node/27929

Βρετανία: Νόμος τα ισόβια για πρόκληση θανατηφόρου δυστυχήματος

Είναι πλέον και νόμος του βρετανικού κράτους: Ισόβια κάθειρξη γι’ αυτούς που προκαλούν θανατηφόρα περιστατικά στο δρόμο.

Ο νόμος που βρισκόταν στο στάδιο του σχεδίου από τον περασμένο Δεκέμβριο, ψηφίστηκε από τη βρετανική βουλή, προβλέποντας το ίδιο καθεστώς με ένα δολοφόνο σε ένα άτομο που θα σκοτώσει στο δρόμο κατά τη διάρκεια επικίνδυνης ή υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών οδήγησης.

Η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε: Οι οδηγοί θα κινδυνεύουν τώρα με ισόβια φυλάκιση σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλεί το θάνατο ενός ή περισσοτέρων προσώπων, αν οι συνθήκες είναι εναντίον του οδηγού. Οδήγηση και κινητό τηλέφωνο, υπερβολική ταχύτητα, αλκοόλ, όλες αυτές οι μεταβλητές θα ληφθούν υπόψη σε μια ετυμηγορία για ένα ατύχημα με αποτέλεσμα το θάνατο.

Ο νόμος, ο οποίος συζητήθηκε στο κοινοβούλιο από το τέλος του περασμένου έτους, πέρασε. Έτσι, οι δολοφόνοι του δρόμου θα θεωρηθούν ως «κλασικοί» δολοφόνοι και θα διακινδυνεύουν τη φυλάκισή τους στο διηνεκές, ενώ ο νόμος μέχρι πρότινος περιόρισε την καταδίκη στα 14 χρόνια.

Παραδόξως, ο νόμος δεν μπορεί να περιοριστεί, επειδή η βρετανική κυβέρνηση σκοπεύει να επεκτείνει αυτή την κύρωση στους ποδηλάτες που θα προκαλούσαν το θάνατο ως μέρος της χρήσης του ποδηλάτου υπό την επήρεια ουσιών (ναρκωτικά, αλκοόλ κ.λπ.).

Να θυμίσουμε ότι το σχέδιο νόμου προωθήθhκε στο βρετανικό κοινοβούλιο ύστερα από ένα τρομακτικό δυστύχημα που συγκλόνισε την κοινή γνώμη στη Βρετανία, όταν ο 30χρονος Πολωνός οδηγός φορτηγού Tomasz Kroker που χάζευε στο κινητό και δεν είδε ότι εμπρός του ήταν σταματημένα αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα ήταν να πέσει με 50 mph πάνω στα αυτοκίνητα. Από τη σύγκρουση, το Opel Corsa της Tracey Houghton κυριολεκτικά διαλύθηκε με αποτέλεσμα να σκοτωθεί η ίδια, οι δύο γιοί της Ethan, 13 και ο Josh 11 ετών, και θετή κόρη της, η Amy Goldsmith 11 ετών!

Στην Ελλάδα, ο νόμος προβλέπει μέγιστη ποινή πέντε ετών (με τριετή αναστολή), καθώς η πλειονότητα των περιπτώσεων χαρακτηρίζεται ως «φόνος εξ αμελείας». Στην περίπτωση που οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ χάνει το δίπλωμά του από τρεις μήνες για μέχρι και πέντε χρόνια, ενώ εάν συλληφθεί υπότροπος, διά παντός. Τα δε πρόστιμα είναι για μέθη μέγιστο 2.000 ευρώ, για ψυχότροπες ουσίες από 200 ευρώ (+3 έως 6 μήνες αφαίρεση διπλώματος) και για χρήση κινητού τηλεφώνου 150 ευρώ (+30 ημέρες αφαίρεση διπλώματος).

TAGS
node/39670

Αυτές οι αφίσες μας καλούν «να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου»

Σκληρές εικόνες και μηνύματα για την οδική ασφάλεια από το γραφείο Scripta στην Κρήτη.

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Αυτές οι αφίσες μας καλούν «να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου»

Η οδική ασφάλεια είναι ένα ζήτημα που θα έπρεπε να απασχολεί όλους μας, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που οι δρόμοι της επικράτειας είναι γεμάτοι από αδειούχους του Αυγούστου. Για να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σε σχέση με τους κινδύνους που κρύβει η ανεύθυνη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι, γραφείο Scripta από τα Χανιά δημοσίευσε μια σειρά από αφίσες.

Διαχρονικά μηνύματα που σχετίζονται με την καταστροφική σχέση του αλκοόλ με την οδήγηση, τη χρήση κράνους, τη ζώνη ασφαλείας, το κινητό τηλέφωνο αλλά και σκληρές εικόνες που μας θυμίζουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τροχαίο δυστύχημα στη ζωή μας, είναι δύσκολο να αφήσουν κάποιον από εμάς ασυγκίνητο.

Όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης του γραφείου, Βασίλης Πιτσώνης: «Οι εικόνες και τα μηνύματα μπορεί να είναι σκληρά, όμως θεωρούμε ότι τίποτα δεν είναι πιο σκληρό από την τραγική πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα είμαστε όλοι δυνάμει θύτες ή θύματα αυτής της κατάστασης. Αν αυτές οι αφίσες καταφέρουν να σηκώσουν έστω και ένα πόδι από το γκάζι, αν καταφέρουν να βάλουν έστω κι ένα κράνος στο κεφάλι, αν καταφέρουν να δημιουργήσουν έστω και τον παραμικρό προβληματισμό, τότε για εμάς αποτελούν το απόλυτο ηθικό κέρδος και δικαιώνουν την απόφασή μας να τις δημιουργήσουμε.»

«Οι αφίσες αυτές αφορούν στο κομμάτι της ευθύνης όλων εμάς των οδηγών απέναντι στους εαυτούς μας και τους συνανθρώπους μας. Το εξίσου σοβαρό κομμάτι της ευθύνης της πολιτείας απέναντι στη δημιουργία ή τη βελτίωση των οδικών δικτύων, προκειμένου να παρέχουν την ασφαλέστερη δυνατή οδική εμπειρία, είναι ένα ζήτημα που επίσης μας απασχολεί. Θεωρούμε όμως ότι οφείλουμε να το αφήσουμε στα χέρια των ειδικών ή στους ανθρώπους με βαθιά γνώση των τεχνικών μερών, που μπορούν να αξιολογήσουν τις κατά περίπτωση ανάγκες του εκάστοτε δρόμου (για παράδειγμα το επιτακτικά αναγκαίο διαχωριστικό διάζωμα στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης). Θα ενώνουμε πάντα τις φωνές μας με όσους παλεύουν για τα αιτήματα αυτά και είμαστε στη διάθεσή τους να βοηθήσουμε όπως μπορούμε.»

Στο gallery μπορείτε να δείτε και τις 12 αφίσες που έχουν κοινό μήνυμα: «Να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου! Σκέψου εσένα, σκέψου τους άλλους!»

[Πηγή: Scripta μέσω Daynight.gr]

node/39659

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Σύμφωνα με την έρευνα του AAA, οι κατασκευαστές θα πρέπει να δουλέψουν περισσότερο στην εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Ο αμερικανικός οργανισμός AAA, δημοσίευσε νέα έρευνα για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού η οποία εγγείρει ερωτήματα για την αποτελεσματικότητά τους.

Οι ερευνητές κάλυψαν 6.437 km (4.000 miles) πορείας σε κλειστούς δρόμους στην Καλιφόρνια που προσομοιάζουν πραγματικές συνθήκες, με αυτοκίνητα διαφόρων κατασκευαστών (BMW X7, Cadillac CT6, Ford Edge, Kia Telluride, Subaru Outback) τα οποία ήταν εξοπλισμένα με πλήρη πακέτα συστημάτων ADAS.

Τα αποτελέσματα  έδειξαν ότι κατά μέσο όρο, τα συστήματα αντιμετώπιζαν κάποιου είδους πρόβλημα κάθε 13 km (8 miles). Σε ορισμένες περιπτώσεις τα οχήματα δυσκολεύονταν να παραμείνουν στη λωρίδα κυκλοφορίας και πλησίαζαν υπερβολικά στις γραμμές ή σε άλλα οχήματα. Ενδεικτικό είναι το ότι σε δημόσιο δρόμο, το 73% των σφαλμάτων είχε να κάνει με περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας ή λάθος τοποθέτησης στη λωρίδα. Στη δοκιμή που περιλάμβανε ένα υποθετικά ακινητοποιημένο όχημα στον αυτοκινητόδρομο, το 66% των περιπτώσεων οδήγησαν σε σύγκρουση με μέση ταχύτητα 40 km/h (25 mph) κάτι που δείχνει πως ούτε τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης δεν είναι όσο αξιόπιστα όσο χρειάζεται.

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ενεργά συστήματα που συνδυάζουν υποβοήθηση στο τιμόνι, το γκάζι και το φρένο, μπορεί να απενεργοποιηθούν δίνοντας τον έλεγχο στον οδηγό χωρίς ξεκάθαρη προειδοποίηση.

Τα συστήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, συνήθως προσφέρουν αυτόνομη οδήγηση Level 2, κάτι που σημαίνει ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα γνωρίσουν την έννοια της υποβοήθησης μέσα από αυτά - και σύμφωνα με την έρευνα του AAA, απέχουν αρκετά από το να είναι 100% αξιόπιστα. Ο AAA καλεί τους κατασκευαστές να πραγματοποιούν περισσότερες δοκιμές στα συστήματα υποβοήθησης καθώς βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και με τα θέματα που παρουσιάζουν δεν βοηθούν στην σταδιακή αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού όσον αφορά την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

[Πηγή: AAA]