BMW
node/43233

BMW: Χωρίς υποδομές στις «φτωχές» χώρες δεν μπορεί να γίνει ολική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

H BMW για να εξηλεκτρίσει πλήρως την γκάμα της θέλει ακόμη και τις πιο φτωχές χώρες να αναπτύξουν τις κατάλληλες υποδομές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πολλοί είναι εκείνοι που τάχθηκαν ενάντια κατασκευαστών κολοσσών όπως η Volkswagen, η Toyota και η BMW, οι οποίες αρνήθηκαν να υπογράψουν την συμφωνία της συνόδου COP26. Συμφωνία που δεσμεύει τους κατασκευαστές να τερματίσουν την παραγωγή αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα από το 2040.

Η BMW έρχεται όμως να απαντήσει στις αντιδράσεις. Σύμφωνα με τον Βαυαρό κατασκευαστή ο λόγος για τον οποίο δεν προχώρησε στην υπογραφή της συμφωνίας είναι γιατί θεωρεί ότι δεν θα καταφέρουν όλες οι χώρες να αναπτύξουν τις κατάλληλες υποδομές για την φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.

Μιλώντας στο περιοδικό Dezeen, ο επικεφαλής στρατηγικής βιωσιμότητας της BMW, Τhomas Becker, δήλωσε ότι ο κατασκευαστής δεν έχει ορίσει ακόμα ημερομηνία λήξης παραγωγής για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, ακόμα και οι πιο φτωχές χώρες θα πρέπει να αναπτύξουν τις κατάλληλες υποδομές και να υποστηρίξουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Σε χώρες στις οποίες υπάρχει η απαραίτητη υποδομή για ηλεκτρικά οχήματα όπως η Ολλανδία και η Νορβηγία, η BMW θα διαθέτει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εταιρία όμως δεν μπορεί να δεσμευτεί ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο σε αγορές χωρών όπως η Ιταλία στις οποίες το μέλλον των υποδομών για την ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα αβέβαιο.

BMW

Στην Νορβηγία και την Ολλανδία υπάρχουν περίπου εφτά με εννιά δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ανά 1.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην Ιταλία από την άλλη, σε κάθε 1.000 EV αντιστοιχούν μόλις 0,4 σταθμοί φόρτισης. 

«Oι κυβερνήσεις αυτές περιμένουν απλά κάποιον να τους δώσει τα λεφτά για να προχωρήσουν στην ανάπτυξη ενός τέτοιου έργου. Πρέπει να υπάρξει ένα διεθνές σχέδιο το οποίο θα δεσμεύει αυτές τις χώρες», τόνισε ο Τhomas Becker.

Η BMW θεωρεί πως το 50% των οχημάτων που θα πουλάει το 2030 θα είναι ηλεκτρικά. Η ίδια έχει σκοπό να εξηλεκτρίσει πλήρως την Rolls-Royce και την Mini μέχρι το 2030.

Ο Becker τόνισε πως μετατρέποντας όλη την γκάμα της BMW σε πλήρως ηλεκτρική χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή οι αγοραστές απλά θα στραφούν προς τα μεταχειρισμένα συμβατικά αυτοκίνητα.

«Είναι προτιμότερο για το περιβάλλον κάποιος να χρησιμοποιεί ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με θερμικό μοτέρ παρά ένα μεταχειρισμένο συμβατικό παλαιάς τεχνολογίας», κατέληξε ο Becker.