BMW 2002 Cabrio 1971
node/38393

BMW 2002 Cabrio 1971: Διάττων αστέρας

Το 1971, η καμπριολέ 1602 φόρεσε δίλιτρο μοτέρ και απέκτησε καινούργιο όνομα: 2002. Σαγηνευτική, αλλά υποστηρίζοντας άσχημα την επιπλέον ισχύ κατέληξε σε μια αποτυχία.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, η BMW εξέλισσε υπό το πρότζεκτ «Neue Klasse» μια νέα γενιά μοντέλων. Ένα νέο, μοναδικό κόνσεπτ, που απαρτιζόταν από «οικογενειακές» μπερλίνες με σπορ προσανατολισμό. Και θα ήταν αυτές που θα την οδηγούσαν σε μια θεαματική εμπορική σταυροφορία.

Με την στόχευση να προσελκύσει μια νεότερη πελατεία, ο επικεφαλής σχεδιασμού Wilhelm Hofmeister ανέθεσε το πρότζεκτ μιας δίπορτης «Neue Klasse» στους στιλίστες του, Georg Bergtram και Manfred Rennen. Έτσι, η βαυαρέζικη εταιρεία αποκάλυψε στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης του 1966 ένα δίπορτο μοντέλο, λίγο πιο γυμνό, πιο κοντό, πιο ελαφρύ... συνελόντι ειπείν «πιο οικονομικό». 

BMW 2002 Cabrio 1971
Χωρίς πρόβλεψη για κεντρική αψίδα, η 2002 δυσκολευόταν να διαχειριστεί τα 100 άλογα του δίλιτρου μοτέρ, πάσχοντας από… χρόνια έλλειψη ακαμψίας στις στροφές. 


Αυτό το κουπέ («coach»), βαφτίστηκε αρχικά 1600-2, με το «2» να αναφέρεται στις πόρτες. Όνομα που δύο χρόνια αργότερα απλοποιήθηκε σε «1602». Η επιτυχία του στην αγορά ενθάρρυνε την BMW να επεκτείνει την γκάμα του με μια έκδοση κάμπριο τον Σεπτέμβριο του 1967. Εξελιγμένο στις εγκαταστάσεις της Karosserie Baur από τη Στουτγάρδη, διαπρεπούς καροσερίστα και επί μακρόν συνεργάτη της βαυαρικής φίρμας, το καμπριολέ αυτό υιοθέτησε τα μηχανικά μέρη του coach.

Με τα ευθυτενή φτερά του και την ομοιογενή σιλουέτα του, ήταν ένα από τα σπάνια ευρωπαϊκά καμπριολέ με τέσσερις πραγματικές θέσεις, προτάσσοντας ταυτόχρονα μια αδιαμφισβήτητη αισθητική ομορφιά και αρμονία. 

BMW 2002 Cabrio 1971
Υπέροχο προφίλ, τέσσερις πραγματικές θέσεις και όμορφα κατασκευασμένη καθιστούσαν το κάμπριο της BMW ένα από τα πιο ομοιογενή μοντέλα της αγοράς.


Ύστερα από μια 4ετή καριέρα χωρίς ιστορικό προηγούμενο, η BMW αποφάσισε να διευρύνει την προσφορά της με μια έκδοση που θα φορούσε το δίλιτρο μοτέρ της μπερλίνας. Οπότε και τη βάφτισε λογικά «2002». 

Ελάχιστα πειστική
Αν και η αύξηση στην ιπποδύναμη για τη 2002 παρέμενε λογική, δεν συνέβαινε το ίδιο και με την ακαμψία του αυτοκινήτου. Η όμορφη καροσερί, απουσία μιας κεντρικής αψίδας που θα «έδενε» τα πλευρά του αυτοκινήτου με το παρμπρίζ αποδεικνυόταν καταλυτική. Εις γνώση του προβλήματος, ο Γερμανός κατασκευαστής σταμάτησε πολύ γρήγορα την παραγωγή αυτής της πρώτης έκδοσης της 2002: Μόλις δύο εκατοντάδες κομμάτια φτιάχτηκαν στα ατελιέ της Baur.

BMW 2002 Cabrio 1971
Χωρίς πρόβλεψη για κεντρική αψίδα, η 2002 δυσκολευόταν να διαχειριστεί τα 100 άλογα του δίλιτρου μοτέρ, πάσχοντας από… χρόνια έλλειψη ακαμψίας στις στροφές. 


Ως αντίδραση στις σφοδρές αρνητικές κριτικές, αλλά και για να ανταποκριθεί επαρκώς στις βορειοαμερικανικές προδιαγραφές ασφαλείας, η BMW ετοίμασε μια νέα εκδοχή. Ταυτόχρονα, βελτίωσε σε βάθος τη δομή και την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Εξοπλισμένο πλέον με μια φαρδιά κεντρική αψίδα που περιλάμβανε και τα πίσω τζάμια, και ενωνόταν με το παρμπρίζ με τραβέρσες που προεξείχαν από τα πλευρικά τζάμια, το αυτοκίνητο ενετάγη στην κατηγορία των ανοιγόμενων μοντέλων παρά των καμπριολέ.

Πιο ασφαλές, αλλά και ολοκληρωτικά παραμορφωμένο, αναμενόμενα απορρίφθηκε από το κοινό, φτάνοντας μετά κόπων και βασάνων να κατασκευαστεί σε 2.517 αυτοκίνητα σε τέσσερα χρόνια.

BMW 02 Series Cabrio

Για όποιον θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει μια από τις 200 πανέμορφες 2002 Cabrio του '71, χρειάζεται να γνωρίζει το προφανές. Η σπανιότητα του μοντέλου ανεβάζει την τιμή ψηλά. Έτσι στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, μια τέτοια σε πολύ καλή κατάσταση ξεκινά από τις €60.000 και αν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο για διεθνή Concours d’Élegance, η τιμή πλησιάζει επικίνδυνα τα 100 χιλιάρικα.

Η 2002 Cabrio με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 100 PS/5.500 rpm
Ροπή 157 Nm/3.500 rpm
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Διαστάσεις 4,23 x 1,59 x 1,36 m
Βάρος 960 kg
Παραγωγή 200 αυτοκίνητα (1971)
Τιμή σήμερα Από €60.000 (πολύ καλή κατάσταση)

node/39421

BMW 02 Reminicence Concept: Αναβίωση της πρώτης ηλεκτρικής BMW [video]

Ένα δίπορτο κουπέ με νοσταλγικό χαρακτήρα που θα μπορούσε να θεωρηθεί σύγχρονη μετενσάρκωση της BMW 1602 Elektro-Antrieb.

Τρίτη, 07 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

BMW 02 Reminicence Concept: Αναβίωση της πρώτης ηλεκτρικής BMW [video]

Ο ανεξάρτητος σχεδιαστής David Obendorfer, γνωστός από τις νοσταλγικές δημιουργίες του με ρετρό χαρακτήρα παρουσίασε το τελευταίο του project που δεν είναι άλλο από την BMW 02 Reminiscence Conept.

Το δίπορτο κουπέ αποτελεί φόρο τιμής στο πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της βαυαρικής φίρμας - το BMW 1602 Elektro-Antrieb που παρουσιάστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972 στο Μόναχο. Η BMW είχε κατασκευάσει δύο αντίτυπα του μοντέλου που χρησιμοποιήθηκαν στα πλαίσια των αγώνων.

BMW 1602 Elektroantineb

Όπως και η εικονιζόμενη 1602 Elektro-Antrieb που είχε το πλαίσιο και το αμάξωμα της 1602, έτσι και η νέα 02 Reminicent Concept θα μπορούσε να βασίζεται στη σύγχρονη BMW 2 Series. Για αυτό το λόγο, ο σχεδιαστής επέλεξε να διατηρήσει παρόμοιες διαστάσει με το μοντέλο παραγωγής, με μήκος 4.510 mm, πλάτος 1.805 mm, ύψος 1.400 mm και μεταξόνιο 2.730 mm.

Στόχος του David Obendorfer ήταν να δημιουργήσει ένα όχημα με γνώμονα την απλότητα στις επιφάνειες και τις γραμμές, το οποίο να έχει αναφορές στον κλασικό σχεδιασμό των 1602/2002 και ταυτόχρονα να επικοινωνεί το ότι χρησιμοποιεί τεχνολογία μηδενικών ρύπων.

BMW 02

Όπως βλέπουμε από τα renderings των τρισδιάστατων μοντέλων, η 02 Reminicent Concept διατηρεί τα στρογγυλά φανάρια, τα λεπτά φλας και τα χαρακτηριστικά γραφικά στη μάσκα, τα οποία είναι καλυμμένα με ένα γκρι υλικό - όπως και η λεπτή kidney grille. Μερικά ακόμα στοιχεία που προέρχονται από τις 1602/2002 είναι το αιχμηρό ρύγχος "Shark Nose", η οριζόντια γραμμή που διατρέχει ολόκληρο το αμάξωμα, η γραμμή των παραθύρων και τα στρογγυλά πίσω φώτα.

Κατά τα άλλα, το πρωτότυπο έχει σύγχρονες αναλογίες και σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες με πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό, τα φουσκωμένα φτερά, οι τονισμένοι ώμοι και οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου.

BMW 02

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η απλότητα ενώ έχουν ενσωματωθεί με έξυπνο τρόπο στοιχεία από τις μοντέρνες BMW. Πίσω από το ρετρό τριάκτινο τιμόνι βρίσκουμε ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων ενώ η κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό, πάνω από τους λεπτούς αεραγωγούς και τα στρογγυλά χειριστήρια του κλιματισμού.

Το δημιούργημα του David Obendorfer μπορεί να μην προορίζεται για την παραγωγή καθώς αποτελεί μια ανεξάρτητη σχεδιαστική μελέτη, όμως επικοινωνεί με τον καλύτερο τρόπο το όραμα του σχεδιαστή για μια αναβίωση της σχεδιαστικής ταυτότητας των παλιότερων μοντέλων της BMW.

Για να δείτε περισσότερες εικόνες και βίντεο από δημιουργίες του David Obendorfer όπως τα ψηφιακά πρωτότυπα FIAT 500 Coupé, FIAT 127, BMW CS Vintage Concept, Renault 4 Concept και Volkswagen T1 Revival αλλά και τα βαν Citroen Type H Anniversary van και Morris J-Type που έχουν βγει στην παραγωγή, μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του σχεδιαστή πατώντας εδώ.

node/39416

Ξανά στην παραγωγή ανταλλακτικά για το Toyota 2000GT

Μέσω του προγράμματος GR Heritage Parts Project, η Toyota θα προσφέρει γνήσια εξαρτήματα για το 2000GT.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ξανά στην παραγωγή ανταλλακτικά για το Toyota 2000GT

Μετά από τα ανταλλακτικά για τις γενιές A70 και Α80 της Supra, η Toyota Gazoo Racing ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει την παραγωγή εξαρτημάτων και για το 2000GT ως κομμάτι του GR Heritage Parts Project, με σκοπό να τα διαθέσει στην Ιαπωνία αλλά και σε άλλες αγορές, αποκλειστικά για τους ιδιοκτήτες του σπάνιου μοντέλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota: Παραγωγή ανταλλακτικών για τις Supra A70 και A80

Η διάθεση γνήσιων ανταλλακτικών που δεν ήταν πλέον διαθέσιμα στην αγορά, θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να συνεχίσουν να οδηγούν τα μοντέλα τους χωρίς να ανησυχούν για το επόμενο σέρβις. Περισσότερες πληροφορίες για τα εξαρτήματα θα ανακοινωθούν από την 1η Αυγούστου 2020 στην ιστοσελίδα της Toyota Gazoo Racing. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου θα είναι διαθέσιμα μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της Toyota όπως και τα ανταλλακτικά των υπόλοιπων μοντέλων - με τι διαφορά ότι θα προσφέρονται σε περιορισμένο αριθμό ανά ιδιοκτήτη για αποφυγή φαινομένων αισχροκέρδειας.

2000GT parts

To Toyota 2000GT που παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό 337 μονάδων μεταξύ 1967 και 1970, θεωρείται ένα από τα πιο ποθητά και πιο όμορφα αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Το πισωκίνητο σπόρτσκαρ φορούσε εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2,0 λίτρων που απέδιδε 150 PS και 175 Nm χαρίζοντάς του τελική ταχύτητα 220 km/h. Επίσης, είχε ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς και ζάντες από μαγνήσιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota 2000GT 1967-1970

Η αξία του στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, με τους συλλέκτες να καταβάλλουν επταψήφια ποσά για την απόκτησή του, καθιστώντας το το ακριβότερο ιαπωνικό μοντέλο στην ιστορία.