node/33688

Οδήγηση στην τρίτη ηλικία: Τι πρέπει και τι δεν πρέπει

Με την ηλικία, οι φυσικές ικανότητες μειώνονται, γεγονός που μεταβάλλει την οδηγική ικανότητα. Υπάρχουν τρόποι και μέσα για να συνεχίσετε να μετακινείστε με ηρεμία και ασφάλεια.

Αρκεί να εξετάσουμε τη δημογραφική εξέλιξη του πληθυσμού για να το συνειδητοποιήσουμε: Οι ηλικιωμένοι ή τα άτομα της τρίτης ηλικίας καταλαμβάνουν μια ολοένα και πιο σημαντική θέση στην κοινωνία μας. Απολαμβάνοντας καλύτερη φυσική κατάσταση από πριν, είναι πολύ κινητικοί και δεν διστάζουν να πιάσουν το τιμόνι για τη μετακίνησή τους. Για τους ηλικιωμένους, η οδήγηση συχνά σημαίνει «ζωή».

Εκείνο που δεν γνωρίζουν όμως οι περισσότεροι είναι ότι οι ηλικιωμένοι δεν προκαλούν περισσότερα ατυχήματα από τους νέους. Ταξιδεύουν λιγότερα χιλιόμετρα από το μέσο όρο όλων των οδηγών και όταν το κάνουν φροντίζουν να εκτίθενται σε λιγότερους κινδύνους και να παίρνουν λιγότερα ρίσκα. Είναι επίσης λιγότερο επιθετικοί και πίνουν λιγότερο αλκοόλ, κατά κανόνα. Επιπλέον, αποφεύγουν την οδήγηση τη νύχτα και κατά τις ώρες αιχμής.

Οι αλλαγές που σχετίζονται με την ηλικία
Κινητικότητα Με τα χρόνια, η μυϊκή δύναμη, η ταχύτητα των κινήσεων, η κινητικότητα και η ευελιξία μειώνονται. Η ικανότητα οδήγησης επίσης μπορεί να είναι μειωμένη.

Όραση Περίπου το 90% των πληροφοριών που απαιτούνται για την οδήγηση γίνονται αντιληπτές με τα μάτια. Με την ηλικία, τα μάτια χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εστιάσουν. Το οπτικό πεδίο πλευρικά στενεύει και η όραση μειώνεται περαιτέρω στο σούρουπο και στο σκοτάδι. Επιπλέον, οι ηλικιωμένοι οδηγοί τυφλώνονται πιο γρήγορα από τους νεότερους από τα απέναντι φώτα.

Ακοή Με την ηλικία, η ακοή εξασθενεί. Ωστόσο, η κακή ακοή αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος. Χάρη στα σύγχρονα ακουστικά βοηθήματα, αυτό το μειονέκτημα μπορεί εύκολα να αποκατασταθεί.

Συγκέντρωση Οι ηλικιωμένοι κουράζονται πιο γρήγορα και χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ανακάμψουν. Η μείωση της συγκέντρωσης και της προσοχής μπορεί να είναι ένα πρόβλημα, ειδικά σε σύνθετες καταστάσεις κυκλοφορίας.

Αντιδράσεις Ο χρόνος αντίδρασης γενικά αυξάνεται με την ηλικία. Σε μια περίπλοκη κατάσταση όπου πρέπει να αντιδράσεις γρήγορα, μπορεί να προκύψουν οδηγικά λάθη.

Ασθένειες και φάρμακα Ορισμένες ασθένειες γήρατος μπορούν να επηρεάσουν την οδήγηση (καρδιακές διαταραχές, διαβήτης, αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα, οφθαλμικές παθήσεις κ.λπ.). Από την άλλη πλευρά, η λήψη φαρμάκων μπορεί να είναι επικίνδυνη κατά την οδήγηση.

mobile
Άραγε πόσο λιγότερο επικίνδυνος είναι ένας τέτοιος τύπος στο τιμόνι από έναν ηλικιωμένο;


Οι προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνετε ως ηλικιωμένος
- Μην οδηγείτε κατά τις ώρες αιχμής
- Αποφύγετε τις μεγάλες κυκλοφοριακές αρτηρίες
- Αποφύγετε την οδήγηση σε κακές καιρικές συνθήκες
- Αποφύγετε την οδήγηση το βράδυ ή τη νύχτα
- Προγραμματίστε καλά τα μακρινά ταξίδια και προγραμματίζετε συχνές στάσεις
- Ελέγχετε τακτικά την κατάσταση του αυτοκινήτου σας
- Μην οδηγείτε αν δεν αισθάνεστε καλά
- Κάντε τακτικά ιατρικούς ελέγχους
- Εγγραφείτε σε Σχολή Οδηγών για να ανανεώσετε τις γνώσεις σας

Με εξετάσεις η ανανέωση διπλώματος από 74+ ετών
Κλείνοντας να πούμε ότι από τον περασμένο Σεπτέμβριο, το υπουργείο Μεταφορών με εγκύκλιο του προς τις αρμόδιες διευθύνσεις και υπηρεσίες θέτει τα νέα όρια στους ηλικιωμένους. Ειδικότερα, οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους. Και μάλιστα να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν. Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων (σήματα ΚΟΚ). Ανανέωση διπλώματος υποχρεούνται και οι οδηγοί άλλων χωρών που ζουν και κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Επίσης, όσοι απορρίπτονται σε θεωρητικές εξετάσεις πάνω από τέσσερις (4) φορές έχουν δικαίωμα επανεξέτασης µε την παρέλευση δεκατεσσάρων (14) ημερών.
 

node/39659

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Σύμφωνα με την έρευνα του AAA, οι κατασκευαστές θα πρέπει να δουλέψουν περισσότερο στην εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Ο αμερικανικός οργανισμός AAA, δημοσίευσε νέα έρευνα για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού η οποία εγγείρει ερωτήματα για την αποτελεσματικότητά τους.

Οι ερευνητές κάλυψαν 6.437 km (4.000 miles) πορείας σε κλειστούς δρόμους στην Καλιφόρνια που προσομοιάζουν πραγματικές συνθήκες, με αυτοκίνητα διαφόρων κατασκευαστών (BMW X7, Cadillac CT6, Ford Edge, Kia Telluride, Subaru Outback) τα οποία ήταν εξοπλισμένα με πλήρη πακέτα συστημάτων ADAS.

Τα αποτελέσματα  έδειξαν ότι κατά μέσο όρο, τα συστήματα αντιμετώπιζαν κάποιου είδους πρόβλημα κάθε 13 km (8 miles). Σε ορισμένες περιπτώσεις τα οχήματα δυσκολεύονταν να παραμείνουν στη λωρίδα κυκλοφορίας και πλησίαζαν υπερβολικά στις γραμμές ή σε άλλα οχήματα. Ενδεικτικό είναι το ότι σε δημόσιο δρόμο, το 73% των σφαλμάτων είχε να κάνει με περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας ή λάθος τοποθέτησης στη λωρίδα. Στη δοκιμή που περιλάμβανε ένα υποθετικά ακινητοποιημένο όχημα στον αυτοκινητόδρομο, το 66% των περιπτώσεων οδήγησαν σε σύγκρουση με μέση ταχύτητα 40 km/h (25 mph) κάτι που δείχνει πως ούτε τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης δεν είναι όσο αξιόπιστα όσο χρειάζεται.

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ενεργά συστήματα που συνδυάζουν υποβοήθηση στο τιμόνι, το γκάζι και το φρένο, μπορεί να απενεργοποιηθούν δίνοντας τον έλεγχο στον οδηγό χωρίς ξεκάθαρη προειδοποίηση.

Τα συστήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, συνήθως προσφέρουν αυτόνομη οδήγηση Level 2, κάτι που σημαίνει ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα γνωρίσουν την έννοια της υποβοήθησης μέσα από αυτά - και σύμφωνα με την έρευνα του AAA, απέχουν αρκετά από το να είναι 100% αξιόπιστα. Ο AAA καλεί τους κατασκευαστές να πραγματοποιούν περισσότερες δοκιμές στα συστήματα υποβοήθησης καθώς βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και με τα θέματα που παρουσιάζουν δεν βοηθούν στην σταδιακή αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού όσον αφορά την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

[Πηγή: AAA]

node/39597

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας για τη νέα Mercedes-Benz S-Class.

Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Mercedes-Benz S-Class: Με ενεργή αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση

Μετά από το προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX της ναυαρχίδας της και το νέο τύπο αερόσακων για τους πίσω επιβάτες, η Mercedes-Benz παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ενεργής αερανάρτησης και της τετραδιεύθυνσης της επερχόμενης S-Class (W223). 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Η προαιρετική ανάρτηση E-Active Body Control έχει τη δυνατότητα να αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος και να αλλάζει τα χαρακτηριστικά της, βελτιώνοντας όχι μόνο την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, ως μέρος του συστήματος Pre-Safe Impulse Side, η ενεργή αερανάρτηση ψηλώνει αυτόματα κατά 8 cm μέσα σε μόλις 80 milisecond με τη βοήθεια υγροπνευματικών και συστήματος 48V, όταν οι αισθητήρες αντιληφθούν επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Έτσι, μειώνεται η παραμόρφωση της καμπίνας καθώς το πάτωμα του οχήματος απορροφά καλύτερα τις δυνάμεις που ασκούνται σε μια πλευρική σύγκρουση.

Για να τα πετύχει όλα αυτά, η ανάρτηση διαθέτει πέντε επεξεργαστές με πολλαπλόυς πυρήνες, περισσότερους από 20 αισθητήρες και μια stereo camera (με λειτουργία Road Surface Scan), αναλύοντας τις συνθήκες 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.

Mercedes-Benz S-Class

Το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης με ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνει την ευελιξία της S-Class μειώνοντας τον κύκλο στροφής της λιμουζίνας σε κάτω από 11 μέτρα. Επίσης, διευκολύνει τις μανούβρες κατά το παρκάρισμα, πάντα σε συνδυασμό με το σύστημα Active Parking Assist και την κάμερα 360° με 3D view. Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, οι πίσω τροχοί της S-Class έχουν τη δυνατότητα να στρίβουν σε μεγάλες γωνίες που φτάνουν και τις 10ο ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα, παίρνοντας πληροφορίες από του αισθητήρες (οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη κατεύθυνση μέχρι τα 60 km/h και στην ίδια κατεύθυνση από εκεί και πέρα)

Η Mercedes-Benz έδωσε περισσότερες πληροφορίες και για τους νέου τύπου αερόσακους που χρησιμοποιεί η S-Class. Ο αερόσακος για τους πίσω επιβάτες (Rear Airbag), μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης, υποστηρίζοντας το κεφάλι και το λαιμό τους και λειτουργώντας επικουρικά στη ζώνη ασφαλείας (η οποία έχει τεχνολογίες beltbag και inflatable seat belt). Από την άλλη πλευρά, ο κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες βρίσκεται αποθηκευμένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και ενεργοποιείται σε περίπτωση ισχυρής πλευρικής σύγκρουσης αποτρέποντας τη επαφή των κεφαλιών τους.

Ακόμα ένα στοιχείο ασφάλειας είναι η προειδοποίηση Exit Warning που προειδοποιεί οδηγό και συνοδηγό για διερχόμενο όχημα με κόκκινο φωτισμό όταν κάνουν την κίνηση να ανοίξουν την πόρτα (χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του Active Blind Spot Assist).

Περισσότερες αποκαλύψεις για τη νέα γενιά Mercedes-Benz S-Class W223 θα έχουμε στις 12 Αυγούστου όπου η γερμανική φίρμα θα μας παρουσιάσει στοιχεία πολυτέλειας ενώ η επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]