IIHS: Τα μικρά οχήματα παραμένουν λιγότερο ασφαλή

IIHS: Τα μικρά οχήματα παραμένουν λιγότερο ασφαλή

Έρευνα του IIHS για τα μοντέλα του 2017 αποδεικνύει πως δύσκολα ξεφεύγεις από τους νόμους της φύσης.

Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις ΗΠΑ, αποδεικνύει πως παρά την εξέλιξη της τεχνολογίας στο κομμάτι της ασφάλειας, τα αυτοκίνητα μικρότερων κατηγοριών παραμένουν τα πιο επικίνδυνα σύμφωνα με τους δείκτες θανατηφόρων τροχαίων.

Ο Joe Nolan, αντιπρόεδρος των ερευνών του IIHS, δήλωσε: «Τα μικρότερα οχήματα παρέχουν λιγότερη προστασία στον οδηγό σε μια σύγκρουση, και η μικρότερη μάζα τους σημαίνει πως δέχονται τις μεγαλύτερες δυνάμεις όταν συγκρούονται με μεγαλύτερα οχήματα.»

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός, η κατηγορία των minicar (A-Segment και B-Segment στην Ευρώπη), παρουσιάζει 82 θανάτους οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα ενώ στα μεγαλύτερα SUV ο αντίστοιχος αριθμός είναι 15.Κατά μέσο όρο, για τα μοντέλα του 2017 στις ΗΠΑ, είχαμε 36 θανάτους οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα, ένας αριθμός αρκετά αυξημένος σε σύγκριση με το 2011 (28) και το 2014 (30) κάτι πού αποτυπώνεται και στην αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων. (Ο λόγος που το IIHS υπολογίζει στις μετρήσεις του μόνο τους οδηγούς και όχι τους υπόλοιπους επιβάτες, είναι για να έχει ασφαλέστερη εικόνα καθώς στατιστικά όλα τα οχήματα έχουν οδηγό).

highway

Από τα 20 μοντέλα του 2017 με τον υψηλότερο δείκτη θανατηφόρων τροχαίων, τα 15 είχαν συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Αντίθετα, από τα  20 μοντέλα του 2017 με τον χαμηλότερο δείκτη θανατηφόρων τροχαίων, τα 9 ήταν πολυτελή SUV, τα 2 ήταν μεσαία σεντάν και ακόμα 4 ήταν minivan ή πολύ μεγάλα SUV. Από τα στοιχεία της έρευνας φαίνεται πως τα πολυτελή μοντέλα είναι σημαντικά ασφαλέστερα από τα υπόλοιπα, κάτι που έχει να κάνει προφανώς με τον πλουσιότερο εξοπλισμό ασφαλείας.

Τα χειρότερα σκορ όσον αφορά τους θανάτους οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα σημείωσαν τα Ford Fiesta (141), Hyundai Accent (116), Chevrolet Sonic (98), Nissan Versa Note (96), FIAT 500 (95), Hyundai Elantra (89), Kia Forte (89), Nissan Versa (88), Kia Rio (87) και Ford Mustang GT (81).

Αντίθετα, τα καλύτερα σκορ σημείωσαν τα GMC Yukon XL 1500 (0), Infiniti QX60 (0), Land Rover Range Rover Evoque (0), Lexus NX 200t (0), Mercedes-Benz C-Class (0), Porsche Cayenne (0), Volkswagen Golf (0), Lexus GX 460 (3), Subaru Outback (3) και Acura RDX (4).

Δύο αυτοκίνητα που πήγαν αντίθετα στον κανόνα και απέδειξαν πως είναι ιδιαίτερα ασφαλή παρά το σχετικά μικρό τους μέγεθος ήταν τα Volkswagen Golf (0 θάνατοι οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα) και το Nissan Leaf (5 θάνατοι οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα). Σύμφωνα με το IIHS, η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν το Golf, καθώς η έκτη γενιά που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ μέχρι το 2014 είχε ένα από τα χειρότερα σκορ με 63 θανάτους οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα προτού έρθει η ολοκαίνουρια έβδομη γενιά το 2015. Αντίστοιχα, η καλή επίδοση του Nissan Leaf ίσως έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά όσων βρίσκονται πίσω από το τιμόνι ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη του IIHS πατώντας εδώ.

[Πηγή: IIHS]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube