node/39132

IIHS: Τα μικρά οχήματα παραμένουν λιγότερο ασφαλή

Έρευνα του IIHS για τα μοντέλα του 2017 αποδεικνύει πως δύσκολα ξεφεύγεις από τους νόμους της φύσης.

Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις ΗΠΑ, αποδεικνύει πως παρά την εξέλιξη της τεχνολογίας στο κομμάτι της ασφάλειας, τα αυτοκίνητα μικρότερων κατηγοριών παραμένουν τα πιο επικίνδυνα σύμφωνα με τους δείκτες θανατηφόρων τροχαίων.

Ο Joe Nolan, αντιπρόεδρος των ερευνών του IIHS, δήλωσε: «Τα μικρότερα οχήματα παρέχουν λιγότερη προστασία στον οδηγό σε μια σύγκρουση, και η μικρότερη μάζα τους σημαίνει πως δέχονται τις μεγαλύτερες δυνάμεις όταν συγκρούονται με μεγαλύτερα οχήματα.»

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός, η κατηγορία των minicar (A-Segment και B-Segment στην Ευρώπη), παρουσιάζει 82 θανάτους οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα ενώ στα μεγαλύτερα SUV ο αντίστοιχος αριθμός είναι 15.Κατά μέσο όρο, για τα μοντέλα του 2017 στις ΗΠΑ, είχαμε 36 θανάτους οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα, ένας αριθμός αρκετά αυξημένος σε σύγκριση με το 2011 (28) και το 2014 (30) κάτι πού αποτυπώνεται και στην αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων. (Ο λόγος που το IIHS υπολογίζει στις μετρήσεις του μόνο τους οδηγούς και όχι τους υπόλοιπους επιβάτες, είναι για να έχει ασφαλέστερη εικόνα καθώς στατιστικά όλα τα οχήματα έχουν οδηγό).

highway

Από τα 20 μοντέλα του 2017 με τον υψηλότερο δείκτη θανατηφόρων τροχαίων, τα 15 είχαν συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Αντίθετα, από τα  20 μοντέλα του 2017 με τον χαμηλότερο δείκτη θανατηφόρων τροχαίων, τα 9 ήταν πολυτελή SUV, τα 2 ήταν μεσαία σεντάν και ακόμα 4 ήταν minivan ή πολύ μεγάλα SUV. Από τα στοιχεία της έρευνας φαίνεται πως τα πολυτελή μοντέλα είναι σημαντικά ασφαλέστερα από τα υπόλοιπα, κάτι που έχει να κάνει προφανώς με τον πλουσιότερο εξοπλισμό ασφαλείας.

Τα χειρότερα σκορ όσον αφορά τους θανάτους οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα σημείωσαν τα Ford Fiesta (141), Hyundai Accent (116), Chevrolet Sonic (98), Nissan Versa Note (96), FIAT 500 (95), Hyundai Elantra (89), Kia Forte (89), Nissan Versa (88), Kia Rio (87) και Ford Mustang GT (81).

Αντίθετα, τα καλύτερα σκορ σημείωσαν τα GMC Yukon XL 1500 (0), Infiniti QX60 (0), Land Rover Range Rover Evoque (0), Lexus NX 200t (0), Mercedes-Benz C-Class (0), Porsche Cayenne (0), Volkswagen Golf (0), Lexus GX 460 (3), Subaru Outback (3) και Acura RDX (4).

Δύο αυτοκίνητα που πήγαν αντίθετα στον κανόνα και απέδειξαν πως είναι ιδιαίτερα ασφαλή παρά το σχετικά μικρό τους μέγεθος ήταν τα Volkswagen Golf (0 θάνατοι οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα) και το Nissan Leaf (5 θάνατοι οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα). Σύμφωνα με το IIHS, η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν το Golf, καθώς η έκτη γενιά που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ μέχρι το 2014 είχε ένα από τα χειρότερα σκορ με 63 θανάτους οδηγών ανά 1 εκατομμύριο οχήματα προτού έρθει η ολοκαίνουρια έβδομη γενιά το 2015. Αντίστοιχα, η καλή επίδοση του Nissan Leaf ίσως έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά όσων βρίσκονται πίσω από το τιμόνι ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη του IIHS πατώντας εδώ.

[Πηγή: IIHS]

node/39446

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο CEO της Tesla είναι σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον τα οχήματα της Tesla θα υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο Elon Musk, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σανγκάη, δήλωσε πως η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 5) θα είναι έτοιμη αρκετά σύντομα.

«Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 θα γίνει πραγματικότητα, και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα. Συνεχίζω να πιστεύω πως θα έχουμε έτοιμα τα βασικά συστατικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέσα στο έτος», δήλωσε ο Musk.

Ο CEO της Tesla ισχυρίζεται πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή με το harware που υπάρχει ήδη στα σημερινά μοντέλα της εταριείας, με τις διαφορές να αφορούν το λογισμικό. Επίσης, θεωρεί πως δεν υπάρχουν πλέον μεγάλες προκλήσεις για την ολοκλήρωση του project αλλά αρκετά μικρά προβλήματα που απομένει να λυθούν, καθώς το σύστημα πρέπει να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει περίεργες καταστάσεις με επιτυχία.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Tesla να συνεχίσει να αναβαθμίζει τις δυνατότητες του Autopilot που προσφέρει για τα μοντέλα της, το οποίο σήμερα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Αυτό συμβαίνει επείδή παρόλο που το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ο οδηγός καλείται να έχει διαρκώς τα χέρια του πάνω ή κοντά στο τιμόνι και να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθεί να ανακτήσει τον έλεγχο.

[Πηγή: CarExpect]

node/39402

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Το σύστημα Tyre Damage Monitoring System εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Microsoft με στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Η Bridgestone ανακοίνωσε τη νέα τεχνολογία Tyre Damage Monitoring System σε συνεργασία με την Microsoft, η οποία παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση των ελαστικών καθώς το όχημα κινείται, με στόχο να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανές τεχνικές βλάβες, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μ.Βρετανία, το 30% των τροχαίων ατυχημάτων έχουν να κάνουν με τεχνικές βλάβες. Όπως αναφέρει η Bridgestone, οι βλάβες στα ελαστικά μπορεί να έχουν να κάνουν με απώλεια πίεσης, κόπωση, ανομοιόμορφη φθορά και τραυματισμό της γόμας από λακούβες, κακοτεχνίες ή κοφτερά αντικείμενα που βρίσκονται στο οδόστρωμα.

Τα συστήματα ελέγχου πίεσης ελαστικών που υποχρεωτικά ανήκουν στον εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων από το 2012, δίνουν μια εικόνα για την κατάσταση του ελαστικού, ενώ η σωστή συντήρηση τους αποτρέπει πιθανά προβλήματα. Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τρόπος να αντιληφθεί ο οδηγός τον τραυματισμό του ελαστικού από αντικείμενα καθώς βρίσκεται σε κίνηση - κάτι που έρχεται να λύσει το Tyre Damage Monitoring System.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), λαμβάνοντας δεδομένα από αισθητήρες που ήδη υπάρχουν στα αυτοκίνητα. Μέσω αλγορίθμων, είναι δυνατή η παρακολούθηση της κατάστασης της επιφάνειας του ελαστικού, με τον οδηγό να λαμβάνει προειδοποιητικό μήνυμα αμέσως μετά από μια πιθανή βλάβη. Επιπλέον, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταγράφει την τοποθεσία όπου παρατηρήθηκε η βλάβη, δημιουργώντας μια βάση δεδομένων που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμη στις τοπικές αρχές που είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση δρόμων, αλλά και για τα υπόλοιπα οχήματα που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο.

Το Tyre Damage Monitoring System είναι ήδη διαθέσιμο για τους στόλους οχημάτων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), ενώ δεν είναι απίθανο να δούμε κάτι παρόμοιο και στα επιβατικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.

[Πηγή: Bridgestone]