BYD: Kαινοτόμο ηλεκτρομοτέρ με χαμηλή κατανάλωση στην εθνική

BYD: Kαινοτόμο ηλεκτρομοτέρ με χαμηλή κατανάλωση στην εθνική

Η κινεζική BYD κατοχύρωσε νέες πατέντες για ηλεκτροκινητήρες μεταβλητής μαγνητικής ροής, μια τεχνολογία που υπόσχεται καλύτερη απόδοση σε υψηλές ταχύτητες και χαμηλότερη κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο.

BYD

Η BYD δημοσίευσε πρόσφατα τέσσερις πατέντες που εγκρίθηκαν από την Εθνική Υπηρεσία Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Κίνας (CNIPA). 

Ο κινεζικός όμιλος επιδιώκει να εξελίξει τα ηλεκτρομοτέρ της μέσω μιας τεχνολογίας με σύγχρονους κινητήρες μόνιμων μαγνητών μεταβλητής ροής. Τι μπορεί να αλλάξει αυτό στα ηλεκτρικά που οδηγούμε;

Προς το παρόν, δεν υπάρχει καμία κάποια ένδειξη ότι οι κινητήρες μεταβλητής ροής θα ενσωματωθούν σύντομα σε μοντέλα παραγωγής της BYD

Με αυτή τη νέα δέσμη σε πατέντες, η BYD φέρνει στο προσκήνιο μια τεχνολογική κατεύθυνση γνωστή στους μηχανικούς, αλλά μέχρι σήμερα περιορισμένη σε εφαρμογές μεγάλης κλίμακας. Πρόκειται για τον σύγχρονο κινητήρα μόνιμων μαγνητών μεταβλητής ροής. Όπως επισημαίνει το CarNewsChina, πίσω από τον τεχνικό αυτό όρο κρύβεται μια εξέλιξη που στοχεύει στη διόρθωση ενός μειονεκτήματος των περισσότερων σημερινών ηλεκτροκινητήρων.

BYD

Σε έναν κλασικό σύγχρονο κινητήρα με μόνιμους μαγνήτες, η μαγνητική ροή του ρότορα είναι σταθερή. Η διάταξη αυτή προσφέρει υψηλή ροπή κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες. Όμως γίνεται λιγότερο αποδοτική όσο αυξάνεται η ταχύτητα, κυρίως λόγω ηλεκτρομαγνητικών φαινομένων που μειώνουν την απόδοση. 

Αντίθετα, η τεχνολογία μεταβλητής ροής -όπως αυτή που εξελίσσει η BYD- επιτρέπει την προσαρμογή της μαγνητικής ροής ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας, διατηρώντας πιο σταθερό επίπεδο απόδοσης.

BYD

Στην πράξη, οι πατέντες που κατατέθηκαν στην CNIPA περιγράφουν διάφορους μηχανισμούς ικανούς να μεταβάλλουν το εσωτερικό μαγνητικό πεδίο του ρότορα. Ανάλογα με τη λύση, η ρύθμιση μπορεί να γίνεται μέσω κινούμενων εξαρτημάτων, μαγνητικών στοιχείων που μετατοπίζονται αξονικά ή ακτινικά, ή συστημάτων ελέγχου που είναι ενσωματωμένα απευθείας στο σύνολο κινητήρα-μετάδοσης. 

Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος είναι κοινός: Μέγιστη μαγνητική ροή σε χαμηλές ταχύτητες για εξασφάλιση ροπής και μείωσή της σε υψηλές στροφές έτσι ώστε να περιορίζονται οι ενεργειακές απώλειες.

BYD

Θεωρητικά, τα οφέλη για ένα ηλεκτρικό είναι πολλαπλά. Η βελτιωμένη απόδοση σε υψηλές ταχύτητες μπορεί να μεταφραστεί σε χαμηλότερη κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο -ένα σημείο που απασχολεί έντονα τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παράλληλα, η μείωση των απωλειών περιορίζει τη θερμική καταπόνηση του κινητήρα, βελτιώνοντας τη μακροζωία των εξαρτημάτων και τη συνολική θερμική διαχείριση του συστήματος κίνησης, χωρίς να απαιτείται μεγαλύτερη μπαταρία.

Ωστόσο, μια πατέντα δεν ισοδυναμεί ούτε με βιομηχανική ωρίμανση ούτε με άμεση εμπορική εφαρμογή. Προς το παρόν, δεν υπάρχει καμία δημόσια ένδειξη ότι οι κινητήρες μεταβλητής ροής θα ενσωματωθούν σύντομα σε μοντέλα παραγωγής της BYD. Ούτε υπάρχουν στοιχεία για το πραγματικό όφελος σε σύγκριση με άλλες αρχιτεκτονικές. Η έρευνα προχωρά, αλλά η τεχνολογία θα πρέπει να αποδείξει την αξία της στην πράξη. Το σίγουρο είναι ότι η BYD συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στον πλήρη έλεγχο των κρίσιμων εξαρτημάτων της ηλεκτρικής αλυσίδας κίνησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube