Autonomous driving
node/38100

Μηδέν θάνατοι στους δρόμους των βιομηχανικών χωρών το 2040;

Σύμφωνα με μελέτη της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz, θα μπορούσαμε να πετύχουμε μηδενικούς θανάτους από το 2040 στις βιομηχανικές χώρες όπου οι δρόμοι θα είναι ασφαλέστεροι!

Ακόμη και αν η μείωση της οδικής θνησιμότητας στην Ευρώπη είναι συνεχής τα τελευταία χρόνια, είναι λογικό ότι όσο πλησιέστερα έρχονται οι «μηδενικοί θάνατοι», τόσο μικρότερος είναι ο συντελεστής μείωσης και τόσο περισσότερο πολύπλοκο γίνεται το περιθώριο «οφέλους». 

Προφανώς, η εντυπωσιακή εξέλιξη των αυτοκινήτων είναι ο βασικός παράγοντας αυτής της πτώσης της θνησιμότητας στις βιομηχανικές χώρες αν δεχτούμε ότι το οδικό δίκτυό τους επιδέχεται μικρής βελτίωσης. Αλλά πόσο μακριά μπορούμε πραγματικά να φτάσουμε;

Σύμφωνα με τον ασφαλιστικό κολοσσό Allianz, «ο αριθμός των θανάτων στις βιομηχανικές χώρες θα μπορούσε να πέσει δραστικά -σχεδόν στο μηδέν». Προφανώς, αυτό δεν θα συμβεί χωρίς ομοίως δραστικές συστημικές αλλαγές: Η Allianz διευκρινίζει ότι θα μπορούσαμε να μην έχουμε πλέον θανάτους στον δρόμο, «με την προϋπόθεση ότι κυριαρχούν τα αυτόνομα οχήματα και ότι έξυπνοι δρόμοι και αυτοκινητόδρομοι θα εξασφαλίζουν θεμελιώδη αλλαγή στη υποδομή του κυκλοφοριακού δικτύου».

Autonomous driving

Έχουν όμως οι κυβερνήσεις τα οικονομικά μέσα για να αντιμετωπίσουν μια τέτοια αλλαγή, τη στιγμή που βλέπουμε τη δυσκολία με την οποία προχωρά ακόμα κι ένα «απλό» δίκτυο σταθμών φόρτισης; Και δεν αναφερόμαστε στην Ελλάδα, αλλά πρωτίστως στις ιδιαίτερα αναπτυγμένες χώρες της ΕΕ. 

Προφανώς, το όραμα του Ray Hammond, του ειδικού για τις τεχνολογίες του μέλλοντος στην Allianz, είναι πολύ ιδεαλιστική, δεδομένου ότι βασίζεται σε μεγάλο αριθμό παραμέτρων. Ωστόσο, ορισμένοι κατασκευαστές δεν περιμένουν την εγκατάσταση υποδομών για το αυτόνομο αυτοκίνητο: Η Volvo έχει ήδη ανακοινώσει «μηδέν θανάτους» στα νέα μοντέλα της από το 2020.

Allianz

node/39402

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Το σύστημα Tyre Damage Monitoring System εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Microsoft με στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Η Bridgestone ανακοίνωσε τη νέα τεχνολογία Tyre Damage Monitoring System σε συνεργασία με την Microsoft, η οποία παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση των ελαστικών καθώς το όχημα κινείται, με στόχο να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανές τεχνικές βλάβες, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μ.Βρετανία, το 30% των τροχαίων ατυχημάτων έχουν να κάνουν με τεχνικές βλάβες. Όπως αναφέρει η Bridgestone, οι βλάβες στα ελαστικά μπορεί να έχουν να κάνουν με απώλεια πίεσης, κόπωση, ανομοιόμορφη φθορά και τραυματισμό της γόμας από λακούβες, κακοτεχνίες ή κοφτερά αντικείμενα που βρίσκονται στο οδόστρωμα.

Τα συστήματα ελέγχου πίεσης ελαστικών που υποχρεωτικά ανήκουν στον εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων από το 2012, δίνουν μια εικόνα για την κατάσταση του ελαστικού, ενώ η σωστή συντήρηση τους αποτρέπει πιθανά προβλήματα. Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τρόπος να αντιληφθεί ο οδηγός τον τραυματισμό του ελαστικού από αντικείμενα καθώς βρίσκεται σε κίνηση - κάτι που έρχεται να λύσει το Tyre Damage Monitoring System.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), λαμβάνοντας δεδομένα από αισθητήρες που ήδη υπάρχουν στα αυτοκίνητα. Μέσω αλγορίθμων, είναι δυνατή η παρακολούθηση της κατάστασης της επιφάνειας του ελαστικού, με τον οδηγό να λαμβάνει προειδοποιητικό μήνυμα αμέσως μετά από μια πιθανή βλάβη. Επιπλέον, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταγράφει την τοποθεσία όπου παρατηρήθηκε η βλάβη, δημιουργώντας μια βάση δεδομένων που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμη στις τοπικές αρχές που είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση δρόμων, αλλά και για τα υπόλοιπα οχήματα που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο.

Το Tyre Damage Monitoring System είναι ήδη διαθέσιμο για τους στόλους οχημάτων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), ενώ δεν είναι απίθανο να δούμε κάτι παρόμοιο και στα επιβατικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.

[Πηγή: Bridgestone]

node/39392

Volvo: Η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της

Η ανάκληση αφορά 2,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα της Volvo που παρήχθησαν σε περίοδο 13 ετών.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Volvo: Η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της

Η Volvo ανακοίνωσε ανάκληση 2,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που παρήχθησαν μεταξύ 2006 και 2019 για να διορθώσει πιθανό πρόβλημα με καλώδιο στις ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της Volvo, η οποία σήμερα ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely.

Η σουηδική φίρμα θα επικοινωνήσει με τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που αφορά η ανάκληση, όπως τα μοντέλα V60, V70 και XC60, ζητώντας τους να επισκεφθούν την τοπική αντιπροσωπεία Volvo όπου θα γίνουν οι απαραίτητες επισκευές χωρίς κόστος.

Εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε: «Το θέμα αφορά ένα χαλύβδινο καλώδιο που συνδέεται με τις εμπρός ζώνες ασφαλείας. Το καλώδιο αυτό μπορεί, κάτω από ορισμένες συνθήκες και με συγκεκριμένη συμπεριφορά από την πλευρά του χρήστη, να υποστεί κόπωση με την πάροδο του χρόνου. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά στο καλώδιο, με αποτέλεσμα μειωμένη λειτουργία συγκράτησης από τη ζώνη ασφαλείας.»

Σύμφωνα με την Volvo, δεν υπάρχει κάποια αναφορά ατυχήματος ή τραυματισμού σχετικά με τη ζώνη ασφαλείας, με την ανάκληση να είναι προοληπτικού χαρακτήρα.

[Πηγή: Reuters]