node/38533

Best of WRC (2000-2020)

Τα αυτοκίνητα που κυριάρχησαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι την τελευταία εικοσαετία.

Μπορεί ο κορονοϊός να σταμάτησε το πρωτάθλημα ράλι, αλλά αυτό δεν μας εμποδίζει να κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν και να δούμε ποια είναι τα αυτοκίνητα, αλλά και οι οδηγοί, που κυριάρχησαν στο WRC την τελευταία 20ετία.

Ανάμεσα στα κριτήρια επιλογής ήταν ο αριθμός τίτλων κατασκευαστών και οδηγών αλλά και οι συνολικές νίκες σε ράλι κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου. Ξεκινάμε λοιπόν με χρονολογική σειρά από το έτος 2000 για να μαθαίνουν οι μικρότεροι και να θυμούνται οι μεγαλύτεροι.

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

TAGS
node/39699

Η Alfa Romeo έχει τον δικό της καουμπόι [video]

Στα 77 του χρόνια ο Arturo Merzario παραμένει μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μορφές των αγώνων αυτοκινήτου. 

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Η Alfa Romeo έχει τον δικό της καουμπόι [video]

Ακόμα και σήμερα, στα 77 του χρόνια, ο Arturo Merzario αρνείται να αποχωριστεί το χαρακτηριστικό καουμπόικο καπέλο που τον έκανε μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες μορφές των αγώνων αυτοκινήτου. Γεννημένος στο Κόμο μέσα στη δίνη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, από μικρή ηλικία ανέπτυξε ιδιαίτερη αγάπη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, κάτι που κληρονόμησε από τον πατέρα του Ugo, φανατικό λάτρη των Alfa Romeo και Ferrari.

Όπως και εκατοντάδες άλλοι οδηγοί αγώνων, τα πρώτα «βήματα» του Arturo έγινα πίσω από το τιμόνι ενός Abarth. Ο νεαρός οδηγός το 1969 κατακτά τη νίκη στο Grand Prix του Mugello τραβώντας την προσοχή του Enzo Ferrari, ο οποίος το 1970 τον επιλέγει για την κατηγορία των σπορ πρωτοτύπων, «αναβαθμίζοντας» τον τελικά το 1972 στην ομάδα της Scuderia Ferrari στη Formula 1.

μερζ

Ο Merzario παρέμεινε στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού μέχρι το 1979, με τα τρία τελευταία χρόνια να έχει δημιουργήσει τη δική του ομάδα, χωρίς όμως να καταφέρει να κατακτήσει κάποια ιδιαίτερη διάκριση στα 85 Gran Prix που πήρε εκκίνηση.

Παρόλα αυτά ήταν ένας από τους πλέον αγαπητούς οδηγούς στο grid, ενώ είναι και ο πρωταγωνιστής της διάσωσης του NikiLauda μετά το τρομακτικό ατύχημα του Αυστριακού το 1976 στο Grand Prix του Nurburgring. Εκεί ο Ιταλός σταμάτησε για να απεγκλωβίσει με κίνδυνο της ζωής του το συναθλητή του μέσα από το φλεγόμενο μονοθέσιο της Ferrari. Χωρίς την «τρέλα» του Merzario είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο Lauda δεν θα είχε επιζήσει. 

Αντίθετα με τη Formula 1, ο Arturo Merzario γεύθηκε σειρά επιτυχιών σε άλλες μορφές αγώνων, με τις σημαντικότερες από αυτές να πραγματοποιούνται κατά την 5ετη περίοδο που ήταν εργοστασιακός οδηγός της Alfa Romeo. Στο τιμόνι των 33ΤΤ12 και 33SC12, δύο εκ των πλέον επιτυχημένων αγωνιστικών αυτοκινήτων όλων των εποχών, ο Merzario ξεδίπλωσε όλο του το ταλέντο, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων από την Ιταλική μάρκα το 1975 και το 1977.

μερζα

Ο δυναμικός του χαρακτήρας και η ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ, τον έκαναν αγαπητό στο κοινό και την ομάδα, ενώ ο ίδιος συνέχισε να αγωνίζεται μέχρι και το 2019. Άλλωστε η σύζυγος του «καουμπόι» της Alfa Romeo, συνηθίζει να λέει ότι ο χειρότερος χαρακτηρισμός που μπορεί να ακούσει ο Arturo για το πρόσωπο του είναι το «πρώην οδηγός αγώνων».       

Η αγάπη του Merzario για την Alfa Romeo, όπου έζησε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της καριέρας του, παραμένει δυνατή μέχρι σήμερα, με τον αειθαλή οδηγό να συμμετέχει ενεργά στους εορτασμούς για τα 110 χρόνια της μάρκας τον περασμένο Ιούνιο. Λίγο νωρίτερα, είχε οδηγήσει την αγαπημένη του 33ΤΤ12 με την οποία κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1975.
Δείτε το video από την «επανένωση» του οδηγού με το αγωνιστικό του αυτοκίνητο.

[πηγή: Alfa Romeo] 

node/39631

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο πιο θεαματικός ίσως οδηγός που πέρασε από το WRC άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια του στο σπορ και δίκαια θεωρείται θρύλος.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Colin McRae: Σήμερα θα γινόταν 52 ετών [video]

Ο Colin, γιός του πέντε φορές πρωταθλήτη Αγγλίας Jimmy McRae γεννήθηκε στο Λάρνακ της Σκωτίας, σαν σήμερα, 5 Αυγούστου του 1968. Ο πατέρας του ήταν αυτός που τον μύησε στα μυστικά των αγώνων μαζί με τον αδελφό του Alister, με τον Colin να αποδεκνύεται ένα από τα μεγαλύτερα οδηγικά ταλέντα.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1980 από τα τοπικά πρωταθλήματα της Σκωτίας, όπου κατέκτησε τους περισσότερους τίτλους που υπήρχαν και το ταλέντο του έγινε αμέσως αντιληπτό από τις μεγάλες ομάδες του WRC.

Tα "παρατσούκλια" του ήταν ενδεικτικά της ταχύτητάς του: Flying Scotishman (Ιπτάμενος Σκωτσέζος), αλλά και… McCrash από τις συχνές ολικές καταστροφές που έκανε στα αυτοκίνητα.

colipro

1993 - 1998: Subaru Prodrive

Τo 1993 o Colin εντάσσεται επίσημα στην ομάδα της Subaru Prodrive και το 1995 γίνεται ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC, αλλά και ο Πρώτος και μόνος "Μεγαλοβρετανός" που κέρδισε παγκόσμιο τίτλο. Αγαπημένοι του αγώνες ήταν το δικό μας Ράλι Ακρόπολις αλλά και τα Ράλι Σαφάρι και Κορσικής. Το 1996 και 1997 τερματίζει δεύτερος πίσω από τον Φινλανδό Tommi Mäkinen. Παρόλα αυτά βοήθησε με τις επιδόσεις του τη Subaru να πάρει 2 από τους 3 τίτλους στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το 1996 τιμήθηκε από τη Βασίλισσα της Αγγλίας με τον τίτλο του Ιππότη του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας.

Στο σύνολο της καριέρας του κατέκτησε συνολικά 25 νίκες στο WRC.

ford

1999-2002: Ford

Το 1999 υπέγραψε συμβόλαιο με τη Ford Motorsport με αμοιβή 6.000.000 δολάρια το χρόνο, ποσό που τον ανέδειξε σαν τον πιο καλοπληρωμένο οδηγό ράλι μέχρι εκείνη την εποχή. Η Colin με το "καλημέρα" στο μπάκετ του Ford κέρδισε δύο από τους τρεις πρώτους αγώνες. Το 2000 ανέβηκε μόνο μια φορά στον βάθρο, στο Ράλι Σουηδίας, ενώ πήρε την στα Ράλι Ακρόπολις και Καταλωνίας. Το 2001 κέρδισε τα Ράλι σε Αργεντινή, Ελλάδα και Κύπρο, σταματώντας έτσι το σερί του Tommi Mäkinen το οποίο άρχισε το 1997 και έβαλε υποψηφιότητα για τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του, τον οποίο όμως έχασε από τον φίλο του Richard (Alexander) Burns, ο οποίος εκείνη τη χρονιά είχε κερδίσει μόνο στη Νέα Ζηλανδία. Τραγική ειρωνία ότι και ο Burns έφυγε νέος, χτυπημένος από τον καρκίνο στις 25 Νοεμβρίου 2005.

Το 2002 ο McRae κερδίζει στην Κένυα το Σαφάρι και γίνεται ο πιο πολυνίκης οδηγός, αλλά στη συνέχεια έπεσε στην 4η θέση αυτής της άτυπης κατάταξης όταν πιο ψηλά ανέβηκαν οι Sainz, Grönholm και Loeb. Στο τέλος του πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς έφυγε από τη Ford.

citro

2003: Citroen

Tελευταίος σταθμός  στην καριέρα του στο WRC ήταν η ομάδα της Citroen, με team mate τον S. Loeb. Oι δύο τους χάρισαν εκείνη τη χρονιά στην ομάδα τους τον τίτλο των κατασκευαστών. Ήταν τότε που άρχισε να λάμπει το άστρο του Γάλλου. Στο αγώνα του Μονακό, βγήκε 2ος, ενώ στους υπόλοιπους δεν πέτυχε κάποια διάκριση. Στην βαθμολογία των οδηγών βγήκε 7ος.

Το 2004 βγήκε προς αναζήτηση ομάδας αλλά δεν κατάφερε να βρει μπάκετ, με την πρώην ομάδα του τη Subaru να επιλέγει τον μικρότερο (και φθηνότερο) M. Hirvonen.

Ωστόσο η "αγωνιστική τρέλα¨ δεν τον εγκατέλειψε και το 2004 ο Colin αγωνίστηκε στο Dakar με ένα Mitsubishi Pajero, ενώ μετά από κάποιους μήνες δήλωσε συμμετοχή και στο Le Mans.

Το 2005 επιστρέφει στο WRC με τη Skoda που του έδωσε μπάκετ για δύο αγώνες, το Ράλι Μ. Βρετανίας και το Ράλι Αυστραλίας. Στην Αυστραλία έφτασε 2ος, άλλα λόγω μηχανικού προβλήματος δεν μπόρεσε να συνεχίσει. Στην Μεγάλη Βρετανία βγήκε 7ος παίρνοντας έτσι τους 2 βαθμούς. Το 2006 εμφανίστηκε στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στα X-Games, με Subaru Impreza WRX. Επίσης, την ίδια χρονιά, εμφανίστηκε ξανά στο WRC, αντικαθιστώντας τον Loeb στο Ράλι Τουρκίας, επειδή ο Γάλλος τραυματίστηκε την ώρα που έκανε ποδήλατο, με αποτέλεσμα να σπάσει το χέρι του.
Τέλος, ο Colin είχε δηλώσει πως το 2008 θα επέστρεφε στο WRC, αλλά τον πρόλαβε ο  θάνατος.

heli

Σκοτώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 2007 στη Σκωτία μαζί με το γιο του Τζόνι και δύο πολύ καλούς οικογενειακούς του φίλους όταν κατέπεσε το ελικόπτερο το οποίο ο ίδιος πιλοτάριζε. Ο θάνατός του ήταν αληθινό σοκ για τον κόσμο του WRC.

Η εικόνα του Σκωτσέζου ταγματάρχη φίλου του, ντυμένου με το παραδοσιακό κιλτ να παίζει την γκάιντα στην εκκίνηση των ειδικών διαδρομών πριν πάρει εκκίνηση ο McRae είναι μια από τις πολλές που έχει μείνει στη μνήμη μας από αυτόν τον υπέροχο αλλά ταυτόχρονα δύστροπο οδηγό-θρύλο του WRC.

Εκτός όλων των άλλων, ήταν ο πρώτος οδηγός το όνομα του οποίου δόθηκε σε video game, ως αναγνώριση της αξίας του ως οδηγού.