BMW 2002 Cabrio 1971

BMW 2002 Cabrio 1971: Διάττων αστέρας

Το 1971, η καμπριολέ 1602 φόρεσε δίλιτρο μοτέρ και απέκτησε καινούργιο όνομα: 2002. Σαγηνευτική, αλλά υποστηρίζοντας άσχημα την επιπλέον ισχύ κατέληξε σε μια αποτυχία.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, η BMW εξέλισσε υπό το πρότζεκτ «Neue Klasse» μια νέα γενιά μοντέλων. Ένα νέο, μοναδικό κόνσεπτ, που απαρτιζόταν από «οικογενειακές» μπερλίνες με σπορ προσανατολισμό. Και θα ήταν αυτές που θα την οδηγούσαν σε μια θεαματική εμπορική σταυροφορία.

Με την στόχευση να προσελκύσει μια νεότερη πελατεία, ο επικεφαλής σχεδιασμού Wilhelm Hofmeister ανέθεσε το πρότζεκτ μιας δίπορτης «Neue Klasse» στους στιλίστες του, Georg Bergtram και Manfred Rennen. Έτσι, η βαυαρέζικη εταιρεία αποκάλυψε στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης του 1966 ένα δίπορτο μοντέλο, λίγο πιο γυμνό, πιο κοντό, πιο ελαφρύ... συνελόντι ειπείν «πιο οικονομικό». 

BMW 2002 Cabrio 1971
Χωρίς πρόβλεψη για κεντρική αψίδα, η 2002 δυσκολευόταν να διαχειριστεί τα 100 άλογα του δίλιτρου μοτέρ, πάσχοντας από… χρόνια έλλειψη ακαμψίας στις στροφές. 


Αυτό το κουπέ («coach»), βαφτίστηκε αρχικά 1600-2, με το «2» να αναφέρεται στις πόρτες. Όνομα που δύο χρόνια αργότερα απλοποιήθηκε σε «1602». Η επιτυχία του στην αγορά ενθάρρυνε την BMW να επεκτείνει την γκάμα του με μια έκδοση κάμπριο τον Σεπτέμβριο του 1967. Εξελιγμένο στις εγκαταστάσεις της Karosserie Baur από τη Στουτγάρδη, διαπρεπούς καροσερίστα και επί μακρόν συνεργάτη της βαυαρικής φίρμας, το καμπριολέ αυτό υιοθέτησε τα μηχανικά μέρη του coach.

Με τα ευθυτενή φτερά του και την ομοιογενή σιλουέτα του, ήταν ένα από τα σπάνια ευρωπαϊκά καμπριολέ με τέσσερις πραγματικές θέσεις, προτάσσοντας ταυτόχρονα μια αδιαμφισβήτητη αισθητική ομορφιά και αρμονία. 

BMW 2002 Cabrio 1971
Υπέροχο προφίλ, τέσσερις πραγματικές θέσεις και όμορφα κατασκευασμένη καθιστούσαν το κάμπριο της BMW ένα από τα πιο ομοιογενή μοντέλα της αγοράς.


Ύστερα από μια 4ετή καριέρα χωρίς ιστορικό προηγούμενο, η BMW αποφάσισε να διευρύνει την προσφορά της με μια έκδοση που θα φορούσε το δίλιτρο μοτέρ της μπερλίνας. Οπότε και τη βάφτισε λογικά «2002». 

Ελάχιστα πειστική
Αν και η αύξηση στην ιπποδύναμη για τη 2002 παρέμενε λογική, δεν συνέβαινε το ίδιο και με την ακαμψία του αυτοκινήτου. Η όμορφη καροσερί, απουσία μιας κεντρικής αψίδας που θα «έδενε» τα πλευρά του αυτοκινήτου με το παρμπρίζ αποδεικνυόταν καταλυτική. Εις γνώση του προβλήματος, ο Γερμανός κατασκευαστής σταμάτησε πολύ γρήγορα την παραγωγή αυτής της πρώτης έκδοσης της 2002: Μόλις δύο εκατοντάδες κομμάτια φτιάχτηκαν στα ατελιέ της Baur.

BMW 2002 Cabrio 1971
Χωρίς πρόβλεψη για κεντρική αψίδα, η 2002 δυσκολευόταν να διαχειριστεί τα 100 άλογα του δίλιτρου μοτέρ, πάσχοντας από… χρόνια έλλειψη ακαμψίας στις στροφές. 


Ως αντίδραση στις σφοδρές αρνητικές κριτικές, αλλά και για να ανταποκριθεί επαρκώς στις βορειοαμερικανικές προδιαγραφές ασφαλείας, η BMW ετοίμασε μια νέα εκδοχή. Ταυτόχρονα, βελτίωσε σε βάθος τη δομή και την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Εξοπλισμένο πλέον με μια φαρδιά κεντρική αψίδα που περιλάμβανε και τα πίσω τζάμια, και ενωνόταν με το παρμπρίζ με τραβέρσες που προεξείχαν από τα πλευρικά τζάμια, το αυτοκίνητο ενετάγη στην κατηγορία των ανοιγόμενων μοντέλων παρά των καμπριολέ.

Πιο ασφαλές, αλλά και ολοκληρωτικά παραμορφωμένο, αναμενόμενα απορρίφθηκε από το κοινό, φτάνοντας μετά κόπων και βασάνων να κατασκευαστεί σε 2.517 αυτοκίνητα σε τέσσερα χρόνια.

BMW 02 Series Cabrio

Για όποιον θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει μια από τις 200 πανέμορφες 2002 Cabrio του '71, χρειάζεται να γνωρίζει το προφανές. Η σπανιότητα του μοντέλου ανεβάζει την τιμή ψηλά. Έτσι στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, μια τέτοια σε πολύ καλή κατάσταση ξεκινά από τις €60.000 και αν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο για διεθνή Concours d’Élegance, η τιμή πλησιάζει επικίνδυνα τα 100 χιλιάρικα.

Η 2002 Cabrio με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 100 PS/5.500 rpm
Ροπή 157 Nm/3.500 rpm
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Διαστάσεις 4,23 x 1,59 x 1,36 m
Βάρος 960 kg
Παραγωγή 200 αυτοκίνητα (1971)
Τιμή σήμερα Από €60.000 (πολύ καλή κατάσταση)