node/35705

Τροχαία δυστυχήματα στις πόλεις: Ποδηλάτες και πεζοί το 70% των θυμάτων στην ΕΕ

Τι επισημαίνει η έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών - Τα στοιχεία για την Ελλάδα.

Το θέμα της οδικής ασφάλειας στον αστικό ιστό πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές - οι τρεις πιο ευάλωτες ομάδες οδικών χρηστών - αντιπροσωπεύουν το 70% όσων σκοτώθηκαν και τραυματίστηκαν σοβαρά σε αστικούς δρόμους στο διάστημα από το 2010 έως το 2017.

Η έκθεση σχολιάζει πως «όσο οι άνθρωποι δεν αισθάνονται ασφαλείς όταν περπατούν ή κάνουν ποδήλατο στις πόλεις, πολλοί είναι αυτοί που θα αποθαρρυνθούν από τη χρήση των πλέον βιώσιμων τρόπων μεταφοράς. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει έναν φαύλο κύκλο, επειδή οι άνθρωποι που παίρνουν το αυτοκίνητο θέτουν σε κίνδυνο όλους τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων γύρω τους.
Στα επόμενα δέκα χρόνια, θέλουμε να δούμε την ΕΕ και όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να επενδύουν σε αστικές μεταφορές κατά τρόπο που να δίνει προτεραιότητα στους πιο ευάλωτους χρήστες τωμ δρόμων. Δεν πρόκειται μόνο για ασφαλέστερη υποδομή και για τη θέσπιση ασφαλών ορίων ταχύτητας, αλλά και για την καλύτερη εφαρμογή των ορίων ταχύτητας, καθώς και τη μείωση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος και της διάσπασης της προσοχής».

Στην έκθεση διαπιστώθηκαν επίσης τεράστιες διαφορές στο επίπεδο ασφάλειας σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η θνησιμότητα στους αστικούς δρόμους είναι η υψηλότερη στη Ρουμανία με 105 νεκρούς ετησίως/1.000.000 κατοίκους, αριθμός τετραπλάσιος του μέσου όρου της ΕΕ. Στον αντίποδα έχουμε τη Σουηδία με 11 νεκρούς/1.000.000 κατοίκους,το Ηνωμένο Βασίλειο με 13 νεκρούς/1.000.000 κατοίκους και τις  Ολλανδία, Ιρλανδία και Ισπανία με 14 νεκρούς/1.000.000 κατοίκους

Όσον αφορά στην πρόοδο προς την κατεύθυνση της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων στις αστικές περιοχές, η Λετονία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Πολωνία είναι οι χώρες της ΕΕ που σημείωσαν τη μεγαλύτερη πρόοδο μεταξύ 2010 και 2017.

Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρουν επίσης ότι οι αλλαγές στα πρότυπα κινητικότητας θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά την αστική κινητικότητα και την αστική οδική ασφάλεια στο μέλλον. Η υιοθέτηση ηλεκτρονικών σκούτερ και άλλων νέων μορφών κινητικότητας ενδέχεται επίσης να απαιτήσει νέα εθνική νομοθεσία ή κανονισμούς σε επίπεδο πόλης, προσαρμογές υποδομής και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

TAGS
node/39670

Αυτές οι αφίσες μας καλούν «να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου»

Σκληρές εικόνες και μηνύματα για την οδική ασφάλεια από το γραφείο Scripta στην Κρήτη.

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Αυτές οι αφίσες μας καλούν «να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου»

Η οδική ασφάλεια είναι ένα ζήτημα που θα έπρεπε να απασχολεί όλους μας, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που οι δρόμοι της επικράτειας είναι γεμάτοι από αδειούχους του Αυγούστου. Για να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σε σχέση με τους κινδύνους που κρύβει η ανεύθυνη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι, γραφείο Scripta από τα Χανιά δημοσίευσε μια σειρά από αφίσες.

Διαχρονικά μηνύματα που σχετίζονται με την καταστροφική σχέση του αλκοόλ με την οδήγηση, τη χρήση κράνους, τη ζώνη ασφαλείας, το κινητό τηλέφωνο αλλά και σκληρές εικόνες που μας θυμίζουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τροχαίο δυστύχημα στη ζωή μας, είναι δύσκολο να αφήσουν κάποιον από εμάς ασυγκίνητο.

Όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης του γραφείου, Βασίλης Πιτσώνης: «Οι εικόνες και τα μηνύματα μπορεί να είναι σκληρά, όμως θεωρούμε ότι τίποτα δεν είναι πιο σκληρό από την τραγική πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα είμαστε όλοι δυνάμει θύτες ή θύματα αυτής της κατάστασης. Αν αυτές οι αφίσες καταφέρουν να σηκώσουν έστω και ένα πόδι από το γκάζι, αν καταφέρουν να βάλουν έστω κι ένα κράνος στο κεφάλι, αν καταφέρουν να δημιουργήσουν έστω και τον παραμικρό προβληματισμό, τότε για εμάς αποτελούν το απόλυτο ηθικό κέρδος και δικαιώνουν την απόφασή μας να τις δημιουργήσουμε.»

«Οι αφίσες αυτές αφορούν στο κομμάτι της ευθύνης όλων εμάς των οδηγών απέναντι στους εαυτούς μας και τους συνανθρώπους μας. Το εξίσου σοβαρό κομμάτι της ευθύνης της πολιτείας απέναντι στη δημιουργία ή τη βελτίωση των οδικών δικτύων, προκειμένου να παρέχουν την ασφαλέστερη δυνατή οδική εμπειρία, είναι ένα ζήτημα που επίσης μας απασχολεί. Θεωρούμε όμως ότι οφείλουμε να το αφήσουμε στα χέρια των ειδικών ή στους ανθρώπους με βαθιά γνώση των τεχνικών μερών, που μπορούν να αξιολογήσουν τις κατά περίπτωση ανάγκες του εκάστοτε δρόμου (για παράδειγμα το επιτακτικά αναγκαίο διαχωριστικό διάζωμα στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης). Θα ενώνουμε πάντα τις φωνές μας με όσους παλεύουν για τα αιτήματα αυτά και είμαστε στη διάθεσή τους να βοηθήσουμε όπως μπορούμε.»

Στο gallery μπορείτε να δείτε και τις 12 αφίσες που έχουν κοινό μήνυμα: «Να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου! Σκέψου εσένα, σκέψου τους άλλους!»

[Πηγή: Scripta μέσω Daynight.gr]

node/39659

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Σύμφωνα με την έρευνα του AAA, οι κατασκευαστές θα πρέπει να δουλέψουν περισσότερο στην εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Ο αμερικανικός οργανισμός AAA, δημοσίευσε νέα έρευνα για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού η οποία εγγείρει ερωτήματα για την αποτελεσματικότητά τους.

Οι ερευνητές κάλυψαν 6.437 km (4.000 miles) πορείας σε κλειστούς δρόμους στην Καλιφόρνια που προσομοιάζουν πραγματικές συνθήκες, με αυτοκίνητα διαφόρων κατασκευαστών (BMW X7, Cadillac CT6, Ford Edge, Kia Telluride, Subaru Outback) τα οποία ήταν εξοπλισμένα με πλήρη πακέτα συστημάτων ADAS.

Τα αποτελέσματα  έδειξαν ότι κατά μέσο όρο, τα συστήματα αντιμετώπιζαν κάποιου είδους πρόβλημα κάθε 13 km (8 miles). Σε ορισμένες περιπτώσεις τα οχήματα δυσκολεύονταν να παραμείνουν στη λωρίδα κυκλοφορίας και πλησίαζαν υπερβολικά στις γραμμές ή σε άλλα οχήματα. Ενδεικτικό είναι το ότι σε δημόσιο δρόμο, το 73% των σφαλμάτων είχε να κάνει με περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας ή λάθος τοποθέτησης στη λωρίδα. Στη δοκιμή που περιλάμβανε ένα υποθετικά ακινητοποιημένο όχημα στον αυτοκινητόδρομο, το 66% των περιπτώσεων οδήγησαν σε σύγκρουση με μέση ταχύτητα 40 km/h (25 mph) κάτι που δείχνει πως ούτε τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης δεν είναι όσο αξιόπιστα όσο χρειάζεται.

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ενεργά συστήματα που συνδυάζουν υποβοήθηση στο τιμόνι, το γκάζι και το φρένο, μπορεί να απενεργοποιηθούν δίνοντας τον έλεγχο στον οδηγό χωρίς ξεκάθαρη προειδοποίηση.

Τα συστήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, συνήθως προσφέρουν αυτόνομη οδήγηση Level 2, κάτι που σημαίνει ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα γνωρίσουν την έννοια της υποβοήθησης μέσα από αυτά - και σύμφωνα με την έρευνα του AAA, απέχουν αρκετά από το να είναι 100% αξιόπιστα. Ο AAA καλεί τους κατασκευαστές να πραγματοποιούν περισσότερες δοκιμές στα συστήματα υποβοήθησης καθώς βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και με τα θέματα που παρουσιάζουν δεν βοηθούν στην σταδιακή αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού όσον αφορά την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

[Πηγή: AAA]