node/42152

Αυτή είναι η πραγματική αυτονομία 21 ηλεκτρικών οχημάτων

Ο NAF (Norwegian Automotive Federation) υπέβαλλε σε ένα εξαντλητικό τεστ 21 νέα ηλεκτρικά μοντέλα προκειμένου να διαπιστώσει σε πραγματικές συνθήκες την αληθινή τους αυτονομία...

Δεν υπάρχει ίσως πιο κατάλληλη χώρα τη δεδομένη χρονική στιγμή στον παγκόσμιο χάρτη, που να μπορεί να κρίνει καλύτερα από τον οποιοδήποτε, τα ηλεκτρικά μοντέλα! Ο λόγος φυσικά για τη Νορβηγία, η αγορά της οποίας ψηφίζει δαγκωτό πράσινα μοντέλα (αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in hybrid και hybrid) σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% επί του συνόλου των πωλήσεων της!

Στο πνεύμα αυτό και προκειμένου οι πολίτες της χώρας να έχουν μια ξεκάθαρη άποψη και γνώμη για την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων που κατέχουν ή θέλουν να αγοράσουν, ο NAF, πραγματοποίησε ένα ακόμη mega-test αυτονομίας, σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, 21 νέων ηλεκτρικών οχημάτων.

Σκοπός του εγχειρήματος ήταν φυσικά να διαπιστώσουν κατά πόσον αυτά που υποστηρίζουν οι κατασκευαστές περί αυτονομίας ισχύουν στην πράξη και φυσικά πόσο κοντά είναι στο νέο κύκλο μέτρησης WLTP.

naf

Τα 21 ηλεκτρικά μοντέλα που αξιολογήθηκαν, συμμετείχαν όλα ανεξαιρέτως στη διαδικασία την ίδια ημέρα, στις ίδιες διαδρομές, με τις ίδιες κλιματικές συνθήκες. Η διαδρομή ήταν μικτή, που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα κινήθηκαν σε αστικό, επαρχιακό αλλά και εθνικό δίκτυο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας (σε αυτοκινητόδρομο ξεπερνούσαν σε πολλά κομμάτια του δικτύου τα 110 km/h μέγιστης ταχύτητας) και τερμάτισαν τη διαδρομή τους όσο άντεξε η ενέργεια τους...

Από όλα τα μοντέλα που συμμετείχαν στη διαδικασία, μονάχα το Kona της Hyundai είχε αξιολογηθεί ξανά από τον οργανισμό, σε πρόσφατο αντίστοιχο τεστ. Τα υπόλοιπα 20 αυτοκίνητα (Ford Mustang Mach-E Long Range AWD και Long Range RWD, Tesla Model 3 Standard Range και Long Range, Volkswagen ID.3 Pro S και ID.4, Skoda Enyaq, Polestar 2, Audi E-Tron GT, Hyundai Ioniq 5, Xpeng G3, BMW iX3, Mercedes-Benz EQA, Volvo XC40 Recharge, Citroen e-C4, Opel Mokka-E, Fiat 500, Honda e και Mazda MX-30) συμμετείχαν για πρώτη φορά.

NAF

Στο gallery που ακολουθεί μπορείτε να δείτε αναλυτικά τι κατάφερε το κάθε αυτοκίνητο. Θα σταθούμε όμως λίγο παραπάνω σε αυτά που ξεχώρισε ο NAF. Σύμφωνα λοιπόν με τον νορβηγικό οργανισμό, η iX3 της BMW, εντυπωσίασε τους δοκιμαστές καταφέρνοντας να διανύσει με μία μόλις φόρτιση 556,2 km πριν ακινητοποιηθεί πλήρως στο δρόμο. Αυτό σημαίνει ότι διένυσε 106 km επιπλέον από όσα έχουν καταγραφεί στον κύκλο μέτρησης WLTP.

Από τα 21 ηλεκτρικά μοντέλα που αξιολογήθηκαν τα 18, ξεπέρασαν τις επίσημες μετρήσεις WLTP. Τα τρία ΕV’s που δεν τα κατάφεραν ήταν το Polestar 2, το Citroen e-C4 και το Xpeng G3, τα οποία δεν «έπιασαν» τις μετρήσεις WLTP κατά 3, 5 και 12 km αντίστοιχα. Μια ελάχιστη απόκλιση στα όρια του στατιστικού σφάλματος.

Το Model 3 της Tesla ήταν ο μεγάλος νικητής καταφέρνοντας να διανύσει με μία μόλις φόρτιση 654,9 km και ακολούθησε σε απόσταση αναπνοής (27 km λιγότερα) η Mustang Mach-E Long Range RWD της Ford με 617,9 km αυτονομίας.

Αξίζει να σημειώσουμε πως όλα τα μοντέλα αξιολογήθηκαν με τις δυνάμεις της μπαταρίας να δείχνουν «0» και έως ότου τα αυτοκίνητα πάψουν να κινούνται τελείως.

[Πηγή: NAF μέσω Ιnsideevs]