node/8556

Φουσκωτό παιδικό κάθισμα από τη Volvo

Το πειραματικό παιδικό κάθισμα είναι ελαφρύ και διευκολύνει τη μεταφορά και εγκατάστασή του σε άλλα αυτοκίνητα.

Για να απαντήσει στα προβλήματα μεταφοράς και εγκατάστασης, η Volvo εξέλιξε ένα κάθισμα το οποίο χάρη σε μία ενσωματωμένη αντλία αέρα μπορεί να φουσκώνει σε μόλις 40 δευτερόλεπτα, αλλά και να ξεφουσκώνει πολύ εύκολα εφόσον το επιθυμεί ο χρήστης, ώστε να μεταφερθεί ή να τοποθετηθεί σε άλλο όχημα.

Το φουσκωτό παιδικό κάθισμα ασφαλείας είναι ιδιαίτερα ελαφρύ συγκρινόμενο με τα συμβατικά καθίσματα, καθώς ζυγίζει μόλις 5 κιλά, το μισό περίπου από το συνηθισμένο. Εκτός από την ενσωματωμένη αντλία αέρα διαθέτει και μηχανισμό Bluetooth που το καθιστά μόνιμα συνδεμένο στο διαδίκτυο, κάτι που προσφέρει τη δυνατότητα χειρισμού του από απόσταση. Όταν ξεφουσκώσει πλήρως και διπλωθεί, μπορεί να αποθηκευτεί σε μία κομψή τσάντα, για εύκολη μεταφορά του.

Η συγκεκριμένη πρόταση της Volvo διευκολύνει σε αρκετές περιπτώσεις. Κάνει πιο εύκολα τα ταξίδια με αεροπλάνο (χαρακτηριστική η ανάγκη μεταφοράς του παιδικού καθίσματος με τις υπόλοιπες αποσκευές) ή τη μεταφορά των παιδιών με αυτοκίνητο διαφορετικό από το συνηθισμένο, πχ. μία βόλτα με τους παππούδες ή τους θείους. Ανάλογη είναι η περίπτωση όταν κάποιος μεταφέρει το παιδί με ένα ταξί.

Το φουσκωτό παιδικό κάθισμα της Volvo, ακόμα σε μορφή πρωτότυπου, είναι φτιαγμένο από ένα ιδιαίτερα ανθεκτικό ύφασμα με ειδικές ραφές, που αντέχει σε πολύ υψηλές εσωτερικές πιέσεις, ιδανικό για να φουσκώνει και να ξεφουσκώνει πολλές φορές. Το συγκεκριμένο υλικό έχει γίνει ευρέως γνωστό από τη χρήση του στη ναυτική βιομηχανία και την κατασκευή φουσκωτών σωσιβίων. Μάλιστα, ως υλικό είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά από το στρατό, για την κατασκευή φουσκωτών αεροπλάνων.

Το φουσκωτό παιδικό κάθισμα έχει τοποθέτηση αντίθετη προς την κίνηση του αυτοκινήτου, δηλαδή το παιδί βλέπει προς τα πίσω. Αν και η συγκεκριμένη διάταξη δεν είναι τόσο δημοφιλής στη χώρα μας –παρά μόνο για βρέφη– και αντίστοιχα τα παιδικά καθίσματα ασφαλείας αυτού του τύπου δεν έχουν μεγάλο μερίδιο αγοράς, εντούτοις θεωρείται η πλέον ασφαλής. Ιατρικές έρευνες έχουν αποδείξει το προφανές, ότι ο αυχένας των μικρών παιδιών που ακόμα βρίσκονται στην ανάπτυξη είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος και σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης –οι πιο συνηθισμένες– η πλάτη του καθίσματος προσφέρει την απαιτούμενη υποστήριξη στον παιδικό αυχένα.

Πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, η Lawrence Abele, Διευθύντρια Σχεδιασμού στο Κέντρο Μετρήσεων και Πρωτοτύπων της Volvo στο Λος Άντζελες, τονίζει ότι «η ιδανική θέση για όλους τους επιβάτες θα ήταν να ταξιδεύουν κοιτώντας προς τα πίσω, αντίθετα δηλαδή από τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου. Και αν αυτό πρακτικά είναι αδύνατο για τους ενήλικες, για τα μικρά παιδιά είναι επιβεβλημένο και οι γονείς θα έπρεπε να το τηρούν ευλαβικά και να φροντίζουν για τη συγκεκριμένη στάση των παιδιών τους στο αυτοκίνητο για όσο το δυνατό μεγαλύτερο διάστημα!»

Και προσθέτει: «Τα μικρά παιδιά δεν είναι και δεν πρέπει να θεωρούνται μικρογραφίες ενηλίκων όταν μιλάμε για ασφάλεια στο αυτοκίνητο. Έχουν ιδιαίτερες ευαισθησίες, που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξή τους και τα φορτία που μπορεί να αντέξει ο σκελετός τους. Μέχρι την ηλικία των τριών ή και τεσσάρων ετών πρέπει να ταξιδεύουν σε παιδικά καθίσματα που κοιτούν προς τα πίσω, μετά να περνούν στα κλασικά παιδικά καθίσματα ασφαλείας ενώ τα μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά να χρησιμοποιούν το ειδικό υπερυψωμένο κάθισμα έτσι ώστε η ζώνη ασφαλείας να υποστηρίζει σωστά το σώμα στην οσφυϊκή χώρας».

TAGS
node/39073

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Μια δοκιμή ελαστικών στο δρόμο με διάρκεια μηνών, αναδεικνύει το καλύτερο λάστιχο στη δημοφιλή διάσταση 225/40 R18.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Οι δοκιμές ελαστικών συνήθως γίνονται στο πεδίο δοκιμών κάποιας κατασκευάστριας εταιρίας και διαρκούν ελάχιστες μέρες. Το βρετανικό Tyre Reviews όμως αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό, δοκιμάζοντας λάστιχα κυρίως στο δρόμο, και γράφοντας αρκετά χιλιόμετρα με το καθένα από αυτά.

Η διάσταση που επιλέχθηκε για την περίσταση είναι η πολύ δημοφιλής 225/40 R18, η οποία αποτελεί τη στάνταρ επιλογή για το τελευταίο Skoda Octavia RS. Και τα τρία μοντέλα ελαστικών που συμμετείχαν είναι τα Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 και Michelin Pilot Sport 4.

Και οι τρεις εταιρίες έχουν και πιο σπορ προτάσεις στην γκάμα τους: SportContact 6, Eagle SuperSport και Pilot Sport 4S, αντίστοιχα. Κοινό σημείο όλων εκείνων όμως είναι ότι προορίζονται για αυτοκίνητα που φορούν τουλάχιστον 19άρες. Διατίθενται σε ελάχιστες διαστάσεις –ή σε καμία– στις 18" και σίγουρα σε καμία στις 17". Οπότε, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με ζάντες 17" ή 18" θα αναγκαστούν να επιλέξουν ένα πιο ήπιο μοντέλο ελαστικού, αλλά να το κρίνουν με σπορ κριτήρια.

Όπως μας υπενθυμίζει ο Jonathan Benson του Tyre Reviews, σε αυτά περιλαμβάνεται η ακρίβεια του τιμονιού, δηλαδή το πόσο άμεσα μεταφράζουν την εντολή του οδηγού σε πράξη, και το πόσο αντέχουν όταν πιέζονται. Αναφέρει όμως κι άλλα χαρακτηριστικά που συχνά παραβλέπονται σε τέτοιες δοκιμές, όπως το ποιο λάστιχο προσφέρει την καλύτερη προστασία ζάντας (απάντηση: το Goodyear) ή ποιο είναι το πιο άνετο (το Michelin).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε τι συμβαίνει όταν συνδυάζεις φθηνά με ακριβά ελαστικά [video]

Συνδυάζοντας την υποκειμενική εντύπωση που σχημάτισε ο ίδιος για κάθε λάστιχο με τα δεδομένα από τις μετρήσεις που έκανε σε βρεγμένη πίστα, αλλά και με αντικειμενικά δεδομένα από άλλες, συμβατικές δοκιμές ελαστικών που έχουν γίνει κατά καιρούς, ο Benson καταλήγει στη δική του κατάταξη. Η οποία φέρνει το Continental στη θέση του πιο σπορ, πιο άμεσου ελαστικού από τα τρία και το Michelin στη θέση του καλύτερου στο βρεγμένο και του πιο άνετου. Το Goodyear όμως είναι η πιο συμφέρουσα αγορά, αφού είναι σχεδόν παντού ισάξιο με τα άλλα δύο, αλλά κοστίζει αρκετά λιγότερο (σ.σ. στην Αγγλία).

Δείτε το πολύ αναλυτικό video του Tyre Reviews:

node/39067

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Η έρευνα έγινε από το «Ευρωβαρόμετρο» και αφορούν σε στοιχεία του 2019 - Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις άλλες χώρες της ΕΕ.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Απείθαρχος οδηγικά εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια ο Έλληνας οδηγός, ο οποίος οδηγεί παρά το γεγονός ότι νιώθει κουρασμένος ή έχει καταναλώσει αλκοόλ σε ποσότητα μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο όριο. Αντίθετα, εμφανίζει υποδειγματική συμπεριφορά όταν κάνει χρήση φαρμάκων, καθώς δεν επιλέγει να βρεθεί πίσω από το τιμόνι.

Το 48% των Ελλήνων οδηγών απάντησε καταφατικά ότι οδηγεί ακόμη και όταν είναι κουρασμένος, είτε πρόκειται να κάνει μακρινά ταξίδια είτε κοντινά. Φυσικά, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι μειωμένο κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη νοοτροπία που είχε το 2017, όμως υπολείπεται πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Ολλανδοί δείχνουν ότι σέβονται τους συνοδηγούς, αφού μόλις το 23% απάντησε θετικά ότι οδηγεί όταν νιώθει κουρασμένος. Το ίδιο πράττουν και οι Γερμανοί σε ποσοστό 27%, ενώ απείθαρχοι εμφανίζονται οι Πολωνοί με 47% και οι Βέλγοι με 41%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Safe: Αλκοόλ και οδήγηση ΠΟΤΕ μαζί

Αρνητικά πρωτεία έχουμε και στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο. Σε ποσοστό 24% οι Έλληνες οδηγοί αναφέρουν ότι είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν μετά από κατανάλωση αλκοόλ, ποσοστό -όμως- μειωμένο κατά 4% από αυτό που ίσχυε το 2017. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που έγινε σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autorontes στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορά στοιχεία του προηγούμενου έτους.

Απείθαρχοι εμφανίζονται και οι Βέλγοι, οι οποίοι -με τη σειρά τους- οδηγούν μετά από χρήση αλκοόλ σε ποσοστό 23%, ενώ υποδειγματικοί σε αυτόν τον τομέα εμφανίζονται οι Σλοβάκοι σε ποσοστό 3%, οι Ολλανδοί και οι Σουηδοί σε ποσοστό 4%.

Επικίνδυνες συμπεριφορές εμφανίζουν οι Γάλλοι, οι Βέλγοι και οι Ισπανοί, οι οποίοι απάντησαν θετικά (11%) στην ερώτηση εάν οδηγούν εφόσον έχουν λάβει φάρμακα που μπορεί να επηρεάσουν την προσοχή τους. Οι Έλληνες οδηγοί σε αυτόν τον τομέα καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ, καθώς μόλις το 7% απάντησε θετικά (μαζί με τους Άγγλους, τους Σουηδούς και τους Πολωνούς), έχοντας σε ακόμη καλύτερη θέση τους Ολλανδούς σε ποσοστό 5%.

Τέλος, μεγάλη αύξηση γνώρισε το ποσοστό των Ελλήνων που οδηγεί εφόσον έχει καπνίσει κάνναβη ή έχει κάνει χρήση ναρκωτικών, αφού το 4% απάντησε ότι είναι διατεθειμένο να οδηγήσει μετά από χρήση ναρκωτικών, ενώ στην ίδια θέση βρίσκονται και οι Ισπανοί. Αντίθετα, μόλις το 1% των Γάλλων απάντησε θετικά στη συγκεκριμένη ερώτηση.