Η NHTSA ξανά-προσπαθεί για την αναβάθμιση του NCAP

Η NHTSA ξανά-προσπαθεί για την αναβάθμιση του NCAP

Η αμερικανική ομοσπονδιακή αρχή, κατ’ απαίτηση του Κονγκρέσου, προγραμματίζει όλα τα καινούργια αυτοκίνητα να πωλούνται με αυτοκόλλητα που θα αναγράφουν όλα τις στάνταρ και προαιρετικές προηγμένες τεχνολογίες για την αποφυγή συγκρούσεων.

Η αμερικανική Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας (National Highway Traffic Safety Administration) θα συγκεντρώσει παρατηρήσεις σε δημόσια διαβούλευση τον επόμενο μήνα σχετικά με τον τρόπο βελτίωσης ενός προγράμματος που θα βοηθά τους καταναλωτές να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τις αγορές νέων αυτοκινήτων, παρέχοντας συγκριτικές πληροφορίες για την ασφάλεια τους.

Ο αμερικανικός οργανισμός είναι σχεδόν δύο χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα που του έθεσε το Κογκρέσο για να συγκεντρώσει τις πληροφορίες για την αποφυγή των συγκρούσεων μαζί με τις πληροφορίες για τα ατυχήματα που θα αναγράφονται στα αυτοκόλλητα στα παράθυρα των καινούργιων αυτοκινήτων.

Το Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Νew Car Assessment Program-NCAP), δοκιμάζει τα νέα μοντέλα κάθε χρόνο και τα αξιολογεί σε κλίμακα πέντε αστέρων για το πόσο καλά προστατεύουν τους επιβάτες από μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις, καθώς και ανατροπές. Οι αξιολογήσεις στις ΗΠΑ εμφανίζονται στην ετικέτα τιμολόγησης του αυτοκινήτου και στην ιστοσελίδα του safercar.gov του NHTSA.

crash-test evaluation sticker

Εδώ να σημειώσουμε ότι από το 2012, ο οργανισμός IIHS (Insurance Institute of Highway Safety) προσέθεσε στην αξιολόγησή του τη διαδικασία του crash-test «μικρής επικάλυψης» (small overlap). Η πλαγιομετωπική σύγκρουση του IIHS προσομοιώνει τη σύγκρουση του εμπρός τετάρτου του αυτοκινήτου με ακίνητο και μη παραμορφώσιμο εμπόδιο, όπως για παράδειγμα ένα τοιχείο, μια φαρδιά κολόνα ή ένα δένδρο με ταχύτητα 40 mph (64 km/h). Δηλαδή προσκρούει μόλις με το 25% του πλάτους του εμπρός μέρους του και για το λόγο αυτό είναι πιο απαιτητική από την αντίστοιχη δοκιμή του Euro NCAP, αφού σε εκείνες το αυτοκίνητο κινείται με ίδια ταχύτητα, αλλά προσκρούει με το 40% του πλάτους του. Έτσι μπορεί να απορροφήσει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης.

Μέχρι σήμερα η λίστα ελέγχου των στάνταρ και προαιρετικών προηγμένων τεχνολογιών για την αποφυγή συγκρούσεων, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (ΑΕΒ) και οι κάμερες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, εμφανίζονται στις αναζητήσεις σε websites για το κάθε αυτοκίνητο. Στο τέλη του 2015, το αμερικανικό Κογκρέσο απαίτησε να συμπεριληφθούν αυτές οι τεχνολογίες στις αυτοκόλλητες ετικέτες των καινούργιων αυτοκινήτων.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 14 Σεπτεμβρίου στην έδρα του υπουργείου Μεταφορών και θα περιλαμβάνει συζήτηση για τις προτάσεις της NHTSA για το 2015 για την αναβάθμιση του NCAP με νέα πρωτόκολλα δοκιμών σύγκρουσης, αξιολόγηση νέων τεχνολογιών που δεν έχουν αξιολογηθεί σήμερα και καλύτερους τρόπους διάδοσης πληροφοριών σχετικά με προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Ο οργανισμός πραγματοποίησε συνεδρίες ακρόασης και συγκέντρωσε σχετικά με τον εκσυγχρονισμό του NCAP, αλλά οι ενδιαφερόμενοι παραπονέθηκαν ότι η διαδικασία ήταν βιαστική και πολύ ανεπίσημη για ένα τόσο περίπλοκο και τεχνικό ζήτημα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube