BMW 1600GT καμπριολέ: Μία και μοναδική

Η μοναδική επιβιώσασα, ούσα μία από τις δύο που κατασκευάστηκαν, BMW 1600GT καμπριολέ αποκαθίσταται όπως της αξίζει.

Μια από τα δύο καμπριολέ BMW 1600GT, σε αμάξωμα του Pietro Frua, βάζει υποθήκη για μια νέα ζωή, χάρη στους μαθητευόμενους στο γερμανικό εργοστάσιο BMW στο Dingolfing. Το πρότζεκτ πήρε στη μαθητευόμενη ομάδα μπόλικα χρόνια για να ολοκληρωθεί και έγινε υπό την εποπτεία των εκπαιδευτών της. Έτσι διασφαλίστηκε ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είχε την ποιότητα και το φινίρισμα της αποκατάστασης που άξιζε σε αυτό το μοναδικό καμπριολέ κομμάτι.

Η στάνταρ κουπέ 1600GT είναι ένα σημαντικό κομμάτι της κληρονομιάς της BMW. Η 1600GT εδιχνιάζει τη γενεαλογία της στη Hans Glas GmbH, εταιρεία με έδρα το Dingolfing που εξαγοράστηκε από την BMW το 1966. Η BMW πήρε την Glas 1700GT και έκανε κάμποσες βελτιώσεις πριν τhn αναβαπτίσει σε BMW 1600 GT. 

BMW 1600GT καμπριολέ

O 1.600άρης κινητήρας της 1600 Series, που από 1.573 cc απέδιδε 105 PS, αντικατέστησε τον 4κύλινδρο 1.7 με τα 100 άλογα της Glas, ενώ αντικαταστάθηκε και η πίσω ανάρτηση. Έτσι, τοποθετήθηκε ένα νέος πίσω άξονας –λοξά ψαλίδια με ελατήρια ή, όπως το έλεγαν οι παλιοί στην Ελλάδα, «σπαστό» διαφορικό, στη θέση του άκαμπτου άξονα της Glas 1300GT/1700GT.

Το drop-top που βλέπετε αποτελεί μια μοναχική ύπαρξη και η ιστορία του είναι μια σειρά από ατυχείς περιστάσεις. Εκείνη την εποχή, τα ευρωπαϊκά σπορ μοντέλα πωλούνταν ιδιαίτερα καλά στις ΗΠΑ, κάτι που οδήγησε τον εισαγωγέα Max Hoffmann να προτείνει στην BMW ένα μοντέλο κάμπριο της 1.600 GT. Έτσι, ανατέθηκε στον Ιταλό καροσερίστα Pietro Frua να σχεδιάσει και να κατασκευάσει δύο καμπριολέ πρωτότυπα στο πιεμοντέζικο ατελιέ του.

BMW 1600GT καμπριολέ

Και τα δύο άφησαν πίσω τους την καροτσερία το φθινόπωρο του 1967 για δοκιμές. Το ένα από αυτά όμως ενεπλάκη σε ατύχημα που προκάλεσε τέτοιες ζημιές στο αυτοκίνητο ώστε να πάει για «σκραπ». Το ασήμι GT που απέμεινε δόθηκε στον κύριο μέτοχο της BMW τότε, Herbert Quandt. Το αυτοκίνητο παρά την προτροπή και την πίεση του Hoffmann δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, επιλογή που οδήγησε αυτό το καμπριολέ 1600GT να γίνει μοναδικό στον κόσμο.

BMW 1600GT καμπριολέ

Η μοναχική λοιπόν 4θέσια ασημί καμπριολέ 1600GT με την κόκκινη υφασμάτινη οροφή πέρασε από μια χούφτα ιδιοκτήτες. Και κάπου εκεί ανάμεσα δυνάμωσε μερικά άλογα με την αντικατάσταση του μοτέρ των 1.600 cc με άλλο, δίλιτρο.

BMW 1600GT καμπριολέ

Τελικά, το αυτοκίνητο αποκτήθηκε από το BMW Group Classic, η οποία σχεδίασε την πλήρη αποκατάστασή του για να το διατηρήσει ως κομμάτι της ιστορίας της BMW. Η αποκατάσταση απετέλεσε μέρος της εκπαίδευσης για τους μαθητευόμενους στο εργοστάσιο με αντικείμενο τις εργασίες σε αμάξωμα και μηχανικά μέρη. Και τώρα που αυτή ολοκληρώθηκε, η καμπριολέ 1600GT θα αποτελεί μέρος της συλλογής του BMW Group Classic, διαφυλάττοντας αυτό το κομμάτι της ιστορίας της BMW.