node/36141

Ατύχημα με φορτηγό της Renault Formula 1 στην Ουγγαρία

Η νταλίκα πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και κατέληξε εκτός δρόμου, ευτυχώς δίχως άλλες συνέπειες.

Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες: Μια νταλίκα της Renault Formula 1 που είχε φύγει από το Hockenheim και ταξίδευε προς την Ουγγαρία για τον επόμενο αγώνα της Formula 1 στο Hungaroring, βγήκε από το δρόμο κάτω από συνθήκες που δεν έχουν διευκρινιστεί.

Το ατύχημα συνέβη στον αυτοκινητόδρομο Μ1 κοντά στην πόλη Gyor, περίπου στα μισά της διαδρομής ανάμεσα σε Βιέννη και Βουδαπέστη. Η ομάδα επιβεβαίωσε ότι ο οδηγός δεν υπέστη σοβαρό τραυματισμό αλλά παρόλα αυτά οδηγήθηκε στο νοσοκομείο, περισσότερο για προληπτικούς λόγους.

Η φωτογραφία που δημοσιεύουμε δείχνει την νταλίκα να έχει σπάσει τις μπάρες ασφαλείας και να έχει περάσει στο αντίθετο ρεύμα του αυτοκινητόδρομου και να έχει «κρεμάσει» στο πρανές του δρόμου.

Ευτυχώς στο ατύχημα δεν ενεπλάκησαν άλλα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ομάδας, η οποία όμως αρνήθηκε να πει αν η νταλίκα μετέφερε τα μονοθέσια της Renault ή άλλον εξοπλισμό.

node/39643

Renault 4L 1961-1967: Μπλουτζίν

Πρώτο προσθιοκίνητο για την Billancourt, το R4 ήταν ταυτόχρονα ένα από τα πιο ευφυή αυτοκίνητα της εποχής του. Και ένα από τα πιο λατρεμένα, επίσης.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Renault 4L 1961-1967: Μπλουτζίν

«Ας το ονομάσουμε μπλουτζίν, όπως το ρούχο που μπορούμε να φορέσουμε σε κάθε περίσταση». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε ο Pierre Dreyfus, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Régie Renault, το αυτοκίνητο που προοριζόταν να αντικαταστήσει το θρυλικό 4CV. Μια προδιαγραφή τόσο σύντομη όσο και απίστευτα φιλόδοξη που θα οδηγoύσε σε ένα άνευ προηγουμένου μείγμα στιβαρότητας και καινοτομίας. 

Εκτός από δημοφιλές και οικονομικό, αυτό το μικρό Renault όφειλε επίσης να δώσει μια δυναμική εικόνα της Régie που ταίριαζε στην εποχή, σημαίνοντας με αυτόν τον τρόπο τη ρήξη με τα παρελθόντα μοντέλα της εταιρείας.

Renault R4 1961-1967
Το τετράγωνο προφίλ και η τεράστια, ευήλια καμπίνα άλωσε επί 32 χρόνια μόδες και κοινωνικές τάξεις. 


Εμπνευσμένοι από τον παράδειγμα του μεγάλου εθνικού αντιπάλου της με το φθηνό και χρηστικό Citroën 2CV, οι μηχανικοί του γραφείου μελετών της Renault βάλθηκαν να παρουσιάσουν χώρους και χρηστικότητα σε πρωτόγνωρο επίπεδο για την εποχή.

Από τα πρώτα βήματα του πρότζεκτ κιόλας, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με πέμπτη πόρτα, πίσω κάθισμα με εύκολη αναδίπλωση και πορτμπαγκάζ με επίπεδο πάτωμα που θα διασφάλιζε μεγάλη δυνατότητα φόρτωσης. 

Renault R4 1961-1967
Προερχόμενο από τον παλιό, καλό 4κύλινδρο «Billancourt» του 4CV, το μοτέρ του R4 όση δύναμη του έλειπε την αναπλήρωνε δηλώνοντας αγόγγυστα, καθημερινά και απροβλημάτιστα, «παρών». 


Η βούληση να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, απαιτούσε την τοποθέτηση του κινητήρα και της μετάδοσης εμπρός. Έτσι, το R4 κατέληξε να γίνει το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της φίρμας. Με το μυαλό στη συμπίεση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής, ο παλιός, καλός 4κύλινδρος «Billancourt» του 4CV κλήθηκε στην υπηρεσία και του R4, ενσωματώνοντας όμως μια μικρή επαναστατική καινοτομία.

Φιλόξενο, το R4 όφειλε επίσης να είναι εύκολο στην καθημερινή χρήση. Να είναι με άλλα λόγια, «voiture à vivre», κατά πώς έλεγε το μότο της Renault. Έτσι, εγκαινίασε ένα κλειστό, σφραγισμένο κύκλωμα ψύξης για να ξεχάσεις μια και καλή την αγγαρεία του ελέγχου και την επίσης επίπονη διαδικασία της αφαίρεσης του ψυκτικού την άνοιξη.

Renault R4 1961-1967
Η πέμπτη πόρτα, πουθενά σχεδόν απαντώμενη εκείνη την εποχή, αποκάλυπτε ένα τεράστιο χώρο φόρτωσης με επίπεδο πάτωμα που ήταν και ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας του R4.


Δοκιμαζόμενο με απόλυτη μυστικότητα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες, το R4 παρουσιάστηκε στον Τύπο τον Ιούλιο του 1961, στους δρόμους της Camargue. Και παρά την αρνητική κριτική για την σιλουέτα του που ήταν λες και κομμένη με μαχαίρι και κάμποσους που ξενέρωσαν και χλεύασαν την πίσω πόρτα, η υποδοχή του από το κοινό ήταν θερμή. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 122 Χρόνια Renault: Voitures à vivre [video]

Μέσα σε λίγες εβδομάδες, το R4 έγινε η καλοκαιρινή ατραξιόν, ενώ το κοινό ανυπομονούσε να το συναντήσει από κοντά στο Σαλόνι του Παρισιού τον Οκτώβριο. Εκεί, η Regie γέμισε το σταντ της με μια ολόκληρη γκάμα. Έτσι το γαλλικό «μπλουτζίν» περιελάμβανε μια οικονομική έκδοση R3 (3CV), της οποίας η καριέρα αποδείχτηκε εφήμερη, το R4 (4CV), το 4L με τα έξι πλευρικά τζάμια, το επαγγελματικό Fourgonnette και τέλος το R4 Super, πιο πολυτελές, με πίσω πόρτα που έφτανε μέχρι χαμηλά αντί της θρυλικής πέμπτης πόρτας.

Renault R3 1961-1962
Το εξαιρετικά σπάνιο R3 ήταν ένα απογυμνωμένο R4 με μοτέρ 603 cc. Με παραγωγή μόνο 2.571 κομμάτια σε ένα χρόνο, σήμερα στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου πιάνει τα 15 χιλιάρικα!


Αυτό το τελευταίο που λανσαρίστηκε εμπορικά τον Μάρτιο του '62, φορούσε μοτέρ με την ισχύ ανεβασμένη στα 32 άλογα. Εκτός από την πόρτα που κατέβαινε χαμηλότερα, ανακλινόμενο ήταν και το κρύσταλλό της, ενώ η καμπίνα πιο φροντισμένη με καθίσματα με πιο παχιά γέμιση και ανακλινόμενο το πίσω. Αργότερα, το R4 Super θα έφτανε φτάνει τα 845 cc χωρίς αύξηση στην ισχύ του, θα φορούσε (όπως και η υπόλοιπη γκάμα) σασμάν φουλ συγχρονιζέ, αλλά το 1963 θα εξαφανιζόταν από τον κατάλογο ύστερα από παραγωγή 33.000 μονάδων.

Renault R4 1961-1967
Τα καθίσματα του R4 ήταν ένας απλός σωληνωτός σκελετός, όπως απλό ήταν και το ταμπλό αλλά με δύο πολύ μεγάλους χώρους για μικροπράγματα.


Το μικρό Renault, πολιτογραφημένο γρήγορα υπό τη γενική ονομασία «4L», όργωνε τις πόλεις και τους κάμπους, άλωνε μόδες και κοινωνικές τάξεις, για να φτάσει τελικά να εξελιχτεί σε ιερό τέρας της γαλλικής αυτοκίνησης. Ύστερα από 32 χρόνια ευδοκίμου υπηρεσίας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου όμως ήρθε η ώρα να αφυπηρετήσει. Το 1992 λοιπόν υποκλίθηκε στο κοινό του, καθώς πλέον δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στις νέες αντιρρυπαντικές νόρμες. Το κοντέρ της παραγωγής είχε εν τω μεταξύ γράψει πάνω από οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα!

Το R4 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός, επικεφαλής βαλβίδες
Χωρητικότητα 747 cc
Τροφοδοσία Ένα καρμπιρατέρ Solex 26 IDS 
Ισχύς* 27 PS/4.700 rpm 
Ροπή* 57 Nm/2.600 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 3τάχυτο με λεβιέ στο ταμπλό
Διαστάσεις 3,61 x 1,49 x 1,53 m
Μεταξόνιο 2,42
Πορτμπαγκάζ 480 lt
Ρεζερβουάρ 26 lt
Βάρος 570 kg
Φρένα Ταμπούρα 180 mm εμπρός, ταμπούρα 160 mm πίσω 
Λάστιχα 135-330
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 37,1”
0-400 m 23,4” @ 88,5 km/h
0-1.000 m 45,3” @ 102 km/h
Τελική ταχύτητα 105 km/h
Κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Παραγωγή 8.135.424 αυτοκίνητα (1961-1992)
Τιμή σήμερα Από €12.500 έως €20.000 (καλή έως κατάσταση Concours για πρώτης γενιάς ’61-’67)
*Αφορούν R4 ’63 με κινητήρα «Renault Billancourt 680-02»

node/39611

Renault: Ζημιά €7,29 δισ στο πρώτο εξάμηνο του 2020

Η Renault και η Nissan βρίσκονται σε φάση αναδιοργάνωσης.

Σάββατο, 01 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Renault: Ζημιά €7,29 δισ στο πρώτο εξάμηνο του 2020

Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2020 με ζημία ρεκόρ ύψους €7,29 δισεκατομμυρίων σε μια δύσκολη περίοδο που σημαδεύτηκε από την πανδημία του κορονοιού. Ένα μεγάλο μέρος από αυτο το ποσό οφείλεται στη Nissan που σημείωσε ζημία €4,8 δισεκατομμυρίων, συμπεριλαμβανομένων €4,29 δισ από απομειώσεις και κόστη που σχετίζονται με την αναδιοργάνωση της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Οι πωλήσεις μοντέλων της Renault μειώθηκαν πάνω από 33% μέσα στο πρώτο μισό του έτους, καθώς εργοστάσια και αντιπροσωπείες παρέμειναν κλειστές για αρκετές εβδομάδες κατά τη διάρεια του lockdown. Παράλληλα, οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας έχουν σημειώσει πτωση 47% μέσα στο 2020.

Ο CEO της Renault, Luca de Meo που ανέλαβε τη θέση του τον προηγούμενο μήνα, δήλωσε πως δουλεύουν σε συνεργασία με υψηλόβαθμα στελέγχη της Nissan έτσι ώστε η «φωτιά να μην επεκταθεί σε ολόκληρο το σπίτι». Όπως περιέγραψε σε δημοσιογράφους, «H Renault βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο μιας καθοδικής πορείας που ξεκίνησε πριν από χρόνια».

Η Renault δεν θέλησε να κάνει προβλέψεις για την πορεία του έτους λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με την πορεία της πανδημίας, όμως δήλωσε πως βρίσκεται σε καλή πορεία όσον αφορά τη μείωση του κόστους και θα παρουσιάσει ένα σχέδιο ανάκαμψης τον Ιανουάριο. Μέσα στο σχέδιο αναδιάρθωσης της γαλλικής φίρμας περιλαμβάνεται η περικοπή 14.600 θέσεων εργασίας σε παγκόσμια κλίμακα, η μείωση του αριθμού παραγωγής κατά 1/5 με στόχο την εξοικονόμηση πάνω από €2 δισεκατομμυρίων (τα €600 εκατομμύρια από αυτά αφορούν το 2020).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτό είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Renault

Όπως έχει ανακοινωθεί τους προηγούμενους μήνες, στο άμεσο μέλλον η Renault θα αφοσιωθεί στα ηλεκτρικά οχήματα, η Nissan στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και η Mitsubishi στα plug-in υβριδικά.

[Πηγή: Bloomberg]

TAGS