- γενιά, η Series 3, παρουσιάστηκε το 1971 λανσάροντας ταυτόχρονα και το νέο V12 5,3 λίτρων και 276 ίππων.

Οι E-type Series 3 είχαν όλες το μακρύ μεταξόνιο της 2+2, μεγαλωμένο αεραγωγό μάσκας με καρέ σήτα, φουσκωμένα φτερά και ατσάλινες, χρωμέ ζάντες. Η παραγωγή της E-type σταμάτησε το 1974 και το 1975 αντικαταστάθηκε από τη μεγαλύτερη, πιο ευρύχωρη και πολύ άχαρη XJ-S.

Η E-type άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στην ιστορία του αυτοκινήτου. Έχει πολλές φορές ψηφιστεί ως το πιο όμορφο αυτοκίνητο που υπήρξε ποτέ και ως ένα από τα πιο σημαντικά της μεταπολεμικής εποχής. Η Jaguar πολλές φορές προσπάθησε να επαναλάβει την επιτυχία της, όπως π.χ. με την XK8 που φιγουράριζε στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους του DRIVE.

Σήμερα, εξήντα χρόνια μετά, η Jaguar θέλοντας να τιμήσει αυτήν την επέτειο, θα κατασκευάσει 12 αντίτυπα της E-Type (έξι ζεύγη) με τη συμβολή της Jaguar Classic.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar E-type S3 4.2 2+2

Κάθε ζεύγος της «νέας» E-type 60 Edition θα απαρτίζεται από μία κουπέ (Fixed Head Coupe) και μία ανοικτή (Roadster) έκδοση, που θα παραπέμπουν στις E-type ‘9600 HP’ και E-Type ‘77RW’ του 1961.

Εκείνη τη χρονιά, μια ‘9600 HP’ χρώματος Opalescent Gunmetal Grey, έφυγε από το το Coventry της Βρετανίας και έχοντας στο τιμόνι τον τότε υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, τον Bob Berry, έφτασε οδικώς στη Γενεύη. 

Το αυτοκίνητο συγκέντρωσε αμέσως όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Όλοι ήθελαν να την οδηγήσουν και έτσι η Jaguar έστειλε στην Ελβετία, ένα ακόμη αυτοκίνητο, την ανοικτή αυτή τη φορά ’77 RW’ στο θρυλικό χρώμα British Racing Green. Την μεταφορά ανέλαβε ο υπεύθυνος εξέλιξης του μοντέλου, ο Norman Dewis.

e-type

Επιστρέφοντας στο σήμερα, τα αντίτυπα  της νέας E-type 60 Edition θα κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις της Jaguar Classic στο Warwickshire και θα είναι έτοιμα έως τον Μάρτιο του 2021, οπότε και συμπληρώνονται τα 60 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου. Τα κουπέ ακούν στο όνομα Flat Out Grey ‘9600 HP’ και τα ρόουντστερ στο Drop Everything Green ’77 RW’.

node/39714

Νέος Επίσημος Διανομέας & Επισκευαστής Citroën στη Θεσσαλονίκη

Η Citroën Γιαννίρης διαθέτει υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, μέσα από συνεχείς επενδύσεις, οργάνωση και εκπαίδευση του προσωπικού της.

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέος Επίσημος Διανομέας & Επισκευαστής Citroën στη Θεσσαλονίκη

Η Citroën, με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την εκκίνηση των εργασιών της νέας υπερσύγχρονης κάθετης μονάδας Citroën Γιαννίρης στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Σκοπός είναι η ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της Μάρκας στην ανατολική πλευρά της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Αποστολή της Citroën Γιαννίρης είναι να προσφέρει στους πελάτες της προϊόντα και υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών και ευθυγραμμίζεται απόλυτα με την φιλοσοφία της Citroën. Τόσο κατά την αγορά ενός Citroën όσο και μετά από αυτήν, δημιουργώντας μια ειλικρινή, αναλλοίωτη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες της.

Η Citroën Γιαννίρης διαθέτει υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, μέσα από συνεχείς επενδύσεις, οργάνωση και εκπαίδευση του προσωπικού της. Οι εγκαταστάσεις καταλαμβάνουν συνολική έκταση 2.000 τ.μ. και είναι σχεδιασμένες σύμφωνα με τα νέα πρότυπα εταιρικής ταυτότητας της Μάρκας, συνδυάζοντας κορυφαία λειτουργικότητα με πολύ φιλόξενο και άνετο περιβάλλον για τους υποψήφιους πελάτες. Οι εγκαταστάσεις φιλοξενούν έναν εντυπωσιακά μεγάλο εκθεσιακό χώρο με πλήρη γκάμα μοντέλων, επιβατικών & επαγγελματικών, εξουσιοδοτημένο συνεργείο και φανοποιείο, τμήμα γνήσιων ανταλλακτικών & αξεσουάρ, καθώς και τμήματα επαγγελματικών οχημάτων και ανταλλαγών. Με ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση σε όλα τα επίπεδα, η Citroën Γιαννίρης διαθέτει εγκαταστάσεις σε κομβικό και εύκολα προσβάσιμο σημείο.

Η πολυετής παρουσία της Citroën Γιαννίρης στο χώρο της αυτοκίνησης και η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί, δίνουν τη δυνατότητα να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών με συνέπεια και σεβασμό.

Η Citroën Γιαννίρης, Επίσημος Διανομέας και Επισκευαστής Citroën από το 1985, αποτελεί μια από τις ιστορικότερες και πιο αξιόπιστες αντιπροσωπείες αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη και διαθέτει ολοκληρωμένη κάθετη μονάδα, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών στον τομέα των πωλήσεων καθώς και του after sales.

Στοιχεία Επικοινωνίας

Ι&Α ΓΙΑΝΝΙΡΗΣ Α.Ε., Επίσημος Διανομέας CITROËN

9ο χλμ Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Μουδανιών Θεσσαλονίκη, ΤΚ 55 535 (έναντι των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής)

Τηλ.: 2310 489100, https://gianniris.citroen-hellas.gr/

E-mail: info@gianniris.gr

[Πηγή: Citroën]

TAGS