Η Hyundai ποντάρει διπλά στους αερόσακους!

Η Hyundai εξέλιξε μια λύση για το κενό ασφάλειας που αφήνουν οι αερόσακοι στις πολλαπλές συγκρούσεις.

Ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σώσει τη ζωή σου… δύο φορές βρίσκεται καθ’ οδόν. Πρόκειται για μια λύση υπέρ-γρήγορου αερόσακου, για ένα πρόβλημα που εντοπίστηκε αρχικά στους αγώνες της F1.

Πολλά από τα ατυχήματα αφορούν συμβάντα πολλαπλών συγκρούσεων, κάτι που έχει κινητοποιήσει τους ερευνητές να προσπαθήσουν να βρουν την σωστή στιγμή, ο σωστός τρόπος και το είδος της σύγκρουσης, για το πότε θα ενεργοποιούνται οι αερόσακοι ενός αυτοκινήτου. Δεδομένου ότι ο αερόσακος μπορεί να πυροδοτηθεί μόνο μια φορά, η έρευνα έχει επικεντρωθεί σε μια λύση «χρυσής τομής» -όχι πρόωρα, όχι πολύ αργά, αλλά στο σωστό χρόνο- στην περίπτωση των πολλαπλών συγκρούσεων. 

Παραδόξως, οι ερευνητές που δίνουν την απάντηση δεν ανήκουν στους παγκοσμίως αναγνωρισμένους πρωτοπόρους στην ασφάλεια –τηVolvo ή τη Mercedes-Benz, η οποία έκανε έρευνα για αερόσακους στα μονοθέσια, αλλά κόλλησε στις πολλαπλές συγκρούσεις. Η αυτοκινητοβιομηχανία που απαντά είναι η Hyundai που λέει ότι έχει αναπτύξει ένα σύστημα αερόσακων πολλαπλών συγκρούσεων ύστερα από εκτεταμένες έρευνες και δοκιμές που βασίζονται σε συγκρούσεις στις ΗΠΑ.

Βέβαια, το νέο σύστημα δεν αφορά σε μια γενικευμένη χρήση, καθώς ακόμα δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρονοδιάγραμμα, πόσω μάλλον κοστολογηθεί και τιμολογηθεί.

Hyundai multi-impact airbag system

Γιατί είναι σημαντικό;
Το σύστημα πολλαπλών συγκρούσεων εξελίχθηκε από την έρευνα της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας για την Οδική Κυκλοφορία (NHTSA), του βασικού οργανισμού ασφάλειας στις ΗΠΑ, ο οποίος έχει δεδομένα από 56.000 συγκρούσεις μεταξύ του 2000 και του 2012.

Η NHTSA λέει ότι περίπου το ένα τρίτο αυτών των συμβάντων ξεκινά από μια αρχική κύρια σύγκρουση που ακολουθείται από συγκρούσεις με δευτερεύοντα αντικείμενα όπως δέντρα, κολόνες ή άλλα οχήματα. Το υψηλότερο ποσοστό των συμβάντων πολλαπλών συγκρούσεων περιλαμβάνει τα αυτοκίνητα παραβιάζουν τη μεσαία διαχωριστική λωρίδα (30,8%), ακολουθούμενα από συγκρούσεις που προκαλούνται από ξαφνική επιβράδυνση στα διόδια (13,5%), από συγκρούσεις στους αυτοκινητοδρόμους (8%) και πλευρικές εκτροπές με συγκρούσεις σε δέντρα και ηλεκτρικούς στύλους (4%).

Η Hyundai λέει ότι τα υφιστάμενα συστήματα αερόσακων δεν προσφέρουν δευτερογενή προστασία, όταν η αρχική πρόσκρουση δεν ήταν επαρκής για την πυροδότησή τους. Ωστόσο, το σύστημα αερόσακων πολλαπλών συγκρούσεων επιτρέπει την αποτελεσματική ανάπτυξη των αερόσακων κατά τη διάρκεια μια δευτερεύουσας σύγκρουσης, αξιολογώντας την κατάσταση του αυτοκινήτου και των επιβατών. Η τεχνολογία τους εντοπίζει τη θέση των επιβατών στην καμπίνα ύστερα από την αρχική σύγκρουση, καθώς, όταν εξαναγκάζονται σε ασυνήθιστες θέσεις, η αποτελεσματικότητα της υφιστάμενης τεχνολογίας ασφάλειας μπορεί να μην επαρκεί.

Hyundai multi-impact airbag system

Το σύστημα πολλαπλών συγκρούσεων είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε οι αερόσακοι να αναπτύσσονται ακόμη πιο γρήγορα όταν τα αρχικά συστήματα ασφαλείας μπορεί να μην είναι αποτελεσματικά, προσφέροντας πρόσθετη ασφάλεια όταν οι οδηγοί και οι επιβάτες είναι πιο ευάλωτοι. Η Hyundai λέει ότι επαναξιολογώντας τη σφοδρότητα της σύγκρουσης που απαιτείται για την ανάπτυξη, το σύστημα του αερόσακου ανταποκρίνεται πιο γρήγορα κατά τη διάρκεια της δευτερεύουσας πρόσκρουσης και βελτιώνει την προστασία των επιβατών του οχήματος σε συμβάντα πολλαπλών συγκρούσεων.

«Με τη βελτίωση της απόδοσης των αερόσακων σε σενάρια πολλαπλών συγκρούσεων, αναμένουμε να βελτιώσουμε σημαντικά την ασφάλεια των οδηγών και των επιβατών στα μοντέλα μας», δήλωσε ο Taesoo Chi, επικεφαλής του κέντρου τεχνολογίας πλαισίων του Hyundai Motor Group.

Όμως η Hyundai, η οποία λέει ότι το σύστημα της θα τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα του κορεατικού γκρουπ -Hyundai, Kia και Genesis- δεν σταματά εκεί. «Θα συνεχίσουμε την έρευνά μας σε περισσότερες διαφορετικές καταστάσεις συγκρούσεων ως μέρος της δέσμευσής μας να κατασκευάζουμε ασφαλέστερα οχήματα που προστατεύουν τους επιβάτες και αποτρέπουν τους τραυματισμούς» ολοκλήρωσε ο Chi.