node/35077

Οι πίσω επιβάτες είναι λιγότερο ασφαλείς από τους εμπρός, ακόμη κι όταν φορούν ζώνη!

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μεγάλη έρευνα του κορυφαίου φορέα ασφάλειας των ΗΠΑ, IIHS

Τα σημερινά αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με τα παλιότερα, όσον αφορά στην ασφάλεια που παρέχουν. Όμως η ασφάλεια αυτή δεν είναι ίδια για όλους τους επιβάτες, σύμφωνα με μεγάλη έρευνα του αμερικανικού Insurance Institute for Highway Safety, του κορυφαίας εγκυρότητας ανεξάρτητου φορέα που ιδρύθηκε το 1969 και χρηματοδοτείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με το IIHS, λοιπόν, οι εμπρός επιβάτες είναι πολύ πιο προστατευμένοι από τους πίσω, ακόμη και στην περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης!

Αναλύοντας πραγματικά ατυχήματα όπου πίσω επιβάτες αυτοκινήτων τραυματίστηκαν ή σκοτώθηκαν το 2014, το ινστιτούτο βρήκε ότι όσοι κάθονται στο πίσω κάθισμα μπορεί να τραυματιστούν ή και να χάσουν τη ζωή τους σε μετωπικές συγκρούσεις, ακόμη κι όταν φορούν ζώνη ασφαλείας.

Το IIHS αποδίδει το γεγονός στο ότι, ενώ τα συστήματα προστασίας των εμπρός επιβατών εξελίσσονται συνεχώς, αυτά για τους πίσω έχουν μείνει πρακτικά στάσιμα τα τελευταία χρόνια.

Το ινστιτούτο εξέτασε 117 ατυχήματα στα οποία πίσω επιβάτες σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν σοβαρά, και βρήκε ότι οι συνηθέστεροι τραυματισμοί ήταν στο στήθος και αμέσως μετά, στο κεφάλι. Η αιτία για τους τραυματισμούς στο στήθος φαίνεται να είναι οι υπερβολικές δυνάμεις καταπόνησης από το διαγώνιο τμήμα της ζώνης ασφαλείας, ενώ οι τραυματισμοί στο κεφάλι οφείλονται σε πρόσκρουση σε μέρη του εσωτερικού του αυτοκινήτου.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν κάνει πολλή δουλειά για τη βελτίωση της προστασίας του οδηγού και των εμπρός επιβατών. Η κυριότερη αιτία γι’ αυτό είναι το crash test μέσης επικάλυψης που κάνουμε και, πιο πρόσφατα, η αντίστοιχη δοκιμή μας μετωπικής πρόσκρουσης με μικρή επικάλυψη, από την πλευρά του οδηγού και από αυτή του συνοδηγού», επισημαίνει ο πρόεδρος του IIHS, David Harkey.

IIHS small overlap crash test

«Ελπίζουμε, μια νέα αξιολόγηση να φέρει αντίστοιχη πρόοδο και για τους πίσω επιβάτες». 

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, μαζί με εκείνα άλλων ερευνών που θα ακολουθήσουν, θα χρησιμοποιηθούν από τον οργανισμό για να επινοηθεί ένας νέος τύπος μετωπικού crash test όπου θα μπορεί να αξιολογηθεί η προστασία και των πίσω επιβατών.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, αποτελέσματα μπορούν να φέρουν οι περιοριστές δύναμης και στις πίσω ζώνες, οι «αερόσακοι ζώνης» που φουσκώνουν και διαχέουν την καταπόνηση από το διαγώνιο τμήμα, ή ακόμη και αερόσακοι που θα εκτείνονται από τις πίσω πόρτες ή από την πλάτη των εμπρός καθισμάτων.

Εμείς, ως πρώτο βήμα, ας μάθουμε τουλάχιστον να φοράμε τις ζώνες και όταν καθόμαστε πίσω…

[Πηγή: IIHS]
 

node/39073

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Μια δοκιμή ελαστικών στο δρόμο με διάρκεια μηνών, αναδεικνύει το καλύτερο λάστιχο στη δημοφιλή διάσταση 225/40 R18.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Οι δοκιμές ελαστικών συνήθως γίνονται στο πεδίο δοκιμών κάποιας κατασκευάστριας εταιρίας και διαρκούν ελάχιστες μέρες. Το βρετανικό Tyre Reviews όμως αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό, δοκιμάζοντας λάστιχα κυρίως στο δρόμο, και γράφοντας αρκετά χιλιόμετρα με το καθένα από αυτά.

Η διάσταση που επιλέχθηκε για την περίσταση είναι η πολύ δημοφιλής 225/40 R18, η οποία αποτελεί τη στάνταρ επιλογή για το τελευταίο Skoda Octavia RS. Και τα τρία μοντέλα ελαστικών που συμμετείχαν είναι τα Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 και Michelin Pilot Sport 4.

Και οι τρεις εταιρίες έχουν και πιο σπορ προτάσεις στην γκάμα τους: SportContact 6, Eagle SuperSport και Pilot Sport 4S, αντίστοιχα. Κοινό σημείο όλων εκείνων όμως είναι ότι προορίζονται για αυτοκίνητα που φορούν τουλάχιστον 19άρες. Διατίθενται σε ελάχιστες διαστάσεις –ή σε καμία– στις 18" και σίγουρα σε καμία στις 17". Οπότε, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με ζάντες 17" ή 18" θα αναγκαστούν να επιλέξουν ένα πιο ήπιο μοντέλο ελαστικού, αλλά να το κρίνουν με σπορ κριτήρια.

Όπως μας υπενθυμίζει ο Jonathan Benson του Tyre Reviews, σε αυτά περιλαμβάνεται η ακρίβεια του τιμονιού, δηλαδή το πόσο άμεσα μεταφράζουν την εντολή του οδηγού σε πράξη, και το πόσο αντέχουν όταν πιέζονται. Αναφέρει όμως κι άλλα χαρακτηριστικά που συχνά παραβλέπονται σε τέτοιες δοκιμές, όπως το ποιο λάστιχο προσφέρει την καλύτερη προστασία ζάντας (απάντηση: το Goodyear) ή ποιο είναι το πιο άνετο (το Michelin).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε τι συμβαίνει όταν συνδυάζεις φθηνά με ακριβά ελαστικά [video]

Συνδυάζοντας την υποκειμενική εντύπωση που σχημάτισε ο ίδιος για κάθε λάστιχο με τα δεδομένα από τις μετρήσεις που έκανε σε βρεγμένη πίστα, αλλά και με αντικειμενικά δεδομένα από άλλες, συμβατικές δοκιμές ελαστικών που έχουν γίνει κατά καιρούς, ο Benson καταλήγει στη δική του κατάταξη. Η οποία φέρνει το Continental στη θέση του πιο σπορ, πιο άμεσου ελαστικού από τα τρία και το Michelin στη θέση του καλύτερου στο βρεγμένο και του πιο άνετου. Το Goodyear όμως είναι η πιο συμφέρουσα αγορά, αφού είναι σχεδόν παντού ισάξιο με τα άλλα δύο, αλλά κοστίζει αρκετά λιγότερο (σ.σ. στην Αγγλία).

Δείτε το πολύ αναλυτικό video του Tyre Reviews:

node/39067

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Η έρευνα έγινε από το «Ευρωβαρόμετρο» και αφορούν σε στοιχεία του 2019 - Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις άλλες χώρες της ΕΕ.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Απείθαρχος οδηγικά εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια ο Έλληνας οδηγός, ο οποίος οδηγεί παρά το γεγονός ότι νιώθει κουρασμένος ή έχει καταναλώσει αλκοόλ σε ποσότητα μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο όριο. Αντίθετα, εμφανίζει υποδειγματική συμπεριφορά όταν κάνει χρήση φαρμάκων, καθώς δεν επιλέγει να βρεθεί πίσω από το τιμόνι.

Το 48% των Ελλήνων οδηγών απάντησε καταφατικά ότι οδηγεί ακόμη και όταν είναι κουρασμένος, είτε πρόκειται να κάνει μακρινά ταξίδια είτε κοντινά. Φυσικά, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι μειωμένο κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη νοοτροπία που είχε το 2017, όμως υπολείπεται πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Ολλανδοί δείχνουν ότι σέβονται τους συνοδηγούς, αφού μόλις το 23% απάντησε θετικά ότι οδηγεί όταν νιώθει κουρασμένος. Το ίδιο πράττουν και οι Γερμανοί σε ποσοστό 27%, ενώ απείθαρχοι εμφανίζονται οι Πολωνοί με 47% και οι Βέλγοι με 41%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Safe: Αλκοόλ και οδήγηση ΠΟΤΕ μαζί

Αρνητικά πρωτεία έχουμε και στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο. Σε ποσοστό 24% οι Έλληνες οδηγοί αναφέρουν ότι είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν μετά από κατανάλωση αλκοόλ, ποσοστό -όμως- μειωμένο κατά 4% από αυτό που ίσχυε το 2017. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που έγινε σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autorontes στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορά στοιχεία του προηγούμενου έτους.

Απείθαρχοι εμφανίζονται και οι Βέλγοι, οι οποίοι -με τη σειρά τους- οδηγούν μετά από χρήση αλκοόλ σε ποσοστό 23%, ενώ υποδειγματικοί σε αυτόν τον τομέα εμφανίζονται οι Σλοβάκοι σε ποσοστό 3%, οι Ολλανδοί και οι Σουηδοί σε ποσοστό 4%.

Επικίνδυνες συμπεριφορές εμφανίζουν οι Γάλλοι, οι Βέλγοι και οι Ισπανοί, οι οποίοι απάντησαν θετικά (11%) στην ερώτηση εάν οδηγούν εφόσον έχουν λάβει φάρμακα που μπορεί να επηρεάσουν την προσοχή τους. Οι Έλληνες οδηγοί σε αυτόν τον τομέα καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ, καθώς μόλις το 7% απάντησε θετικά (μαζί με τους Άγγλους, τους Σουηδούς και τους Πολωνούς), έχοντας σε ακόμη καλύτερη θέση τους Ολλανδούς σε ποσοστό 5%.

Τέλος, μεγάλη αύξηση γνώρισε το ποσοστό των Ελλήνων που οδηγεί εφόσον έχει καπνίσει κάνναβη ή έχει κάνει χρήση ναρκωτικών, αφού το 4% απάντησε ότι είναι διατεθειμένο να οδηγήσει μετά από χρήση ναρκωτικών, ενώ στην ίδια θέση βρίσκονται και οι Ισπανοί. Αντίθετα, μόλις το 1% των Γάλλων απάντησε θετικά στη συγκεκριμένη ερώτηση.