node/39020

Volvo: Περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 km/h για όλα τα νέα μοντέλα της

Δυνατότητα ακόμα αυστηρότερων περιορισμών από τον ιδιοκτήτη μέσω του Care Key.

Μετά από την αντίστοιχη περσινή ανακοίνωσή της, η Volvo περιορίζει την τελική ταχύτητα όλων των μοντέλων της στα 180 km/h με στόχο να πλησιάσει ακόμα περισσότερο στο όραμά της για μηδενισμό των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών μέσα σε καινούρια Volvo.

Εκτός από τον "κόφτη" στα 180 km/h, η Σουηδική εταιρεία ανακοίνωσε και το Care Key, το οποίο επιτρέπει στους ιδιοκτήτες Volvo να θέτουν επιπλέον περιορισμούς στην ταχύτητα των αυτοκινήτων τους όταν αυτά οδηγούνται από νεότερα μέλη της οικογένειας ή από λιγότερο έμπειρους οδηγούς.

Η Malin Ekholm, υπεύθυνη του Volvo Cars Safety Centre, δήλωσε: «Πιστεύουμε πως κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων έχει ευθύνη στο να συμβάλλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η τεχνολογία περιορισμού τελικής ταχύτητας και ο διάλογος τον οποίο έχει πυροδοτήσει, ταιριάζει με αυτό τον τρόπο σκέψης. Ο κόφτης και το Care Key βοηθούν τους ανθρώπους να αντιληφθούν πως η υπερβολική ταχύτητα είναι επικίνδυνη, ενώ παράλληλα προσφέρει επιπλέον γαλήνη και υποστηρίζει μια καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.»

Η Volvo αναγνωρίζει τις αντιδράσεις που έχει επιφέρει το εν λόγο μέτρο, όμως θεωρεί πως έχει την υποχρέωση να συνεχίσει την παράδοσή της ως πρωτοπόρος στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, προτιμά να λαμβάνει μέτρα που μπορούν να σώσουν ζωές, ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως μπορεί να χάσει πιθανούς πελάτες.

Το πρόβλημα με τις υψηλές ταχύτητες είναι πως πάνω από συγκεκριμένες τιμές, τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας και οι υποδομές δεν είναι ικανές να αποκλείσουν το ενδεχόμενο σοβαρών τραυματισμών ή και θανάτων σε ένα τροχαίο ατύχημα/δυστύχημα. Για αυτό το λόγο οι περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου έχουν θεσπίσει όρια ταχύτητας σε όλους τους δρόμους, όμως μέρος των οδηγών συνεχίζει να τα αγνοεί. Έρευνες δείχνουν πως ο μέσος άνθρωπος δεν έχει σωστή αντίληψη για τους κινδύνους που εγκυμονεί η υπερβολική ταχύτητα. Απόδειξη είναι το γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι δέχονται κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα, η οποία παραμένει μια από τις κυριότερες αιτίες για θανατηφόρα τροχαία.

Το επόμενο βήμα για την Volvo είναι να καταπολέμηση μέσω της τεχνολογίας δύο ακόμα σοβαρών αιτίων για τροχαία ατυχήματα - της οδήγησης υπό την επήρρεια αλκοόλ και ουσιών, και της απόσπασης προσοχής κατά την οδήγηση.

[Πηγή: Volvo]

node/39073

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Μια δοκιμή ελαστικών στο δρόμο με διάρκεια μηνών, αναδεικνύει το καλύτερο λάστιχο στη δημοφιλή διάσταση 225/40 R18.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Οι δοκιμές ελαστικών συνήθως γίνονται στο πεδίο δοκιμών κάποιας κατασκευάστριας εταιρίας και διαρκούν ελάχιστες μέρες. Το βρετανικό Tyre Reviews όμως αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό, δοκιμάζοντας λάστιχα κυρίως στο δρόμο, και γράφοντας αρκετά χιλιόμετρα με το καθένα από αυτά.

Η διάσταση που επιλέχθηκε για την περίσταση είναι η πολύ δημοφιλής 225/40 R18, η οποία αποτελεί τη στάνταρ επιλογή για το τελευταίο Skoda Octavia RS. Και τα τρία μοντέλα ελαστικών που συμμετείχαν είναι τα Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 και Michelin Pilot Sport 4.

Και οι τρεις εταιρίες έχουν και πιο σπορ προτάσεις στην γκάμα τους: SportContact 6, Eagle SuperSport και Pilot Sport 4S, αντίστοιχα. Κοινό σημείο όλων εκείνων όμως είναι ότι προορίζονται για αυτοκίνητα που φορούν τουλάχιστον 19άρες. Διατίθενται σε ελάχιστες διαστάσεις –ή σε καμία– στις 18" και σίγουρα σε καμία στις 17". Οπότε, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με ζάντες 17" ή 18" θα αναγκαστούν να επιλέξουν ένα πιο ήπιο μοντέλο ελαστικού, αλλά να το κρίνουν με σπορ κριτήρια.

Όπως μας υπενθυμίζει ο Jonathan Benson του Tyre Reviews, σε αυτά περιλαμβάνεται η ακρίβεια του τιμονιού, δηλαδή το πόσο άμεσα μεταφράζουν την εντολή του οδηγού σε πράξη, και το πόσο αντέχουν όταν πιέζονται. Αναφέρει όμως κι άλλα χαρακτηριστικά που συχνά παραβλέπονται σε τέτοιες δοκιμές, όπως το ποιο λάστιχο προσφέρει την καλύτερη προστασία ζάντας (απάντηση: το Goodyear) ή ποιο είναι το πιο άνετο (το Michelin).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε τι συμβαίνει όταν συνδυάζεις φθηνά με ακριβά ελαστικά [video]

Συνδυάζοντας την υποκειμενική εντύπωση που σχημάτισε ο ίδιος για κάθε λάστιχο με τα δεδομένα από τις μετρήσεις που έκανε σε βρεγμένη πίστα, αλλά και με αντικειμενικά δεδομένα από άλλες, συμβατικές δοκιμές ελαστικών που έχουν γίνει κατά καιρούς, ο Benson καταλήγει στη δική του κατάταξη. Η οποία φέρνει το Continental στη θέση του πιο σπορ, πιο άμεσου ελαστικού από τα τρία και το Michelin στη θέση του καλύτερου στο βρεγμένο και του πιο άνετου. Το Goodyear όμως είναι η πιο συμφέρουσα αγορά, αφού είναι σχεδόν παντού ισάξιο με τα άλλα δύο, αλλά κοστίζει αρκετά λιγότερο (σ.σ. στην Αγγλία).

Δείτε το πολύ αναλυτικό video του Tyre Reviews:

node/39067

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Η έρευνα έγινε από το «Ευρωβαρόμετρο» και αφορούν σε στοιχεία του 2019 - Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις άλλες χώρες της ΕΕ.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Απείθαρχος οδηγικά εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια ο Έλληνας οδηγός, ο οποίος οδηγεί παρά το γεγονός ότι νιώθει κουρασμένος ή έχει καταναλώσει αλκοόλ σε ποσότητα μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο όριο. Αντίθετα, εμφανίζει υποδειγματική συμπεριφορά όταν κάνει χρήση φαρμάκων, καθώς δεν επιλέγει να βρεθεί πίσω από το τιμόνι.

Το 48% των Ελλήνων οδηγών απάντησε καταφατικά ότι οδηγεί ακόμη και όταν είναι κουρασμένος, είτε πρόκειται να κάνει μακρινά ταξίδια είτε κοντινά. Φυσικά, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι μειωμένο κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη νοοτροπία που είχε το 2017, όμως υπολείπεται πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Ολλανδοί δείχνουν ότι σέβονται τους συνοδηγούς, αφού μόλις το 23% απάντησε θετικά ότι οδηγεί όταν νιώθει κουρασμένος. Το ίδιο πράττουν και οι Γερμανοί σε ποσοστό 27%, ενώ απείθαρχοι εμφανίζονται οι Πολωνοί με 47% και οι Βέλγοι με 41%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Safe: Αλκοόλ και οδήγηση ΠΟΤΕ μαζί

Αρνητικά πρωτεία έχουμε και στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο. Σε ποσοστό 24% οι Έλληνες οδηγοί αναφέρουν ότι είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν μετά από κατανάλωση αλκοόλ, ποσοστό -όμως- μειωμένο κατά 4% από αυτό που ίσχυε το 2017. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που έγινε σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autorontes στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορά στοιχεία του προηγούμενου έτους.

Απείθαρχοι εμφανίζονται και οι Βέλγοι, οι οποίοι -με τη σειρά τους- οδηγούν μετά από χρήση αλκοόλ σε ποσοστό 23%, ενώ υποδειγματικοί σε αυτόν τον τομέα εμφανίζονται οι Σλοβάκοι σε ποσοστό 3%, οι Ολλανδοί και οι Σουηδοί σε ποσοστό 4%.

Επικίνδυνες συμπεριφορές εμφανίζουν οι Γάλλοι, οι Βέλγοι και οι Ισπανοί, οι οποίοι απάντησαν θετικά (11%) στην ερώτηση εάν οδηγούν εφόσον έχουν λάβει φάρμακα που μπορεί να επηρεάσουν την προσοχή τους. Οι Έλληνες οδηγοί σε αυτόν τον τομέα καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ, καθώς μόλις το 7% απάντησε θετικά (μαζί με τους Άγγλους, τους Σουηδούς και τους Πολωνούς), έχοντας σε ακόμη καλύτερη θέση τους Ολλανδούς σε ποσοστό 5%.

Τέλος, μεγάλη αύξηση γνώρισε το ποσοστό των Ελλήνων που οδηγεί εφόσον έχει καπνίσει κάνναβη ή έχει κάνει χρήση ναρκωτικών, αφού το 4% απάντησε ότι είναι διατεθειμένο να οδηγήσει μετά από χρήση ναρκωτικών, ενώ στην ίδια θέση βρίσκονται και οι Ισπανοί. Αντίθετα, μόλις το 1% των Γάλλων απάντησε θετικά στη συγκεκριμένη ερώτηση.