node/45376

Mercedes-Benz Vision Zero: Μηδενικοί θάνατοι στο δρόμο έως το 2050

Με το πρόγραμμα Vision Zero η Mercedes-Benz θέτει ένα φιλόδοξο στόχο. Μέχρι το 2050 να έχει αναπτύξει τεχνολογίες που θα φροντίσουν για την εξάλειψη των δυστυχημάτων στις οδικές μετακινήσεις.

Η ασφάλεια αποτελεί διαχρονικά μία από τις κύριες προτεραιότητες της Mercedes-Benz. Πρόκειται για μία εταιρία με σημαντικές καινοτομίες προς αυτή την κατεύθυνση. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το 1984 ήταν η πρώτη που εξόπλισε όλη τη γκάμα της με σύστημα ABS, ενώ το 1997 έφερε και το ESP, αρχικά στην S-Class. Τώρα, αποφασίζει να θέσει τον πήχη πραγματικά ψηλά, επιθυμώντας να εξαλείψει τα θανατηφόρα ατυχήματα έως το 2050, μέσω του προγράμματος Vision Zero.

Σύμφωνα με την ίδια, οι βασικοί πυλώνες του Vision Zero περιστρέφονται γύρω από την καινοτομία στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, καθώς και στην ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτές είναι και οι κατευθύνσεις στις οποίες ήδη εργάζονται τα ερευνητικά κέντρα της φίρμας σε Αμερική, Ευρώπη, Κίνα και Ινδία. 

Με βάση στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, υπολογίζεται ότι περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο, ενώ περί τα 50 εκατομμύρια τραυματίζονται σοβαρά. H Mercedes-Benz λοιπόν έχει ήδη ορίσει το πρώτο της βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Μέχρι το έτος 2030 να έχει μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία στα μοντέλα της, σε σύγκριση με το 2020.

Κάτι που θα βοηθήσει εδώ είναι η ανάπτυξη του MB.OS. Πρόκειται για ένα κεντρικό λογισμικό που θα αντικαταστήσει την τρέχουσα αρχιτεκτονική με τις πολλές μονάδες ελέγχου και γραμμές. Κάτι τέτοιο υπολογίζεται πως θα ελαχιστοποιήσει τα όποια σφάλματα στα συστήματα ελέγχου, επιταχύνοντας παράλληλα τους χρόνους απόκρισης. 

Mercedes-Benz Vision Zero

Ένα ακόμα μέτρο έχει να κάνει με την αναβάθμιση της παθητικής ασφάλειας, μέσω των κλασικών οδών. Μιλάμε για συστήματα όπως οι μετωπικοί αερόσακοι για τους πίσω επιβάτες, που προστέθηκαν πρόσφατα στην όλη εξίσωση. Αναφορικά με τα BEV, στήνεται μία νέα αρχιτεκτονική, πολλαπλών σταδίων, υψηλής τάσης ρεύματος. Αυτή θα αποτρέπει δυσάρεστες διαρροές ενώ θα δρα και προληπτικά, απενεργοποιώντας συγκεκριμένα κυκλώματα σε περίπτωση που οι αισθητήρες του αυτοκινήτου ανιχνεύσουν επερχόμενη σύγκρουση.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Paul Dick, επί κεφαλής του τομέα vehicle Safety της εταιρίας, «στη Mercedes-Benz, επιδιώκουμε το όραμά μας για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Με άλλα λόγια: όχι άλλα ατυχήματα με οχήματα Mercedes. Η εξαιρετικά αυτοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση θα συμβάλει καθοριστικά στην επιτυχία αυτού».