node/37580

Audi: Επετειακό πακέτο για τα 25 χρόνια RS

Διαθέσιμο για τα TT RS Coupé, RS 4 Avant, RS 5 Coupé και Sportback, RS 6 Avant και RS 7 Sportback.

Με αφορμή τα 25 χρόνια των εκδόσεων RS, η Audi παρουσίασε ένα επετειακό πακέτο για τα TT RS Coupé, RS 4 Avant, RS 5 Coupé, RS 5 Sportback, RS 6 Avant και RS 7 Sportback που περιλαμβάνει μια σειρά από αισθητικές πινελιές στο εξωτερικό και το εσωτερικό.

Οι επετειακές εκδόσεις διατίθενται στην εξωτερική απόχρωση Nogaro blue ως φόρο τιμής στο RS 2 Avant του 1994, το οποίο ήταν το πρώτο Audi με το έμβλημα RS. Εναλλακτικά, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν τις εξωτερικές αποχρώσεις Mythos black, Nardo gray και Glacier white. Οι λεπτομέρειες στις εισαγωγές αέρα, τα μαρσπιέ, τις ποδιές και τον διαχύτη έχουν υφή ματ αλουμινίου ενώ η γρίλια, οι καθρέφτες, το έμβλημα της Audi και το πλαίσιο παραθύρων είναι σε gloss black. Οι ζάντες συνδυάζουν ασημί απόχρωση με gloss anthracite ενώ στο κέντρο φέρουν το λογότυπο "25" το οποίο προβάλλεται στο έδαφος όταν ανοίγουν οι πόρτες.

Audi RS

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μαύρο χρώμα και οι επενδύσεις από Alcantara με διακριτικές πινελιές από cobalt blue. Τα καθίσματα RS sport έχουν επενδύσεις Nappa leather και Alcantara όπως και στο RS 2 Avant (1994). Στα RS 6 και RS 7 τα καθίσματα ξεχωρίζουν από το διάτρητο δέρμα Valcona. Το λογότυπο "25" κάνει την εμφάνισή του σε διάφορα σημεία της καμπίνας όπως οι ραφές στα καθίσματα, οι λεπτομέρειες στις πόρτες και τα πατάκια.

Τα επετειακά πακέτα των Audi RS είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία στη Γερμανία και σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης. Οι τιμές ξεκινούν στη Γερμανία από τα €9.350 για το TT RS Coupé, €10.900 για τα RS 4 Avant, RS 5 Coupé και RS 5 Sportback και από €14.500 για τα RS 6 Avant και RS 7 Sportback. 

node/39380

Audi e-tron S και e-tron S Sportback: Επίσημες φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τρεις ηλεκτροκινητήρες, περισσότερη δύναμη, επιθετικό στήσιμο και αυτονομία έως και 365 km. 

Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Audi e-tron S και e-tron S Sportback: Επίσημες φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τον Φεβρουάριο είχαμε γράψει για τα νέα Audi e-tron S και e-tron S Sportback, δηλαδή τις εκδόσεις επιδόσεων των ηλεκτρικών SUV της με περισσότερη ισχύ και πιο επιθετικό στήσιμο. Τώρα, η Audi έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες και αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά για τα δύο αυτά μοντέλα.

 

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τρία ηλεκτρικά μοτέρ - ένα μπροστά (έως 150 kW) και δύο στον πίσω άξονα (έως 264 kW) -τα οποία αποδίδουν συνδυαστικά 503 PS (370 kW) και 973 Nm σε λειτουργία Boost για έως και 8 δευτερόλεπτα - ή 435 PS (320 kW) και 808 Nm σε κανονική λειτουργία. Σύμφωνα με την Audi, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,5" (έναντι 5,7" του βασικού e-tron) ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 210 km/h.

Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh, εκ των οποίων το 91% (86 kWh) είναι χρησιμοποιήσιμο. Με μία φόρτιση μπαταρίας, τα Audi e-tron S και e-tron S Sportback επιτυγχάνουν αυτονομία έως περίπου 360 χιλιόμετρα και 365 χιλιόμετρα αντίστοιχα, στον κύκλο WLTP.

e-tron s3

Σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης είναι ενεργοποιημένοι μόνο οι πίσω ηλεκτροκινητήρες. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας  μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός απαιτεί περισσότερη ισχύ ή επικουρικά, όταν μειώνεται το επίπεδο πρόσφυσης. Στην περίπτωση αυτή το όχημα αποκτά τετρακίνηση. 

Το ενεργό σύστημα Εlectrical Τorque Vectoring κατανέμει αυτόματα διαφορετικά επίπεδα ροπής σε κάθε τροχό ανάλογα με τη θέση του οχήματος και τo επίπεδo πρόσφυσης, προσφέροντας τα οφέλη ενός σπορ μπλοκέ διαφορικού.Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται ακαριαία σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κίνησης, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και το σύστημα είναι σε θέση να διαχειριστεί πολύ υψηλά επίπεδα ροπής. 

Η στάνταρ ενεργή αερανάρτηση μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος κατά έως και 76 mm ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης από το Audi Drive Select. Συνολικά ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επτά προγράμματα οδήγησης τα Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Individual, Allroad και Offroad. Παράλληλα το ηλεκτρονικό σύστημα ESC έχει τέσσερις ρυθμίσεις, Normal, Sport, Offroad και Off.

Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης ενισχύεται από τους ηλεκτροκινητήρες για ακόμα καλύτερη απόδοση και ανάκτηση ενέργειας έως 270 kW, ενώ οι δίσκοι έχουν διάμετρο 400 mm εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες. Οι τελευταίες διατίθενται σε μαύρο χρώμα και φέρουν το λογότυπο S.  Προαιρετικά, διατίθενται σε έντονο πορτοκαλί, με το λογότυπο e-tron.

Τα φρένα ενεργοποιούνται και ρυθμίζονται μέσω μιας compact μονάδας που ελέγχει την αύξηση της πίεσης ηλεκτρονικά, την ενισχύει ηλεκτρικά και ενεργοποιεί τα φρένα υδραυλικά.  Κατά το φρενάρισμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες επιβραδύνουν – μόνον αυτοί – μέχρι την περιοχή των 0,3 g, δηλαδή στις περισσότερες καθημερινές καταστάσεις. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών μπαίνουν σε λειτουργία μόνο πέρα από αυτό το επίπεδο. 

O οδηγός έχει στη διάθεσή του και ένα εξαιρετικά εξλιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας με τρια επίπεδα λειτουργίας. Το υψηλότερο από αυτά του επιτρέπει να βιώσει χειρισμό του αυτοκινήτου με ένα μόνο πεντάλ, καθώς το αυτοκίνητο φρενάρει όσο χρειάζεται αφήνοντας μόνον το πεντάλ του γκαζιού.
 
e-tron s5

Κορυφαία αεροδυναμική
Χάρη στους προαιρετικούς εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες, με κάμερες με οθόνες υψηλής αντίθεσης στο εσωτερικό, τα e-tron S και e-tron S Sportback επιτυγχάνουν εξαιρετικούς συντελεστές οπισθέλκουσας.

Οι ειδικά σχεδιασμένοι θόλοι των τροχών συμβάλλουν επίσης σημαντικά στη αεροδυναμική, χαρίζοντας και σπορ εμφάνιση. Αυτό επιτρέπει στο Audi e-tron S Sportback να επιτύχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26, παρά τη διεύρυνση των τόξων των τροχών του. Στο Audi e-tron S, ο αντίστοιχος συντελεστής είναι 0,28. 

Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο στην αεροδυναμική είναι η ελεγχόμενη είσοδος ψύξης-αέρα με αγωγούς για την ψύξη των φρένων των μπροστινών τροχών. Το σύστημα παραμένει κλειστό όσο πιο συχνά γίνεται, έτσι ώστε η ροή του αέρα να ρέει πάνω από το καπό, σχεδόν χωρίς αναταράξεις.

e-tron s1

Εσωτερικό - σχεδιασμός - εξοπλισμός
Για το εσωτερικό των Audi e-tron S και e-tron S Sportback έχουν επιλεγεί σκούρα χρώματα. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα διατίθενται στάνταρ. Η ταπετσαρία Alcantara καθώς και ο μοχλός επιλογέα ταχυτήτων διαθέτουν ανάγλυφο S, με μοτίβο σε σχήμα ρόμβου. Οι διακοσμητικές επενδύσεις είναι κατασκευασμένες από βουρτσισμένο αλουμίνιο και διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Διατίθενται επίσης προαιρετικά σε carbon. 

Συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας 
Όπως όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, τα e-tron S και e-tron S Sportback είναι εξοπλισμένα με το ψηφιακό σύστημα ελέγχου MMI με τις δύο μεγάλες κεντρικές οθόνες. Στην τρίτη οθόνη, το virtual cockpit της Audi, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια ειδική οθόνη ηλεκτρικής κίνησης που φέρει την ηλεκτρική μονάδα στο κέντρο. Ένα προαιρετικό head-up display συμπληρώνει τις οθόνες. Το σύστημα πλοήγησης MMI plus control και το σύστημα Infotainment περιλαμβάνεται ως στάνταρ. Πίσω από τις πολλές λειτουργίες του βρίσκεται η πλατφόρμα τρίτης γενιάς MIB 3.

e-tron s

Οι διαδικτυακές υπηρεσίες της Audi connect συμπληρώνουν το σύστημα πλοήγησης, ειδικά το διευρυμένο πρόγραμμα σχεδιασμού διαδρομών. Υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων των βέλτιστων στάσεων φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης, το προφίλ οδήγησης του οδηγού και τη διάρκεια της φόρτισης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτή η στρατηγική μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το σύστημα να προτείνει μια εναλλακτική διαδρομή με καλύτερη ενεργειακή απόδοση. 

Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα S θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές αγορές το φθινόπωρο. Αναμένονται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους, με τιμές που ακόμη δεν έχουν καθοριστεί.

node/39355

Επίσημο: Ανανεωμένο Audi Q5 [video]

Το Audi Q5 αποκτά φρεσκαρισμένη εμφάνιση και πλουσιότερο εξοπλισμό τεχνολογίας.

Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Ανανεωμένο Audi Q5 [video]

Η Audi παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή της δεύτερης γενιάς Q5, τέσσερα χρόνια μετά από το ντεμπούτο της στην αγορά. Η γερμανική εταιρεία επέλεξε διακριτικές επεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση και αναβάθμιση του εξοπλισμού τεχνολογίας για το premium μεσαίο SUV της που είναι ένα από τα best seller στην κατηγορία του στην Ευρώπη.

Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στη μάσκα όπου βλέπουμε τα νέα γραφικά LED (προαιρετικά matrix LED) στα φώτα και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα τραπεζοειδούς σχήματος και την ελαφρώς πιο στενή οχτάγωνη γρίλια Singleframe. Στο προφίλ η εικόνα είναι γνώριμη και το μόνο στοιχείο που προδίδουν την ανανέωση είναι τα διαφορετικά μαρσπιέ. 

Audi Q5 facelift

Πίσω, έχουμε νέα (προαιρετικά) γραφικά τεχνολογίας OLED στα φώτα, τα οποία πλέον ενώνονται με μια διακοσμητική λωρίδα, καθώς και νέο διαχύτη Την εικόνα συμπληρώνουν δύο νέες αποχρώσεις (district green και ultra blue), οι ζάντες με διάμετρο από 17" έως και 21" και τα προαιρετικά πακέτα Advanced line και S line με λεπτομέρειες από χρώμιο.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές στους προφυλακτήρες έφεραν μικρή αύξηση του μήκους στα 4.680 mm (+19 mm), ενώ το πλάτος των 1.890 mm, το ύψος των 1.660 mm και το μεταξόνιο των 2.820 mm παραμένουν σταθερά.

Audi Q5 facelift

Στην πενταθέσια καμπίνα βρίσκουμε συρόμενα πίσω καθίσματα με προαιρετικά ανακλινόμενες πλάτες, και χώρο αποσκευών από 550 λίτρα έως 1.550 λίτρα με πρακτικό πάτωμα και προαιρετική ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Στο ταμπλό πρωταγωνιστεί η νέα οθόνη αφής 10,1" που φιλοξενεί το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ΜΙΒ 3 το οποίο πλέον προσφέρει χειρισμό μέσω αφής και φωνητικών εντολών - ο περιστροφικός διακόπτης δεν υπάρχει πλέον δίνοντας τη θέση του σε μια θήκη. Υπάρχει επίσης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο έως 12,3" και το προαιρετικό head-up display. Τέλος, η Audi προσφέρει τρεις νέες επιλογές πακέτων για τις επενδύσεις - base, design selection και S line.

Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης, το πακέτο Audi pre sense city ανήκει στο βασικό εξοπλισμό ενώ προαιρετικά έχουμε τα turn assist, collision avoidance assist, exit warning και adaptive cruise assist για μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης.

Audi Q5 facelift

Το ανανεωμένο Q5 κάνει ντεμπούτο με την έκδοση 40 TDI η οποία φορά τον αναβαθμισμένο ήπια υβριδικό (12V) πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων με απόδοση 204 PS και 400 Nm, ο οποίος είναι κατά 22,5 kg ελαφρύτερος από τον προηγούμενο. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου S tronic 7 σχέσεων και του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης quattro.

Σύμφωνα με την Audi, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,6" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 222 km/h. Αντίστοιχα, η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 5,3-5,4 lt/100km (έως και -0,3 lt/100 km χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα) και οι εκπομπές CO2 στα 143-139 g/km. Το μοτέρ είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές Euro 6d-ISC-FCM, ενώ οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου είναι σημαντικά μειωμένες με τη βοήθεια διπλής έκχυσης AdBlue.

Αργότερα, θα προστεθούν στη γκάμα δύο ακόμα εκδόσεις του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI, ένας μεγαλύτερου κυβισμού V6 TDI και δύο εκδόσεις τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 2.0 TSI. Επιπλέον θα συνεχίσει να διατίθεται το plug-in hybrid Q5 TFSI e σε δύο εκδόσεις ισχύος.

Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις - βασική, σπορ, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργή αερανάρτηση η οποία έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος. Επιπλέον, από το σύστημα Audi drive select, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε έως και 7 προγράμματα οδήγησης που προσαρμόζουν κατάλληλα όλα τα υποσυστήματα ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Audi Q5 facelift

Η εμπορική πορεία του ανανεωμένου Audi Q5 θα ξεκινήσει στην Ευρώπη μέσα στο φθινόπωρο του 2020. Ενδεικτικά, η τιμή του Q5 40 TDI στη Γερμανία θα ξεκινά από τα 48.700 ευρώ.

Για τους πρώτους που θα παραγγείλουν το ανανεωμένο Q5, η ειδική έκδοση "edition one" εξοπλίζεται με το πακέτο S line σε συνδυασμό με μαύρες λεπτομέρειες (black trim package), ζάντες 19" με κόκκινες δαγκάνες φρένων, σπορ καθίσματα, ανθρακονημάτινα διακοσμητικά στις πόρτες, μαύρες επενδύσεις στο εσωτερικό και εξωτερικές αποχρώσεις glacier white, myth black, disctrict green ή ultra blue.

[Πηγή: Audi]