Citroën C4 1929-1932: Μια Citroën αλ΄αμερικέν

Citroën C4 1929-1932: Μια Citroën αλ΄αμερικέν

Εφέτος το όνομα «C4» έκλεισε 90 χρόνια, εμπλουτίζοντας τότε, το 1929, την γκάμα της Citroën με το πιο «αμερικανικό» μοντέλο της. Μοντέρνα, άφθαρτη στο χρόνο και, κυρίως, οικονομική, δεν δυσκολεύτηκε να βρει το κοινό της.

Εμπνευσμένος από το αμερικανικό μοντέλο παραγωγής, ο André Citroën ταρακούνησε το 1929 το ευρωπαϊκό αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Επέλεξε να φτιάξει ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής, μια πρεμιέρα για την Ευρώπη, και να το ντύσει με στάνταρ καροσερί. Κάτι που ερχόταν σε αντίθεση με την τότε κρατούσα πρακτική που διάφοροι καροσερίστες αναλάμβαναν να ντύνουν τα σασί των κατασκευαστών. 

Το τόλμημά του στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, καθώς σε λιγότερο από ένα χρόνο βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων στη γαλλική αγορά, με περισσότερα από 20.000 αυτοκίνητα. Πιο πολλά απ’ όσα πουλούσαν η Peugeot και η Renault μαζί!

Με τη νέα C4 όμως, η Citroën διέβη έναν ακόμη Ρουβίκωνα, αλώνοντας την Ευρώπη. Κατάφερε την τέλεια μεταφορά του τεράστιου αμερικανικού αυτοκινήτου σε ευρωπαϊκή κλίμακα -4,18 x 1,58 m. Με ντεμπούτο στο Σαλόνι του Παρισιού το 1928, αλλά με εμπορικό λανσάρισμα μόλις την άνοιξη του επόμενου χρόνου, η C4 υιοθετούσε τις αδρές, μεγάλες γραμμές των αμερικανικών μοντέλων αλλά υπό ένα πολύ πιο μοντέρνο πνεύμα.

Citroën C4 1929-1932
Με σιλουέτα μικρής Αμερικανίδας που ενισχυόταν από διχρωμίες, η C4 αναδείχτηκε σε ένα από τα πιο γοητευτικά αυτοκίνητο του ’30. 


To αυτοκίνητο μπορεί να το συναντήσετε αναφερόμενο και ως AC4 (και Type C4), με το AC να σημαίνει André Citroën και το 4 να αντιπροσωπεύει τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα. 

Ωριμότητα
Με το ζωνάρι του σασί χαμηλωμένο, φουσκωμένο καπό που υποδήλωνε την ύπαρξη ενός μεγάλου μοτέρ από κάτω και με φαρδιά μετατρόχια, η C4 απέπνεε τον αέρα των πιο φίνων και κομψών αμερικανικών κατασκευών. Όμως η C4 δεν πιστωνόταν απλώς με μια γοητευτική εξωτερική εικόνα, αλλά με αρτιότητα στην κατασκευή και στην απόδοσή της: Υψηλή ποιότητα κατασκευής, ακούραστο μοτέρ, άνεση και κομψή καμπίνα.

ac4
Ακόμη και στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού το τεράστιο σαλόνι γοήτευε με το φινίρισμά του. Καλοβαλμένο και καλά σχεδιασμένο ταμπλό και ξύλινο πλακάζ στις πόρτες. 


Ύστερα από κάποια μικροπροβλήματα νεότητας, η άρτι σχεδιασμένος 1.600άρης κινητήρας θα επεδείκνυε τέτοια στιβαρότητα και αξιοπιστία που θα γινόταν θρυλικός. Μοτέρ που επέτρεπε στη C4 να φτάνει τα 90 km/h στη ευθεία, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο για την εποχή.

Ωστόσο, τα 1.200 kg του αυτοκινήτου επιβάρυναν ιδιαίτερα τον κινητήρα που έχανε το νεύρο και τη δύναμή του στα μακριά στηθώματα.

Citroën C4 1929-1932

Μόνη της, το 50% της αγοράς
Η C4, με την τεράστια γκάμα καροσερί, με κλασική μπερλίνα (Berline Luxe και Conduite Interieure Luxe), οικογενειακό 7θέσιο (Familiale Luxe), διθέσιο και 4θέσιο καμπριολέ (Cabriolet Décapotable), διθέσιο και 4θέσιο ψευδό-καμπριολέ (Faux Cabriolet), Torpédo, Taxi και στιβαρή καμιονέτα (Fourgon), απαντούσε σε όλες τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, γνωρίζοντας μια επιτυχία άνευ προηγουμένου.

ac4
Το πορτμπαγκάζ-κουτί, αρχικά έξτρα, σιγά σιγά γενικεύτηκε. Ο αποθηκευτικός χώρος βέβαια, έφτανε ίσα ίσα για δύο βαλίτσες ειδικού για την περίσταση σχήματος. 


Στο απόγειο της εμπορικής καριέρας της, η γκάμα «C» της Citroën που μετρούσε τουλάχιστον 66 εκδόσεις, εξασφάλιζε περίπου το 45% της γαλλικής αγοράς στην κατηγορία τουρiσμού. Επιτυχία που πέρασε τα γαλλικά σύνορα με τη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου να γίνεται ακόμη στο Βέλγιο, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία, αλλά και με σημαντικές εξαγωγές στη Νότιο Αμερική και στην Άπω Ανατολή.

Citroën C4 1929-1932

Ισχυροποιημένη από αυτή την παγκόσμια διανομή, πρωτόγνωρη για την εποχή και από ελάχιστα απαντώμενη μακροβιότητα, η C4 έδωσε στη Citroën παγκόσμια διάσταση. Και ήταν αυτό το μοντέλο που την κατέταξε ανάμεσα στους μεγαλύτερους κατασκευαστές του κόσμου. 

Η C4 με μια ματιά
Κινητήρας 4 κύλινδροι σε σειρά
Χωρητικότητα 1.628 cc και 1.767 cc
Ισχύς 30 PS και 32 PS
Τελική ταχύτητα 90 km/h και 105 km/h
Παραγωγή 253.012 αυτοκίνητα (1929-1932)
Τιμή σήμερα €30.000 (εξαιρετική κατάσταση)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube