Ποιο σουπερμίνι έχει τα καλύτερα φρένα;

Ποιο σουπερμίνι έχει τα καλύτερα φρένα;

Το σύνολο της κατηγορίας των σουπερμίνι, συνολικά 18 μοντέλα, κονταροχτυπιούνται για το ποιο έχει τα καλύτερα φρένα, μέσα από την database μετρήσεων του DRIVE.

Ποιο σουπερμίνι έχει τα καλύτερα φρένα;

Τα φρένα και οι μετρήσεις των επιδόσεών τους αποτελούν πάντα ένα από τα ενδιαφέροντα θέματα συζήτησης στο γραφείο. Ίσως περισσότερο και από τις επιδόσεις επιτάχυνσης -ειδικά τώρα με τα EV που το 5αράκι στο σπριντ 0-100 km/h έχει γίνει ψωμοτύρι.

Ποια λοιπόν θα ήταν η κατηγορία που θα έμπαινε πρώτη στη λίστα του ενδιαφέροντος για το ποιο μοντέλο της έχει τα καλύτερα φρένα;

Εμείς θα προκρίναμε τα σουπερμίνι, την κατηγορίας Β δηλαδή ή Segment B κατά το αυτοκινητικά περισπούδαστο. 

Η κατηγορία των σουπερμίνι αναλογεί στο 25% των συνολικών ταξινομήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα στην Ελλάδα και αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη της ελληνικής αγοράς. Πρώτη -ποια άλλη;- αυτή των B-SUV, με βραχεία όμως κεφαλή και το 26,3%. Μαζί δε, η κατηγορία Β γενικώς αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα.

Ποιο σουπερμίνι έχει τα καλύτερα φρένα;

Για την πρώτη αναφορά σε μια σειρά δημοσιεύσεων που θα ακολουθήσουν, η επιλογή μας αυτή έγινε με τρόπον τινά πιο σπορτίφ γνώμονα. Μιας και τα σουπερμίνι αντιπροσωπεύουν καλύτερα από τα B-SUV αυτήν την επιλογή. Και δευτερευόντως τα SUV που είναι απλώς η πιο τρέντι και μοδάτη έκφανσή τους και σαφώς -έστω και κατ’ ολίγον- λιγότερο αποτελεσματική οδηγικά λόγω των χαρακτηριστικών της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς είναι η υγεία των φρένων σας; 

Επί της ουσίας, εκείνο που απέμεινε είναι να σας αναλύσουμε τη «μεθοδολογία». Και αυτή μπαίνει εντός εισαγωγικών, καθώς τα στοιχεία είναι αποτέλεσμα της άντλησης των μετρήσεων από την databank του DRIVE. Από τη λίστα απουσιάζει το νέο Ford Fiesta, καθώς δεν έχουμε μετρήσει καμία έκδοσή του. Ας τη δούμε λοιπόν.

Καταρχήν, για τις επιδόσεις έχουμε πάρει τις καλύτερες που έχει πετύχει ένα αυτοκίνητο σε επίπεδο μοντέλου. Δηλαδή, στην περίπτωση που έχουμε μετρήσει τέσσερις εκδόσεις, πήραμε τις κορυφαίες ανεξάρτητα αν ήταν ντίζελ, βενζίνη, bi-fuel ή υβριδικό. Από αυτές έχουν αποκλειστεί οι σπορ εκδόσεις που πολύ συχνά φορούν πιο φαρδιά λάστιχα, είναι χαμηλωμένες και με πιο σκληρή ανάρτηση.

To δεύτερο σημείο που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι τα αυτοκίνητα ναι μεν έχουν δοκιμαστεί σε κοινό πεδίο, αλλά εκ των πραγμάτων με διαφορετικές καιρικές συνθήκες (υγρασίας, θερμοκρασίας και ηλιοφάνειας) και κατάσταση του δρόμου όσον αφορά στη σκόνη -μετρήσεις σε βρεγμένο έχουν απορριφθεί. 

Τα λάστιχα όλων των αυτοκινήτων ήταν σε πολύ καλή έως άριστη κατάσταση, καθώς οι μετρήσεις γίνονται με τα αυτοκίνητα καινούργια και με λιγότερο από 1.500 km στο οδόμετρο. 

Ποιο σουπερμίνι έχει τα καλύτερα φρένα;

Η πάγια μεθοδολογία της μέτρησης στο DRIVE συντίθεται από επιβραδύνσεις μέχρι ακινητοποιήσεως και για αρκετές φορές. Ο λόγος είναι ότι τα φρένα πετυχαίνουν τις καλύτερες τιμές επιβράδυνσης όταν φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Οπότε μόλις στη ν φορά αρχίσουν και ανεβάζουν την απόσταση ακινητοποίησης σημαίνει πως έχουμε πιάσει την καλύτερη επίδοση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι στον πραγματικό κόσμο, κανένας οδηγός δεν θα πιάσει αυτή την επίδοση σε ένα φρενάρισμα πανικού, καθώς τα φρένα του θα είναι κρύα. 

Τέλος, πέραν από τις κλασικές μετρήσεις ακινητοποίησης 50-0, 80-0 και 100-0 km/h, περιλάβαμε και την επιβράδυνση 110-50 km/h που αντιπροσωπεύει πιο αξιόπιστα την επιβραδυντική ικανότητα του αυτοκινήτου, αφαιρώντας την ευαισθησία του ABS στη μικρή ταχύτητα που αλλοιώνει σημαντικά τα συμπεράσματα. Με αυτή την τελευταία έχει γίνει και η άτυπη κατάταξη.

Πριν όμως διαβάσετε τον πίνακα, να επαναλάβουμε για ακόμη μία φορά ότι οι επιδόσεις που βλέπετε αποτελούν ενδείξεις της ικανότητας των φρένων κάθε μοντέλου και όχι απαραίτητα συγκρίσιμα στοιχεία.

  Μέτρηση km/h
 50-0  80-0  100-0  110-0  110-50 
 Επίδοση σε μέτρα 
 Kia Rio  9,0  22,9  35,7  43,1  34,1 
 Audi A1 SB  8,8  22,6  35,5  43,0  34,2 
 Škoda Fabia  9,5  23,9  36,7  44,5  35,0 
 MINI One  9,1  23,8  37,1  44,8  35,7 
 Renault Clio  9,0  22,9  36,2  44,8  35,8 
 Nissan Micra  9,6  24,1  37,5  46,8  37,2 
 Suzuki Swift  9,5  24,8  38,4  46,8  37,3 
 Citroën C3  9,4  23,9  37,2  46,8  37,4 
 Dacia Sandero  9,6  23,5  37,4  47,1  37,5 
 Peugeot 208  9,6  24,4  39,1  47,2  37,6 
 Honda Jazz 10,1  25,3  39,9  47,9  37,8 
 Hyundai i20  9,5  24,3  38,4  47,9  38,4 
 Toyota Yaris  9,8  25,9  39,2  48,6  38,8 
 SEAT Ibiza  9,9  25,5  39,9  48,9  39,0 
 VW Polo  9,8  25,2  40,1  48,8  39,0 
 Opel Corsa  10,1  25,5  39,0  49,6  39,5 
 Mazda2  10,3  26,3  41,6  50,4  40,1 
 Mitsubishi Space Star  10,4  27,1  42,2  51,8  41,4 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube