node/42208

Αθήνα: Στην πεντάδα των ιδανικών πόλεων για χρήση ηλεκτρικών οχημάτων!

Σύμφωνα με έρευνα της CARE, η Αθήνα συγκαταλέγεται στις πέντε πόλεις παγκοσμίως με τις ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται συνεχώς σε ολόκληρο τον πλανήτη με τις εκτιμήσεις, να κάνουν λόγο ότι μέχρι το 2030, θα κυκλοφορούν παγκοσμίως περισσότερα από 145 εκ. ηλεκτρικά μοντέλα (σήμερα ο αριθμός τους ανέρχεται στα 11 εκ.). 

Η CARE, μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές -και όχι μόνο- εταιρείες στον κόσμο, πραγματοποίησε μια έρευνα με σκοπό να αποδείξει στην πράξη πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σύμφωνα με τις κλιματολογικές συνθήκες που θα συναντήσει στο εκάστοτε περιβάλλον. Γιατί ως γνωστών, η αυτονομία ενός ηλεκτρικού μοντέλου δεν εξαρτάται μονάχα από τη χωρητικότητα των μπαταριών του ή το στιλ οδήγησης του κατόχου του αλλά έστω και σε λιγότερο βαθμό και από τη θερμοκρασία του εξωτερικού περιβάλλοντος. 

Ακραίες κλιματολογικές συνθήκες μειώνουν την απόδοση των μπαταριών, επομένως και την αυτονομία του αυτοκινήτου. Για τους σκοπούς της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ένα Tesla Model 3, το best-seller ηλεκτρικό όχημα παγκοσμίως, το οποίο στις πιο φιλικές από πλευράς θερμοκρασίας πόλεις του πλανήτη, διανύει μάξιμουμ, 450 km.

tesla

Ας δούμε λοιπόν το Top 5 των καλύτερων αλλά και χειρότερων πόλεων για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως.

Στην κορυφή της λίστας φιγουράρει το Σίδνεϊ της Αυστραλίας, όπου η μέση θερμοκρασία ετησίως είναι 18 βαθμοί Κελσίου, που σημαίνει πως ένα ηλεκτρικό όχημα (στην προκειμένη το Model 3 της Tesla) μπορεί να διανύσει κατά μέσο όρο 351 km και δύναται να καλύψει με μία μόνο φόρτιση έως 450 km.

Στη δεύτερη και τρίτη θέση αντιστοίχως, βρίσκονται το Λος Άντζελες των ΗΠΑ και η Αθήνα! Η μέση ετήσια θερμοκρασία και στις δυο αυτές πόλεις ανέρχεται στους 17,6 βαθμούς Κελσίου. Το Model 3 της Tesla καλύπτει και σε αυτήν την περίπτωση έως 450 km με μία μόνο φόρτιση, έχοντας ως μέση τιμή τα 351 km.

Στην τέταρτη θέση, συναντάμε τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, όπου η μέση θερμοκρασία στην πόλη είναι 16,6 βαθμοί Κελσίου, με τις ηλεκτρικές επιδόσεις αυτονομίας να ανέρχονται στα 349 km (μέση τιμή), έχοντας ως ταβάνι, τα 447 km. Την πεντάδα συμπληρώνει η πόλη του Μεξικό (Mexico City) με τους 16 βαθμούς Κελσίου και τα 346 km μέση αυτονομίας (443 km μέγιστη αυτονομία).

merca

Όπως ίσως διαπιστώσατε και εσείς, οι διαφορές στην απόδοση των μπαταριών είναι μικρές σε αυτές τις θερμοκρασίες. Ιδανική θερμοκρασία περιβάλλοντος για την εύρυθμη λειτουργία των μπαταριών ενός αυτοκινήτου, θεωρείται σύμφωνα με την έρευνα, οι 21 βαθμοί Κελσίου. 

Στον αντίποδα, η χειρότερη πόλη για να οδηγεί κανείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σύμφωνα πάντα με τις κλιματολογικές συνθήκες, είναι το Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, όπου η μέση θερμοκρασία στην πόλη ετησίως είναι 4,3 βαθμοί Κελσίου. Στην προκειμένη περίπτωση το Model 3 της Τesla διανύει κατά μέσο όρο 296 km με μία φόρτιση. Στις υπόλοιπες τέσσερις θέσεις βρίσκονται η πόλη Ταρτού στην Εσθονία, το Ελσίνκι, το Εσπού στη Φινλανδία και τέλος, το Όσλο στη Νορβηγία. 

Προφανώς, στην έρευνα δεν έχουν συμπεριληφθεί πόλεις ανά τον κόσμο με θερμοκρασίες χαμηλότερες υπό του μηδενός, διότι σε αυτές τις περιπτώσεις η αυτονομία όπως και η διάρκεια ζωής των μπαταριών μειώνεται σημαντικά.

[Πηγή: carinsurance.ae]