node/35077

Οι πίσω επιβάτες είναι λιγότερο ασφαλείς από τους εμπρός, ακόμη κι όταν φορούν ζώνη!

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μεγάλη έρευνα του κορυφαίου φορέα ασφάλειας των ΗΠΑ, IIHS

Τα σημερινά αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με τα παλιότερα, όσον αφορά στην ασφάλεια που παρέχουν. Όμως η ασφάλεια αυτή δεν είναι ίδια για όλους τους επιβάτες, σύμφωνα με μεγάλη έρευνα του αμερικανικού Insurance Institute for Highway Safety, του κορυφαίας εγκυρότητας ανεξάρτητου φορέα που ιδρύθηκε το 1969 και χρηματοδοτείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με το IIHS, λοιπόν, οι εμπρός επιβάτες είναι πολύ πιο προστατευμένοι από τους πίσω, ακόμη και στην περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης!

Αναλύοντας πραγματικά ατυχήματα όπου πίσω επιβάτες αυτοκινήτων τραυματίστηκαν ή σκοτώθηκαν το 2014, το ινστιτούτο βρήκε ότι όσοι κάθονται στο πίσω κάθισμα μπορεί να τραυματιστούν ή και να χάσουν τη ζωή τους σε μετωπικές συγκρούσεις, ακόμη κι όταν φορούν ζώνη ασφαλείας.

Το IIHS αποδίδει το γεγονός στο ότι, ενώ τα συστήματα προστασίας των εμπρός επιβατών εξελίσσονται συνεχώς, αυτά για τους πίσω έχουν μείνει πρακτικά στάσιμα τα τελευταία χρόνια.

Το ινστιτούτο εξέτασε 117 ατυχήματα στα οποία πίσω επιβάτες σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν σοβαρά, και βρήκε ότι οι συνηθέστεροι τραυματισμοί ήταν στο στήθος και αμέσως μετά, στο κεφάλι. Η αιτία για τους τραυματισμούς στο στήθος φαίνεται να είναι οι υπερβολικές δυνάμεις καταπόνησης από το διαγώνιο τμήμα της ζώνης ασφαλείας, ενώ οι τραυματισμοί στο κεφάλι οφείλονται σε πρόσκρουση σε μέρη του εσωτερικού του αυτοκινήτου.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν κάνει πολλή δουλειά για τη βελτίωση της προστασίας του οδηγού και των εμπρός επιβατών. Η κυριότερη αιτία γι’ αυτό είναι το crash test μέσης επικάλυψης που κάνουμε και, πιο πρόσφατα, η αντίστοιχη δοκιμή μας μετωπικής πρόσκρουσης με μικρή επικάλυψη, από την πλευρά του οδηγού και από αυτή του συνοδηγού», επισημαίνει ο πρόεδρος του IIHS, David Harkey.

IIHS small overlap crash test

«Ελπίζουμε, μια νέα αξιολόγηση να φέρει αντίστοιχη πρόοδο και για τους πίσω επιβάτες». 

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, μαζί με εκείνα άλλων ερευνών που θα ακολουθήσουν, θα χρησιμοποιηθούν από τον οργανισμό για να επινοηθεί ένας νέος τύπος μετωπικού crash test όπου θα μπορεί να αξιολογηθεί η προστασία και των πίσω επιβατών.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, αποτελέσματα μπορούν να φέρουν οι περιοριστές δύναμης και στις πίσω ζώνες, οι «αερόσακοι ζώνης» που φουσκώνουν και διαχέουν την καταπόνηση από το διαγώνιο τμήμα, ή ακόμη και αερόσακοι που θα εκτείνονται από τις πίσω πόρτες ή από την πλάτη των εμπρός καθισμάτων.

Εμείς, ως πρώτο βήμα, ας μάθουμε τουλάχιστον να φοράμε τις ζώνες και όταν καθόμαστε πίσω…

[Πηγή: IIHS]
 

node/39670

Αυτές οι αφίσες μας καλούν «να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου»

Σκληρές εικόνες και μηνύματα για την οδική ασφάλεια από το γραφείο Scripta στην Κρήτη.

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Αυτές οι αφίσες μας καλούν «να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου»

Η οδική ασφάλεια είναι ένα ζήτημα που θα έπρεπε να απασχολεί όλους μας, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που οι δρόμοι της επικράτειας είναι γεμάτοι από αδειούχους του Αυγούστου. Για να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σε σχέση με τους κινδύνους που κρύβει η ανεύθυνη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι, γραφείο Scripta από τα Χανιά δημοσίευσε μια σειρά από αφίσες.

Διαχρονικά μηνύματα που σχετίζονται με την καταστροφική σχέση του αλκοόλ με την οδήγηση, τη χρήση κράνους, τη ζώνη ασφαλείας, το κινητό τηλέφωνο αλλά και σκληρές εικόνες που μας θυμίζουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τροχαίο δυστύχημα στη ζωή μας, είναι δύσκολο να αφήσουν κάποιον από εμάς ασυγκίνητο.

Όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης του γραφείου, Βασίλης Πιτσώνης: «Οι εικόνες και τα μηνύματα μπορεί να είναι σκληρά, όμως θεωρούμε ότι τίποτα δεν είναι πιο σκληρό από την τραγική πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα είμαστε όλοι δυνάμει θύτες ή θύματα αυτής της κατάστασης. Αν αυτές οι αφίσες καταφέρουν να σηκώσουν έστω και ένα πόδι από το γκάζι, αν καταφέρουν να βάλουν έστω κι ένα κράνος στο κεφάλι, αν καταφέρουν να δημιουργήσουν έστω και τον παραμικρό προβληματισμό, τότε για εμάς αποτελούν το απόλυτο ηθικό κέρδος και δικαιώνουν την απόφασή μας να τις δημιουργήσουμε.»

«Οι αφίσες αυτές αφορούν στο κομμάτι της ευθύνης όλων εμάς των οδηγών απέναντι στους εαυτούς μας και τους συνανθρώπους μας. Το εξίσου σοβαρό κομμάτι της ευθύνης της πολιτείας απέναντι στη δημιουργία ή τη βελτίωση των οδικών δικτύων, προκειμένου να παρέχουν την ασφαλέστερη δυνατή οδική εμπειρία, είναι ένα ζήτημα που επίσης μας απασχολεί. Θεωρούμε όμως ότι οφείλουμε να το αφήσουμε στα χέρια των ειδικών ή στους ανθρώπους με βαθιά γνώση των τεχνικών μερών, που μπορούν να αξιολογήσουν τις κατά περίπτωση ανάγκες του εκάστοτε δρόμου (για παράδειγμα το επιτακτικά αναγκαίο διαχωριστικό διάζωμα στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης). Θα ενώνουμε πάντα τις φωνές μας με όσους παλεύουν για τα αιτήματα αυτά και είμαστε στη διάθεσή τους να βοηθήσουμε όπως μπορούμε.»

Στο gallery μπορείτε να δείτε και τις 12 αφίσες που έχουν κοινό μήνυμα: «Να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου! Σκέψου εσένα, σκέψου τους άλλους!»

[Πηγή: Scripta μέσω Daynight.gr]

node/39659

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Σύμφωνα με την έρευνα του AAA, οι κατασκευαστές θα πρέπει να δουλέψουν περισσότερο στην εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Ο αμερικανικός οργανισμός AAA, δημοσίευσε νέα έρευνα για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού η οποία εγγείρει ερωτήματα για την αποτελεσματικότητά τους.

Οι ερευνητές κάλυψαν 6.437 km (4.000 miles) πορείας σε κλειστούς δρόμους στην Καλιφόρνια που προσομοιάζουν πραγματικές συνθήκες, με αυτοκίνητα διαφόρων κατασκευαστών (BMW X7, Cadillac CT6, Ford Edge, Kia Telluride, Subaru Outback) τα οποία ήταν εξοπλισμένα με πλήρη πακέτα συστημάτων ADAS.

Τα αποτελέσματα  έδειξαν ότι κατά μέσο όρο, τα συστήματα αντιμετώπιζαν κάποιου είδους πρόβλημα κάθε 13 km (8 miles). Σε ορισμένες περιπτώσεις τα οχήματα δυσκολεύονταν να παραμείνουν στη λωρίδα κυκλοφορίας και πλησίαζαν υπερβολικά στις γραμμές ή σε άλλα οχήματα. Ενδεικτικό είναι το ότι σε δημόσιο δρόμο, το 73% των σφαλμάτων είχε να κάνει με περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας ή λάθος τοποθέτησης στη λωρίδα. Στη δοκιμή που περιλάμβανε ένα υποθετικά ακινητοποιημένο όχημα στον αυτοκινητόδρομο, το 66% των περιπτώσεων οδήγησαν σε σύγκρουση με μέση ταχύτητα 40 km/h (25 mph) κάτι που δείχνει πως ούτε τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης δεν είναι όσο αξιόπιστα όσο χρειάζεται.

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ενεργά συστήματα που συνδυάζουν υποβοήθηση στο τιμόνι, το γκάζι και το φρένο, μπορεί να απενεργοποιηθούν δίνοντας τον έλεγχο στον οδηγό χωρίς ξεκάθαρη προειδοποίηση.

Τα συστήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, συνήθως προσφέρουν αυτόνομη οδήγηση Level 2, κάτι που σημαίνει ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα γνωρίσουν την έννοια της υποβοήθησης μέσα από αυτά - και σύμφωνα με την έρευνα του AAA, απέχουν αρκετά από το να είναι 100% αξιόπιστα. Ο AAA καλεί τους κατασκευαστές να πραγματοποιούν περισσότερες δοκιμές στα συστήματα υποβοήθησης καθώς βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και με τα θέματα που παρουσιάζουν δεν βοηθούν στην σταδιακή αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού όσον αφορά την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

[Πηγή: AAA]